Makarska kronika saznaje: Ruši se dio vijadukta u Rašćanima

srijeda , 19.09.2007.

Prenosim članak iz najnovijeg broja Makarske kronike:
Analiza uzorka betona pokazala da je on, umjesto očekivanih 50, zapravo bio klase 27, nakon čega je građevinski nadzor naredio rušenje 33 metra duge betonske ploče, već postavljene na nosive stupove. Za isporuku betona na tom dijelu autoceste, kojeg radi tvrtka Osijek-Koteks, zadužene su dvije lokalne firme - obrt Dajaković te tvrtka Skladgradnja, u vlasništvu braće Žužul, koju su pojedini mediji, saborski zastupnik, ali i metkovski gradonačelnik Jambo javno optuživali da poslove unosne dobiva jer je «igrač HDZ-a»
Građevinski radovi na vijaduktu Rašćane, impozantnom objektu autoceste na dionici od Šestanovca prema Ravči, naišli su na probleme zbog kojih se morala rušiti i zamijeniti 33 metra duga betonska ploča, već postavljena na stupove budućeg vijadukta.Problem je, neslužbeno doznajemo, bio u kvaliteti nalivenog betona za kojeg se ispostavilo da ni izbliza ne zadovoljava propisane uvjete, zbog čega se ploča morala smrviti te pripremiti druga što je, tvrde upućeni, bila pogreška teška oko milijun kuna. Završni radovi oko postavljanja novog komada betona trebali su završiti početkom tjedna.
HAC šuti o detaljima
Iako iz Hrvatskih autocesta nisu željeli ulaziti u detalje ovog slučaja, njihova glasnogovornica Alenka Dučić potvrdila je da je građevinski nadzor na tom dijelu autoceste uočio problem, što je rezultiralo zamjenjivanjem jednog dijela objekta. - Jedan se segment na objektu zamjenjuje drugim, to je ono što znam. Ne mogu, s jedne strane, kazati da to nije ništa čudno, da nije uobičajeno, no to se jednostavno može dogoditi i kod marke asfalta i kod rubnjaka i sličnog, kazala je Alenka Dučić.
Kako smo neslužbeno doznali, problem je uočen na analizi uzorka betona iz kojeg je izlivena 33-metarska ploča. Na objektima poput vijadukta, čvrstoća betona trebala bi biti klase 50, dok se, navodno, na ispitivanjima pokazalo da je donijeti uzorak klase 27. Ispitivanje je, tvrde naši izvori, ponovljeno uzorkom uzetim direktno iz već položene betonske ploče, a kada su se ponovili isti rezultati, građevinski nadzor naložio je rušenje, što nam je u većem dijelu potvrdila i glasnogovornica HAC-a. - Nadzor se obavlja za investitora, oni su dužni uočiti i prijaviti događaj, što se dogodilo i u ovom slučaju. Isti taj nadzor, nadalje, nalaže izvođaču što se treba uraditi u slučaju da se uoči kakva nepravilnost. Za nas je to sada gotova priča i ne namjeravamo dalje komunicirati o toj temi. Ovo je samo dokaz da nadzor funkcionira na pravi način. Nisu to prve pogreške koje su se dogodile u građevinskim radovima, kazala je Dučić.
Tko izvodi radove
Na spomenutom gradilištu radove izvodi poduzeće Osijek-koteks, dok su kao podizvođača naši izvori naveli firmu Dinarik, što je u razgovoru za Makarsku kroniku opovrgnuo direktor tog poduzeća Anonio Tomić. -Nema podizvođača, samo je Osijek-koteks u pitanju. Naša je tvrtka toj firmi iznajmila oplatu za stupove i ništa drugo, kazao je Tomić. Prema njegovim saznanjima, isporuku spornog betona obavljale su dvije lokalne firme, obrt Dajaković iz Stanića te Skladgradnja grup, registrirana u Splitu. Inače, posljednjih se mjeseci upravo Skladgradnja, firma braće Slavka i Joze Žužula našla na udaru dijela hrvatskih medija, ali i metkovskog gradonačelnika Stipe Gabrića Jamba te saborskog zastupnika Ivice Pančića koji su javno izrazili sumnju da su mnogi poslovi Skladgradnji dani po političkoj liniji, između ostaloga i zato što se radi o rodbini nekadašnjeg ministra vanjskih poslova Miomira Žužula.
Jambo: Poslove su dobivali iako nemaju referenci
Stipe Gabrić Jambo, koji je svoju tvrtku GP Dubrovnik prodao ove godine nakon što nije dobio očekivane poslove na dionicama autoceste od Šestanovca do Ravče, od Zagreba do Rijeke te u Istočnoj Slavoniji, a za neuspjeh je optužio Skladgradnju, tvrdeći da su oni dobili sve poslove, iako nemaju referenci, samo zato što su «igrači HDZ-a». - Sada je na dionici od Dugopolja do Ravče dano 500 milijuna kuna Skladgradnji, jedinoj lokalnoj operativi od Splita do Dubrovnika. Ista stvar se dogodila s koridorom V c u istočnoj Slavoniji, gdje nam je također otet posao, a ista stvar se dogodila i na autocesti Zagreb-Rijeka, gdje je Skladgradnja dobila 28 milijuna eura na svih pet poddionica. To je firma koja nije imala nikakvih referenci, ali je igrač HDZ-a i što najviše žalosti, da državni tajnik Zdravko Livaković govori da ne zna niti ga zanima koji je podizvođač Skladgradnja. S druge strane ga zanima kad GP dobije posao na Mljetu. Četiri puta su raspisali natječaj i dobivao je GP, pa su poništavali natječaj. Kad se GP ne prijavi, onda natječaj prođe, govorio je Jambo za tjednik Nacional u lipnju ove godine.

<< Arhiva >>