Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tucepskilibric

Marketing

Iz Turističke zajednice

Poštovani građani!

Pred nama je, nadamo se, još jedna uspješna turistička sezona. Tijekom prošle turističke sezone ostvarili smo 530.000 turističkih noćenja, odnosno premašili smo i najbolje rezultate iz predratnih godina. Na svim emitivnim tržištima bilježi se porast potražnje za odredištima u Hrvatskoj. Globalne promjene na ekonomskome planu dovele su do toga da se potražnja iz tradicionalnih zemalja preselila u neke druge zemlje u kojima se iz godine u godinu bilježi stalan gospodarski rast. Naša je zadaća ugostiti svakog gosta koji želi platiti naše usluge i pružiti mu maksimalnu kvalitetu usluge kako bi nam se gosti vraćali, ili, kako smo to naveli u našim promotivnim materijalima, kako bi "Tučepi postale mjesto njihova stalnog povratka".

Turistička zajednica stalno vodi brigu o "dugogodišnjim gostima". Stoga vas pozivamo da nam dostavite imena vaših gostiju koji više od dvadesetak godina dolaze u Tučepi s očekivanim vremenom dolaska. Tako bismo mogli upriličiti prigodan susret sa svim dugogodišnjim gostima, posvetiti im pažnju dobrog domaćina, te ih animirati da i dalje budu dobri promotori našega mjesta. Iz dosadašnjih susreta s dugogodišnjim gostima vidjeli smo koliko im ovi susreti znače.

Promotivne aktivnosti turističke zajednice zauzimaju značajno mjesto u njenim ukupnim aktivnostima. Kada govorimo o promotivnim materijalima, potrebno je navesti kako su naši promotivni materijali dostupni na više od 80-tak sajmova širom svijeta na kojima sudjeluje Hrvatska turistička zajednica. Pored temeljnog kataloga, prvi u Županiji tiskali smo i katalog privatnoga smještaja, koji, uz mjesto na internet stranici, pruža vlasnicima mogućnost promoviranja svojih kapaciteta. Nije potrebno posebno napominjati kako je ovakav vid promocije dobro prihvaćen od strane gostiju. Internet stranica u kombinaciji sa katalogom privatnog smještaja pruža Vam mogućnost izravnoga kontakta s gostom i dodatnog punjenja vaših kapaciteta.

Turistička zajednica je ove godine organizirala tečaj engleskog jezika. Na tečaju je sudjelovalo 30-tak iznajmljivača, a zbog zainteresiranosti i ozbiljnosti pristupa tečaju, ovu aktivnost ćemo nastaviti i nakon ljeta.

Pored kataloga privatnog smještaja tiskali smo i cjenik. Cjenik turističke zajednice sadrži okvirne cijene prema vrsti smještaja i razdobljima sezone. Na osnovu općeg cjenika Vi sami možete formirati vlastite cijene koje će biti zavisne i od drugih elemenata ponude u vašim smještajnim objektima. Novina u odnosu na prošlu godinu jest da se cjenici ne moraju ovjeravati kod Državnoga inspektorata, tako da ga tijekom sezone možete i nekoliko puta mijenjati. Cjenik, nadalje, mora biti na vidnome mjestu u sobi gosta, a ukoliko to nije, tada Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti ( NN 138/2006) u svom članku 47.st.1 predviđa kaznu od 3.000,00 do 15.000,00 kuna. U cjeniku mora biti naveden i iznos boravišne pristojbe (ovisno od zone u mjestu) s napomenom kako je taj iznos uključen u cijenu.

Gostu se na odlasku mora izdati račun (dostupan u Informativnome centru Turističke zajednice) u kojem mora biti navedena cijena koja je navedena u cjeniku sa svim popustima ukoliko su odobreni. Ukoliko se gostu ne izda račun, tada se primjenjuju odredbe Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kojima je propisana kazna od 3.000,00 do 15.000,00 kuna.

Pored već poznate obveze isticanja vrste objekta na ulazu u objekt (modra tabla), na ulaznim vratima apartman ili sobe mora biti označen broj sobe ili apartmana (1,2,3...), ali taj broj mora odgovarati broju iz Rješenja o kategorizaciji. Prema sada važećem Zakonu nositelj odobrenja može pružati usluge smještaja najviše do 16 kreveta, u što spadaju samo osnovni kreveti kako su navedeni u kategorizaciji. No, zakonodavac je ostavio mogućnost prilagodbe na način da se ostavi mogućnost iznajmljivanja 20 kreveta do 2011. godine do kada se mora postojeće stanje od 20 kreveta zamijeniti sa 16 kreveta. No, ukoliko se i dalje odlučite na iznajmljivanje više od 16 kreveta, tada je i to moguće, ali uz otvaranje obrta ili trgovačkog društva.

Nadalje, nositelj odobrenja i osoba koja mu pomaže u pružanju ugostiteljskih usluga dužna je imati zdravstveno uvjerenje o mogućnosti pružanja ugostiteljskih usluga. Ovo uvjerenje je potrebno pribaviti svake godine ponovno, a mora se pribaviti do početka pružanja usluga smještaja ili prehrane gostiju. Nasuprot tome, nositelj odobrenja, ukoliko nema odgovarajuće uvjerenje od svog liječnika, podliježe sankciji prema čl. 47.stavak 1. t.6 navedenog Zakona, gdje je propisana novčana kazna u iznosu od 3.000,00 -15.000, 00 kuna.
S obzirom na negativna iskustva prošle godine vezana uz plaćanje kazni zbog izostanka zdravstvenoga uvjerenja, skrećemo vam pozornost na potrebu da i osoba koja nositelju odobrenja pomaže u pružanju usluga smještaja također mora imati zdravstveno uvjerenje.

Popis gostiju i dalje ostaje obvezatan prilikom kontrole od strane Državnog inspektorata. No, za razliku od prijašnjih godina, ove godine Popis gostiju se ne mora ovjeravati kod nadležnih upravnih tijela. Dužni smo vam skrenuti pozornost kako i dalje vrijedi obveza stanodavca o prijavi gosta u roku od 24 sata turističkoj zajednici izravno ili putem turističke agencije, a gosti se moraju upisati u knjigu odmah po dolasku.

Boravišna pristojba određena je u paušalnom iznosu. Općinsko vijeće Tučepi, na prijedlog Turističkog vijeća, a sukladno odredbi čl. 5c st.6 Zakona o dopunama Zakona o boravišnoj pristojbi (NN 42/2005), donijelo je Odluku o utvrđivanju boravišne pristojbe za 2008. godinu. Ovom Odlukom mjesto je raspoređeno u tri zone.
Prva zona obuhvaća kuće u prvome redu do mora gdje paušalna boravišna pristojba iznosi 450.00 kuna po osnovnome krevetu.
Druga zona obuhvaća kuće u drugom redu od mora, pa sve do Jadranske turističke ceste, a boravišna pristojba iznosi 350.00 Kuna.
Treća zona obuhvaća kuće iznad Jadranske turističke ceste gdje boravišna pristojba iznosi 255,00 kuna po osnovnome krevetu, a koji iznos predstavlja i najniže mogući iznos prema prisilnim normama Zakona .
Istovremeno, sukladno Zakonu, dosadašnji nositelji odobrenja za pružanje usluga smještaja koji su imali do 4 kreveta i koji su boravišnu pristojbu plaćali prema ostvarenim noćenjima ili odabirom paušalne uplate boravišne pristojbe, to pravo im se zamjenjuje obvezom plaćanja paušalnog iznosa boravišne pristojbe kao i svim ostalim iznajmljivačima, ovisno o zoni u kojoj se nalaze.
Isto tako skrećemo Vam pozornost na obvezu pravovremene uplate boravišne pristojbe i na poštivanje zakonskih rokova. U protivnom, svako kašnjenje rezultira prekršajnom sankcijom u iznosu od 1.000,00 do 10.000.00 kuna ( čl. 16.a Zakona o dopunama Zakona o boravišnoj pristojbi, NN 42/2005). Problem postaje još složeniji što se pored kazne treba i dalje platiti dugovani iznos paušalne boravišne pristojbe. Popunjene uplatnice o plaćanju boravišne pristojbe dobiti ćete u turističkoj zajednici, odnosno u turističkoj agenciji s kojom poslujete. Boravišna pristojba plaća se odjednom do 31.srpnja tekuće godine, odnosno u tri obroka, s tim da je prvi obrok 31. srpnja, drugi obrok 31. kolovoza, a treća obrok do 30. rujna.

Pored pravovremene uplate boravišne pristojbe, sukladno Zakonu o članarinama u turističkim zajednicama /NN 52/95) dužni ste u korist turističke zajednice uplatiti i obveznu članarinu koja u našem mjestu iznosi 0.25% od ostvarenog prihoda. Popunjene uplatnice za turističku članarinu možete dobiti u Turističkoj zajednici ili u turističkoj agenciji. Ukoliko se ova obveza ne izvrši, Zakon za neuredno izvršenje ove obveze predviđa kaznu u iznosu od 1.000,00 – 3.500,00 Kuna.
Primjer obračuna članarine:

Ukupan prihod stopa ukupan iznos
50.000.00 0.25% 125.00 kn
85.000.00 0,25% 212.50 kn (maksimalan iznos)

Tučepi su danas mjesto u kojem posluju čak četiri hotela s četiri zvjezdice. Malo je mjesta koja se mogu pohvaliti ovim podatkom. Stoga se pred sve nas postavlja zadatak podizanja kvalitete boravka u mjestu, sukladno kvaliteti boravka u hotelima. Što činimo?

Turistička zajednica ove godine provodi akciju ocjenjivanja najboljeg štekata, vrta ili balkona. Slobodni smo vas zamoliti za aktivno učešće u provođenju ove akcije, jer to pridonosi uljepšavanju mjesta, ali i ugodnijem življenju i nas samih. Stoga se nemojte iznenaditi kada krajem svibnja i tijekom lipnja mjeseca ispod vašega balkona ili pored vašega vrta, okućnice ili štekata primijetite ozbiljna lica ocjenjivača koji će možda baš vaš balkon, vrt, okućnicu ili štekat proglasiti najljepšim. Za provedbu ove akcije Turističko vijeće predložiti će i nagrade za najuspješnije.

Sve veći broj turista obilazi staro naselje. Turistička zajednica uredila je putove koji vode do starog naselja. Ove godine posebno smo uredili pješačku stazu br.2, na dionici Kraj - Podstup - Srida Sela. Na toj dionici izvršili smo čišćenje i proširenje staze, markiranje, postavljanje znakova i klupa.

Već nekoliko godina u suradnji sa župnikom otvorili smo crkvu Sv. Ante ili, kako strani turisti obično kažu, katedralu u malome mjestu i to svakodnevno od 8 do 12 i 16 do 20 sati. Ako se tome doda i etno zbirka Srećka Brbića, te bogata gastronomska ponuda, tada naši gosti mogu imati interesantan poludnevni izlet. U planu nam je i saniranje Bušelića kule, a vremenom i drugih objekata koji predstavljaju kulturnu baštinu, čime ćemo i taj dio mjesta pretvoriti u interesantno odredište gdje se može doživjeti kultura negdašnjeg življenja.

Promotivne materijale na hrvatskom i na nekoliko stranih jezika (vodiče, karte, temeljnu brošuru, plakate, vrećice i cjenike) možete dobiti u Turističkoj zajednici, a gosti će vam biti zahvalni ako im neke od brojnih tiskanih publikacija budu dostupne u vašim sobama i apartmanima.

U podizanju kvalitete boravka turista u mjestu već treću godinu organiziramo spasilačku službu na plaži "Slatina" (koja je bila pod režimom "Plave zastave" od koje se odustalo zbog velikih troškova). Podizanju kvalitete boravka na plaži doprinose i tri javna WC-a koja svakodnevno čistimo. Nadalje, podizanju kvalitete boravka pridonosi i provođenje dezinfekcije plaže koju vršimo u 2-3 navrata, ograđivanje plaže plutačama, te poduzimanje ekoloških akcija čišćenja podmorja akvatorija lučice. Ovome treba dodati i sustavno nasipanje plaže kvalitetnim materijalom koje vršimo zajedno s Općinom Tučepi.

Tijekom ljetne sezone organiziramo i zabavnu manifestaciju pod nazivom "Tučepske ljetne večeri". Ove godine našim programom nastojimo značajnije obuhvatiti vrijeme prije i poslije glavne sezone, a događanja bi trebala biti dva puta tjedno. Ako se ovim događanjima (preko 30-tak događanja) u organizaciji Turističke zajednice, dodaju i događanja u zaseocima, koja su u organizaciji Općine Tučepi, tada možemo kazati kako i na planu zabavnih manifestacija bilježimo značajan pomak u podizanju ukupne kvalitete boravka turista.

No i pored značajnih aktivnosti koje poduzima Turistička zajednica, komunalno poduzeće i Općina Tučepi, svjedoci smo i negativnog ponašanja nas samih, što baca sjenu na sve pozitivne pomake. Prva velika negativna pojava predstavlja onečišćenje plaže i šetnice od strane pasa koje vodimo u šetnju. Stoga vas, krajnje alarmantno, pozivamo i molimo, da vodite računa o ovome, jer su uistinu, vrlo, vrlo, rijetki mještani koji onečišćenje odmah uklone.

Daljnji problem predstavlja nekontrolirano bacanje smeća uz pješačke staze prema starom naselju. Komunalno poduzeće Tučepi, hvale vrijednom akcijom, omogućava Vam, uz minimalnu naknadu, odvoženje otpada iz vaše kuće i to samo jednim pozivom na tel. 623155.

Sljedeći bitan problem predstavljaju motociklisti koji našu šetnicu pretvaraju u trkaču stazu, čime za turiste vrijeme odmora u Tučepima postaje vrijeme umora. Imajući u vidu da smo posebno poznati po plaži i šetnici, utječimo na našu djecu kako bi se ova negativna pojava do kraja anulirala.

I na kraju, nadamo se kako vam je ovih nekoliko savjeta i prikaza aktivnosti koje provodimo, pomoglo u obavljanju djelatnosti kojom se bavimo. Za sve informacije, probleme u komunikaciji s gostima, remećenju javnog reda i mira, odnosima s inspekcijskim službama, mogućnostima prijave i odjave, obratite se u ured Turističke zajednice Tučepi pored restorana "Marina" ili na naš telefon 623 100.

Ljeto je pred nama, a time i velike vrućine. U komunikaciji s gostima zadržite ljubaznost i korektnost, što je isto potrebno i u komunikaciji sa susjedima. Jer, nikada ne zaboravite, gosti dolaze i odlaze, novac se potroši, a mi ostajemo tu, jedni pored drugih.

Srdačno vaš mr. sc. Ivo Mravičić, dipl.iur., Direktor TZ



Post je objavljen 04.07.2010. u 20:16 sati.