10

subota

svibanj

2014

SLJEME


Nedjelja je tradicionalno dan za odmaranje. Bilo da ste išli u izlazak ili ste odlučili ostati kod kuće, nedjeljom vjerujem da duže ostajete u krevetu. Kako ne bi upala u rutinu jer mi je skoro svaka nedjelja ista, odlučila sam jednu nedjelju, naravno uz malo duže nagovaranje prijatelja, provesti na Sljemenu. Znam da dosta Zagrepčana ide gore provesti vrijeme u prirodi, ali ja baš nikada nisam pokazivala pretjerani interes za penjanjem, pogotovo ne nedjeljom kada mi je rezervirano mjesto pred TV-om. I tako je došao red na mene i na pokazivanje moje kondicije.
Stvarno ljudi, kondicija je nešto što je uz dobru volju najbitnije faktor ukoliko se odlučite na Sljeme. Do planinarske kuće na vrhu vas vodi staza duga otprilike pet kilometara, što ne zvuči toliko puno. No, kad se uzme u obzir da se radi o 5 km dugoj uzbrdici koja vas prati cijelim putem, onda to nije mala stvar. Bez dvije bočice vode gore ne treba ići jer se uistinu preznojite da je gubitak vode nužno nadoknađivati da ne bi došlo do gubljenja svijesti. Ako idete prvi puta kao ja, ne žurite prema vrhu, jer su vam za vrijeme penjanja uključeni svi mišići- nogu, stražnjice, ruke i trbuh, a upravo da ne bi došlo do pucanja i atrofiranja tih mišića, lagani tempo bi bio optimalan. Zbilja, na putu do vrha Sljemena možete vidjeti sve generacije. Od bebača koje mame nose, preko srednjoškolaca,studenata, do ljudi srednjih godina pa i onih u dubokoj starosti. Dok sa strane promatrate i razmišljate otkud tim svim ljudima snaga da se penju na Sljeme redovito, shvatite kad dosegnete vrh i onaj osjećaj kao da ste lakši za 10 kg.
Nevjerojatan je to osjećaj. Nakon boli u mišićima koja vas prati cijelim putem i kukanja kada će više kraj, onaj osjećaj koji se pojavi kada stignete na cilj ne nevjerojatan. I zbilja poželite opet taj puta svaki vikend prolaziti. Osim odlične vježbe za cijelo tijelo, dan provedete u šumi gdje je čisti zrak, izvorska voda na nekoliko mjesta tijekom puta, a drugo i ništa, osim dobrog društva vam i ne treba.
Pokušajte promijeniti malo neke rituale, jer vidjet ćete, da su promjene, barem ovakve uistinu na korist vama i vašem tijelu.




Valentina Baus

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.