Oblici izgrađeni od muzike ( Misaoni oblici 24 )
Gounod
Slika predstavlja nešto sasvim različito - to je odjek raspjevanog zbora . Budući da je crkva
opet ona ista , lako je izračunati da je najviša točka ovog oblika na visini od 180 metara iznad tornja
iako je okomica oblika nešto kraća , zbog toga što je orguljaš prestao sa izvođenjem prije nekoliko
trenutaka , a dovršeni je oblik ostao lebdjeti u zraku , jasno prepoznatljiv i loptast , iako malo
spljošten . Šupalj je, kao i svi oblici te vrste, zbog toga što se postepeno povećava , polako
odašiljajući na van vibracije iz svog središta , postajući tako sve manje vidljiv polagano prelazi
u eteričko stanje , dok na kraju sasvim ne nestane i raspline se kao oblačić dima .
Kao i u prvom primjeru , okružen je i sveprožet zlatnim sjajem koji je slika njegovih pulsirajućih
vibracija , sa naglaskom na žutom tonu u većoj mjeri nego smo to imali kod Mendelsshonove
nježne muzike .
Ove su boje daleko sjajnije i krupnije od onih na prijašnjem obliku , jer ova kompozicija nije
blagi tijek tiših tonova , nego više briljantan sljed naglašenih akorda . Slikar je više pokušavao
dočarati odraz tih akorda nego pojedinačnih nota , što bi ionako bilo gotovo nemoguće na
ovako malom crtežu . Zato je ovdje teže pratiti razvoj oblika , jer su se u ovoj dužoj kompoziciji
linije međusobno ispreplitale i mješale , sve dok se nisu gotovo stopile u briljantnom spletu koji
nam je kompozitor dao da ga iskusimo ili ako smo u stanju vidimo .
Iako je moguće naslutiti, kako je oblik nastajao i najbolje u tom proučavanju krenuti od najnižeg
dijela na lijevoj strani . Velika ljubičasta izbočina je očito početni akord muzičke fraze čija
značajka je razvidna , pratimo li vanjski rub naviše , pa zatim duž obodnice .
Promotrimo li crtež pažljivije otkrit ćemo još dvije linije koje teku usporedo s ovom vanjskom
i imaju sličan ritam boja , ali su manjih razmjera i vjerojatno predstavljaju nježniji odjek
iste fraze .
Pažljiva analiza građe ovog oblika će nas uvjeriti da u onome što nam se možda pričinilo kao
kaos , ipak vlada smisleni red i isto tako će nam biti jasno da bi se ,u slučaju da je moguće
vjeran i do u detalje razrađen crtež ovog prekrasnog oblika dao strpljivo i do u potpunosti
razmrsiti , pa bi mogli znati za svaki tračak svjetlucave boje , koja ga je nota oživotvorila .
Nemojmo smetnuti s uma da je ovaj crtež siromašniji detaljima od slike prije .
Npr . , svaki vrh ili izbočina sadrže u sebi najmanje 4 linije ili trake različitih boja , koje su
bile pojedinačno prikazane na onoj prošloj slici , ali ovdje su stopljene u jednu boju i
pružaju samo opću sliku tog akorda . Na slici prije smo povezivali horizontalno i pokušali
smo prikazati značajke određenog broja nota stopljeni u jednu , ali zadržavši pritom
odvojene različito obojene linije za 4 zasebna efektaistodobno odsviranih dionica .
|