Izmedju dva stupa

<>

C.W. Leadbeater : ASTRALNA RAZINA -6.dio


4) Sjene

Kad je odjeljivanje principa potpuno izvršeno , za čovjeka završava astralni život i on prelazi , kako je
već prije spomenuto u stanje Devahana . I , upravo , kao što kod fizičke smrti ostavlja svoje fizičko tijelo
za sobom, tako i kod svoje astralne smrti napušta astralno tijelo koje se nalazi u raspadanju . Ako se za
vrijeme života na zemlji oslobodio svih zemaljskih želja i svu svoju energiju usmjerio nesebičnim duhovnim
težnjama , tada je njegov ego sposoban u sebe povući cijeli niži manas kojeg je spustio u inkarnaciju .
U tom slučaju tijelo , kojeg napušta na astralnoj razini predstavlja, običnu lešinu , jednako kao i napušteno
fizičko tijelo , pa više ne pripada u ovaj razred , već u naredni .

Čak i u slučaju nešto manje savršenijeg života nastupit će isto, ako se snage nižih želja mogu nesmetano
iscrpsti na astralnoj razini. Ali velika većina čovječanstva čini tek male i površne napore kako bi se na
zemlji oslobodila manje uzvišenih poriva svoje prirode , Oni , putem toga ,sami sebe osuđuju , ne samo
na podosta produžen boravak na međurazini , već i na gubitak jednog djela njihovog nižeg uma .

Ovo je materijalistički način prikazivanja odražavanja višeg manasa u nižem; ali ipak se dobija prilično
točna predpostavka o onom što se doista zbiva, ako se usvoji hipoteza da manas princip kod svakog
ponovnog utjelovljenja šalje jedan svoj dio u niži svijet fizičkog života s namjerom da ga na kraju života
povuče natrag, obogaćenog svim različitim iskustvima . Običan čovjek , nažalost , čini sebe robom svih
vrsta niskih želja , na način da se jedan dio tog nižeg uma usko ispreplete s tijelom želja, a kad dođe
do razdvajanja na završetku astralnog života , mentalni princip se , takoreći , mora otrgnuti , a njegov
najniži dio ostaje u raspadajućem astralnom tijelu .

To se tijelo, dakle , sastoji iz čestica astralne tvari kojih se niži um nije mogao osloboditi. Stoga ga one
drže zarobjenog . Pri prelasku u nebeski svijet astralni okovi se drže za jedan dio njegovog manasa
i takoreći ga trgaju . Koliko je tvari svake razine prisutno kod raspadanja astralnog nosača ovisi o
stupnju u kojem je manas nerazrješivo isprepleten s nižim strastima . Budući da je manas , prilikom
uspona s razine na razinu nesposoban potpuno se osloboditi od tvari svake razine , lako je uvidjeti da
će astralni ostatak pokazivati nazočnost svih grubih principa , kojima je uspjelo ostati s njime u dodiru .

Tako nastaju vrste bića nazvane "sjene" , bića koja ni u kojem smislu ne predstavljaju pravu individuu;
jer ona je prešla u nebeski svijet. Unatoč tome , ovo biće posjeduje točan izgled individue , jednako kao
i pamćenje . Također posjeduje sve njene sitne osobine . Jasno je stoga , da se kod spiritističkih seansi
može lako zamjeniti s pravom osobom . Takvo biće - sjena , ni najmanje nije svijesno ove glume , jer
glede sposobnosti mišljenja , ono se , naravno , još uvijek smatra samom osobom . Međutim možemo
zamisliti strah i neugodu kod prijatelja preminulog kada ustanove prijevaru , da su umjesto svoga
prijatelja pozdravili tek bezdušni svežanj svih njegovih najnižih osobina.

Dužina života jedne takve sjene određena je prema količini nižeg manasa koji ju oživljuje . Budući da
se on neprekidno nalazi u procesu raspadanja , njezina se sposobnost razmišljanja sve više smanjuje,
iako može posjedovati veliku količinu neke čudne životinjske lukavosti . Čak i pri kraju svog životnog
vijeka još uvijek je sposobna komunicirati s fizičkim svijetom, posuđujući privremeno inteligenciju od
medija . Iz njene prirode proizlazi da je vrlo lako dostupna svin vrstama zlih utjecaja , a budući da se
odjelila od višeg ega , ne sadrži u sebi ništa što bi moglo reagirati na dobre podražaje . Zbog toga je
pripravna služiti neplemenitim ciljevima različitim vrstama niske crne magije . Ono što se od elementarne
tvari još u njoj nalazi , postupno se raspada i vraća na svoju razinu. Ali ne vraća se nekom individualnom
manasu, već prelazi ,gotovo nezamjetljivo u biće sljedećeg razreda

5) Ljuske

Ljuske su čiste astralne lešine u kasnom stadiju raspadanja ; sve mentalne čestice su izgubljene .
One su potpuno bez bilo koje vrste svijesti ili inteligencije i povlače se pasivno astralnim strujama ,
upravo kao što i oblak može od strane vjetra biti potjeran u bilo kojem željenom pravcu ; ali i tada
za kratko vrijeme one mogu biti oživljene do sablasne lakrdije života ; samo ako dođu u kontakt sa
aurom medija . Pod datim okolnostima jedna takva ljuska nalikuje , po izvanjskom izgledu , preminuloj
osobi i može donekle pokazivati njezine uobičajne načine izražavanja i njezin rukopis ; to se događa
sasvim automatski , budući da najsitnije čestice ljuske imaju sklonost prilikom izvanjskog podražaja
ponoviti onu radnju na koju su bile najviše naviknute ; ali , koliko god inteligencije ovdje može biti
pokazano , ona u svakom slučaju nepotječe od stvarne osobe , već od medija ili njegovih "kontrolnih duhova"
Češće ipak , ona biva ponovno oživljena na sasvim drugi način, ali to će biti opisano u narednom poglavlju .

Ljuska ima , također , osobinu da nehotično priziva vibracije , obično one najnižeg reda koje su u njoj
vibrirale kao "sjene" za vrijeme njezinog zadnjeg stadija . Kao posljedica toga osobe sa snažno izraženim
zlim sklonostima i strastima , koje su nazočne spiritističkim seansama, osjećaju kako te sklonosti u njima
rastu, kao da na njih bivaju prenošene od strane nesvjesnih ljuski .

Postoji još jedna vrsta ljuski koju u ovom poglavlju moramo spomenuti , iako ona pripada mnogo ranijem
stadiju čovjekovog stanja nakon smrti . Upravo je bilo navedeno da se poslije smrti fizičkog tijela astralni
nosač razmjerno brzo preoblikuje , a eteričko se tijelo odbacuje . Eteričko tijelo ima sudbinu laganog
raspadanja , jednako kao i astralna ljuska na svom stupnju . Eteričke se ljuske ipak nemogu vidjeti u
kretanju bez cilja , kao što je to slučaj s vrstama sa kojima smo se dosada bavili . Naprotiv , one ostaju
unutar nekoliko metara od raspaloga fizičkog tijela , a budući da su lako vidljive svakom i malo osjetljivom
pojedincu , daju povoda učestalim pričama o sablastima na grobljima . Psihički razvijena osoba koja
prolazi kraj groblja, može vidjeti stotine tih plavkasto -bjelih maglovitih prikaza , kako lebde iznad grobova
gdje su odloženi fizički omotači , koje su tek nedavno napustili, a kako se oni , kao i njihovi dvojnici
nalaze u najrazličitijim stupnjevima raspadanja ,pogled nije nimalo ugodan . Kao i druga vrsta ljuski ova
je potpuno bez svijesti i inteligencije . Iako u izvjesnim prilikama može privremeno oživjeti u jezovitom
obliku . To je moguće samo uz pomoć primjene odvratnih obreda jednog od najgorih oblika crne magije
Što manje o tome govorimo , to bolje
Vidimo , dakle, kako redom po stupnjevima svoga uspona od zemaljskog života do nebeskog svijeta .
Čovjek odbacuje i prepušta polaganom raspadanju ništa manje od tri izumrla tijela - gusto fizičko tijelo
eteričko fizičko i astralno tijelo - koja se sva raspadaju u svoje sastavne djelove i pomoću čudesne kemije
prirode bivaju , svaki na svojoj razini, ponovno rabljeni .

6) Ponovno oživljene ljuske

Ova vrst bića , strogo uzevši , ne bi trebala zapravo biti smještena u ljudski razred , jer to je samo izvanjski
omotač: pasivna , bezosjećajna ljuska koja je jednom bila sastavni dio čovjeka . Takav život , inteligenciju
i porive koje jedno takvo biće može posjedovati, pripadaju "umjetnim formama elementala" koji ga
oživljvaju ; to biće ipak nije ljudsko , iako je na užas , doista , kreacija čovjekovih zlih misli . Stoga će biti
bolje proučiti ih potpunije pod razredom umjetnih oblika elementala , jer će njihova priroda i način
nastajanja biti lakše razumljivi kada dođemo do tog djela našeg proučavanja . Zasada neka bude dovoljno
napomenuti da je ova vrsta ljuske uvijek zlobno biće, pravi demon kušnje , čiji je zli utjecaj ograničen
samo opsegom njegove moći . Kao i sjena , ono biva često rabljeno u svrhu Vudu i Obeah oblika magije.
Neki pisci opisali su ih pod imenom "Elementarna bića" ali kako je taj naziv primjenjen na skoro svaku
vrstu bića nakon smrti , postao je nejasan i beznačajan pa je puno bolje da tu oznaku izbjegnemo .

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< lipanj, 2006 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

  • <3

    Kao i svaki cvijet, svaka mladost vene, starosti uzmice,
    cvjeta svaka mudrost i svaka vrlina u svoje vrijeme
    i vjecno nesmije trajati. Srce na svaki zov zivota
    mora spremno biti na oprostaj i nove pocetke,
    da bi se hrabro i bez tuge predalo novim,drugim vezama.
    Neka car se krije u svakom pocetku,
    ona nas stiti i pomaze nam zivjeti.

    Koracajmo veselo kroz prostor u prostor,
    ne prionimo nijednom
    kao domovini, duh svijeta
    ne zeli nas okovati i ograniciti, korak
    po korak zeli nas uzdignuti, prosiriti.
    Tek sto smo u jednom zivotnom
    krugu domaci i prisni postali.
    Samo tko je spreman na polazak i put,
    moze se odhrvati navici
    koja koci.

    Mozda ce nas jos i smrtni cas ka novim prostorima
    mlade poslati, zov zivota nikada nece prestati...
    Stoga hajde, srce, oprosti se i iscjeli"

    Hesse





    "Mudro je imati snove koji su dovoljno veliki
    da ih ne izgubimo iz vida dok ih slijedimo"

    Oscar Wilde


    "Cijeli svijet razdijeljen je na dva dijela. Jedan je vidljiv, a drugi nevidljiv.
    Ono vidljivo samo je odraz onog nevidljivog."

    Zohar 1 , 39

    "Priroda je duzna, kad nebude mogla da izdrzi moj sadasnji oblik
    da mi podari novi oblik postojanja"

    Goethe

<>3>

  • A. M. O. R. C.

    !Virtualni muzej!

    !!! Pr




    Bnei baruch Kabbala

    TJ


    Opstanak planeta



    !Fraktali - kolekcija slika


    [LINK=http://www.esotheria.com/]Knjige ezoterija[/LINK
    Nuit templAPOD

    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija


    Na dan moje smrti, kada budu nosili moje tijelo
    Ne misli da ću osjećati bol za ovim Svijetom.
    Ne plači i ne govori: "Šteta, šteta."
    Kada se mlijeko pokvari veća je šteta.
    Kada vidiš da me polože u grob, ja neću nestati.
    Zar Sunce i Mjesec nestanu kada zađu?
    Tebi se čini smrt, a to je rađanje.
    Grob ti se čini tamnica, a duša je slobodna postala.
    Koje to zrno ne nikne kada se stavi u zemlju?
    Pa zašto da sumnjaš u zrno čovjekovo?

    Al-Ghazzali


    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    Istina je zemlja bez puteva
    ( KRISHNAMURTI)

    Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .

    !Fantastic art!

  • MOLITVA ZA NOVO DOBA

    Ja sam Kreator svemira.
    Ja sam Otac i Majka svemira.
    Sve je poteklo iz Mene.
    Sve ce se vratiti k Meni.
    Um, duh i tijelo Moji su hramovi
    za Sebstvo da ostvari u njima
    Moje vrhovno Bice i Postanje.
    -----------------------------------

  • "Želis li spoznati sebe, onda znaj da si iz dvije
    stvari stvoren. Jedno je ta vanjska ljuska,koja se
    naziva tijelo i kojom vanjsko oko moze gledati.
    Ono drugo je unutarnje, koje se jednom naziva
    duša, jednom duh, jednom srce i koje se može
    spoznati samo unutarnjim očima"

    Al - Ghasali

    R. Steiner.
    Knjige
    M. Pogačnik
    Pogacnik
    G. R. Hodson

    Blog.hr
    Forum.hr
    Internet Monitor
    Kozmički plesači
    Knjige ezoterija
    NUITemple
    APOD


    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija

    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    ISTINA JE ZEMLJA BEZ
    PUTEVA ( KRISHNAMURTI)

    )Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .