Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

09.06.2007., subota

Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"

Nakon što sam pogledao film Dvida Lyncha "Fire walk with me" opet mi se javila potreba za interpretacija tog filma u kojemu se miješa san i stvarnost i razni bizarni likovi koji se od nikuda materijaliziraju da bi zatim nestali.
Dakle o čemu je riječ?
Čini mi se da je poanta cijelog filma u dvije stvarnosti, onoj običnoj pojavnoj u kojoj nema prostora za moralne koncepte dobra i zla, već samo prirodne činjenice i onoj drugoj stvarnosti u kojoj je dobro i zlo realno postojeće.
Kao što sam već pisao u svome postu na blogu pod imenom "Zlo", još od škotskog filozofa Davida Humea postoji tradicija mišljenja u filozofiji da dobro i zlo kao realno egzistirajući entiteti ne postoje u stvarnosti, već su doprinost, kreacija ljudskog uma, odnosno kada vidim da netko nekog ubija ne vidim dobro ili zlo već samo podizanje ruke s nožem, dok je dodavanje pojma dobra ili zla isključivo ljudski konstrukt.
Suvremeniji filozofi su također u potpunosti negirali moralni realizam tvrdnjom da bi tada trebala postojati još jedna dodatna realnost gdje bi se nalazilo dobro i zlo i da bi takva realnost bila jako čudna.
E, pa upravo takvu drugu realnost donosi Dvid Lynch u svom filmu "Fire walk with me".
Tamo imamo onu svakodnevnu stvarnost u kojoj otac seksualno zlostavlja svoju kčer, no u isto vrijema nam Lynch prikazuje doslovno i realnost u kojoj se nalaze dobro i zlo, preko stvorenja pod imenom Bob koji ulazi u osobu u trenutku kada je ta osoba spremna počiniti zlo. Taj Bob je doslovni , vizualni prikaz zla, onoga što prema Humeu ne vidimo prilikom čina ubojstva.
Svo to križanje svijetova u Lynchovom filmu je njegov prikaz kako se obična prirodna stvarnost preklapa sa moralom stvarnošću i kako jedna na drugu međusobno utječu. Tako imamo razne predmete poput određenog prstena koji su supstantivni privlačioci samo zla, pa tko stavi taj prsten nužno postaje žrtva zla, odnosno Boba.
Zatim imamo baš određene lokacije poput Black lodgea (to je jasnije u seriji) ili bordela u kojima je zlo koncentrirano i gdje ako se osoba nađe na toj lokaciji nužno dobije svog zlog demonskog pratioca.
Drugimi riječima, mi bi smo paralelno sa geografskom kartom, slobodno mogli napraviti i kartu dobra i zla.
Također je za film važan već spomenuti aspekt preklapanja snova i stvarnosti, odnosno proročanskih poruka dobivenih iz snova i tumaćenja raznih simbola. Naime, radi se o tvrdnji nadrealista (o čemu sam na blogu također već pisao) da stvarnost u potpunosti možemo spoznati tek kada pridamo važnost i uzročni značaj snovima kao što pridajemo javi. Tako da preko nekih scena u kojima agent Cooper preko snova spoznaje tko će biti buduća žrtva vidimo čisti filmski primjer takvog nadrealističkog poimanja stvarnosti, a preko snova također se prodire u u tu paralelnu stavrnost u kojoj je dobro i zlo realno postojeće u formi patuljaka, Boba i anđela.
Potpunim razumjevanjem i snalaženjem unutar tih dviju međusobno prožimajućih stvarnosti on u potpunosti može rastumaćiti što će se u budućnosti dogoditi.
Drugim riječima, detektivi iz filma idu korak dalje od Shelock Holmes dedukcije samih pojavnih predmeta, oni predmete interpretiraju i na simboličkoj razini i tako u potpunosti zahvaćaju cijelu stvarnost i interpretiraju je.
- 16:09 - Komentari (11) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

02.06.2007., subota

Recenzija - Marilyn Manson - "Eat me, Drink me"

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Preko myspacea preslušavao sam novi album Marilyn Mansona "Eat me, Drink me". Prema samom priznanju autora (izrečenom na intervjuu s Henry Rollinsom-provjerite youtube) bio je zapao u krizu te se pitao želi li se još baviti muzikom i tako to....prosvjetljenje i ponovno pronađena snaga je stigla u obliku nove djevojke, pa je Manson ekspresnom brzinom u samo tri mjeseca smislio muziku i snimo album za kojeg kaže da je najosobniji do sada.
Dakle, patetičan rasplet dostojan posljednjeg filma iz serije Star Wars kada Anakin Skywalker zbog ljubavi prelazi na tamnu stranu i postaje zli Darth Vader.
Šmrc.
No ono što razlikuje Mansonov novi album od posljednje Lucasova filma jest to što ta patetična priča pali u kontekstu neke vizije "romantičnog vampira" kakva se provlači kao crvena niti kroz album, budući da su nas filmovi i priče o vampirima navikli na krvopije mekih srdašca, dok je Lukas teško, zapravo nikako, uvjerio fanove Ratova Zvijezda da je jedno grandiozno zlo biće poput Vadera nastalo zbog ljubavnih problema.
Stoga zaključujem da je "Eat me, Drink me" dobar album. Doduše nije toliko nabrijan kao prethodni Mansonovi albumi, fali mu angažiranih i bijesnih pjesma kao što je "Fight song" ili "Iresponsable hate anthem", raznih nepredvidljivih promjena ritma i dinamike i nakon ovog albuma teško je očekivati da će Marilyn ikada nadmašiti brilijantog "Anichrist superstara" , ali u toj svoj skuliranosti niti jedna pjesma s "Eat me Drink me" nije dosadna i pruža nježniji gothic filing od navedenog estetičara ružnog i sveopćeg mrzitelja koji je sve započeo.
Moram priznati da me prilikom prvog slušanja smetao nedostatak ritam mašina i ostalih industro semplova na koje smo od Mansona navikli, ali to je nadomjestio sitnim parafrazama vampirskih tema, kakvih možemo čuti u raznim filmovima o grofu Drakuli, što se provlače kroz gotovo svaku pjesmu na albumu. Pogotovo se navedeno odnosi na uvodnu "If I was your vampire" i pjesmu "Evidence" koja je moj osobni favorit. Čini mi se da te dvije pjesme najbolje pogađaju vampirsku poetiku koju je Manson želio istaći ovim albumom. Stoga mi se čini nespretnim što je za singl izabrana pjesma "Heart shape glasses" koja nije toliko "vampirska" kao ostatak albuma, već me neodoljivo podsjeća na Roxy Music u njihovim zlatnim danima akka "Love is the drug".
Pod potencijalne hitove možemo staviti i pjesmu "The Red Carpet Grave" koja kreće s distorziranom wah bas linijom da bi se razvila u trzavi pjevnoplesni refren, pa od žešćih (kojih nema baš previše na albumu) možemo izdvojiti pjesme "Are you the rabbit" i " You Me and the Devil" koje najviše podsjećaju na Mansona s prošlih albuma. Tu je i stvar "Mutilation is Most" zbog čijeg je (će) refrena "Fuck you, fuck you too" album dobio(ti) nagradu u vidu naljepnice "Parental Advisory - Explicit lirycs", što će mlađe fanove vjerojatno razveseliti.
Album zatvara istoimena pjesma, vampirica "Eat me, Drink me" a, moja kompleksna definicija preslušanog glasi: "industro metal križan s novim romantizmom i Bela Lugosijem iz doba dok je još Ed Wood bio vojnik i prilikom desanta nosio žensko donje rublje".
Hm....sve u svemu zbilja vrijedi poslušati.

album možete poslušati na http://www.myspace.com/marilynmanson

Za vašu zabavu - "Whisky bar" by M.M.


- 20:54 - Komentari (11) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< lipanj, 2007 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»