Vido Bogdanović

28.09.2009., ponedjeljak

VUKOJEBINA

Možda Fido ima pravo? Najbolje bi bilo u mi8 ukrcat pedesetak vreća brašna, uzletit s aerodroma po bunaci i onda svako malo bacit vreću po zamišljenoj trasi. I tako sve do Osojnika. Onda zazvat Rojsa da sa svojom ekipom poravna trasu, nanese tampon i izvalja asfalt. Crte može iscrtat ko mu drago. Čemu mudrovat?

Kako se moglo vidjet danas na gradskome vijeću i nije se mudrovalo. Andro je jasno reko da se usuglasio sada važeći prijedlog u izmjenama i dopunama županijskog plana. Pa kad ti petero nadležnih rekne da si pjan, onda lijepo lezi pa se valjaj.

Zanimljiva se povela rasprava. Politička, ne stručna. Sve ekipe koje su usuglašavale varijantu provlačenja brze ceste po padinama Srđa hadezeove su, osim gradske za koju više ne znam čija je. Čini mi se najviše Perova. I tako je gradska vlast koja nije hadezeova dogovorila koridor sa županijom, ministarstvom, nekakvim institutom itd. koji su hadezeovi. I onda se protiv takvog prijedloga digo gradski Hadeze. Istina, malo je avokato prećero. Ne radi se o autocesti do Bliskog istoka nego o brzoj cesti do Crne Gore, Jadransko-Jonska autocesta bi ipak trebala ić preko Trebinja prema Crnoj Gori i dalje prema Albaniji, Grčkoj pa do Blistoka. Ostalo mu sve stoji.

Andro je iznio još jedan element za mudrovanje o brzoj cesti. Navodno je njegov zahtjev, čitaj: zahtjev Grada Dubrovnika, da se četverostaznom brzom cestom povežu aerodrom i luka Dubrovnik, hrvatski: Kantafig, i da su Hadezeovci došli s prijedlogom kakvim su došli.

Amo ponovit lekciju:
1. postojeća prometnica (D8, Jadranska magistrala) ne zadovoljava potrebe prometa od Dubrovnika preko aerodroma do Debelog Brijega gdje se većim dijelom pretvorila u gradsku i prigradsku prometnicu,
2. postojeća prometnica ne zadovoljava se oštrije sigurnosne standarde, a osim toga u nekim dionicama predstavlja jedinu cestu punog profila bez alternativnih pravaca u slučaju teških nesreća, potresa, požara i sl.,
3. željena brza cesta treba omogućit brzu, sigurnu i nesmetanu cestovnu komunikaciju između Dubrovnika i aerodroma, izlaza s autoceste i aerodroma, dubrovačke luke i aerodroma, izlaza s autoceste i Dubrovnika, zapadnih dubrovačkih predgrađa i aerodroma time da ovo «aerodroma» sadrži i Debeli brijeg.
4. brza cesta treba biti alternativni prometni pravac postojećoj državnoj cesti D8
5. itd., itd……

Kad cijelu lekciju dobro promudrujete brzo ćete doć do zaključka da patuljci pojma nemaju, da nijeste vi pjani nego je pjana cijela hadezeova ekspertna ekipa skupa s onom gradskom. Zašto? Pa iz jednostavnog razloga što operacija brza cesta pada na dvije i sad kritične točke. Prva točka je petlja(vina) na Iliinoj glavici, a druga točka je most Dr. Franja Tuđmana. Uspješno (brzo) odvijanje cestovnog prometa ostaje talac ta dva uska i ne proširljiva grla. Bilo kakav zastoj iz bilo kojeg razloga na jednom od te dvije zajedničke točke postojećeg i planiranog sustava blokira promet i vraća ga na sadašnje standarde. Planerima izgleda nije jasno da brza cesta od Osojnika do Debeloga brijega PROLAZI KROZ Dubrovnik??!!?? Zaobilazi Župu, ali prolazi po sred Dubrovnika!

Ne trebaju nam nikakvi eksperti, ni studije, ni analize za zaključit da gradsko područje ispod magistrale od Orsule do Sustjepana ne može prihvatit ni sadašnji promet ako se slijeva kroz dvije točke, Iliinu glavicu i Sustjepan, te da se taj promet ne može dovoljno brzo ispraznit kroz iste te dvije točke. I pogotovo neće moć ako na iste te dvije točke brzom cestom dovedemo pojačan promet. Možemo srušit i deset kuća na Iliinoj glavici, možemo dodat dvije trake na Kantafigu, profili gradskih prometnica ostaju isti i nema šanse da zadovoljavajuće brzo progutaju postojeći i očekivani promet.

Jeste li se nekad vozili preko mosta Dr. Franja Tuđmana? Bome da jeste! Pa jeste li prošli preko istočnog upornjaka poviše Kantafiga? Bome da jeste! E, pa na tih nekoliko kvadrata, prometnica od dvije trake preko mosta bi se trebala račvat u postojeću magistralu i četverotračnu (duplu magistralu) brzu cestu sa spojem prema Sustjepanu i vjerovatno četverostaznim liftom prema luci, da Andro bude zadovoljan! Reko bi naš narod, ljudi nemojmo se zajebavat.

Neću ponovo spominjat spomeničku i krajobraznu priču. Jasno mi je da ogroman broj ljudi nema nikakav senzibilitet prema gradu u kojemu živu. U njihovoj pragmatičnosti nešto drugo bi im trebalo bit jasno, a to je da ne bi smjeli pjuvat u juhu koju srču. Moralo bi nama, odnosno njima, bit jasno da poslovna atraktivnost ovog područja leži isključivo u čaroliji gnijezda koje se svilo u podnožju Srđa. Cijelo područje koje se vidi iz Grada, odnosno područje s kojega se vidi Grad, jedinstvena je cjelina te čarolije. Istina, mi ne znamo što bi s tom čarolijom do prodavat je onima koji je hoće posjetit i u njoj uživat. Pa ako već ne znamo živjet od ničega drugoga nego afitavanja djedovine, amo bit toliko pragmatični pa sve skupa ne zajebat na način da ubijemo čaroliju od koje živimo i da ovo ne postane još jedna u nizu mediteranskih turističkih vukojebina u kojoj će nam sezonu spašavat Madona.
belj

- 22:12 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga