Zaboravljena mjesta

ponedjeljak, 21.03.2022.

Zbišina

Koliko me sjećanje služi, a sve više sumnjam u to, danas bi trebao biti prvi dan proljeća, ali nije jer je bio jučer. Kažu stručnjaci da je to zbog dva različita načina gledanja: astronomskog i meteorološkog. Ni sam točno ne kužim o čemu se radi pa ću objašnjenje preskočiti, a vi guglajte ako želite znati više. Danas je i Svjetski dan šuma i to sam proslavio radno, u šumi naravno. Treba se sjetiti da je danas i Svjetski dan osoba sa Downovim sindromom pa i to možete obilježiti tako da obučete različite čarape. Vidim da danas počinje i nova sezona Gospodina savršenog pa razmišljam o tome da pogledam malo i to i da vidim što to on ima, a ja nemam rofl Danas je i dan migrene. Iskreno, prvi put čujem za to. A danas je i ponedjeljak...Prikladno puknucu

Danas sam i ja dobio neku želju da nešto napišem. Lažem, dosadno mi je opet. No, dobro. Danas idemo na Cres na kojemu, kako sam pročitao, ima dosta nenaseljenih mjesta. Ta mjesta se čine idealna za posjetiti, pogotovo ljeti. Naravno, ako vam nisu mrske zmije i ostale životinje koje bi mogli susresti u starim kamenim kućama.



Sbisina, Sbissina ili po novohrvatskom Zbišina je danas selo u kojemu nećemo naći ljude već većinom ovce. Ne, ne pišem o politici, izborima i glasačima iako se tako čini zubo Brojni suhozidi i kamene kuće na ne tako pogodnom terenu pričaju priču o teškom životu čovjeka. Čovjeka koji se većinom bavio ovčarstvom, maslinarstvom i ribarstvom. Gledajući slike vidim kako su neke kuće srušene, nekima su krovišta uništena, a u nekima još ima ostataka namještaja i stvari koje su ljudi svakodnevno koristili. Na jednoj sam slici vidio i bocu Coca Cole "novijeg datuma". Ništa čudno. I ja bi išao u posjet ovom mjestu. Jedino što je novo je obnovljena crkvica svetog Alojzija koja je izgrađena 1922. u čast povratka stanovnika nakon Prvog svjetskog rata.

Crkva svetog Alojzija

Podaci kažu da je u selu sad već daleke 1784. živjelo 23 stanovnika, 1945. 42, 1948. njih 57, 1971. 9, a 2001. 3 stanovnika. Po popisu iz 2011. više nema stanovnika. Inače, na Cresu je bilo puno tih mjestašaca koja su bila iseljena što zbog teškog života i loše povezanosti, što zbog odlaska ljudi u dijelove Cresa koji su bili bolji za život. Slično se dogodilo i sa još puno mjesta u Dalmaciji. Eto, danas nema baš puno, ali ponedjeljak je. Prikladno. Za nešto bolji doživljaj i uvid u Zbišinu prelistajte slike na Google-u. Ima stvarno super slika. Ovo radim iz čiste znatiželje i entuzijazma i nije da mi se baš krade slike pa da imam problema sa autorskim pravima. Možda jednom odem i poslikam, ali vidjet ćemo.

21.03.2022. u 17:11 • 17 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< ožujak, 2022  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2022 (4)
Svibanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (2)
Veljača 2021 (1)
Prosinac 2020 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi