|
Ferrari je talijanska najpoznatija automobilska marka, postao je poznat po sportskim automobilima i svojim angažmanom u Formuli 1. Tvrtku je osnovao 1946. Enzo Ferrari, bivši vozač utrka i veliki zaljubljenik u automobile, danas Ferrari pripada automobilskom divu Fiat, sa sjedištem u Maranellu.
Povijest Povijest tvornice seže do Scuderie Ferrari, momčadi koje je pod vodstvom Enza Ferrarija od 1929. do 1938. prilično uspješno učestvovala u automobilskim natjecanjima, posebno kao tvornička momčad Alfa Romeo. Već u to vrijeme se upotrebljavao danas poznati grb, propeti konjić Cavallino rampante. Iako vozila Ferrarija krase prekrasan dizajn i visoka cijena, sama njihova pojava izaziva veliki interes ljudi čak i onih koji nisu ljubitelji automobila, ali ono što o duševljava prave ljubitelje su savršeni motori V8 i V12 koncepcije, a njihov je zvuk poput najljepše melodije za svaku automobilsku ludu. |
|
Honda Accord je niz srednje automobili proizvedeni su od 1976 Honda, a prodaje u većini automobilskog tržišta diljem svijeta.
Godine 1982, Accord - koji je uvijek bio proizveden u Sayama, Japan - postao je prvi japanski automobil koji će biti predočeni u Sjedinjenim Državama kada se proizvodnja započela u Marysville, Ohio at Honda Marysville Auto Plant. Osim toga, Accord je, ili je bila, proizvedena u Nelson na Novom Zelandu, Swindon u Engleskoj, Guangzhou u Kini i Ayutthaya u Tajlandu. Accord je postigla značajan uspjeh, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je bila najprodavaniji automobil Japanski petnaest godina (1982-1997), arogantan svojoj klasi u prodaji u 1991 i 2001, s oko deset milijuna prodanih vozila. [1 ] Brojna ispitivanja, prošlosti i sadašnjosti, stopa Accord kao jedan od najpouzdanijih svjetskih vozila. [2] Od početka, Honda je ponudila nekoliko različitih stilova karoserije i verzije sporazuma, a često i vozila prodaju se pod imenom sporazuma istodobno u različitim regijama prilično razlikuju značajno. To debuted u 1976 i hatchback kompaktan, iako je ovaj stil je trajalo samo do 1980-ih, kao line-up je proširena na limuzinu, coupe i karavan. Do sporazuma je šesta generacija u 1990, on je evoluirao u srednji vozila, sa jednim osnovnim platformu, ali s različitim tijelima i proporcije povećati konkurentnost protiv svojih suparnika u različitim međunarodnim tržištima. Za sadašnju generaciju sporazuma izdan za područje Sjeverne Amerike u 2008, Honda je opet odlučio pomaknuti modelu dalje do razmjera i povećanje njegove veličine. Ova poguran Accord limuzina iz gornje granice onoga što US Environmental Protection Agency (EPA) definira kao srednje velikih automobila na samo iznad donje granice pune veličine automobila, [3] s coupe dalje ocijenjeno kao srednje velikih automobila. |
|
ŽIVOT PETRA BERISLAVIĆA
NAKON HRVATSKOG PORAZA NA KRBAVSKOM POLJU.HRVATSKA JE SKORO OSTALA BEZ CIJELE OBRANE.U OBRANI OD TURAKA NAJVIŠE SE ISTICAO BAN PETAR BERISLAVIĆ.PETAR JE IMENOVAN HRVATSKIM BANOM I BISKUPOM.PETAR SE SUKOBIO S TURCIMA KOD DUBICE IZMEĐU KUPE I UNE.IAKO JE BAN POBJEĐIVAO NIJE IMAO DOVOLJNO MATERIJALNIH DOBARA.TADA SU FRANKOPANI DALI BANU 2,000 DUKATA.IZBILA JE BITKA U PLJEŠEVICI GDJE JE BAN BERISLAVIĆ UMRO. |
|
Izvor: Wikipedija Skoči na: orijentacija, traži TOMOS je slovenska tvornica sa sjedištem u Kopru. Ime je kratica od Tovarna motornih koles Sežana (tvornica motorkotača Sežana) jer je prema planu trebala biti izgrađena u Sežani. Sadržaj [sakrij] * 1 Povijest * 2 Modeli TOMOS-a o 2.1 Opis modela * 3 Danas * 4 Vanjske poveznice Povijest [uredi] Utemeljena je 1954. Poznati je proizvođač mopeda, malih motorkotača i vanbrodskih motora. Oko 1970. napravljen je motorkotač razreda 750, model Tomos Norton TN 750 Fastback. Modeli su u početku sličili motorima i vozilima od austrijskog Pucha, kasnije su imali brojne motore izrađene vlastitim naporima, i ostalo za sportske namjene. TOMOS Ovaj članak ili odjeljak nije wikipediziran. (Rasprava) Tekst članka treba preurediti u wikitekst. Potom uklonite ovaj predložak. Modeli TOMOS-a [uredi] * Colibri VS/50K/50S * Tomos Puch 250 SG/SGA/GS/SGSA * Tomos Puch RL 125 Galeb * Tomos Puch SR/SRA 150 Galeb * Colibri 01/02/03/04 * Colibri Scooter * Colibri T12 * Colibri T13 * Colibri T11 * Colibri T03 * Tomos Automatic T/TT * Colibri 14V * Tomos Norton TN 750 Fastback * Automatic N/NT * Colibri 14VN * Colibri 15 Touring * Colibri 15 Sport * Colibri A-OS * Colibri A-ON * Colibri 14TL * Colibri 14TLS * Colibri 15TL * Colibri 15SLH * Electronic 90 * Apn 7 * Tomos A35L * Tomos A35SL * Tomos Tori * Tomos Tori cross * Colibri 15SL * Tomos Cross 50 junior * Tomos APN 4/4H * Tomos APN 4K/4KS * Tomos Automatic 1 * Tomos Automatic 3/3K * Colibri 14TLC * Tomos 15 Sprint * Trokolica Tomos * Tomos PTT 77 * Tomos Cross 50 Senior * Tomos 14TL * Tomos 15SLC * Tomos APN 4MS * Tomos Automatic 3M * Tomos BT 50/50S/50N * Tomos APN 6 * Tomos APN 6S * Tomos Automatic 3MS * Tomos ATX 50C * Tomos CTX 80 * Tomos Alpino * Tomos Automatic 3S * Tomos Automatic 3L * Tomos Colibri * Tomos Automatic 3SL * Tomos Targa LX * Tomos Flexer Opis modela [uredi] * Tomos Electronic 90. Prvi motocikl vlastite konstrukcije preko 50ccm. Tehnički podaci: Motor: Jednocilindrični, dvotaktni, zračno hlađen Obujam: 86,86ccm Promjer: 48mm Hod: 48mm Kompresija: 9,5:1 Najveća snaga: 6,62kW (9KS) pri 7500 o/min Rasplinjač: Bing20 Mjenjač: 5 brzina, 1. dolje Spojka: višelamelna, u ulju Ulje u mjenjaču: 400ml SAE30 Prijenos snage: Lanac 1/2"x3/16" Prijenosni odnos: 11/27 Spremnik goriva: 11 l sa rezervom Gorivo: Mješavina benzina 86 oktana i ulja za dvotaktne motore 3% (1:33) (4% prvih 1000km) Potrošnja: 3,7 l/100km Najveća brzina: 105 Km/h Najveći uspon: 35% Kočnice: bubanj / bubanj Prednji ovjes: vilice Marzocchi, hod 100mm, 140ml ulja SAE30 u svakom kraku Stražnji ovjes: 2 amortizera (Marzocchi?), hod 60mm, 48ml ulja za amortizere u svakom Gume: 2,50x17, pritisak 1,75bar / 2,75x17, pritisak 1,95bar; 2,75bar sa suvozačem Magnet: 6V 25W / 6V 20W Sustav paljenja: Beskontaktni, thyristorski Pretpaljenje: 1,5mm prije GMT Svijećica: Bosna F100 Razmak između elektroda: 0,5mm Akumulator: NiCd 6V 1,5Ah Ispravljač: 2A Osigurač: 15A Rele za pokazivače smjera: 30W Međuosovinski razmak: 1210mm Ukupna dužina vozila: 1880mm Težina vozila bez goriva: 70kg Nosivost: 160kg * Tomos BT50 / BT50S / BT50N Tehnički podaci: Motor: Jednocilindrični, dvotaktni, zračno hlađen Obujam: 48,77ccm Promjer: 38mm Hod: 43mm Kompresija: 11:1 Najveća snaga: 4kW (5,5KS) pri 8000 o/min Najveći obrtni moment: 5Nm pri 7500 o/min Rasplinjač: Bing SLH18 Mjenjač: 5 brzina, 1. dolje Spojka: višelamelna, u ulju Ulje u mjenjaču: 400ml SAE30 Prijenos snage: Lanac 1/2"x3/16" Prijenosni odnos: 13/33 Spremnik goriva: 9,5 l sa rezervom Gorivo: Mješavina benzina 86 oktana i ulja za dvotaktne motore 4% (1:25) Najveća brzina: 80 Km/h Kočnice: disk 230mm, jednoklipna kliješta Grimeca / bubanj Prednji ovjes: vilice Marzocchi, hod 90mm, 130ml ulja SAE30 u svakom kraku Stražnji ovjes: 2 amortizera Marzocchi, hod 60mm Naplatci: 1,35x17 / 1,60x17 Grimeca 10 krakova alu Gume: 2,50x17, pritisak 1,7bar / 2,75x17, pritisak 1,9bar; 2,1 sa suvozačem Magnet: 12V 90W Sustav paljenja: Elektronski beskontaktni Pretpaljenje: 0,8mm +/- 0,25mm prije GMT Svijećica: Bosna F100 Razmak između elektroda: 0,5mm Međuosovinski razmak: 1210mm Ukupna dužina vozila: 1815mm Težina vozila bez goriva: 70kg Nosivost: 150kg * Tomos 15 SLC Tehnički podaci: Motor: Jednocilindrični, dvotaktni, zračno hlađen (jednak kao BT50) Obujam: 48,77ccm Promjer: 38mm Hod: 43mm Kompresija: 11:1 Najveća snaga: 4,4kW (6KS) pri 8200 o/min Najveći obrtni moment: 5,3Nm pri 8000 o/min Rasplinjač: Bing SLH18 Mjenjač: 5 brzina, 1. dolje Spojka: višelamelna, u ulju Ulje u mjenjaču: 400ml SAE30 Prijenos snage: Lanac 1/2"x3/16" Prijenosni odnos: 13/32 Spremnik goriva: 11 l sa rezervom Gorivo: Mješavina benzina 86 oktana i ulja za dvotaktne motore 4% (1:25) Potrošnja: 2,8 l/100km Najveća brzina: 85 Km/h Kočnice: bubanj / bubanj Prednji ovjes: vilice, hod 90mm, 110ml ulja SAE30 u svakom kraku Stražnji ovjes: 2 amortizera, hod 60mm, 48ml ulja UKA2 u svakom Gume: 2,50x17, pritisak 1,7bar / 2,75x17, pritisak 1,9bar; 2,1 sa suvozačem Magnet: 6V 17W/5W Sustav paljenja: Platine Razmak između platina: 0,35 - 0,45 mm Pretpaljenje: 1,3mm prije GMT Svijećica: Bosna F100 Razmak između elektroda: 0,5mm Međuosovinski razmak: 1160mm Ukupna dužina vozila: 1850mm Težina vozila bez goriva: 65kg Nosivost: 150kg Danas [uredi] Danas se proizvodnja ove tvornice usredotočila na proizvodnju motorkotača i mopeda, ali je i značajni dobavljač za proizvodnju motora za BMW i Ikeu, te je izdala novu liniju motorkotača koja se dijeli na dvije skupine: Offroad i Street. |
|
Opel Tigra
Izvor: Wikipedija Skoči na: orijentacija, traži Opel Opel Tigra TwinTop rear-1.jpg Tigra Proizvođač: Opel Proizvodnja: 1994.–danas Motori: Benzinski motori: 1,4–1,6 L (66–78 kW) Dužina: 3922 mm Širina: 1604 mm Visina: 1340 mm Težina: 980–1075 kg Predhodnik: Nasljednik: Slični modeli: Ford Puma Opel Tigra je mali sportski automobil marke Opel dosad proizveden u dvije generacije. Prva generacija Tigre bila je dostupna u kupe izvedbi i proizvodila se od 1994. do 2000. godine. Druga generacija automobila je roadster s metalnim sklopivim krovom, a proizvodi se od 2004. godine. Automobil se još prodaje i pod značkama Vauxhalla (Velika Britanija) i Holdena (Australija), a prva se generacija u Brazilu i Meksiku prodavala i pod značkom Chevroleta. Sadržaj [sakrij] * 1 Prva generacija * 2 Druga generacija * 3 Vanjske poveznice o 3.1 Ostali projekti Prva generacija [uredi] Prva generacija Tigre zasnivala se na konceptnom automobilu istog imena, a bila je građena na platformi druge generacije Opel Corse, iako s njom nije dijelila dijelove karoserije te je imala drugačiji raspored sjedala (dva naprijed i dva straga). Serijski model predstavljen je na Frankfurtskom autosalonu 1993., a proizvodnja je počela početkom 1994. godine. Opel Tigra prve generacije Tigra prve generacije bila je dostupna s dva benzinska Ecotec motora obujma 1.4 i 1.6 litara. Manji motor razvijao je 90 konjskih snaga, a veći i sportskiji sa 106 konjskih snaga bio je preuzet iz Corse GSi. Oba su bili motori s dva bregasta vratila u glavi (DOHC) i 16 ventila te elektronskim ubrizgavanjem goriva. Manji motor bio je dostupan i s četverostupanjskim automatskim mjenjačem. Iako je Tigra imala ovjes podešen od strane Lotusa, automobil je bio pretežak te je težio 150 kilograma više od istovjetnih modela Corse. Ubrzanje modela pokretanog 1.6-litrenim motorom iznosilo je 10.5 sekundi, što je bilo čak sekundu sporije od Corse GSi. Slabije ubrzanje nadoknađeno je većom maksimalnom brzinom, koja je iznosila 203 km/h. Veća brzina postignuta je zahvaljujući dužim stupnjevima prijenosa, niskom koeficijentu otpora od 0.31 te kotačima veličine 15" u serijskoj opremi kod snažnijih modela. Automobil se kratko vrijeme izvozio i u Brazil i Meksiko, gdje se prodavao pod nazivom Chevrolet Tigra, a u Velikoj Britaniji se zvao Vauxhall Tigra. Druga generacija [uredi] Opel Tigra Twin Top Nakon četiri godine odsutnosti Tigre s tržišta, Opel je 2004. odlučio oživjeti ovaj naziv predstavivši novi sportski automobil zasnovan na trećoj generaciji Corse. Nazvan Tigra Twin Top, predstavljen je kupe-kabriolet s dva sjedala i dvodjelnim sklopivim metalnim krovom u stilu Peugeota 206 CC. Tigru Twin Top proizvodi francuski proizvođač karoserija Heuliez. Kao i prethodna generacija, Tigra Twin Top je dostupna s dva benzinska motora. Osnovni model koristi 1.4-litreni Twinport motor s 90 konjskih snaga, drugačiji od motora istog obujma i snage u prethodnoj generaciji, dok model s vrha ponude pokreće 1.8-litreni Ecotec motor sa 125 konjskih snaga preuzet iz Corse GSi. 2005. godine predstavljena je i dizelska inačica pokretana 1.3-litrenim Fiatovim Multijet motorom. Druga generacija prodaje se i u Australiji pod nazivom Holden Tigra i isključivo pokretana 1.8-litrenim motorom. |
|
ayerische Motoren Werke AG (skraćeno BMW) njemački je proizvođač automobila, motocikala i bicikala sa sjedištem u Münchenu.
Tvrtku je 7. ožujka 1916. u Münchenu osnovao Karl Friedrich Rapp kao Bayerische Flugzeugwerke (BFW) (Bavarska tvornica aviona), koja je 21. srpnja 1917. godine preimenovana u "Bayerische Motoren Werke" (BMW GmbH) (Bavarska tvornica motora), da bi dva mjeseca prije kraja Prvog svjetskog rata postala dioničko društvo. Tvrtka u svojem vlasništvu ima i britanske tvrtke MINI (od 1994. godine, kupnjom tvrtke British Rover Group) i Rolls-Royce Motor Cars (od 1998. godine). Godine 2000. menadžment tvrtke je odlučio prodati brendove Rover i MG za sumu od 10 britanskih funti. Land Rover prodan je ubrzo nakon toga, ali je BMW donio odluku da zadrži brend MINI. Moto kompanije na engleskom jeziku je "The Ultimate Driving Machine", dok je originalni njemački slogan "Freude am Fahren". |
|
AUDI MARKE: A4,A3,Q5,A6,A5,A8,R8 ,TT i još mnogi drugi modeli OPREMA: Serijska oprema: sportska sjedala Udobna, grijana sportska sjedala presvučena su kožom. Kod dinamičnije vožnje, svojim posebnim oblikom jamče izvrsnu bočnu potporu te vrhunsku udobnost pri sjedenju. Serijska oprema: RS višenamjensko sportsko kožno kolo upravljača RS višenamjensko 3-krako sportsko kožno kolo upravljača raspolaže ručicama, kojima možete vrlo brzo mijenjati stupnjeve prijenosa tiptronic-a. Preko ugrađenih tipki na upravljaču možete bez problema upravljati MMI-om, radiouređajem ili telefonom. MOTOR Prva generacija, model C4 (Tip 4A), se proizvodio od 1994. - 1997. godine. Model C4 se razvio od modela Audi 100. Izmjena modela se je temeljila na vanjskom uređenju tj. promjena svjetala (prednjih i stražnjih), pokazivača smjera, promjena prednje haube, blatobrana i oba odbojnika, lajsni na vratima i krovu (krom lajsne za neke modele). U unutrašnjosti nije bilo tako značajnih promjena (volan, zamjena anlognog brojača kilometara digitalnim te još neke sitnice). Osim novih 2.8 30v (193ks) i 2.5 tdi (140ks) motora, izbor je ostao jednak kao i kod modela 100 samo što je motor 2,3 ukinut na nekim tržištima i stoga su modeli A6 sa tim motorom u današnje vrijeme jako rijetki. Razlika između modela A6 i S6 nije jako velika, osim motora, a vidljiva je naročito po blatobranima (rubovi blatobrana na S6 su znatno više izbačeni prema van, tj. prošireni), prednjem braniku i znatno većim kočionim čeljustima i diskovima. Također modeli S6 imaju u unutrašnjosti bijelu boju pozadine pokazivača brzine i ostalih satova, za razliku od A6 koji ima crnu, a model S6 PLUS ima plavu. Najbrža marka audia je audi r8 koji može posegnuti i AUDI R8 SPYDER 5.2 FSI QUATTRO 5,2 V10 motor sa 525 KS sprinta do stotke za 4,1 s, do 200 km/h treba 12,7 s i juri 313 km/h |
|
Fiat Bravo i Fiat se mali obiteljski automobili proizvode Talijanski proizvođač automobila Fiat 1995 - 2001. Ime je oživio za 2007 s posve novim zamjena za Stilo, nova verzija će se koristiti samo Bravo ime i nije dostupan s tri vrata. Ranije Brava / Bravo modeli su dvije verzije učinkovito istog automobila, Bravo s troja vrata i Brava duže pet vrata hatchback. Ime Brava je korišten u SAD na ranije Fiat 131.
object width="500" height="405"> |
|
Tvrtku je osnovao 1909.g. Michio Suzuki i bavila se je izradom tkalačkih stanova za potrebe tada razvijene japanske industrije svile. Godine 1929., Michio Suzuki je izumio novi napredni tip tkalačkog stana koji je ubrzo postao vrlo popularan i glavni izvozni proizvod tvrtke. Prvih 30 godina tvrtka se je bavila isključivo usavršavanjem i proizvodnjom alata za tkanje. Usprkos uspjeha u proizvodnji tkalačkih stanova, Suzuki je shvatio da kako bi opstao mora povečati raznolikost proizvodnje. Odlučio se je za proizvodnju automobila, koji su u to vrijeme bila vrlo tražena roba. Projekt je započeo 1937.g. i već za dvije godine proizvedeno je nekoliko prototipova.
Početkom drugog svjetskog rata, japanska vlada je zabranila civilna vozila i što je onemogućilo daljnji razvoj tvrtke. Proizvodnja tkalačkih stanova je ponovno procvala nakon rata, kada je američka vlada počela izvoziti pamuk u Japan. To je trajalo do 1951.g. kada je došlo da sloma tržišta pamuka. To je primoralo Suzukija da se ponovno okrene proizvodnji vozila. Nakon rata postojala je velika potražnja za malim jeftinim prijevoznim sredstvima. Mnoge tvrtke počele su nuditi jednoklipne benziske motore koji pokretali bicikle. Prvi model Suzuki je proizveo 1952.g. Taj motocikal imao je jedinstvenu značajku koje je omogućavala vozaču da se kreće tako da okreće pedala uz pomoć motora ili da odvoji pedale i vozi se isključivo sa snagom motora. Taj patent financijski je osigurao daljnje istraživanje proizvodnje motocikala. Nakon uspjeha prvih motocikala, Suzuki je 1955.g. proizveo i prvi automobil: Suzuki Hayabusa (ili GSX1300R) je hiper sportski motocikal japanskog proizvođača Suzuki. Predstavljen je 1999.g. i do sada (2008.g.) je najbrži serijski motocikl na svijetu (najbrži motocikl na svijetu je Y2K). Ime Hayabusa na japanskom jeziku znači Crni sokol. Nakon prvog izdanja modela, tvrtka je poboljšala model za 2008.g. koji sada ima naziv samo Hayabusa (bez oznake GSX1300R koja je bila u nekim zemljama). Novi model za 2008.g. ima povećanu zapremninu motora sa 1290 ccm na 1340 ccm i povećanu snagu sa 151 KS, na 171 KS. Brzine koje postiže tvornički model Hayabuse prelaze 300 km/h (zbog povećanog broja nesreća i pritiska osiguravajućih kuća proizvođači sportski motocikala odlučili su prestati utrku u povećanju brzine modela i počeli su u modele ugrađivati razna ograničenja kako bi smanjili brzine modela). , |
| < | svibanj, 2010 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 | ||||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv