TYCHE

srijeda, 29.08.2007.

Jedan kuhinjski brzopotezni - TURŠIJA

njamicerek

Image Hosted by ImageShack.us

Danima se nakanjujem ovo objaviti Urbi et Orbi - jer steta je ne probati, ne kosta puno, a blagodati su obilate - svakako pokusajte napraviti ove godine TURŠIJU.
Pod glupim imenom se krije zapravo fenomenalna mijesana salata od povrca - recept je tajna formula dobivena od obiteljske poznanice koja je radila do mirovine kao kuharica u jednom od prestiznih osjeckih restorana.

Inace sama rijec TURŠIJA je ostatak iz osmanlijsko - turske vladavine u Slavoniji, s nekolicinom turcizama koji su i danas u upotrebi se zadrzala i ta rijec i - to izvrsno jelo koje pripada u staru etnicku slavonsku kuhinju.

Ja tursiju serviram u staklenoj providnoj masivnoj zdjeli, osim sto izgleda dekorativno na stolu, (buduci je napravljena od raznobojnih sastojaka, sva se sareni i mirise - meni je izmedu ostalog uvijek vazno i da hrana bude raznobojna i da ima intenzivan fin miris) pospem jos malo kopra prije serviranja i njami eee ... to je nesto

TURSIJA

- 10 kg razlicitog povrca
- 8 l vode
- 2 l octa
- 2 konzervansa
- 1 vinobran
- 35 dag soli
- 25 dag secera
- biber u zrnu

Manual - kako ja to radim

Plasticno burence od 25 l i dvostruka kolicina onog sto je u receptu, prednost je da povrce mozete dodavati i naknadno - iako vrlo pazljivo da se tekucina u kojoj je povrce ne pokvari. Poznanica je imala iskustvo da joj se kod dodavanja povrca sve zamutilo i dobilo neki drukciji miris, pa je morala preprati kompletno povrce i napraviti novu tekucinu, ali nista se lose nije dogodilo i sve je bilo ukusno i dobro naposljetku.
Povrce koja ja koristim je sljedece: paprika svih boja - zuta, crvena, zelena, narancasta (to je nuzno jer kao sto rekoh vec hrana koju ja stavljam na stol mora uvijek biti sarena), luk, mrkva, zelene rajcice, mali krastavci, cvjetaca, malene glavice kupusa, netko voli i feferone - ja ih zaobidem ... Svi sastojci se dobro operu, mrkvu uzmite malenu da je ne morate guliti ili veliku pa je ogulite i nasjeckajte na stapice, luk na pola ovisno o velicini, zelene rajcice na pola. Ja nista ne sjeckam na sitno.

Volim ovu salatu jer se ne potrosi puno vremena za pravljenje, cijeli posao vam je gotov za tri sata i imate obilnu zimnicu. Nema pretjeranog usitnjavanja ni daveza - dok radite ono malo sjeckanja i pranja, uzavrite vodu, uklonite s vatre, umijesajte sve sastojke i zalijte povrce koje ste stavili u plasticno burence. Naravno, trebate dodati konzervas i vinobran. Poklopite. Provjeravajte svakih tjedan dana pet minuta i ako osjetite bilo sto osim carobnog mirisa koji vam necu opisivati jer je neopisiv, preperite sve i stavite novu vodu, konzervans, vinobran, sol, secer i ocat. Ocat koji ja koristim je mix jabucnog i obicnog.

NE DOZVOLITE ukucanima da vam pojedu pola burenceta do kraja studenog. To onda nije ZIMNICA. Ili napravite dva burenceta kao sto sam ja morala raditi. Pojedu mi pola do zime - a i za Bozic se podijelilo nesto malo i rodbini i prijateljima. Paprika vam ostane tvrda, hrskava i lomi se - I CIJELA STVAR IMA NISTA KALORIJA - nemojte izostaviti ono malo secera i konzervansa u ime zdravog nacina hranjenja - od to malo vam nista biti nece, toliko pojedete i inace iz drugih izvora.

UPOZORENJE: Malenu glavicu kupusa i cvjetacu koja ne smije biti jako rascvjetana OBAVEZNO presijecite na pola ili na cetiri dijela - ja sam jednom nasla debelog pjegavog puza goluzdravca kako blazeno spava medu listovima u kupusu. Ako bas zelite meso uz tursiju, servirajte odvojeno.

Cula sam za jos jednu huncutariju, ali sama nisam isprobala - da bi se ustedjelo na vremenu, mozete povrce oprati u cistoj vodi u stroju za pranje rublje na 40 stupnjeva eeknaughty bez centrifuge - nakon sto ste prije toga protjerali jedno pranje na prazno sa cistom vodom da se isperu eventualni ostaci detergenta za rublje - tako radi jedna poznanica, tvrdi da je sve jos brze onda za napraviti ... eto.

Iz vlastitog iskustva - ne moze ne uspjeti, daleko je jeftinije od onog sto kupite u trgovini u istoj kolicini, ukusnije je, zdravije i znate sto jedete.

mongries

Ostajte mi u zdravlju

- 13:07 - Komentari (15) - Isprintaj - #