Novi vrgorski spomenici?

ponedjeljak , 12.05.2008.

Vrgorska Gradska vlast nedavno je na svojoj internetskoj stranici raspisala natječaj za izradu spomenika hrvatskim braniteljima koji bi trebao biti smješten na nekorištenom terenu ispred ureda Turističke zajednice u Vrgorcu. Malo sam razmišljao o tome kako bi taj spomenik trebao izgledati. Kako sam protiv nekih megalomanskih projekata, kao i apstraktnih rješenja koji su u nekim drugim mjestima bili primijenjeni i nisu mi se baš dopali, osobno smatram da bi spomenik braniteljima mogao biti jednostavan pravokutni spomenik od crnog mramora kojem bi na vrhu bili uklesani grbovi RH i Grada Vrgorca, a ispod bi zlatnim slovima bio ispisan tekst tipa: ovaj spomenik hrvatskim braniteljima domovinskog rata dižu zahvalni građani Vrgorca ili tako nešto. Uz izgled spomenika ništa nije nevažnije rješenje uređenja prostora oko spomenika, npr. da prostor bude uređen bijelim kamenom i okolo posađenim cvijećem, ni slučajno da prostor oko spomenika ostane onakav kakav je sad.
Isto tako bi htio dodati kako se zalažem za ideju da se na Paklini postavi spomenik rudarima, posebno onima koji su dolje poginuli tijekom stoljeća rada ovoga rudnika. Rudnik na Paklini imao je važan utjecaj na povijest Vrgorske krajine i smatram da bi zbog toga morali odati počast onima koji su u njemu teško radili, a neki i poginuli.
A u nekoj budućnosti možda bi trebalo razmišljati da se negdje u centru grada, na vidnu mjestu, postavi spomenik svim Vrgorčanima koji su tijekom prošlosti poginuli za rodnu grudu i domovinu. Slične spomenike viđao sam u nekim hrvatskim gradovima i čini mi se da to fali u Vrgorcu.
Tijekom nedavnog posjeta Požegi, vidio sam vrlo lijep spomenik podignut u čast fra Luki Ibrišimoviću, osloboditelju Požeške kotline od Turaka. Zašto bi bilo nemoguće sličan spomenik podignuti u Vrgorcu, ali našem osloboditelju od Turaka – Radi Miletiću.
No ovo su samo moja razmišljanja. Mene zanima što misle građani Vrgorca i čitatelji ovoga bloga. Koje bi rješenje za braniteljski spomenik, ali i ostale, bilo najoptimalnije za naš grad? Ukratko napišite i obrazložite svoja razmišljanja. Nadam se da će ih onaj tko bude izrađivao spomenik/e imati na umu.

<< Arhiva >>