Izmedju dva stupa

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 19

Sveprožimajući logos
Image Hosted by ImageShack.us

Ovo je pokušaj da se prikažu misli vrlo visokog ranga , to su misli o Logosu koji prožimlje sve
u prirodi , kao i sa slikom koja pokazuje oblik težnje za sveobuhvatnošću ovdje je nemoguće
izvesti vjernu reprodukciju , te se od čitatelja zahtjeva da sam uloži napor , kako bi uz dodatak
svoje mašte barem u nekoj mjeri nadoknadio ono što crtež nije u stanju prenjeti .
Zlatnu boju na slici moramo zamisliti unutar jedne veće lopte plave boje , sastavljene od
profinjenih linija kao na ovoj slici :
Image Hosted by ImageShack.us

Kada bi na fizičkoj razini te boje pokušali međusobno približiti dobili bismo običnu zelenu mrlju
tako da bi se izgubila smislenost ovog oblika . Ove nježne i profinjene linije načinjene su
pomoću naprave* koju smo već spominjali .

* - Knjiga je pisana prije nekih 100 godina , tako da tad nije bilo kompjutera koji bi tu sliku nacrtali .
op. univerzum

Sedmerostruka manifestacija
Image Hosted by ImageShack.us

U svim je religijama ostao trag velike istine da se Logos manifestirao kroz 7 moćnih kanala .
često nazvanim nižim Logosima ili Velikim planetarnim duhovima . U Kršćanstvu su to
sedmorica velikih Arkanđela , koji se ponekad spominju i kao sedam duhova pred Božjim
prijestoljem . Slika pokazuje rezultat meditacije , gdje se pokušalo meditirati u tom smjeru
I opet je zlatni slaj u sredini , mada je tu u nešto manjoj mjeri , ipak prožimlje čitav oblik .
Linija plave boje stvorila je sedam nježnih poput kakva perja poredanih i preklapajućih krila .
Koja sve zajedno okružuju i dio svesredišnjeg nadzemaljskog sjaja . Kako misao jača i
širi se , tako i ta prekrasna krila mjenjaju svoju boju u ljubičastu , te postaju kao latice cvjeta
preklapajući jedno drugo i tvoreći vrlo složenu , izvanredno bogatu strukturu .
Taj nam primjer pokušava dočarati kako se stvaraju i rastu oblici u višoj materiji .

Trostruka manifestacija
Image Hosted by ImageShack.us

Stvaralac ove slike je meditirao na Logos u njegovoj trostrukoj manifestaciji . Prazan prostor u
centru ovog oblika je zasljepljujuće žuto svijetlo vrlo čisto , tipično za prvi aspekt .
Drugi aspekt simbolično je prikazan širokim krugom gusto isprepletenih crta .
Treći spekt je simboliziran sa vanjskim prstenom , tanjim od predhodnog , prošaran
vrlo finim linijama koje svjetle zlatnim sjajem .


- <> - Komentari (4) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 18

Manifestacija Logosa u čovjeku
Image Hosted by ImageShack.us

Sada smo došli do primjera onih misli koji ubrajamo među najuzvišenije što ih čovječi um
može stvoriti ,kada je uronjen u meditaciju o svom božanskom izvoru .Kada čovjek u svojim
razmišljanjima pokuša s punim štovanjem uzdignuti misli do Logosa našeg solarnog sustava .
naravno da ne zamišlja izgled tog uzvišenog bića , niti pretpostavlja da on ima obličje koje
bi nam bilo shvatljivo . Pa ipak , takve misli izgrađuju određene oblike u materiji mentalne
razine i zanimljivo ih je proučiti . Slika predstavlja misao o načinu na koji se Logos
manifestira u ljudima , a stvorio ju je čovjek ispunjen pobožnom težnjom da se Logos
manifestira i u njemu . Upravo taj pobožni osjećaj daje svjetloplavi ton peterokrakoj zvjezdi
a sam izgled je vrlo značajan jer se već stoljećima upotrebljava kao simbol manifestacije
boga u čovjeku . Možda je taj čovjek bio slobodni zidar , pa je njegovo framasonsko znanje
o simbolima moglo imati utjecaj na stvaranje tog oblika zvijezda . Vidimo daje zvijezda
okružena sjajnim žutim zrakama koji prosijavaju usred oblaka nadzemaljske ljepote .
Što je znak ne samo poniznog prihvaćanja svemoćne slave Stvoriteljeve , nego i izraz
intelektualnog napora uz ovaj izljev pobožnosti .

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 17

Oblik ispružen u 6 smjerova
Image Hosted by ImageShack.us

Ovo je još jedan primjer težnje meditanta da ljubav i suosjećanje porazdjeli svim ljudima .
Razlozi koji su potakli stvaranje ovog bogatog i neobičnog složenog oblika , mogu poslužiti
kao vrlo zoran primjer jednog od načina na koji oblici nastaju . Na ovom je primjeru vidljivo
da je pošiljatelj prožet religioznim osjećajima i da uz intelektualni napor pokušava dokučiti
koji uvjeti bi mu omogućili ostvarenje tih težnji , o čemu svjedoče plava i žuta boja , njegova
misao je u početku poprimila kružni oblik , a zeleno kao znak suosjećanja , je činilo vanjski
rub i bilo je usmjereno na sve strane , dok je u sredini i srž te misli trebala biti ljubav koja bi
usmjeravala isijavajuću energiju . No ovaj je čovjek čitao knjige s područja hinduizma i to je
u znatnoj mjeri utjecalo na njegov način mišljenja . Znalcima orjentalne literature je poznato da
se u hinduizmu ne govori o četiri pravca (sjever, jug, istok, zapad) , kao kod nas nego o 6
a to je zato, je roni vrlo mudro pored ovih 4 uzimaju još i zenit i nadir. Zato je taj čovjek bio
nadahnut idejom da svoju ljubav mora odaslati u "6 smjerova ", no kako nije točno razumio o
čemu se radi , on je struju svojih osjećaja usmjerio prema 6 točaka ravnomjerno porazmještenih
po krugu . Odaslano strujanje je izmjenilo oblik vanjskog ruba koji je već prije bio izgradio
svojim razmišljanjem , tako da je umjesto kružnice nastao ovaj neobičan šesterokut , čije se
strane savijaju na unutra .Dakle ovaj nam primjer pokazuje da u svom nastajanju svaki misaoni
oblik točno sljedi tijek misli , pa se na taj način u procesu stvaranja neizbrisivo unose čak i
greške.

Intelektualno poimanje kozmičkog reda
Image Hosted by ImageShack.us

Slika pokazuje pokušaj intelektualnog poimanja kozmičkog reda . Ovaj čovjek nastoji shvatiti
kako duh dijeluje na materiju . Trokut koji je okrenut prema gore označava trostruki aspekt
duha i isprepleten je sa trokutom usmjerenim nadolje , koji ukazuje na materiju i njoj tri
svojstvene kvalitete . Očito je da se razmišljanje ovog čovjeka odvija isključivo na intelektualnom
nivou , jer je sveprevladavajuća boja oblika žuta . Za sada tu još nije prisutan osjećaj pobožnosti ,
divljenje ili obožavanje , jer je on tako zaokupljen onime što je naumio shvatiti , da je za sada
isključeno sve ostalo . No, ipak čvrstoća obrisa na obliku koji služi kao pozadina zrakama
pokazuje da je postigao zavidan uspjeh .

- <> - Komentari (3) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 16

OBLICI KOJI NASTAJU PUTEM MEDITACIJE

Suosjećanje i ljubav prema svemu stvorenom
Image Hosted by ImageShack.us

Do sada smo se uglavnom bavili oblicima koji predstavljaju izraz neke emocije ili misli ,
nastale kao reakcija na određenu vanjsku situaciju .
Sada ćemo proučiti neke od oblika koji nastaju kao plod meditacije, dakle njih stvaraju misli
koje dolaze iznutra , oni nastaju kao rezultat svjesnog napora meditanta da stvori određenu
predožbu , ili da dostigne određeno raspoloženje . Naravno da su te misli uvjek jako uobličene
jer ih stvaraju ljudi koji su izvježbali kako treba predano i ciljano misliti , a napredak i razvoj
na tom putu se pretaču u ljepotu ispravno stvaranih oblika . U ovom konkretnom slučaju
vidimo težnju meditanta da dostigne stanje svijesti u kojem će biti otvoren za razumjevanje
i ljubav spram čitavog ljudskog roda , pa je to suosjećanje izraženo u profinjenim linijama
sjajno zelenog , oko kojih izbija opće raspoloženje kao intenzivan , roza obojen žar .

U ovom je primjeru bilo moguće nacrtati linije jer su još uvjek dovoljno široke i udaljene
jedna od druge , ali u nekim višim misaonim oblicima one mogu biti tako sitne i zgusnute
da to ni jedna ljudska ruka nemože dočarati . Ovaj nas oblik podsjeća na list , mada sam
izgled i zaobljenost više podsjećaju na neku vrstu školjke , tako da predstavlja još jedan
primjer sličnosti sa oblicima u prirodi , o čemu je već nešto rečeno .

Težnja za sveobuhvatnošću .
Image Hosted by ImageShack.us

Slika prikazuje još razvijeniji oblik iste vrste . Ovaj je oblik stvorio meditant koji je kroz
meditaciju pokušao dovesti stanje svog uma u stanje u kojem je moguće obuhvatiti čitav
ljudski rod , u želji da sve ljude uzdigne do visokog ideala , koji tako jasno blista pred njegovim
očima . Stoga misaoni oblik kao da nenadano prodire iz njega , zatim se zaobljuje ,pa se
opet vraća natrag , zato su prekrasne nježne linije vidljive u preljepom , svjetlucavom ton
ljubičastog, a iz središta oblika izvire veličanstveno zlatno svijetlo koje j e nažalost nemoguće
predočiti (Naslikati ) . U stvarnosti su sve ove odvojene nacrtane linije zapravo samo jedna ,
koja je u neprestanom kruženju oko središta , nikada ne posustajući i gibajući se savršeno
pravilnim pokretima . Takav oblik čovječja ruka nije u stanju nacrtati , niti je moguće dočarati
njegove boje . Iskustvo je pokazalo da se pri pokušaju da se nacrtaju zgusnute ljubičaste linije
na žutoj podlozi, dobiva siva boja ,koje , naravno u tom obliku nema ni u najmanjoj mjeri.
No ono što nemože ljudska ruka , ponekad može neka fina naprava i upravo je na taj način i
nastao crtež , čiju reprodukciju vidimo ovdje , pokušava nam dočarati ljepotu boja i profinjenu
nježnost zaobljenih linija .

- <> - Komentari (4) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 15

Pri susretu s prijateljem
Image Hosted by ImageShack.us

Na slici je primjer dobrog jasno određenog i izražajnog misaonog oblika , u kojem su i boje čvrsto razlučene jedna od druge . Sam oblik izražava osjećaje nekog čovjeka koji je nakon dugo vremena sreo prijatelja .
Njemu je najbliži konveksni dio ovog polumjesečastog oblika , a izbočeni završci se pružaju naprijed
ususret prijatelju , kao da ga žele zagrliti . Roza boja je odraz ljubavi koju osjeća , zeleno pokazuje duboko
suosjećanje a jasnožuto je znak intelektualnog zadovoljstva , jer zna da će uživati u dragim uspomenama iz davnih dana .

Snažna i čista žuta označava da je gledatelj oduševljen autorovom tehničkom vještinom , a sve ostale
boje izražaji su različitih osjećaja koje je u njemu pobudilo pažljivo promatranje ove veličanstvene slike .
Zeleno pokazuje suosjećanje sa glavnim likom na toj slici , duboku pobožnost iskazuje široki pojas plave
i sam oblik čitavim svojim izgledom , dok nam ljubičasto govori da je razmišljanje nad slikom uronilo u
duboku kontemplaciju , te da je u tom trenutku otvoren za odaziv .
Ovo je tek prvi primjer misaonih oblika o kojima će kasnije biti još govora , a u kojima svjetlo jedne boje
isijava na van kroz mrežu isprepletenu od linija drugačijih boja . Na ovom primjeru možemo uočiti da se
iz ljubičaste podloge izdižu mnogobrojne valovite linije koje se poput krivudavih potočićarazlijevaju po
zlatnoj podlozi. To je dokaz da uzvišena razmišljanjna nisu nešto nejasno nego naprotiv da uvjek imaju
osnovu u intelektualnom primanju određene situacije i da uključuju znanje o načinu njihove primjene
u praksi .

- <> - Komentari (1) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 14

Na pogrebu
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us


Slika je izuzetno upečatljiv primjer prednosti znanja , pokazuje bitnu promjenu u razmišljanju čovjeka koji jasno
razumije velike zakone prirode po kojima živimo . Ova dva prikazana oblika su bila viđena istodobno , ali su
sasvim različiti po boji , izgledu i značenju , oba su nastala istom prilikom , jer izražavaju dva različita stava .
Viđeni su na pogrebu i održavaju misli koje se roje u glavi dvojice prisutnih dok razmišljaju o smislu života i smrti .
Prema pokojniku su gajili iste osjećaje , a razlikuju se po tome što jedan ožalošćeni ništa nezna o životu
poslije života , dok je drugi u prednosti sa svojim znanjem božanske mudrosti ( teozofije) .
Misao ovog prvog izaziva duboku potištenost , strah i sebičnost . Blizina smrti je u njegovom umu potakla misao
da će jednog dana i on umrjeti i to ga je saznanje "prestrašilo na smrt" . Budući da ni nezna čega se ustvari boji
Taj određeni osjećaj stvara shodno tome maglovite oblike . Ima i nečeg čega je u potpunosti svjestan a to su
očaj i osjećaj gubitka . To se vidi po pravilno porazmještenim prstenovima sivosmeđe i olovnosive boje , a onaj
neobični istureni dio koji strši prema dolje , silazi čak i u grob i obuhvaća lijes i odraz je snažne i sebične želje
da se pokojnik vrati natrag u fizički život . Pravo je osvježenje okrenuti se od ove sumorne slike ka onom obliku
koji je nastao istog trenutka ali u umu čovjeka koji razmišlja što se sad događa.

Primjetit ćemo da se nijedna emocija ne ponavlja u oba slučaja . U prvom su prisutni jedino očaj i strah , a u
drugom vidimo samo najljepše i najviše osjećaje . Taj drugi oblik u osnovi izražava duboko suosjećanje .
Svjetlozeleno ukazuje na razumjevanje za patnju svih prisutnih i osjećaj sućuti prema njima , a pojas tamnozelenog
je izraz osjećaja ožalošćenog za samog pokojnika . Intenzivna roza boja izražava naklonost-privrženost za sve
ljude i žive i mrtve . Gornji dio stožca i zvjezdice koje se s njega uzdižu , svjedoče kakav osjećaj je u tom čovjeku
pobudila pomisao na smrt , plavo je odraz njegove pobožnosti , ljubičasto odražava razmišljanje o uzvišenim idealima
i snagu za odaziv i kao plod toga duhovne težnje vidljive u zlatnim zvjezdicama . Dio jasno žutog koji je vidljiv
u središtu ima posebno značenje jer pokazuje da cijelokupan stav tog čovjeka ima osnovu i proizlazi iz intelektualnog
poimanja čitave situacije , a to se također vidi i po pravilnom rasporedu boja i čvrstim linijama koje ih razgraničavaju .

Usporedimo li ova dva crteža odmah se možemo uvjeriti u vrijednost znanja koje nam daje Teozofija . Nesumnjivo je
da to znanje uklanja svaki strah od smrti i život čini lakšim , zato jer nam je razumljiv njegov smisao i kraj , shvaćamo
da je smrt savršeno prirodna na tom putu , neizbježiv korak u našoj evoluciji . Iza groba , ne sljedi , tmuran , neprobojan bezdan , nego svjet života i svijetla , a koji možemo isto tako sigurno , cijelovito i detaljno poznavati kao i ovaj fizički
svijet u kojem sada živimo .

Mi smo izmislili mrak i grozote , kao djeca koja se međusobno straše sablasnim pričama , a dovoljno je proučiti
činjenice o toj pojavi i odmah će se razgrnuti ovi umjetno stvoreni oblaci .
Za sobom vučemo loše nasljedstvo po kojemu smo od naših predaka nasljedili sve moguće strahove vezane
za ukop , umjesto da vidimo svu besmislenost i monstruoznost tih konstrukcija . Narodi staroga vijeka su u tom
pogledu bili daleko mudriji od nas . Oni nisu povezivali fantazmagoričnost tmine i smrti fizičkog tijela i to djelomice
zahvaljujući praktičnijem načinu na koji su uklanjali leš , a koji je bio prikladan za mrtvo tijelo i zdrav za okolinu .
Stoga nisu ni bili opterećeni odvratnim mislima povezanim uz polagano truljenje leša .
O smrti su znali daleko više nego mi danas i zbog toga su za pokojnicima daleko manje tugovali .

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 13

RAZLIČITE EMOCIJE
Image Hosted by ImageShack.us

Ova slika je zanimljiv i vrlo jedinstven primjer jer predstavlja misaoni oblik glumca koji čeka na izlazak na scenu
na premjernoj predstavi . Široki pojas narančastog u sredini oblika ima jasno određene rubove, ukazujući tako
na opravdano samopouzdanje , tu su kumulirani svi prijašnji osjećaji i sada je prisutno razumno očekivanje
da će se još jedan naći na tom popisu . Usprkost toga ipak je ovdje izražena ona neizbježna nesigurnost ,
s obzirom na moguć primjer kod publike , te tako gledano u cijelini , sumnje i strah odnose prevagu nad
samouvjerenošću i ponosom . Bljedosivog ima više nego narančastog ,a čitav oblik vibrira kao zalepršala
zastava pod naletima vjetra. Važno je uočiti da su krajnji rubovi narančastog izrazito oštri i jasni .
Dok su oni sivi daleko mutniji.

Kockari
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Ovo je bilo viđeno istodobno u jednoj velikoj kockarnici. Oba pokazuju jedan od najgorih ljudskih strasti
i među njima nema neke bitne razlike , iako jedan predstavlja osjećaje uspješnog a drugi neuspješnog kockara.
Mada donji oblik izgleda kao neko sablasno i izgubljeno oko , to je tek slučajnost , jer će nam analiza
njegovih sastavnih dijelova pokazati o čemu se u stvari radi . Kao podlogu vidimo nepravilan oblik kao izraz
duboke depresije , a natopljen je tmurnim tonovima sivosmeđeg , bojom sebičnosti i pepeljasto sivom ,bojom straha .
U sredini se vidljivo ističe krug skerletno crvene boje , koji iskazuje ljutnju i zlovolju zbog loše sudbine , a unutar
njega se nalazi oštro omeđeni crni krug , koji iskazuje mržnju upropaštenog čovjeka spram onih koji su
u toj igri dobili njegov novac . Takav oblik očito dolazi od čovjeka koji je zapao u duboki očaj i sasvim je
vjerovatno da će u toj opasnoj situaciji tražeći izlaz pomišljati na samoubojstvo , iako bi pri buđenju na astralnoj razini
uvidio da je loše stanje zamjenio još gorim , a ne boljim , jer je to sljed događaja kod samoubojstva , budući da
taj čin čovjeka odvaja od one sreće i mira koji najčešće sljede nakon smrti.
Gornji oblik predočava stanje uma čije su misli vjerovatno još pogubnije , jer tu se radi o zluradu naslađivanja
uspješna kockara . Vidimo da je rub oblika oštar i očigledno je upornost tog čovjeka da i dalje nastavi sa igrom
Široki pojas narančastog u sredini pokazuje da je to čovjek koji će proklinjati prevrtljivu sudbinu bude li gubio ,
a svaki će uspjeh pripisivati isključivo svojim genijalnim sposobnostima. Vjerovatno je izmislio neki sistem u
koji sljepo vjeruje i na koji je neobično ponosan . Uz narančasti dio se na dva mjesta nalaze i krute linije sebičnosti .
koja se zatim vidljivo pretapa u pohlepu , u sirovu animalnu požudu za posjedovanjem , što je jasno vidljivo po
završecima oblika s izgledom pandži

Za vrjeme automobilske nesreće
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Slika je poučna , jer pokazuje da ljudi sa istim osjećajima mogu proizvesti različite oblike . Prikazani oblici su
viđeni istovremeno ponad dvije osobe , koje su se našle među gledateljima neke automobilske nesreće
Radilo se o lakše ranjenom pješaku koga je srušio automobil . Oboje su bile iskreno zabrinute za žrtvu te nesreće
i sažaljevale su ga zbog patnji koje trpi ., tako da su boje u tim oblicima potpuno iste , no obrisi su im različiti
Dok čovjek iznad kojeg lebdi loptasti oblik , razmišlja "jadan čovjek , užas", dotle stvaralac onog oštrog obrubljenog
diska , već trči prema mjestu nesreće kako bi pružio potrebnu pomoć . Jedan je sanjar izoštrena senzibiliteta,
a drugi je čovjek od akcije .

- <> - Komentari (3) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 12

STRAH

Iznenadna uplašenost
Image Hosted by ImageShack.us

Jedna od najsnažnijih pojava u prirodi su čovjek ili životinja uplašeni strahom.
Kada čovjekovo astralno tijelo tako luđački treperi , ono u tom stanju izbacuje iz sebe amorfne
eksplozivne fragmente , to je kao u vis bačena minirana masa rasprslog kamenja .
Ali ako čovjek nije užasnut nego ozbiljno preplašen , stvorit će se oblik koji vidimo na slici .
Značajno je to da svi polumjesečasti oblici na desnoj strani a koji su očito prvi bili izbačeni pokazuju
pepeljasto sivu boju straha . No , već trenutak kasnije čovjek se djelomice oporavio od šoka i počeo
je osjećati ljutnju zbog toga što je dozvolio da ga obuzme strah . To vidimo po skerlenoj boji koja
prekriva kasnije nastale mjesečaste oblike , označavajući tako mješanje straha i ljutnje . Krajnji polumjesec
je crvene boje pokazujući tako da je strah već prebrođen i da je preostao još samo jad .

POŽUDA

Požuda za pićem
Image Hosted by ImageShack.us

Varijanta iste strasti no , na još sramnijoj razini je prikazana na slici . Udičasti izdanci pokazuju žudnju
a gruba i išarana tekstura , ukazuje na nisku i senzualnu prirodu tih želja . Često se na vrlo sličan način
iskazuju i seksualne želje . Kako se čovjek uzdiže tjekom evolucije ovaj oblik nadomješta onaj koji
predstavlja pohlepnu animalnu ljubav .Pa uz vrlo polagan daljnji razvoj prolazi stadij neodređene čiste
i sebične ljubavi ( vidi slike prije ) sve dok se konačno potpuno ne ukloni sebičnost , te se želja za
posjedovanjem ( imanjem ) ne pretvori u želju za davanjem . I tako napokon stižemo do onog prekrasnog
stanja koje je prikazano na slikama prije od - određene ljubavi- do -želje za znanjem - ( vidi slike ponovo)

- <> - Komentari (1) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater, Besant : Misaoni oblici 11

LJUTNJA

Ubojito bijesnilo i suzdržani bjes
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Slika je primjer strahovitog učinka koji izaziva ljutnja. Kričavi bljesak iz tamnog oblaka viđen je u auri
grubog i pripitog muškarca u Londonskom predgrađu East Endu u trenutku kada je udario jednu ženu .
Strelica je jurnula prema njoj časak prije nego je podigao ruku da ju udari i žena je zadrhtala od straha ,
kao da bi mogla biti ubojito pogođena . Vrh strelice šiljat poput bodeža izraz je misli dugotrajno akumu-
lirane ljutnje, intenzivne i priželjkivane osvete , kao kod planiranog ubojstva , prigušivana godinama a sada
uperena na osobu koju je "strelica" duboko uvrijedila . Oba oblika izgledom podsjećaju na munju , iako je
ljevi nepravilno oblikovan , dočim desni izražava ustrajanost u nakani , što je daleko opasnije.
Osnova iz koje izranja gornji je posvemašnja sebičnost i ta je karakteristika za nas vrlo poučna .
Također možemo uočiti razliku u boji . Na jednoj slici dominira prljavosmeđe da zamagljuje i sam ishit mržnje
dok u drugoj , iako je i tu u korjenu sebičnost , tako snažno izražen i koncentriran bijes , da je prvotna misao
sasvim zaboravljena .Tako nam već na prvi pogled može biti jasno da prepuštanje strasnoj ljutnji izaziva
strahovito zlo , te tu činjenicumoramo stalno imati na umu .

Eksplozivna srdžba
Image Hosted by ImageShack.us
Tu vidimo još jedan primjer srdžbe ili ljutnje . Za razliku od prijašnjeg primjera ovdje se ne radi o suzdržanoj
mržnji , nego jednostavno o snažnoj eksploziji nezadovoljstva . I dok su oni koji su storili prijašnji oblik
svoju srdžbu uperili prema nekoj osobi , čovjek koji je stvorio ovaj oblik zapravo je trenutačno na ratnoj
nozi sa cijelim svijetom . Dobro bi bilo ovo usporediti sa slikom isijavajuće ljubavi .
Ovo je primjer jedne prave eksplozije čije je djelovanje kratkotrajno a posljedice su gotovo nikakve , pa nam
i prazna sredina ukazuje na to da je osjećaj koji je stvorio taj oblik već stvar prošlosti i da više nema priliva
energije . Za razliku od tog primjera na slici koja pokazuje isijavajuću ljubav ( op.univerzum )
vidimo da je središnji dio ujedno i najjači dio , što znači da se ovdje ne radi o trenutnom izljevu osjećaja ,
nego o energiji koja se je akumulirala tjekom dužeg vremena , pa su i kakvoća i dužina i jednoličan raspored
zraka također pokazatelji tog ustrajanog pothranjivanja emocija .

Posesivna i razdražljiva ljubomora
Image Hosted by ImageShack.us

Na slici je prikazan vrlo zanimljiv iako neugodan misaoni oblik . Svaki vidovit čovjek će po upadljivo
smećkastozelenoj boji odmah razabrati da se radi o ljubomori , a neobičan izgled oblika održava napeto
stanje čovjeka zagledanog u cilj svoje opsesije . Oblik frapantno podsjeća na zmiju uzdignute glave
i simbolizira smješno držanje ljubomorna čovjeka , uvjek spremnog da otkrije neke znakove koje bi
ponajmanje želio vidjeti . U trenutku kada nešto primjeti ili si umisli da je nešto vidio , oblik se mjenja
i dobiva ovaj karakterističan izgled prikazan na slici : Image Hosted by ImageShack.us
gdje je ljubomora već pomješana sa srdžbom .

Tu je ljubomora vidljiva tek kao neki magloviti oblak , iako u njemu i kroz njega raspoređene strelice
spremno čekaju na odapinjanje u smjeru onih od koji navodno prijeti neka opasnost .


- <> - Komentari (3) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 10

INTELEKT

Neodređeno intelektualno zadovoljstvo
Image Hosted by ImageShack.us
Žuta je boja u svakom čovječjem vehiklu pokazatelj intelektualnih sposobnosti , no njene nijanse mogu
biti različite i može imati dodatne primjese drugih boja . Opčenito govoreći prigušenija nijansa znači da je
intelekt uglavnom usmjeren na niže , a pogotovo je to slučaj ako su ciljevi sebični . U astralnom ili mentalnom
tijelu prosječnog čovjeka to će biti vidljivo kroz oker žuto , dočim je čist um posvećen studiju filozofije ili
matematike često vidljiv kao zlatna boja , a onda se postepeno pročišćava do preljepe , čiste i svijetleće
limun ili jaglačeve žute , kada god se nečiji sjajan intelekt nesebično napreže u rad za dobrobit čovječanstva
Većina misaonih oblika žute boje ima posve jasne obrise , tako da je neodređeni oblik ove boje vrlo rijetka pojava.
On označava intelektualno zadovoljstvo - divljenje nad nekim genijalnim dijelom ili užitak u genijalnoj vještini .
Zadovoljstvo koje se javlja kod prosječnog čovjek dok zadubljeno gleda neko umjetničko djelo , najčešće je rezultat
divljenja , , uzbuđenosti ili čak sućuti koje u njemu ta slika pobuđuje , a ponekad ako je na njoj prikaz koji mu je
poznat , ona će snažno dijelovati zbog svoje privlačnosti koja budi radost i sjećanje na neke doživljaje iz prošlosti .
Međutim , za umjetnika može zadovoljstvo doći iz sasvim drugačijeg izvora , jer on na slici prepoznaje talent umjetnika
genijalnost koja je bila upregnuta za dovršenje takovog vrhunskog djela. To intelektualno zadovoljstvo je vidljivo u
žutom oblaku. Ista manifestacija može biti i plod užitka u vrsnoj muzičkoj izvedbi ili u profinjenim intelektualnim
razgovorima . U oblaku te vrste nisu prisutni osobni osjećaji , jer bi inače žuta boja neminovno bila dodirnuta tonom
koji odgovara određenom osjećaju .


Želja za znanjem
Image Hosted by ImageShack.us
Gore je prikazan misaoni oblik u nastajanju i razvoju . Gornji je dio nastao u prvoj fazi i predstavlja odlučnost u
rješavanju nekog problema tj. želju za znanjem i razumjevanjem . Takav oblik često nastaje kada netko postavlja
pitanja , ali ako se pita samo zato da bi se iskazala oštroumnost , a što se nažalost ponekad događa i ako u tom
pitanju nema istinske težnje za znanjem , tada će taj oblik u velikoj mjeri biti pokriven nijansom narančastog
koja izražava umišljenost . Oblik na slici je nastao na nekom predavanju kada je jedan slušatelj postavio duboko
promišljeno pitanje . Međutim , odgovor koji je dobio nije ga zadovoljio i izgleda da je pomislio da mu predavač
izbjegava dati dužnu pažnju . Na to je slušatelj postao još odlučniji u želji da dobije opširan odgovor , tako da je
boja njegovog misaonog oblika postajala sve intenzivnija , oblik je dobio izgled kao na slici koji podsjeća na vadičep.

Velike ambicije
Image Hosted by ImageShack.us

Slika pokazuje još jednu vrstu želja , ovog puta za zadovoljavanjem položaja ili moći. Ambicioznost se vidi u
intenzivnoj narančastoj boji , a na samu želju ukazuju udičasti produžecikoji putuju ispred samog oblika dok
se kreće. Misao te vrste je dobra i čista , no ako bi se umješala niskost ili sebičnost to bi odmah bilo vidljivo
jer bi dotad čista narančasta bila uprljana tonovima tamno crvene smeđe ili sive . A ko je čovjek koji je proizveo
ovaj oblik priželjkivao položaj i vlast , to nije bilo iz nekog sebičnog razloga nego iz uvjerenja , da će svoj posao
raditi ispravno i na dobrobit svojih bližnjih .

Sebična ambicija
Image Hosted by ImageShack.us
Kako izgledaju ambicije niže vrste vidljivo je na slici , ne samo da je tu velika mrlja tmurne smeđesive sebičnosti
nego postoji velika razlika s obzirom na izgled oblika , iako je obris jednako tako jasno određen.
Oblik na slici prije uzdiže se jednakoumjereno prema određenom cilju , a njegov središnji dio je poput projektila
što smo već vidjeli i kod nekih prijašnjih oblika , međutim na ovoj slici vidimo plutajući oblik koji sasvim jasno
ukazuje na opće prisutnu gramzljivost tj . želju da se za sebe prigrabi sve što je na vidiku .



- <> - Komentari (7) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater, Besant : Misaoni oblici 9

Odgovor na pobožnost
Image Hosted by ImageShack.us


Na slici vidimo čime je urodila misao onog koji stremi "uvis" - to je odgovor LOGOSA na molbu
koja mu je bila upućena, to je istina koja leži u najuzvišenijem dubokom uvjerenju , d aće se
doboti odgovor na molitvu .

Ovdje ćemo ukratko objasniti o čemu se radi : Na svakoj razini svog solarnog sustava
Naš LOGOS isijava Svoje svijetlo , Svoju snagiu i Svoj život , te je stoga sasvim razumljivo
da će isijavanje božanske snage biti najdjelotvornije na višim razinama . Svako spuštanje s
neke razine na onu koja je neposredno ispod ., nije znači gotovo paralizirajuće ograničenje ,
to je shvatljivo samo onima koji su ljudsku svijest uspijeli izdići u više sfere , iako božanski život
na mentalnoj razini protječe u neusporedivo većoj punini , nego onaj na astralnoj , sav sjaj mentalne
razine , nadmašuje Budička svojim neopisivo većim intenzitetom .
Svaki pojedini od navedenih moćnih valova utjecaja širi se po razini kojoj pripada- i to horizontalno
i ne prelazi u pomračenje niže razine za koju nije bio niti stvoren. No ipak postoje određene okolnosti
pod kojima je moguće da se djelomice sklad i snaga , svojstveni višoj razini , spuste na nižu razinu
i tamo rasprostru svoj veličanstveni utjecaj . Izgleda da se to događa u slučaju kada se na trenutak
otvori jedan poseban kanal _ poticaj za to dolazi odozdo i od čovjeka zahtjeva napor .

Već smo prije objasnili da svaka sebična misao ili osjećaj proizvode energiju koja se kreće kao
zatvorena krivulja , te se stoga neminovno vraća natrag i zadržava na vlastitoj razini . Ali ako su misao
ili osjećaj potpuno nesebični , tada iz njih izbija energija u obliku otvorene krivulje i više se ne vraća
natrag u istom obliku , nego prodire u višu razinu jer samo u tom višem stanju , u jednoj drugačijoj
dimenziji , može pronaći prostor za svoj razvoj . Pri tom prodoru takva misao drži otvorena vrata
simbolički rečeno , a otvor odgovara njenom promjeru , pa se stvara onaj potreban kanal kroz koji
se božanska sila s više razine može izliti na nižu i svojim veličanstvenim djelovanjem obuhvatiti
ne samo tog mislioca , nego i druge ljude . Slika to simbolički predstavlja , a ujedno ukazuje na veliku
istinu , da je beskrajno more jedne sile višeg reda uvijek spremno i čeka na izljevanje čim joj se
ponudi otvoreni kanal , baš kao što možemo reći i za vodu da čeka na izljevanje čim bi se podigla
neka brana . Taj silazak Božanskog života donosi onome tko je otvorio kanal silno ojačanje i uzdizanje
oko njega širi svoj snažni i blagotvorni utjecaj . To često zovemo odgovor na molitvu i pripisujemo
"posebnom posredovanju providnosti" , umjesto nepogrešivom djelovanju uzvišenog i postojanog
božanskog zakona.

Samoodricanje
Image Hosted by ImageShack.us

Slika prikazuje izražaj još jednog načina pobožnosti koji stvara oblike profinjene ljepote s kojima se
do sada još nismo susretali . Već na prvi pogled da svojim izgledom kao da imitiraju oblike koje vidimo
u živoj prirodi . Ovaj podsjeća na rascvjetali cvjetni pupoljak, a neke druge možemo usporediti sa
obrisom školjke, lista ili stabla . Očito je da to nisu niti bi mogli biti puke kopije , životinjskih ili
biljnih oblika , a objašnjenje tih sličnosti leži daleko dublje od ovoga što vidimo na površini .
Međutim , kao što smo već prije napomenuli , postoji pojava analogna ovoj i još je značajnija , a
odnosi se na vrlo složene misaone oblike i činjenicu da ih određene mehaničke sile mogu točno
reproducirati . Iako na sadašnjem nivou znanja ne možemo riješiti zagonetku tih začuđujućih
sličnosti , ipak naslućujemo ,da iza svega toga postoji neka velika tajna , jer ako određene misli
proizvode odgovarajući oblik , a procesi u prirodi rađaju isti takav duplikat , onda opravdano
možemo zaključiti , da prirodne sile djeluju na način koji je u neku ruku sličan onome na koji djeluju
i misli .

Budući da je i sam univerzum zapravo materijalizirani oblik jedne snažne misli LOGOSA, sasvim je
moguće da su i njegovi sićušni djelići također rezultat misaonih oblika koji su proizašli od bića
nižih od LOGOSA , no koja zajedno s njime rade na istom zadatku , te nam taj način razmišljanja
može pomoći da bolje razumijemo značenje onih 330 mil. DEVA (neka vrsta polu boga) u hinduizmu.
Kroz predivnu nježnoazurnu boju ovog oblika prosijava nadzemaljsko bijelo svjetlo i mora se reći
da je njegovo predstavljanje bio zahtjevan zadatak za umjetnike koji su se neumorno dali na posao
u želji da nam te oblike približe što je više moguće . Katolici bi ovaj oblik opisali i kao čin požrtvovanost
ili još bolje kao čin savršene nesebičnosti , predanja i samoodricanja .

- <> - Komentari (0) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 8

Pobožnost (bogoslužje, odanost, revnost)

Neodređeni religiozni osjećaji
Image Hosted by ImageShack.us

Na slici vidimo bezoblični lebdeći oblak , no ovaj nije grimizan nego je plave boje . On označava
neodređene , ugodne religiozne osjećaje, pritom se više radi o uljudnosti nego o pobožnosti .
U crkvama je iznad okupljenih vjernika često vidljiv veliki tamnoplavi oblak nejasnih obrisa, nastao
kao rezultat neodređenih misli i osjećaja , a u njemu se često nalaze i sive ili smeđe mrlje zbog
neupućene pobožnosti koja nevjerojatnom lakoćom privlači turobnu obojenost straha i sebičnosti
Usprkost toga on predstavlja nagovještaj buduće velike moći djelovanja, iako nam zasada pokazuje
tek prvi slabašni zamah jednog krila od ona dva koja su iskaz prave pobožnosti i mudrosti , a preko
kojih duša leti ka onomu od koga je i sišla - prema bogu.

Uvis usmjerena pobožnost
Image Hosted by ImageShack.us

Slika prikazuje visoko uznapredovalu pobožnost , očito je da se ovdje ne radi o nemom nesigurnom
napolauobličenom osjećaju , nego je to manifestacija izljeva jedne snažne emocije , proizašle iz
duboko ukorjenjenog znanja o određenim činjenicama . Čovjek sa takvim osjećajem pobožnosti
zasigurno zna u koga vjeruje - čovjek koji može stvoriti takav misaoni oblik , očito zna , kako treba
raznišljati . Odlučna usmjerenost oblika u visinu , ukazuje na hrabrost i uvjerenje , dočim je čistoća
obrisa odraz , jasnoće čovjekova shvaćanja , a neusporediva bistrina boje svjedoči o njegovoj
najčišćoj nesebičnosti .

- <> - Komentari (5) - Isprintaj - #

Leadbeater , Besant : Misaoni oblici 7

Pohlepna animalna ljubav
Image Hosted by ImageShack.us

Slika prikazuje pohlepni animalni osjećaj , mada takvo raspoloženje nije dostojno zvati riječju "ljubav"
koju inače koristimo za ono što je uzvišeno. Oblik djeluje vrlo neugodno, a to je zbog specifične
mješavine boja: kričavih tonova senzualnosti , umrtvljenih raznim neugodnim primjesama - znakovima
sebičnosti. Karakterističan je i njegov oblik sa udičastim jezičcima , koji se javljaju jedino u slučaju
snažne žudnje za posjedovanjem . Nažalost , vidljivo je da osoba koja proizvodi takve misaone oblike .
nezna a ma baš ništa o nesebičnoj ljubavi , koja se s veseljem daje bez primisli o mogućoj koristi
ili uzvraćanju . Taj se čovjek nije pitao: "koliko mogu dati " , nego : "Koliko mogu dobiti ", pa se ta
misao izrazila prema sebi okrenutim zakrivljenjima . Nije ni pokušala hrabro krenuti naprijed , kao
neke druge misli , nego se mlitavo proicira iz astralnog tijela , koje mora biti negdje s lijeva.
Žalosna je ta izopačenost božanskog svojstva ljubavi ., pa ipak , to je jedan stupanj u toku evolucije
i izvjestan napredak u odnosu na prijašnje etape , kao što ćemo uskoro vidjeti .

- <> - Komentari (1) - Isprintaj - #

<>

Leadbeater i Besant : Misaoni oblici 6

Određena ljubav
Image Hosted by ImageShack.us

Čak je i letimičan pogled na ovu sliku dovoljan , da nam ukaže da se ovdje radi o nečem sasvim
drugačije prirode - tu imamo nešto djelotvorno , nešto što je u stanju polučiti određen rezultat .
Što se tiče , jasnoće , dubine i pozornosti , boja je ista kao i kod slike koja predstavlja neodređenu
čistu ljubav , ali ono što je tamo tek čuvstvo , ovdje je pretvoreno u čvrstu namjeru povezanu s
odlučnim djelovanjem . Oni koji su upoznati sa knjigom "Čovjek , vidljiv i nevidljiv " sjetit će se
slike br. 4 , na kojoj je prikazan iznenadan prodor čiste i nesebične ljubavi , kakav je bio vidljiv u
astralnom tijelu majke u trenu kada je privila k sebi svoje dijete i obasula ga poljubcima .
Kao rezultat tog iznenadnog izljeva emocija , dogodilo se nekoliko stvari . Jedna od njih bila je
stvaranje velikih grimiznih uzvojnica ili vrtloga obavijenih živim svijetlom unutar samog astralnog
tijela . Svaki od njih predstavlja misaoni oblik vrlo intenzivnog osjećaja , nastao na način koji
smo opisali i koji se gotovo istog trena uzdiže prema cilju tog osjećaja . Na slici vidimo jedan takav
oblik u trenu dok napušta astralno tijelo svog stvaraoca i kreće na put ka svom odredištu .
Vidljivo je da se skoro potpuno okrugao oblik promjenio i da sada više podsjeća na projektil ili
glavu kometa , pa nije teško zaključiti da se to dogodilo usljed ubrzanja u kretanju .
Jasnoća boja nedvojbeno ukazuje na čistoću emocije koja je stvorila ovaj misaoni oblik , dočim
je jasna crta obrisa nesumnjivo dokaz snage i odlučne nakane .

Isijavajuća ljubav
Image Hosted by ImageShack.us

Na slici vidimo primjer misaonog oblika koji je nastao sa određenom namjerom , gdje se začetnik
tog oblika pokušava dati u ljubavi svim ljudima . Nesmijemo smetnuti s uma da su svi ti oblici u
neprestanom kretanju . U ovom primjeru oblik se pravilno širi prema van , a u njegovom središtu
kao da izbija neiscrpno vrelo iz dimenzija koje si mi nemožemo predočiti . Osjećaj te vrste ima tako
široku mogućnost primjene da je onima koji u tome nisu uzvježbani prilično teško izdržati njegovu
čistoću i jasnoću . Međutim ovdje dajemo karakterističan primjer misaonog oblika , čije su mnogobrojne
zvjezdane zrake potpuno jasne i čiste .

Mir i zaštita
Image Hosted by ImageShack.us

Na slici vidimo jedan od najljepših i naj izražajnijih misaonih oblika . To je misao prepuna ljubavi i mira
zaštite i blagoslova , a odaslao ju je onaj koji ima moć i zaslužio je pravo blagoslivljati ostale .
Malo je vjerojatnosti da bi u umu onoga koji začinje takvu misao već od prije postojala neka slika o
tom preljepom krilolikom obliku , osim možda kao posljedica nesvjesnog sjećanja na djetinstvo
i priče o anđelu čuvaru koji uvjek bdije nad svojim štićenikom . No kako god bilo pri njegovu se stvaranju
iskrena želja pretočila u ovaj predivan i izražajan oblik , osjećaj ga je prelio čarobnom roskastom bojom
a intelekt mu je dao sjaj poput sunčeva svjetla za srž i snagu vodilju . Dakle za svaku osobu koju
volimo, možemo stvoriti pravog anđela čuvara koji , će ga čuvati i bdjeti nad njime , jer svaka
nesebična i iskrena želja za dobrim proizvodi takav oblik , mada osoba koja ga stvara toga možda nije
svijesna .

- <> - Komentari (1) - Isprintaj - #

Misaoni oblici 5

Leadbeater , Besant : MISAONI OBLICI

PRIMJERI MISAONIH OBLIKA

LJUBAV - ( Ljubav , sklonost, uzbuđenje )

Neodređena čista ljubav
Image Hosted by ImageShack.us

Slika prikazuje oblak u kretanju , načinjemn od iskrene ljubavi , mada je neodređen , predstavlja
dobre osjećaje . Taj oblak je stvorila sretna i smirena osoba koja skladno živi , a sada sanjarski
razmišlja o svom prijatelju , čije prisustvo joj inače pruža zadovoljstvo . U tom slučaju nema
ničeg probojnog ili jakog , to je više osjećaj dobrog raspoloženja i nesebičnog ushita kojeg
imamo kada smo blizu neke voljene osobe . Iako je osjećaj kojeg proizvodi takav oblak čist
, njemu nedostaje snaga koja bi polučila određeni rezultat . Takva slična pojava stvorit će se
i uokolo mačke koja zadovoljno prede , pa će se od nje širiti u okviru sve većeg roskastog oblaka
oblikovanog u koncentričnu školjku , a onda će se polako izblijediti negdje na udaljenosti od
jednog metra od svog zadovoljnog spavača .

Neodređena sebična ljubav
Image Hosted by ImageShack.us

Slika prikazuje oblak raspoloženja , no u ovom je primjeru dodana još jedna boja , jednog
nepoželjnog osjećaja . Unutar karmin crvene za ljubav je vidljiva i neugodna tmurna smeđesiva
boja sebičnosti te nam ukazuje da se radi o osjećaju koji je usko povezan sa zadovoljstvom
u vezi nečeg dobivenog , a i napetim isčekivanjem onoga , što bi se još moglo dobiti u bližoj
budućnosti . Osjećaj na slici jedan je također neodređen , ali za razliku od ovoga u njemu nema
ni traga sebičnosti , te on ukazuje na određenu plemenitost svog stvaraoca . Jedva da je moguće
da bi ta dva oblaka mogla proizaći od iste osobe za vrijeme njene jedne inkarnacije . Pa ipak ima
i dobrote i u osobi koja je proizvela drugi oblak , iako je za sada samo djelomično razvijena .
U prosjeku je ogromna većina naših ljudskih osjećaja baš ovog tipa , i oni će se tek uz polagan
napredak razviti do drugih , viših oblika manifestacije .

- <> - Komentari (0) - Isprintaj - #

Misaoni oblici 4

C.W. Leadbeater , A. Besant - Misaoni oblici (4. dio)

Crna boja označava mržnju ili pakost . Crvena , u svim tonvima , od jarke ciglasto crvene
do blistave skerletne , označava ljutnju ; brutalna razjarenost izbija kroz tamnosmeđi
oblik u kričavo crvenim odbljescima , ljutnja "otmjenog ogorčenja" je intenzivno skerletna
i mada nije ružna , od nje vas prođu žmarci ; izrazito tamna i neugodna crvena , slična tzv.
boji zmajeve krvi , pokazuje animalne strasti i putene želje različite vrste . Jasna , čista
smeđa pokazuje pohlepu ; neugodno teška sivosmeđa boja je znak sebičnosti , to je boja
koja je nažalost poprilično česta ; teška tamnosiva označava depresiju , a pepeljasto siva
je povezana sa strahom . Sivozelena je znak lukavosti , dočim zelenkastosmeđa ili smećka-
stozelena (obično prikrivena mrljama i jezičcima skerletnog) nagovještava ljubomoru .
Zeleno uglavnom ukazuje na prilagodljivost , ali na najnižem stupnju , kada je snalažljivost
povezana sa sebičnošću , označava prijevaru .

Kada se na višem stupnju pročisti , iskazuje određenu želju "da se bude sa svim ljudima"
iako to može biti uglavnom zbog promicanja vlastite popularnosti ili stjecanja društvenog
statusa . Nježna zelena boja puna svjetla , znak je visoke razvijenosti i pokazuje jedno od
najviših svojstava , a to je sposobnost za suosjećanje . Ljubav se izražava kroz sve tonove
grimiznocrvenoga i ružičastog ; intenzivna i jasna jarko crvena označava jake , zdrave i
normalne osjećaje ; ako je jako umrljana smeđesivom , pokazuje osjećaje sebičnosti
i pohlepe , a teška grimizna označava animalnu ljubav . Čista ružičasta boja pokazuje onu
nesebičnu ljubav koju imaju samo visoko razvijeni ljudi , ti najprofinjeniji tonovi ružičastog
-kao prvi nagovještaj rane zore - to je ljubav očišćena od sebičnih pobuda , to je ona vrsta
ljubavi koja se razljeva uokolo u sve većim i većim krugovima plemenite sveobuhvatne
nježnosti i suosjećanja prema svima onima koji su u nevolji . Blaga primjesa plavog za
pobožnost , izražaj je dubokog razumjevanja univerzalnog bratstva među ljudima .
Jaka narančasta ukazuje na ponos ili ambiciju . Različiti tonovi žute boje označavaju inte-
lekt ili intelektualni užitak; jaka oker žuta pokazuje da je ta sposobnost usmjerena na
zadovoljavanje sebičnih potreba , čista gumigut nijansa zančajka je nesumnjivo višeg
tipa , a nježna i svjetleća kao jaglac žuta , znak je intelektualne sposobnosti upotreblavaju
za više i nesebične ciljeve - to je čisit um okrenut ka duhovnom . Raznovrsni tonovi plavog
označavaju religiozne osjećaje ; vidimo ih i u paleti od tamne smeđe - plave boje , koja
označava sebičnu pobožnost ili sivoplave za obožavanje fetiša , uz izvjesnu dozu straha
, pa sve do intenzivnih i čistih plavih tonova koji daju ljubav iz čistog srca i prekrasne svjetlo
azurno plave boje , koja pokazuje najviši stupanj samoodricanja i sjedinjenja s božanskim .
Pobožna misao iz plemenita srca preljepa je boja poput tajanstvenog plavetnila ljetnog neba
U takvom će oblaku često sjajiti zlatne zvijezde , što blistajući jure u vis kao iskrice razbuktala
vatrometa . Uzajamna povezanog pobožnosti i ljubavi se manifestira u određenoj nijansi
ljubičastog , a nježniji tonovi te lila boje pokazuju sposobnost za predanje i odaziv za uzvišene
ideale . Sjaj i dubina obično su mjera snage i djeltvornosti samog osjećaja .

Pri ovom proučavanju nesmijemo izgubiti iz vida vrstu materije u kojoj se ti oblici stvaraju .
Ako je misao čiste intelektualne ili neosobne naravi - npr. , ako netko razmišlja kako riješiti
određeni problem iz algebre ili geometrije - tada će misaoni oblik i valovi vibracija biti vezani
isključivo uz mentalnu razinu . Međutim ako je misao duhovne naravi, ako je u njoj trag
ljubavi i težnja za uzvišenim ili duboki osjećaj nesebičnosti , tada će se misao uzdignuti naviše
sa mentalne razine i bit će obilato obasjana veličanstvenošću i nadzemaljskom ljepotom s
budičke razine ( one koja je viša od mentalne ) , to je visoki stupanj produhovljenosti .
U tom slučaju ima veliku snagu djelovanja i svaka je takva misao sila okrenuta ka dobru .
Nesumnjivo je da ima odlučan utjecaj na sva mentalna tijela do kojih dopire , uz uvjet da imaju
barem minimum sposobnosti za njeno prihvaćanje . S druge strane ako misao sadrži neke
osobne interese ili želje , njene se vibracije odmah usmjeravaju nadolje i pri tom oko sebe
i svoje mentalne materije navlače još i astralnu . Takav misaoni oblik ima sposobnosti dje-
lovati kako na astralno tijelo drugih ljudi tako i na njihove umove , a što znači da kod njih
može uz misli poticati još i osjećaje .

- <> - Komentari (0) - Isprintaj - #

<>

Misaoni oblici 3

C.W. Leadbeater , A. Besant - Misaoni oblici ( 3. dio )

Ako su misao ili osjećaj nekog čovjeka , neposredno povezani s nekom drugom osobom ,
onda se stvoreni oblik kreće prema toj osobi i izljeva se u njeno astralno i mentalno tijelo .
Ako netko razmišlja o samom sebi ili o svojim osjećajima , a većina misli je upravo takva
tada one ostaju lebdjeti oko svog stvaraoca i spremno čekaju na mogućnost djelovanja ,
nađu li ga u pasivnom stanju .
Npr. čovjek koji je sklon nečistim mislima sasvim ih zaboravlja dok je zaokupljen dnevnim
poslovima , iako se te misli cjelo vrijeme zadržavaju kao kakav tmurni oblak u njegovoj blizini
ali tako dugo dok mu je pažnja na nešto usredotočena , njegovo će astralno tijelo primati
samo one vibracije koje su na toj frekvenciji . Međutim kada dominirajuća vibracija počne
slabiti , za vrijeme dok se čovjek odmara nakon naporna posla , i ni o čemu ne razmišlja
tada je vrlo vjerojatno d aće osjetiti kako mu se neprimjetno prikradaju nečiste vibracije
Ako je taj čovjek imalo svjestan ono gšto se događa , zavapit ć eda ga napastuju "nečastivi"
Iako ta napast dolazi izvana samo po svojoj pojavnosti , a zapravo se radi o misaonim oblicima
koje je on sam stvorio i koji sada na njega djeluju . I tako svaki čovjek putuje kroz vrijeme
zakukuljen u omotač koji je sam izgradio , okružen je tkanjem koje su stvorile njegove stalno
prisutne misli. Na okolni svijet gleda kroz taj plašt , pa stoga i nije čudo da sve vidi u bojama
koje u njemu prevladavaju . Vibracije koje dolaze iz vana prilagođavaju se titrajima koji u
njemu dominiraju. Tako dugo dok čovjek nenauči u potpunosti ovladati svojim mislima
i osjećajima , nije u stanju vidjeti pravo lice stvari jer na sve gleda kroz medij koji , poput
lošeg stakla , sve iskrivljuje i izopačuje .

Ako misaoni oblik nije izričito usmjeren ka nekom drugom , niti je osobne naravi , on će
kao samostalni oblik ostati lebdjeti u atmosferi i čitavo će vrijeme isijavati vibracije slične
onima koje je upočetku odaslao njegov stvaralac . Ako ne dođe u dodir sa nekim drugim
mentalnim oblikom on će se raspasti jer će zračenje polako iscrpsti svoju zalihu energije.
No uspije li pobuditi iste vibracije u bilo kojem mentalnom tijelu u svojoj blizini razvit će se
međuprivlačnost i mentalno će tjelo upiti taj misaoni oblik u sebe . Iz toga se vidi da misaoni
oblik nema ni izdaleka tako snažan utjecaj , kao prvotno odaslana vibracija , no kada
djeluje , u tom pokazuje daleko veću preciznost . Štoviše u mentalnom tijelu sa kojim se
spoji pobudit će ne sličnu nego istu misao . Što se tiče isijavanja ono može utjecati na tisuće
drugih misaonih oblika i u svima njima pobuditi misli na istoj razini koju ima i ona prvotna
iako se može dogoditi da nijedna nije jednaka po sadržaju toj prvotnoj misli , dočim
misaoni oblik utječe samo na ograničen broj drugih oblika , ali ć ekod te nekolicine drugih
biti savršeno točno reproducirana ona prvotna misao .

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

Misaoni oblici - dio 2

C.W. Leadbeater , A. Besant - Misaoni oblici ( 2.dio)

Svaka određena misao polučuje dvojaki učinak : isijavanje , vibracija i lebdeći oblik .
Vidovnjak će misao prvo vidjeti kao vibraciju u mentalnom tijelu, bez obzira na to dali je
jednostavna ili složena . Ako je misao jednostavna titraji teku jednoličnom brzinom i
uključena je sam jedna vrasta mentalne tvari . Naime mentalno je tjelo sastavljeno od tvari
različitih gustoća , pa unutar njega razlikujemo nekoliko podrazina . Svaku možemo još dalje
razdjeliti . Ako vodoravnim crtama iskažemo različite stupnjeve gustoće , pa na njih pod
pravim kutom povučemo okomite crte za iskazivanje različitih stupnjeva kvalitete .
Dobit ćemo mrežu na kojoj su vidljivi različiti stupnjevi mentalnih tijela . Iz toga je lako
zaključiti da postoje mnogobrojne podvrste mentalnih tvari , a također je utvrđeno da svaka
od njih ima posebnu , određenu vibraciju , koja je njoj svojevrsna i na koju izravno reagira
tako da se brzo vraća u to stanje ako ju neke jače misli ili osjećaji na tren odvuku u drugom
smjeru . Kada čovjeka zapljusne neki iznenadni val emocija , njegovo astralno tijelo biva
zahvaćeno silovitom uzburkanošću .te njegove izvorne boje kroz to vrijeme bivaju gotovo
zasjenjene jarom žarkocrvenog, ili plavog , ili skrletnog i podudaraju se sa jakošću vibracije
određene emocije . Ta promjena je ipak samo privremena i ona nestaje nakon nekoliko sek.
i astralno se tijelo ubrzo vraća u svoje uobičajno stanje . No unatoč tome će svaki takav val
emocija ostaviti trajan trag , nešto više od tih boja uvijek zaostaje u prirodnim bojama astr-
alnog tijela , tako da svako prepuštanje nekoj određenoj emociji stvara kod čovjeka plodno tlo
da joj opet popusti i to stoga što se malo pomalo njegovo astralno tijelo navikava na tu
frekvenciju vibracija .

Međutim , većina čovjekovih misli nije jednostavnog karaktera. Svakako da postoje apsolutno
čisti osjećaji , no vrlo su često zamućeni ponosom ili sebičnošću , ljubomorom ili animalnom
strašću . To znači da se istodobno i u astralnom i u mentalnom tijelu javljaju najmanje dvije
vrste vibracija , a često i više . Stoga će isijavajuće zračenje biti složeno i kao rezultat toga če
misaoni oblik biti sastavljen od više boja , a ne samo od jedne .

Pozabavimo se sada još jednom značajkom misli , njihovom sposobnošću da stvore određeni
oblik . Studentni okultnog su već upoznati s pojmom elementarne esence , s o nim neobičnim
napola svjesnim životom koji nas odasvud okružuje , koji oživljuje tvar mentalne i astralne
razine . Tako oživljena ta tvar odmah reagira na svaku ljudsku misao i svaki se odaslani impuls
bilo iz mentalnog ili astralnog tijela čovjeka , odmah zaodjeva u privremeni vehikl (nosač)
te vitalizirane tvari . Kroz određeno vrijeme ta misao ili impuls postaje kao neka vrsta bića .
čije tijelo je sačinjeno od te oživljene tvari a dušu mu daje snaga misli . Ti elementali ili
misaoni oblici postoje u bezbroj varijanti boja i oblika .zbog toga što svaka misao privlači sebi
tvar prikladnu za svoje uobličenje i tu tvar potiče na vibriranje koje je harmonično s njenim
vlastitim vibracijama . Narav misli joj određuje boju , tako da je proučavanje svih tih kombi-
nacija zaista zanimljiv studij .

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<>

Knjiga _ Misaoni oblici

C.W.Leadbeater i A. Besant

MISAONI OBLICI ( 1. dio )

Uporedo sa stjecajem novih saznanja u znatnoj se mjeri mijenja i stav znanosti u odnosu
na pojave u nevidljivom svijetu . Njena pažnja nije više vezana isključivo uz zemaljsko
i raznolikost svega vidljivoga , niti samo na bliže fizičke svijetove u svemiru .
Znanost je sada prisiljena gledati dalje i pokušava doći do određenih saznanja o prirodi
tvari i sila , koje leže van onoga što je mjerljivo postojećim instrumentima .

Stoji činjenica da je znanost dovoljno snažno uprla istraživače , da je upotrjebila njihovu
genijalnost za istraživanje prirode , da je u tim propitivanjima pokazala beskrajno strplj-
enje , da se sada obogaćena ozbiljnim ljudima , pokazuju rezultati do kojih su istraživači
došli , tako da sada sile i bića s neposredno više razine prirode polako postaju vidljivima
na vanjskom rubu fizičkog svijeta . " Priroda ne čini nagle skokove" pa tako i fizičar koji se
približava granicama svog carstva nenadano biva zbunjen dodirima i odsjajima jedne
drugačije stvarnosti koja se isprepliće s onim njegovim . Prisiljen je donjeti neke zaključke
o tim nevidljivim pojavama , želi na racionalan način objasniti fenomene koji su bez sumnje
prisutni i pri tom nesvjesno prekoračuju granicu , te tako , a da i nezna , dopire do astralne
razine .

Jedan od najzanimljivijih puteva koji vodi od fizičkog ka astralnom je onaj koji se bavi
proučavanjem ljudskih misli. Često se može čuti da su misli živa bića i puno je ljudi uvjereno
u istinitost te tvrdnje .No malo je onih koji imaju jasan pojam o tom , kakve su to tvorevine
misli , te je stoga cilj ove knjige pomoči nam u razumjevanju te problematike .

- <> - Komentari (0) - Isprintaj - #

Inspiriran blogom od Aurum-a

Dobio sam volju da na blog postavim knjigu od A.Besant i C. W. Leadbeatera
Koja se zove Oblici misli za to me je inspirirao Aurum i njegovo nesebično
postavljanje teozofskih knjiga na blog . Mislim da je navedenu knjigu
vrlo teško pronaći na Hrvatskom pa kad uhvatim vremena stavljam ju tu
svakako .

- <> - Komentari (1) - Isprintaj - #

<>

ATU VIII

Karta za danas :
ADJUSTMENT

Image Hosted by ImageShack.us

Veličanstveno !

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<>

Sprema se oluja

Oluja

Image Hosted by ImageShack.us

- <> - Komentari (1) - Isprintaj - #

<>

Abstrakcija

Trebao sam , a nisam .
Skupit svoju krv u jednu bočicu i onda kasnije sa
njom nacrtat neku apstraktnu sliku .
Znam možda zvuči bolesno ali meni nije , kad već
izgubih nekoliko decilitara krvi bolje da sam sa njima slikao .


Neznam slikat ali tko zna možda bi mi negativne emocije
bile nit koja vodi do slike .

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<>

? .......... , .............. ?

? . . . ? ? . . . ?
? . . . ? ? . . . ?
Tu gdje su upitnici je trebala biti pjesma o boli
pjesma o krvi , pjesma o ludilu pomračenog uma .
ali sam odustao , izgleda da sam još uvjek u šoku .

Tko zna tražit po netu pronać će drugdje što se dogodilo .

Toliko zasad , mislim da neko vrjeme neću pisati

. . . možda hoću ako me uhvati potreba za izrazit emocije .

P.S.
Nebojte se sve je uredu , ali moglo je bit i da nije .

- <> - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< travanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

  • <3

    Kao i svaki cvijet, svaka mladost vene, starosti uzmice,
    cvjeta svaka mudrost i svaka vrlina u svoje vrijeme
    i vjecno nesmije trajati. Srce na svaki zov zivota
    mora spremno biti na oprostaj i nove pocetke,
    da bi se hrabro i bez tuge predalo novim,drugim vezama.
    Neka car se krije u svakom pocetku,
    ona nas stiti i pomaze nam zivjeti.

    Koracajmo veselo kroz prostor u prostor,
    ne prionimo nijednom
    kao domovini, duh svijeta
    ne zeli nas okovati i ograniciti, korak
    po korak zeli nas uzdignuti, prosiriti.
    Tek sto smo u jednom zivotnom
    krugu domaci i prisni postali.
    Samo tko je spreman na polazak i put,
    moze se odhrvati navici
    koja koci.

    Mozda ce nas jos i smrtni cas ka novim prostorima
    mlade poslati, zov zivota nikada nece prestati...
    Stoga hajde, srce, oprosti se i iscjeli"

    Hesse





    "Mudro je imati snove koji su dovoljno veliki
    da ih ne izgubimo iz vida dok ih slijedimo"

    Oscar Wilde


    "Cijeli svijet razdijeljen je na dva dijela. Jedan je vidljiv, a drugi nevidljiv.
    Ono vidljivo samo je odraz onog nevidljivog."

    Zohar 1 , 39

    "Priroda je duzna, kad nebude mogla da izdrzi moj sadasnji oblik
    da mi podari novi oblik postojanja"

    Goethe

<>3>

  • A. M. O. R. C.

    !Virtualni muzej!

    !!! Pr




    Bnei baruch Kabbala

    TJ


    Opstanak planeta



    !Fraktali - kolekcija slika


    [LINK=http://www.esotheria.com/]Knjige ezoterija[/LINK
    Nuit templAPOD

    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija


    Na dan moje smrti, kada budu nosili moje tijelo
    Ne misli da ću osjećati bol za ovim Svijetom.
    Ne plači i ne govori: "Šteta, šteta."
    Kada se mlijeko pokvari veća je šteta.
    Kada vidiš da me polože u grob, ja neću nestati.
    Zar Sunce i Mjesec nestanu kada zađu?
    Tebi se čini smrt, a to je rađanje.
    Grob ti se čini tamnica, a duša je slobodna postala.
    Koje to zrno ne nikne kada se stavi u zemlju?
    Pa zašto da sumnjaš u zrno čovjekovo?

    Al-Ghazzali


    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    Istina je zemlja bez puteva
    ( KRISHNAMURTI)

    Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .

    !Fantastic art!

  • MOLITVA ZA NOVO DOBA

    Ja sam Kreator svemira.
    Ja sam Otac i Majka svemira.
    Sve je poteklo iz Mene.
    Sve ce se vratiti k Meni.
    Um, duh i tijelo Moji su hramovi
    za Sebstvo da ostvari u njima
    Moje vrhovno Bice i Postanje.
    -----------------------------------

  • "Želis li spoznati sebe, onda znaj da si iz dvije
    stvari stvoren. Jedno je ta vanjska ljuska,koja se
    naziva tijelo i kojom vanjsko oko moze gledati.
    Ono drugo je unutarnje, koje se jednom naziva
    duša, jednom duh, jednom srce i koje se može
    spoznati samo unutarnjim očima"

    Al - Ghasali

    R. Steiner.
    Knjige
    M. Pogačnik
    Pogacnik
    G. R. Hodson

    Blog.hr
    Forum.hr
    Internet Monitor
    Kozmički plesači
    Knjige ezoterija
    NUITemple
    APOD


    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija

    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    ISTINA JE ZEMLJA BEZ
    PUTEVA ( KRISHNAMURTI)

    )Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .