U ČIJI ŽIVOTOPIS "ZASLUŽNIKA" PRIPADA OVA SLIKA?
http://www.sendspace.com/file/r6e5r1
Dragi naši!
Trebalo nam je malo više vremena za ovaj broj. Bez želje da se opravdavamo, samo vas izvještavamo. Najprije smo čekali događaje (sjednice vijeća), a onda su nas događanja, stranačke i privatne obveze zaskočile, a vrijeme leti. No, tu smo i nadamo se da ćete u ljetnoj gužvi naći malo vremena za nas.
Želja nam je da Librić bude i dalje spona među nama. A mislimo i da je potreban, i kao oblik svojevrsnoga našega izvješća vama, ali i u cilju potpunoga informiranja. Znamo da je informacija nužna, i drago nam je da naši lokalni mediji prate naš rad. Zahvalni smo im na tome. Tako je Kronika od 25. 5. na više mjesta izvijestila o radu Općinskoga vijeća, pa i o našemu. Poštujemo pravo profesionalnih novinara i uredništva, posebno privatnih medija, da u svom izvještavaju biraju teme, izdvajaju naglaske i pristupaju sadržaju na način kako oni prosuđuju da je bitno i čitateljima zanimljivo. Ipak, iz toga se može steći i pogrešan dojam. Tako u tekstovima sa 7. sjednice nema ni slova o izvršenju i rebalansu proračuna, a mi tu temu držimo najvažnijom. A moglo bi se i iščitati da je naše neprihvaćanje Odluke o porezima bilo samo i prvenstveno protivljenje dizanju cijene najma štekata (Ili zaštita gazda, kako nam spočitnuše vladajući!), a ono je bilo motivirano načelnim razlozima:
nepostojanjem jasnoga obrazloženja, financijskih i drugih stvarnih pokazatelja, ali i neprimjerenim vremenom u kojemu se donosi odluka, tj. kada je sezona već počela. Da smo u pravu, pokazuje i odustajanje vladajućih od prvotnoga prijedloga. Samo, uvjereni smo da njihovo odustajanje nije potaknuto načelnim razlozima, nego radi mira u kući, tj. vladajućoj koaliciji! Pa vi sami procijenite tko tu koga štiti, i tko je licemjeran!
Zato imamo Librić u kojemu možemo iznijeti naše (ali i vaše, kad god želite!) autentične stavove.
Budući da je naš Librić zanimljiv i vladajućima, pa u Kronici objavljuju reakcije na njega, mi ovdje donosimo odgovor. I poručujemo načelniku da ćemo i mi objaviti svaku njegovu, ili bilo čiju reakciju. Ujedno mu zahvaljujemo na dobrim željama, ali ne mora se zamarati kvalitetom našega glasila. Ima on važnijih briga, a Librić je naša briga i važna nam je vaša ocjena.
U ovom broju imamo i više suradnika, a donosimo i razmišljanja, iskustva i naputke (prikupljene od stručnjaka) o akutnome problemu legalizacije, a vjerujemo da će vam i svojevrsni podsjetnik iz pera direktora TZ biti od koristi.
Ako ste pomislili da je pitanje na naslovnici nagradno, pogriješili ste. Ono je tu samo stoga što je pamćenje, a političko posebno, varljivo i vrlo kratkoga trajanja. Danas se u našoj zemlji svi obrušavaju na negativne posljedice privatizacije i pretvorbe. Kao da je ona elementarna nepogoda! A nije – netko je privatizacijske procese planirao, kreirao i provodio (I to u jeku rata!), na državnoj i lokalnoj razini. Kažu da je uglavnom rađeno zakonito, kao da su i zakoni s neba pali. Iskreno sumnjamo da će, usprkos Ustavu, najveći dio privatizacijskih krivih Drina biti ispravljen. Bojimo se da će najviše ostati po onoj ko je jamio, jamio! Ali nije u redu da se zaboravlja. Pa kada se nabrajaju zasluge, ne bi se smjele zaboraviti i privatizacijske zasluge, ili bolje reći odgovornost! Bilo bi korisno ponoviti gradivo, i činjenično utemeljeno nanizati kako je to tekla privatizacija našega hotelskoga poduzeća, tko je tu kakvu ulogu imao; što je ili nije učinio; je li se išta učinilo (ili barem pokušalo) da barem malo našim ostane ono što su naši roditelji i mi stvarali. Mi ćemo podsjećati i pitati i dalje, a vas pozivamo da nam u tome pomognete jer sigurno znate barem dio odgovora.
Stranice Librića, tiskane i one elektronske na http://tucepskilibric.blog.hr/, stoje vam na raspolaganju ili ih možete pregledati i isprintati sa ovog linka:http://www.sendspace.com/file/h7w0es
Do sljedećega čitanja, srdačno vas pozdravljam, vaša Z. Lugarić.
U proteklome su razdoblju održane još 3 sjednice Općinskoga vijeća.
6. sjednica održana je bez nas. Naime, sazvana je za 8. ožujka – Međunarodni praznik žena – u 18 sati. Uz uobičajeno Usvajanje zapisnika i Pitanja vijećnika, na dnevnome redu je bio i Prijedlog nacrta Plana gospodarenja otpadom Općine Tučepi za razdoblje 2010. – 2018. god te Izvješće o radu Općinskoga načelnika lipanj 2009. – 2010. Da je bilo malo više korektnosti i uvažavanja, ta je sjednica mogla biti sazvana i ranije ili kasnije (od prethodne, 17. 12. 09., još nisu prošla 3 mjeseca!), a posebno stoga što ništa nije bilo ni hitno ni neodložno. Pokušali smo pomaknuti datum, ili barem sat, a budući nije bilo dobre volje, naš nedolazak je bio oblik prosvjeda zbog nepoštivanja Dana žena. Točno je da je to radni dan, ali je točno i da smo mi svi, vijećnice i vijećnici volonteri!
A tko će znati, možda se i željelo da ne budemo prisutni!
Dnevni red je na sjednici nadopunjen Odlukom o spajanju izvorišta Močila s vodoopskrbnim sustavom Srida sela. Kada i kako će ta Odluka biti provedena u djelo, s obzirom da je izvorište Močila izvan sustava Vodovoda, a kapacitet Orašća neutvrđen, ne znamo. Znamo samo da pravo na pitku vodu pripada svima i da je to odgovornost vlasti. Znamo i da vodu treba čuvati, s njom dobro gospodariti i da je svi trebamo plaćati!
7. sjednica održana je 19. 5.
Dnevni red je, uz nadopune, imao punih 17 točaka. Izdvajamo:
§ Novo Vijeće za davanje koncesija: predsjednik je Vjekoslav Šimić, a članovi Marko Ševelj, Božidar Šimić, Joško Kalajdžić, Mate Ivanković.
§ Nova Odluka o javnim priznanjima Općine Tučepi
§ Nova Odluka o općinskim porezima Općine Tučepi
§ Godišnji obračun proračuna za 2009. (izvršenje)
§ Izmjene i dopune Proračuna za 2010. (rebalans)
§ Imenovanje člana Nadzornoga odbora Vodovoda d.o.o. Makarska
§ Odluka o prihvaćanju udjela u temeljnome kapitalu Vodovoda d.o.o.
U Nadzorni odbor Vodovoda imenovan je Marijan Mravičić – Brico. Uz dužno poštovanje gospodinu Mravičiću i neosporno pravo vladajućih da odlučuju, voljeli bismo da smo čuli koji su to stručni i drugi kriteriji bili odlučujući.
Drago nam je da je trakavica s Vodovodom gotova. Ako je gotova, jer – Gradsko vijeće Makarske još nije reklo svoju! Pri tom nam je vrlo upitno prihvaćanje 8,6% udjela u temeljnom kapitalu Vodovoda.
U Izvješću Državnoga ureda za reviziju od 21. 11. 2006. navodi se da je, nakon ustrojstva Općine Tučepi temeljni kapital Vodovoda podijeljen u 6 članskih udjela od čega 10,6% iznosi udjel Općine Tučepi. Državni ured za reviziju naložio je i podnošenje prijave za upis te promjene u trgovački registar. Zašto ta prijava nije podnesena? Zašto Skupština Vodovoda nije potvrdila izbor D. Šimića kao člana Nadzornoga odbora? Zašto je 10,6% postalo 8,6%? … Pitanja ima puno. Sada su stranačke kolege na vlasti u Makarskoj i Tučepima postigle dogovor, a što će to donijeti nama … znat će se!
Vijeće je, na prijedlog D. Šimića (u ime našega kluba), prihvatilo i zaključak kojim zatvaranje rodilišta u Makarskoj drži neopravdanim te traži da se hitno otvori i modernizira.
8. sjednica održana je 9. 6. Usvojena je Odluka o premještanju i blokadi nepravilno zaustavljenih ili parkiranih vozila te odluka o davanju koncesije za taj posao.
Za općinska priznanja stigla su dva prijedloga koja su usvojena. Tako su Plaketu Općine dobili učiteljica Marlena Bogdanović i književnik Ivica Mijačika. Čestitamo još jednom!
Ovo je kratak pregled rada Vijeća, a o našim pitanjima, raspravama i prijedlozima čitajte dalje.
I na ovim smo sjednicama koristili institut vijećničkoga pitanja kako bismo više saznali o radu aktualne vlasti, ali iznijeli i svoje stavove o onome što i kako se radi te što bi trebalo raditi.
Pitali smo tako o izvedbi nogostupa Blato; o reklamama, štandovima i prodaji na šetnici; o pauk službi; policiji; izvješću o radu TZ te mjerama koje će poduzeti u cilju usklađivanja broja prijavljenih ležaja sa stvarnim stanjem (budući je načelnik i predsjednik TZ); o uklanjanju olupina; o pregovorima s g. Galićem u svezi zgrade u kojoj je i općinska vijećnica; o postupku koji se vodi s Opačkom us vezi bivšega omladinskoga doma na Vezi; o poslovima u svezi opskrbe vodom u zaseoku Šimići.
ş Nogostup Blato konačno je napravljen i sa sjeverne strane. No, usprkos Načelnikovu odgovoru o tome da je sve napravljeno po projektu i uz suglasnost Hrvatskih cesta, nismo sigurni da je sve napravljeno u cilju maksimalne sigurnosti. Nisam stručnjak, ali što se tiče dokumentacije, postoji glavni i izvedbeni projekt te suglasnost HC da Općina može pristupiti izgradnji te ovlaštenje da pokrene postupak ishođenja lokacijske dozvole. Hoće li izvedeno stanje biti u cijelosti "pokriveno", vidjet ćemo! Naime, nogostup sa sjeverne strane gotovo je u razini kolnika što znači da nije nikakva prepreka automobilima koji prometuju državnom cestom da u istoj brzini prijeđu na nogostup i time ugroze pješake. Tko će biti odgovoran ako se nešto dogodi? Magistrala je u Tučepima odnijela previše života koji od nas traže da učinimo svaki, i najmanji pomak na pojačanju sigurnosti!
Potpuno podržavamo da se ljudima koji tamo žive omogući nesmetan ulaz i izlaz u kuće i parkirališta te da je takvih mjesta puno. Ali to se rješava kosim rubnicima i nije razlog da nogostup ne bude povišen i prepreka automobilima koja bi ih barem usporila. Neprihvatljiv je i Načelnikov odgovor da je tako bilo i prije jer, valjda se i radilo zato da bi bilo bolje i sigurnije!
Istovremeno, s južne strane, na kojoj je nogostup povišen, dodani su stupići (Prema Načelnikovu odgovoru po njegovoj odluci.) od kojih se jedan već kotrljao po kolniku i tako ugrožavao sigurnost prometa. Ako je njihov cilj bio onemogućavanje parkiranja na nogostupu, postoje drugi načini kako se to rješava.
I ne možemo ne podsjetiti: Kada je u prošlom mandatu rađen nogostup u Blatu, tadašnja je oporba digla veliku galamu zašto nije napravljen sve do odvojka za hotele objašnjavajući to željom da se tadašnjemu čelniku SDP-a omogući parkiranje vučne službe, bez obzira što taj dio nije bio u projektu. Da, ali sada vrijedi projekt pa se nogostup sa sjeverne strane nije mogao izvesti u istoj dužini! Bez brige, mi maksimalno podržavamo izvedbu po projektu. Ipak, ako bismo primijenili načela "zna se", logično bi bilo upitati se je li sjeverna strana nogostupa kraća od južne upravo stoga da ispred kuća oporbenjaka ostane neuređen nogostup.
I tako nam nogostup na dvije strane iste ceste nekako "visi": s jedne strane povišen, sa stupićima, duži – a s druge sve suprotno!
şRed na šetnici je stalan problem svih turističkih mjesta. Ljetni je "šušur" potreban gostima, ali potreban je i nesmetan prolaz šetnicom. Šetnica nam je uz plažu i lučicu glavni turistički adut. I puno bismo toga mogli razumjeti da se aktualna vlast nije u vrijeme kada je bila oporba drvljem i kamenjem obrušavala zbog nereda na šetnici i plaži najavljujući kako će to oni lako i učinkovito riješiti. Vidjeli smo lani kako je bilo, vidimo sada, a vidjet ćemo i opet. Svi računi dolaze na naplatu!
ş Što se tiče naših ostalih pitanja, zanimljivo je samo to da će se sve napraviti, da pregovori traju, o postupku se ne zna itd., a što se tiče vode u Šimićima, radovi na rekonstrukciji cjevovoda su u tijeku, izgrađena je vodosprema te je, za trajno rješenje, potrebno izgraditi novu vodospremu na Orašću.
Odluka o javnim priznanjima
Od prošle Sjednice Općinskog vijeća imamo novu Odluku o javnim priznanjima.
Dvije su velike razlike i novine u odnosu na staru. Prvo: moguće je imati 5 laureata i to: Počasni građanin Općine Tučepi, Nagrada Općine Tučepi za životno djelo, Godišnja nagrada Općine Tučepi, Plaketa Općine Tučepi te Grb Općine Tučepi.
Druga novost je da će Komisija za javna priznanja koju čine Predsjednik Općinskoga vijeća, Predstavnici klubova Općinskog vijeća, te predstavnici članova Općinskog vijeća koji nisu članovi niti jednog kluba u Općinskom vijeću, filtrirati prispjele prijedloge te odabrati glasovanjem (podobne?) prijedloge. Nakon toga, uz kratko objašnjenje predložiti je Općinskom vijeću na odlučivanje.
U ime Kluba vijećnika SDP-a i HNS-a iznijeli smo 14 amandmana koje možete u cijelosti pronaći na na ovom linku http://www.sendspace.com/file/8z9h2p
Uvaženo je tek nekoliko, više formalnih. Oni zaista bitni koji su predviđali jednu višu, demokratsku razinu, nažalost nisu usvojeni. Ponovno HDZ sa svojim koalicijskim partnerima nije prepoznao vrijednost amandmana zaboravljajući da se Odluka donosi na duže vrijeme.
Glatko je odbijeno da se odlučivanje o važnom pitanju kao što je Počasni građanin donosi 2/3 većinom glasovanjem na Općinskom vijeću, već je to prepušteno odluci Komisije.
Sama Komisija sastavlja se politikantskim igricama koje su se ozakonile na prošloj sjednici Općinskog vijeća.
Komisiji se daje mogućnost filtriranja i odlučivanja o nositeljima Javnih priznanja , a Vijeće bi trebalo samo potvrditi tu odluku. Istina, može je i odbiti, ali kada se vidi kako su članovi Komisije posloženi, teško je vjerovati u to .Vijeće čak neće biti niti upoznato sa svim prispjelim prijedlozima. Od Vijeća se očekuje da formalno „amenuje“ ono što je Komisija donijela.
Pitam se jesu li Tučepljani na prošlim izborima birali članove Komisije koja bi ih trebala zastupati ili su Tučepljani ipak birali Općinsko vijeće? Čemu onda Općinsko vijeće i čemu sjednice, kada su one svedene samo na formalnu razinu i daju privid demokracije?
Josipa Vitlić
Na 7. sjednici Općinskog vijeća vladajuća je koalicija donijela Odluku o općinskim porezima općine Tučepi. Vijećnici koalicije SDP-a i HNS-a nisu podržali tu Odluku iz sljedećih razloga:
1. Članak 16. Odluke o općinskim porezima daje mogućnost načelniku općine da „može u pojedinim slučajevima posebnom odlukom osloboditi u potpunosti ili djelomično vlasnika kuće od plaćanja poreza na kuće za odmor iz gospodarstvenih i socijalnih razloga“. Nameću se pitanja:
a) Ukoliko se samo dio kuće za odmor koristi u gospodarstvene svrhe, zašto nije izričito navedeno da će samo onaj dio koji se koristi u gospodarstvene svrhe biti oslobođen poreza na kuće za odmor?
b) Socijalni razlog? Tko je to socijalni slučaj, a ima kuću za odmor i treba ga osloboditi plaćanja poreza na kuću za odmor? Da li se ta ista kuća za odmor iznajmljuje na crno = svjesno potkradanje općine. Da bolje predočim: 100 m2 kuće za odmor = 1.500,00 kn poreza godišnje.
2. Članak 17. Odluke govori kako obveznici poreza na kuće za odmor moraju Jedinstvenom upravnom odjelu dostaviti podatke o kućama za odmor potrebne za razrez poreza i to zaključno do 31.03. tekuće godine za koju se porez razrezuje. Isti članak, a niti cijela Odluka, ne predviđa kaznu ukoliko se ne dostave podatci o kućama za odmor?
3. Prvotni članak 23. Odluke predviđao je umjesto dosadašnjih iznosa naknade za štekate (400,00 istočno od lučice; 450,00 zapadno od lučice; 500,00 lučica) novi jedinstveni iznos od 700,00 Kn za 1m2 površine. Međutim, na dan sjednice dobivamo sljedeći amandman vijećnika HDZ-a, HČSP-a i HSP-a na Prijedlog odluke: opet se definiraju zone kao i prije sa novim cijenama: 500,00 istočno od lučice; 550,00 zapadno od lučice; 600,00 lučica. Razlog promjeni Prijedloga odluke, po riječima načelnika Čobrnića, dogovor je (trgovina) koalicijskih partnera. Apsurdno je i nadasve neozbiljno da predlagatelj akta na sam dan sjednice podnosi amandman za izmjenu SVOG prijedloga akta.
4. Članak 24. Odluke definira nove naknade za koncesijsko odobrenje za ležaljke i to:
Zona Alga-Afrodita – 150,00 kn/komad
Zona Slatina – 100,00 kn/komad
Ostali dijelovi plaže – 80,00 kn/komad.
Po Uredbi o postupku davanja koncesijskog odobrenja na pomorskom dobru (NN 36/04) definirane su naknade za koncesijsko odobrenje za ležaljke u „A“ turističkom razredu (u kojemu se nalaze i Tučepi) u iznosu od 30,00-40,00 kn. Dakle, radi se o povećanju od preko 100,00%, dok se istovremeno naknada za pedaline smanjuje za 50,00% (s 1.000,00 kn na 500,00 kn).
5. Također, dok Općina Podgora predviđa više kazne (300,00 – 5.000,00) za one koji ne poštuju odluku o korištenju javno prometnih površina, Općina Tučepi uopće ne predviđa takve kazne već se „drži“ mandatne kazne od 200,00 kn. Napominjem da je mandatna kazna u nekim slučajevima niža nego zakup javno prometne površine.
Rezime: Općini Tučepi, tj. vladajućoj koaliciji na čelu s načelnikom Čobrnićem, cilj je što više uzeti od onoga koji, više ili manje, ali ipak uredno servisira svoje obveze nego od ilegalnih prodavača po plaži i/ili šetnici. Kazna za „ilegalce“ i dalje ostaje 200,00 kn dok se cijena štekata povećava npr. u lučici za 100,00 kn. Podsjećam kako je vladajuća koalicija zajedno s načelnikom Čobrnićem prihvatila prošlogodišnje izvješće komunalnog redara u kojem se navodi kako im cilj nije bio naplata kazni već potjerati „ilegalce“ s plaže i sl., te kako je naplaćeno 19 mandatnih kazni po 200,00kn =3.800,00 kn. Redovne i manje redovne, ali ipak platiše, zapitajte se zbog čega biti redovan platiša kad „ilegalcima“ nije cilj naplatiti kaznu dok je cilj povisiti iznos naknade za štekate i zakonski upitno povećanje naknade za koncesijsko odobrenje za ležaljke.
Da je upitna zakonitost ove Odluke potvrdio je i sam načelnik Čobrnić koji je na sjednici Vijeća u par navrata na pitanje o zakonitosti odluke, odgovorio kako on smatra da je odluka u skladu sa zakonom.
Prilikom davanja vijećničke prisege prisegnuli smo štititi interes Općine Tučepi.
Donoseći odluke koje nisu u skladu sa zakonom (odnosno, umjesto da znaju, oni samo "smatraju" da su zakonite!), ne štitimo interese Općine Tučepi, već ih dobrano ugrožavamo. Ugrožavamo ih mogućim sporovima i tužbama koje bi Općinu mogle koštati više nego što ćemo imati koristi s ovakvom odlukom.
Davor Šimić
Poštovani mještani,
možda će vam iznošenje ovih podataka i pokazatelja iz proračuna biti dosadno, ali vam ukazujemo na njihov značaj. Našim novcima upravlja aktualna vlast i vrlo je bitno gdje će se, kako i kada trošiti. Molimo vas da budite strpljivi u čitanju ovog teksta, jer smo sigurni da ćete izvući neke zaključke.
Obračuna proračuna za 2009. – izvršenje
Plan proračun za 2009. godinu bio je 7.583.854 kn, a izvršen je u iznosu od 6.693.039 kn te bilježi pad za ukupno 890.816 kn ili za 11,75%.
Držimo taj pad prevelikim jer je proračun doživio tri rebalansa u prošloj godini, te je bilo vremena da se takav pad predvidi već u mjesecu prosincu prilikom donošenja trećega po redu rebalansa.
Sve vrste prihoda koje su od većega značaja za funkcioniranje općine pretrpjele su određeni bilo manji ili veći pad.
Porezi na imovinu bilježe pad u iznosu cca 387.000 ili za 22,9% od čega najviše porez na promet nekretnina zbog nerealizirane prodaje Hotela Jadran. Pitamo se je li bilo potrebno neizvjesnost prodaje Hotela Jadran implementirati u planiranje budućih investicija i tako obmanjivati javnost? Zar se planiranje trošenja novca i investiranja istih ne bi trebalo temeljiti na jasnim i izvjesnim izvorima financiranja, a ne na onoj staroj „što bude bit će“.
Prihodi od poreza su također smanjeni za 10,18% ili za 509.961 kn. Najviše bilježi pad prihoda od poreza na dohodak od obrta i s obrtom izjednačenih djelatnosti (ugostiteljski obrti) za 21,69%. Na tim se pokazateljima i temeljio naš stav da nije vrijeme da se ove godine ide na povećanje cijena za korištenje javne površine (štekata). Nikakvo suvislo obrazloženje ili argumentaciju za povećanje tih cijena nismo niti dobili osim izjave načelnika da se cijene nisu odavno povećavale. Naše obrazloženje za takav stav ima uporište i u smanjenju potrošnje vode za 24,7%., što znači da je bilo i manje turističkih noćenja pa je time prouzrokovan i ukupan pad turističke potrošnje.
Kako tumačiti i činjenicu da su i prihodi od komunalnog doprinosa smanjeni za 41,29%. Je li općinska vlast učinila maksimalni napor da bi svi mještani mogli legalizirati svoje kuće? Smatramo da se ovime pokazuje da nije, a i kako bi kada općinskoj vlasti kod donošenja proračuna nije bio prioritet donošenje Urbanističkog plana uređenja naselja.
Obračuna proračuna za 2009. – izvršenje
Plan proračun za 2009. godinu bio je 7.583.854 kn, a izvršen je u iznosu od 6.693.039 kn te bilježi pad za ukupno 890.816 kn ili za 11,75%.
Držimo taj pad prevelikim jer je proračun doživio tri rebalansa u prošloj godini, te je bilo vremena da se takav pad predvidi već u mjesecu prosincu prilikom donošenja trećega po redu rebalansa.
Sve vrste prihoda koje su od većega značaja za funkcioniranje općine pretrpjele su određeni bilo manji ili veći pad.
Porezi na imovinu bilježe pad u iznosu cca 387.000 ili za 22,9% od čega najviše porez na promet nekretnina zbog nerealizirane prodaje Hotela Jadran. Pitamo se je li bilo potrebno neizvjesnost prodaje Hotela Jadran implementirati u planiranje budućih investicija i tako obmanjivati javnost? Zar se planiranje trošenja novca i investiranja istih ne bi trebalo temeljiti na jasnim i izvjesnim izvorima financiranja, a ne na onoj staroj „što bude bit će“.
Prihodi od poreza su također smanjeni za 10,18% ili za 509.961 kn. Najviše bilježi pad prihoda od poreza na dohodak od obrta i s obrtom izjednačenih djelatnosti (ugostiteljski obrti) za 21,69%. Na tim se pokazateljima i temeljio naš stav da nije vrijeme da se ove godine ide na povećanje cijena za korištenje javne površine (štekata). Nikakvo suvislo obrazloženje ili argumentaciju za povećanje tih cijena nismo niti dobili osim izjave načelnika da se cijene nisu odavno povećavale. Naše obrazloženje za takav stav ima uporište i u smanjenju potrošnje vode za 24,7%., što znači da je bilo i manje turističkih noćenja pa je time prouzrokovan i ukupan pad turističke potrošnje.
Kako tumačiti i činjenicu da su i prihodi od komunalnog doprinosa smanjeni za 41,29%. Je li općinska vlast učinila maksimalni napor da bi svi mještani mogli legalizirati svoje kuće? Smatramo da se ovime pokazuje da nije, a i kako bi kada općinskoj vlasti kod donošenja proračuna nije bio prioritet donošenje Urbanističkog plana uređenja naselja.
Izmjene i dopune proračuna za 2010. –rebalans
Naš je općinski proračun doživio ove godine prvu izmjenu i to, možete misliti, na više. U godini kada svi moraju razmišljati kako skresati svoje troškove, naša vlast ih namjerava povećati za cca 352.000 kn ili točnije za 4.12%.
Pitamo se je li realno očekivati da će se ovaj proračun s ovakvim izmjenama moći ostvariti ako znamo da je ostvarenje prošlogodišnjega u odnosu na ovogodišnji plan manje za 2.196.000 kn ili vjerovali ili ne za 24,70%. Očito nas čeka iznimno uspješna proračunska godina?!
Nemamo namjeru biti zlonamjerni. Bilo bi nam i te kako drago, na zadovoljstvo svih, da se takav proračun i ostvari. Ali, postoje činjenice i najavljene mjere Vlade RH koje su trebale biti respektirane kod donošenja ovih izmjena. Mala je vjerojatnost da će biti realizirani prihodi od poreza na dohodak od nesamostalnog rada (plaća) u planiranom iznosu od 2.100.000 kn, ako se predviđa stupanje na snagu novoga Zakona prema kojemu se smanjuju stope poreza na plaće u rasponima u kojima se nalazi najveći broj zaposlenih osoba.
I dalje se vlast nada prodaji hotela Jadran. Dobro je živjeti u nadi, jer u nadi je spas kada ne vidite drugi izlaz ili rješenje?!
I na kraju slijedi i ono najvažnije i najlogičnije pitanje: u što i kako će se potrošiti ti naši novci?
Dragi mještani, jednom riječju kazano: u PLAĆE. Da, dobro ste razumjeli, utrošiti će se u plaće upravnog odjela (komunalne redare), u promidžbu i informiranje, telefonske centrale itd.
Smatramo da se ozbiljna vlast ne bi smjela ovako odnositi prema novcu poreznih obveznika. Naime, ako se nešto mijenja, povećava, barem je pristojno kazati i zbog čega to činiš.
Dužnost nas oporbenih vijećnika je upozoriti i ukazati vladajućima što držimo da nije u interesu naših mještana. Tu svakako ide i naša teza na Vijeću upućena vladajućima: „Udari po onome po kome možeš – koji plaća i prijavljuje, a ne čini ništa onome koji ne plaća i ne prijavljuje“.
Sandra Čović
Na posljednjoj 8. sjednici dali smo primjedbu na Zapisnik.
Naime, Zapisnik je službeni dokument i pokazatelj o radu onih koje su građani izabrali. Ne želim zamarati objašnjavanjem što je zapisnik u teoriji (i praksi) vrsta teksta, pa navodim samo on što, između ostaloga, stoji u Poslovniku Općinskoga vijeća: Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
Zapisnik sa 7 sjednice sadržajno ima "punih" 5 stranica, uz prorede, navođenje točaka dnevnoga reda. Na njih je stalo 17 točaka dnevnoga reda (3,4 po str.!), ili punih 3,5 sata rada. Pa vi sada sami usporedite poslovničku odredbu sa Zapisnikom, npr. U raspravi su sudjelovali vijećnici … (slijede imena i prezimena). Usprkos pročelnikovom odbijanju primjedbe (jer tako rade i npr. u Makarskoj), takva formulacija nije u skladu s Poslovnikom jer ne sadrži prijedloge (Prijedlozi nisu samo amandmani, gospodine pročelniče!), ali i ništa ne kazuje o sadržaju rasprave.
Ili, najvažniji dokumenti, onaj o izvršenju proračuna i rebalansu proračuna, stali su na cijelih 9 redaka općih formulacija!
Tražili smo od vladajućih da Zapisnik bude barem onoliko sadržajan koliko je bio u prošlom mandatu, a na što su oni dizali veliku galamu da je previše sažet. E, pa neka nam vrate tako sažet Zapisnik!
Dan Općine i ove je godine obilježen. Sudjelovali smo u svemu, koliko su nam obveze dopuštale.
Ipak, nismo se odazvali svečanom ručku u Marini i o tome smo iznijeli svoj stav na Vijeću. Naime, potpuno podržavamo potrebu da se čelni ljudi lokalne samouprave, javnih službi, ustanova, gospodarstva itd. druže i izvan službenih sjednica. Dobro je to za stvaranje klime suradnje i zajedništva. Ali, u godini krize u kojoj je i aktualna premijerka tražila kresanje i Božićnih domjenaka, kada su i općinska sredstva u stalnom padu, držimo da je neprimjereno trošiti na nepotrebno, pa i ako su sredstva mala. Skromnost treba pokazati i na djelu! Predložili smo da se ta sredstva usmjere u druge, potrebitije svrhe: za nabavu didaktičkoga materijala u vrtiću, za socijalne potrebe i sl., ili barem u bogatiju pučku feštu, koja je i ove godine, uz trio Gušt, bila prilično otužna. Za druženje čelnika bila je dovoljna svečana sjednica Vijeća s prigodnim domjenkom, a načelno, držim da je potrebnije, i zalažem se za druženje s građanima umjesto izdvajanja čelnika na svečanim ručkovima!
Vlast ili ne zna ili laže
Dragi moji čitatelji, bez obzira na stranačka (ne)opredjeljenja!
Kao prvo, ja niti znam, niti volim, niti želim pisati demantije. Stoga se nisam očitovala o načelnikovoj nadahnutoj literarnoj kreaciji u Makarskoj kronici od 19. 1. Neosporno je bio nadahnut našim LIBRIĆEM kada je odlučio onako lijepo to razložiti u 4 točke.
Vas molim, štovano čitateljstvo za jednu uslugu: da ovo nikako ne shvatite kao demanti demantija, a zauzvrat ću Antu pozvati na kavu prvi put kada se sretnemo na Kraju.
Točka- točka- točkica, kako naš načelnik, tako i ja krećem od prve:
1. Zaista se na Općinskom vijeću govorilo o novom načinu obračunavanja smeća. Priznajem da je bio čisti lapsus i ispričavam se, no nikakva se šteta nije dogodila što sam komunalnom naknadom nazvala odvoz smeća.
Rezultate toga, tj. uplatnice već ste imali priliku vidjeti i to nije za vas ništa novo.
2. Nisam ni sumnjala da načelnik nije dao suglasnost na prijedlog novog cjenika.
Nisam ni očekivala nikakva izuzeća od toga (svoje račune plaćam redovito i očekujem da to rade i ostali mještani), baš naprotiv. Zanimalo me tko će sve plaćati smeće i po kojoj evidenciji će se vršiti naplata. Zgodnim mi se učinio birački popis. E, tu nas ima!
Zamislite samo kako bi Komunalno profitiralo da se naplaćuje po tom popisu!? Načelnikov odgovor da oni ne plaćaju, prenijela sam u Libriću kao odluku. Moj lapsus i grijeh. Ispričavam se zato. Ali zakonske odredbe po kojima smeće plaća onaj tko ga proizvodi, i tumačenje tih odredbi, zna se čije su pa me i dalje muči taj popis birača. Moj lapsus ne mijenja činjenice: ne proizvode smeće nimalo, ne žive tu, ali … odlučuju o našemu životu!
Čini mi se da su svi ostali popisi koje imaju u Jedinstvenom upravnom odjelu manjkavi i trebaju hitno ažuriranje.
Tako se u novoj Odluci o općinskim porezima Općine Tučepi u člancima od 15. – 17. predviđa npr. porez na kuće za odmor u visini 15 kn/m2 korisne površine, te se obveznici moraju sami prijaviti Jedinstvenom upravnom odjelu da im razreže porez?!
Pa vi sada vidite kakva je baza podataka! Ostvareni prihodi u Godišnjem obračunu proračuna za 2009. za kuće za odmor iznosi 5000 kn. Jednostavnim računom dolazimo do podatka da je svega 333m2 korisne površine naplaćeno.
Vi sada prosudite tko (ne)zna, tko (ne)laže, tko (ne)radi … i kakvim se podatcima raspolaže.
3. Niti sam luka jela niti mirisala. Ja ne priželjkujem ograđivanje plaže, a davanje pod koncesiju – bilo kome ikada – oštro osuđujem i držim da to nitko nema pravo! Plaža je javno dobro i ne može se davati u najam pod izlikom da će biti uređenija ili urednija.
Plažom se treba znati gospodariti i ona može održavati sebe, ali treba umjeti.
E, tu smo opet došli do (ne)znanja!
4.Ne bih komentirala ovu točku tko laže a tko ne zna; tko je zlonamjeran i o tome što su čije dužnosti. Već pozivam da me slobodno tuže, ukoliko misle da imaju osnovu.
Zdravi i veseli bili! Vaša Josipa Vitlić.
Legalizacija kuća
Ovo je tema o kojoj bismo svi morali puno više razmišljati i tražiti rješenja: i oni koji imaju kuće bez urednih papira, i lokalna vlast, i županijska, i državna. Naime, nije taj problem pao s neba. Osim što u tim kućama žive, većina ih koristi i kao turističke kapacitete. A svi priželjkujemo priključenje EU. Što će nam to donijeti, vidjet ćemo. Očekujemo otvorena tržišta, očekujemo da će standardi evropske demokracije i gospodarstva pozitivno utjecati na našu državu, da ćemo kao turistička destinacija biti bliži evropskim turistima, ali to znači i da će i za nas vrijediti pravila igre koja vrijede u EU: nema iznajmljivanja bez urednih papira!
Problem se odlaže i raste desetljećima. Nije ga lako riješiti. Možda bi dobar put bio da ponajprije utvrdimo tko je sve odgovoran za takvu situaciju.
1. Vlasnici bespravnih kuća nesumnjivo su odgovorni. Ma kakvi bili, uvijek su postojali zakoni koje je trebalo poštivati. Kako god nije bilo lako ni jeftino nabaviti građevinski materijal i opremiti kuće, tako nije lako ni jeftino pribaviti uredne papire i dozvole. Ali, oni su važni kao i temelji na kojima je kuća izgrađena. Zato je svatko dužan uložiti maksimalan napor u rješavanje problema bespravnih objekata. Ne postoji nikakva nevidljiva ruka koja će to učiniti umjesto njih.
Svi želimo uređene ulice, potpunu infrastrukturu, primjerenu školu itd., a to nije moguće ako ne punimo proračun i komunalnim doprinosom.
Pri tome se ne smije zaboraviti da su za ovo kako su nam danas Tučepi izgrađene zaslužni u velikoj mjeri svi, a svoj doprinos dali su i bespravni graditelji koji su mukotrpno izgrađivali vlastite kuće i mjesto.
2. Vlast, lokalna i državna, institucije sustava, snose svoj dio odgovornosti. Sustav je dužan osigurati mehanizme koji će osigurati poštivanje propisa. Ako to nije u stanju, onda on nije dobar. Svojim nemarom i nedjelovanjem vlast je dala prešutnu suglasnost, podržavala i poticala bespravnu izgradnju. Sjećam se nekih sprječavanja gradnje i rušenja još od prije više od 40 godina – znači: može se kada hoće! S druge strane, sustav je kompliciranom, dugotrajnom i skupom procedurom tjerao i uporne od pribavljanja papira. A budući postoji zbog građana, trebao je naći načina pomoći i olakšati ljudima postupak. Time bi koristio i općem dobru jer bi imao sredstava za infrastrukturu (od cesta, ulica, kanalizacije itd.) koja nam sada prijeti kolapsom. Uz to je davanjem priključaka, rješenja za iznajmljivanje, naplatom komunalija, samodoprinosima i sl. u praksi legalizirao sve bespravne objekte.
K tome, nisu rijetki slučajevi kada je i sustav gradio i radio bez potrebnih dozvola, od vodovodnih i elektro instalacija, do ulica koje ni danas ne postoje u papirima. Ili vrlo jednostavan primjer koji puno ljudi može posvjedočiti: platite priključak za vodu i kanalizaciju (i po dužnome metru do vaše kuće), i ako nećete čekati mjesecima da Vodovod napravi to što ste platili, morate to izvesti sami.
Svim tim je sustav izravno stvarao klimu u kojoj su ludi postajali oni koji su se izvrgavali problemima i ne malim troškovima kako bi gradili legalno (Jer se može i bez toga!), umjesto da bude obratno!
I danas smo tu gdje jesmo. Što je bilo ne možemo promijeniti, ali bismo trebali nešto naučiti.
Svatko treba podnijeti svoj dio tereta i uhvatiti vrući krumpir u ruke:
• Lokalna samouprava treba što žurnije pristupiti donošenju Urbanističkoga plana uređenja naselja (koje je u tijeku) i to postaviti kao prioritet. Nakon donošenja Prostornoga plana i njegovih Izmjena to je bitan dokument koji će definirati još neke pojedinosti oko legalizacije, maksimalno u skladu sa situacijom na terenu koliko god to nadređeni propisi dozvoljavaju. Logično je očekivati da se svi do sada izgrađeni objekti neće moći legalizirati u postojećem obliku i da će biti nužne intervencije, a posebno s obzirom na to kako će biti riješeno pitanje parkirnoga prostora. Za to će trebati tražiti druga rješenja.
Nužno je da općinska vlast pronađe mehanizme kojima će vlasnicima bespravnih objekata pružiti maksimalnu logističku potporu, da ostvari suradnju s nadležnim institucijama u državi i državnim uredima te tako, koliko god može, pomogne i olakša postupak legalizacije. Uz to je potrebno pokrenuti adekvatno upoznavanje s propisima i procedurom, davati korisne i praktične savjete i naputke ljudima.
• Svi vlasnici bespravnih objekata trebaju shvatiti da je to njihov osobni problem koji moraju riješiti, ma kako skupo i komplicirano bilo.
Za početak, svatko treba utvrditi stanje vlasništva parcele i ako nije u redu, krenuti u proceduru raščišćavanja i upisa vlasništva parcele na kojoj je građevina. Za to će im gotovo sigurno trebati angažirati odvjetnika i u to treba krenuti odmah. Pri tome se ljudi često pozivaju na činjenicu: Svi znaju da je to moje, da su međe tu i tu … , ali to običajno pravo ne znači ništa! Uz to, ni podatak iz katastra nije mjerodavan jer on ima evidenciju o tome tko je u posjedu određene parcele, a ne tko je vlasnik. K tome, nerijetko postoji i neusklađenost između površine parcele u katastru i zemljišniku. Bitno je samo ono što piše u zemljišnim knjigama u sudu! I o vlasnicima i o površini.
Nakon što riješe vlasništvo parcele, treba krenuti u proceduru legalizacije. Za to će biti nužno opet angažirati stručnjake. U legalizaciju se može krenuti i po postojećim propisima, ali tek će UPU naselja potpuno definirati sve odredbe po kojima će se vršiti legalizacija.
Za očekivati je da će aktualna vlast, u skladu s najavama iz svoje kampanje, u tome pružiti svu moguću pomoć i podršku vlasnicima objekata koje treba legalizirati.
Zato, vrijeme je da svi zajedno kažemo:
Dosta! Nema više bespravne gradnje! Tučepi će biti mjesto s uređenom kvalitetnom infrastrukturom kakvu zaslužuje, a ljudi će dostojanstveno živjeti i raditi u kućama koje nisu ilegalne!
Svima koji imaju iskustva kojima mogu i žele pomoći drugima stojimo na raspolaganju i naći ćemo načina da ih prenesemo drugima.
Potrudit ćemo se i od mjerodavnih osoba i institucija potražiti odgovore na konkretna pitanja koja vas muče.
Z. Lugarić
Očekujemo da će tijekom ljeta doći na red javna rasprava o URBANISTIČKOM PLANU UREĐENJA NASELJA!
Pratite obavijesti o i aktivno se uključ
Poštovani građani!
Pred nama je, nadamo se, još jedna uspješna turistička sezona. Tijekom prošle turističke sezone ostvarili smo 530.000 turističkih noćenja, odnosno premašili smo i najbolje rezultate iz predratnih godina. Na svim emitivnim tržištima bilježi se porast potražnje za odredištima u Hrvatskoj. Globalne promjene na ekonomskome planu dovele su do toga da se potražnja iz tradicionalnih zemalja preselila u neke druge zemlje u kojima se iz godine u godinu bilježi stalan gospodarski rast. Naša je zadaća ugostiti svakog gosta koji želi platiti naše usluge i pružiti mu maksimalnu kvalitetu usluge kako bi nam se gosti vraćali, ili, kako smo to naveli u našim promotivnim materijalima, kako bi "Tučepi postale mjesto njihova stalnog povratka".
Turistička zajednica stalno vodi brigu o "dugogodišnjim gostima". Stoga vas pozivamo da nam dostavite imena vaših gostiju koji više od dvadesetak godina dolaze u Tučepi s očekivanim vremenom dolaska. Tako bismo mogli upriličiti prigodan susret sa svim dugogodišnjim gostima, posvetiti im pažnju dobrog domaćina, te ih animirati da i dalje budu dobri promotori našega mjesta. Iz dosadašnjih susreta s dugogodišnjim gostima vidjeli smo koliko im ovi susreti znače.
Promotivne aktivnosti turističke zajednice zauzimaju značajno mjesto u njenim ukupnim aktivnostima. Kada govorimo o promotivnim materijalima, potrebno je navesti kako su naši promotivni materijali dostupni na više od 80-tak sajmova širom svijeta na kojima sudjeluje Hrvatska turistička zajednica. Pored temeljnog kataloga, prvi u Županiji tiskali smo i katalog privatnoga smještaja, koji, uz mjesto na internet stranici, pruža vlasnicima mogućnost promoviranja svojih kapaciteta. Nije potrebno posebno napominjati kako je ovakav vid promocije dobro prihvaćen od strane gostiju. Internet stranica u kombinaciji sa katalogom privatnog smještaja pruža Vam mogućnost izravnoga kontakta s gostom i dodatnog punjenja vaših kapaciteta.
Turistička zajednica je ove godine organizirala tečaj engleskog jezika. Na tečaju je sudjelovalo 30-tak iznajmljivača, a zbog zainteresiranosti i ozbiljnosti pristupa tečaju, ovu aktivnost ćemo nastaviti i nakon ljeta.
Pored kataloga privatnog smještaja tiskali smo i cjenik. Cjenik turističke zajednice sadrži okvirne cijene prema vrsti smještaja i razdobljima sezone. Na osnovu općeg cjenika Vi sami možete formirati vlastite cijene koje će biti zavisne i od drugih elemenata ponude u vašim smještajnim objektima. Novina u odnosu na prošlu godinu jest da se cjenici ne moraju ovjeravati kod Državnoga inspektorata, tako da ga tijekom sezone možete i nekoliko puta mijenjati. Cjenik, nadalje, mora biti na vidnome mjestu u sobi gosta, a ukoliko to nije, tada Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti ( NN 138/2006) u svom članku 47.st.1 predviđa kaznu od 3.000,00 do 15.000,00 kuna. U cjeniku mora biti naveden i iznos boravišne pristojbe (ovisno od zone u mjestu) s napomenom kako je taj iznos uključen u cijenu.
Gostu se na odlasku mora izdati račun (dostupan u Informativnome centru Turističke zajednice) u kojem mora biti navedena cijena koja je navedena u cjeniku sa svim popustima ukoliko su odobreni. Ukoliko se gostu ne izda račun, tada se primjenjuju odredbe Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kojima je propisana kazna od 3.000,00 do 15.000,00 kuna.
Pored već poznate obveze isticanja vrste objekta na ulazu u objekt (modra tabla), na ulaznim vratima apartman ili sobe mora biti označen broj sobe ili apartmana (1,2,3...), ali taj broj mora odgovarati broju iz Rješenja o kategorizaciji. Prema sada važećem Zakonu nositelj odobrenja može pružati usluge smještaja najviše do 16 kreveta, u što spadaju samo osnovni kreveti kako su navedeni u kategorizaciji. No, zakonodavac je ostavio mogućnost prilagodbe na način da se ostavi mogućnost iznajmljivanja 20 kreveta do 2011. godine do kada se mora postojeće stanje od 20 kreveta zamijeniti sa 16 kreveta. No, ukoliko se i dalje odlučite na iznajmljivanje više od 16 kreveta, tada je i to moguće, ali uz otvaranje obrta ili trgovačkog društva.
Nadalje, nositelj odobrenja i osoba koja mu pomaže u pružanju ugostiteljskih usluga dužna je imati zdravstveno uvjerenje o mogućnosti pružanja ugostiteljskih usluga. Ovo uvjerenje je potrebno pribaviti svake godine ponovno, a mora se pribaviti do početka pružanja usluga smještaja ili prehrane gostiju. Nasuprot tome, nositelj odobrenja, ukoliko nema odgovarajuće uvjerenje od svog liječnika, podliježe sankciji prema čl. 47.stavak 1. t.6 navedenog Zakona, gdje je propisana novčana kazna u iznosu od 3.000,00 -15.000, 00 kuna.
S obzirom na negativna iskustva prošle godine vezana uz plaćanje kazni zbog izostanka zdravstvenoga uvjerenja, skrećemo vam pozornost na potrebu da i osoba koja nositelju odobrenja pomaže u pružanju usluga smještaja također mora imati zdravstveno uvjerenje.
Popis gostiju i dalje ostaje obvezatan prilikom kontrole od strane Državnog inspektorata. No, za razliku od prijašnjih godina, ove godine Popis gostiju se ne mora ovjeravati kod nadležnih upravnih tijela. Dužni smo vam skrenuti pozornost kako i dalje vrijedi obveza stanodavca o prijavi gosta u roku od 24 sata turističkoj zajednici izravno ili putem turističke agencije, a gosti se moraju upisati u knjigu odmah po dolasku.
Boravišna pristojba određena je u paušalnom iznosu. Općinsko vijeće Tučepi, na prijedlog Turističkog vijeća, a sukladno odredbi čl. 5c st.6 Zakona o dopunama Zakona o boravišnoj pristojbi (NN 42/2005), donijelo je Odluku o utvrđivanju boravišne pristojbe za 2008. godinu. Ovom Odlukom mjesto je raspoređeno u tri zone.
Prva zona obuhvaća kuće u prvome redu do mora gdje paušalna boravišna pristojba iznosi 450.00 kuna po osnovnome krevetu.
Druga zona obuhvaća kuće u drugom redu od mora, pa sve do Jadranske turističke ceste, a boravišna pristojba iznosi 350.00 Kuna.
Treća zona obuhvaća kuće iznad Jadranske turističke ceste gdje boravišna pristojba iznosi 255,00 kuna po osnovnome krevetu, a koji iznos predstavlja i najniže mogući iznos prema prisilnim normama Zakona .
Istovremeno, sukladno Zakonu, dosadašnji nositelji odobrenja za pružanje usluga smještaja koji su imali do 4 kreveta i koji su boravišnu pristojbu plaćali prema ostvarenim noćenjima ili odabirom paušalne uplate boravišne pristojbe, to pravo im se zamjenjuje obvezom plaćanja paušalnog iznosa boravišne pristojbe kao i svim ostalim iznajmljivačima, ovisno o zoni u kojoj se nalaze.
Isto tako skrećemo Vam pozornost na obvezu pravovremene uplate boravišne pristojbe i na poštivanje zakonskih rokova. U protivnom, svako kašnjenje rezultira prekršajnom sankcijom u iznosu od 1.000,00 do 10.000.00 kuna ( čl. 16.a Zakona o dopunama Zakona o boravišnoj pristojbi, NN 42/2005). Problem postaje još složeniji što se pored kazne treba i dalje platiti dugovani iznos paušalne boravišne pristojbe. Popunjene uplatnice o plaćanju boravišne pristojbe dobiti ćete u turističkoj zajednici, odnosno u turističkoj agenciji s kojom poslujete. Boravišna pristojba plaća se odjednom do 31.srpnja tekuće godine, odnosno u tri obroka, s tim da je prvi obrok 31. srpnja, drugi obrok 31. kolovoza, a treća obrok do 30. rujna.
Pored pravovremene uplate boravišne pristojbe, sukladno Zakonu o članarinama u turističkim zajednicama /NN 52/95) dužni ste u korist turističke zajednice uplatiti i obveznu članarinu koja u našem mjestu iznosi 0.25% od ostvarenog prihoda. Popunjene uplatnice za turističku članarinu možete dobiti u Turističkoj zajednici ili u turističkoj agenciji. Ukoliko se ova obveza ne izvrši, Zakon za neuredno izvršenje ove obveze predviđa kaznu u iznosu od 1.000,00 – 3.500,00 Kuna.
Primjer obračuna članarine:
Ukupan prihod stopa ukupan iznos
50.000.00 0.25% 125.00 kn
85.000.00 0,25% 212.50 kn (maksimalan iznos)
Tučepi su danas mjesto u kojem posluju čak četiri hotela s četiri zvjezdice. Malo je mjesta koja se mogu pohvaliti ovim podatkom. Stoga se pred sve nas postavlja zadatak podizanja kvalitete boravka u mjestu, sukladno kvaliteti boravka u hotelima. Što činimo?
Turistička zajednica ove godine provodi akciju ocjenjivanja najboljeg štekata, vrta ili balkona. Slobodni smo vas zamoliti za aktivno učešće u provođenju ove akcije, jer to pridonosi uljepšavanju mjesta, ali i ugodnijem življenju i nas samih. Stoga se nemojte iznenaditi kada krajem svibnja i tijekom lipnja mjeseca ispod vašega balkona ili pored vašega vrta, okućnice ili štekata primijetite ozbiljna lica ocjenjivača koji će možda baš vaš balkon, vrt, okućnicu ili štekat proglasiti najljepšim. Za provedbu ove akcije Turističko vijeće predložiti će i nagrade za najuspješnije.
Sve veći broj turista obilazi staro naselje. Turistička zajednica uredila je putove koji vode do starog naselja. Ove godine posebno smo uredili pješačku stazu br.2, na dionici Kraj - Podstup - Srida Sela. Na toj dionici izvršili smo čišćenje i proširenje staze, markiranje, postavljanje znakova i klupa.
Već nekoliko godina u suradnji sa župnikom otvorili smo crkvu Sv. Ante ili, kako strani turisti obično kažu, katedralu u malome mjestu i to svakodnevno od 8 do 12 i 16 do 20 sati. Ako se tome doda i etno zbirka Srećka Brbića, te bogata gastronomska ponuda, tada naši gosti mogu imati interesantan poludnevni izlet. U planu nam je i saniranje Bušelića kule, a vremenom i drugih objekata koji predstavljaju kulturnu baštinu, čime ćemo i taj dio mjesta pretvoriti u interesantno odredište gdje se može doživjeti kultura negdašnjeg življenja.
Promotivne materijale na hrvatskom i na nekoliko stranih jezika (vodiče, karte, temeljnu brošuru, plakate, vrećice i cjenike) možete dobiti u Turističkoj zajednici, a gosti će vam biti zahvalni ako im neke od brojnih tiskanih publikacija budu dostupne u vašim sobama i apartmanima.
U podizanju kvalitete boravka turista u mjestu već treću godinu organiziramo spasilačku službu na plaži "Slatina" (koja je bila pod režimom "Plave zastave" od koje se odustalo zbog velikih troškova). Podizanju kvalitete boravka na plaži doprinose i tri javna WC-a koja svakodnevno čistimo. Nadalje, podizanju kvalitete boravka pridonosi i provođenje dezinfekcije plaže koju vršimo u 2-3 navrata, ograđivanje plaže plutačama, te poduzimanje ekoloških akcija čišćenja podmorja akvatorija lučice. Ovome treba dodati i sustavno nasipanje plaže kvalitetnim materijalom koje vršimo zajedno s Općinom Tučepi.
Tijekom ljetne sezone organiziramo i zabavnu manifestaciju pod nazivom "Tučepske ljetne večeri". Ove godine našim programom nastojimo značajnije obuhvatiti vrijeme prije i poslije glavne sezone, a događanja bi trebala biti dva puta tjedno. Ako se ovim događanjima (preko 30-tak događanja) u organizaciji Turističke zajednice, dodaju i događanja u zaseocima, koja su u organizaciji Općine Tučepi, tada možemo kazati kako i na planu zabavnih manifestacija bilježimo značajan pomak u podizanju ukupne kvalitete boravka turista.
No i pored značajnih aktivnosti koje poduzima Turistička zajednica, komunalno poduzeće i Općina Tučepi, svjedoci smo i negativnog ponašanja nas samih, što baca sjenu na sve pozitivne pomake. Prva velika negativna pojava predstavlja onečišćenje plaže i šetnice od strane pasa koje vodimo u šetnju. Stoga vas, krajnje alarmantno, pozivamo i molimo, da vodite računa o ovome, jer su uistinu, vrlo, vrlo, rijetki mještani koji onečišćenje odmah uklone.
Daljnji problem predstavlja nekontrolirano bacanje smeća uz pješačke staze prema starom naselju. Komunalno poduzeće Tučepi, hvale vrijednom akcijom, omogućava Vam, uz minimalnu naknadu, odvoženje otpada iz vaše kuće i to samo jednim pozivom na tel. 623155.
Sljedeći bitan problem predstavljaju motociklisti koji našu šetnicu pretvaraju u trkaču stazu, čime za turiste vrijeme odmora u Tučepima postaje vrijeme umora. Imajući u vidu da smo posebno poznati po plaži i šetnici, utječimo na našu djecu kako bi se ova negativna pojava do kraja anulirala.
I na kraju, nadamo se kako vam je ovih nekoliko savjeta i prikaza aktivnosti koje provodimo, pomoglo u obavljanju djelatnosti kojom se bavimo. Za sve informacije, probleme u komunikaciji s gostima, remećenju javnog reda i mira, odnosima s inspekcijskim službama, mogućnostima prijave i odjave, obratite se u ured Turističke zajednice Tučepi pored restorana "Marina" ili na naš telefon 623 100.
Ljeto je pred nama, a time i velike vrućine. U komunikaciji s gostima zadržite ljubaznost i korektnost, što je isto potrebno i u komunikaciji sa susjedima. Jer, nikada ne zaboravite, gosti dolaze i odlaze, novac se potroši, a mi ostajemo tu, jedni pored drugih.
Srdačno vaš mr. sc. Ivo Mravičić, dipl.iur., Direktor TZ
| < | srpanj, 2010 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Glasilo Kluba vijećnika SDP-a i HNS-a Općinskog vijeća Općine Tučepi
Izdaje Klub vijećnika Pišu svi koji hoće
Uređuju Z. Lugarić, J. Vitlić
Suradnja u Libriću
U obitelji i užem krugu prijatelja često razgovarate o problemima i potrebama u svojoj ulici i cijelome mjestu. Imate svoje mišljenje o različitim stvarima. Nemojte ostati samo na čakulama! Podijelite svoja razmišljanja s drugima!
O čemu god hoćete:
– o radu nadležnih institucija i službi
– o turizmu i ugostiteljstvu u Tučepima
– o našoj gostoljubivosti i prepoznatljivosti
– o potrebama mladih, starijih, zaposlenih, nezaposlenih
– o glasu građana i njihovom neposrednom sudjelovanju u lokalnoj samoupravi
– o korištenju javnih resursa
– o dobrim i lošim potezima
– o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti
– o svemu što je šteta da ostane u 4 zida.
Pišite, zovite nas, slikajte – u Libriću će biti mjesta za sve.
Bit ćemo zahvalni na svakom prijedlogu, podršci i pomoći, od stvaranja Librića do njegove distribucije.
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Forum.hr
Monitor.hr
border="0" alt="Free Web Counters">
Website Hit Counter
Kontakt i informacije:
Z. Lugarić: mob. 098 649 403, e-mail: zorka.lugaric@tucepi.hr
J. Vitlić: mob. 098 887199. e-mail: josipa.vitlic@tucepi.hr
Općina: www.tucepi.hr
Jeste li zadovoljni kako u Tučepima živimo?
Pogotovu zimi. Muškima gostionica i buče, mladima kafići, koji susret na kavi, šetnja …i kuća, televizija.
Možemo li drukčije?
Gdje se izgubilo tučepsko zajedništvo? Je li nužno da nekadašnja zabava, plesnjaci, druženja, zajedničke akcije, tučepski karneval … žive samo u sjećanjima?
Novo je, neko drugo vrijeme. Ali i u njemu smo ljudi!
Napravili kuće, više putujemo, bolje živimo pa bismo trebali imati više vremena za zajedništvo. A kada su ljudi zajedno, rađaju se i ideje i akcije. Da nama i našoj djeci sutra bude još bolje i ugodnije živjeti u Tučepima. Ovom komadiću raja koji je naš!
Zato, pozivamo vas da nam se javite sa svojim idejama kako obogatiti i oplemeniti život u našim Tučepima.
Možda nam treba neki tečaj, seminar, tribina, radionica …?
Možda želite s drugima podijeliti svoja razmišljanja o pročitanoj knjizi?
Možda možemo guštati u različito spremljenim fritulama?
Možda možemo tijekom duge zime stvoriti tučepski suvenir?
Možda možemo …
Možemo puno toga ako hoćemo i ako smo zajedno.
Tu smo spremni zajedno s vama krenuti u akciju.
Javite se!