moto suzuki

utorak, 27.04.2010.

suzuki

Tvrtku je osnovao 1909.g. Michio Suzuki i bavila se je izradom tkalačkih stanova za potrebe tada razvijene japanske industrije svile. Godine 1929., Michio Suzuki je izumio novi napredni tip tkalačkog stana koji je ubrzo postao vrlo popularan i glavni izvozni proizvod tvrtke. Prvih 30 godina tvrtka se je bavila isključivo usavršavanjem i proizvodnjom alata za tkanje. Usprkos uspjeha u proizvodnji tkalačkih stanova, Suzuki je shvatio da kako bi opstao mora povečati raznolikost proizvodnje. Odlučio se je za proizvodnju automobila, koji su u to vrijeme bila vrlo tražena roba. Projekt je započeo 1937.g. i već za dvije godine proizvedeno je nekoliko prototipova.

Početkom drugog svjetskog rata, japanska vlada je zabranila civilna vozila i što je onemogućilo daljnji razvoj tvrtke. Proizvodnja tkalačkih stanova je ponovno procvala nakon rata, kada je američka vlada počela izvoziti pamuk u Japan. To je trajalo do 1951.g. kada je došlo da sloma tržišta pamuka.

To je primoralo Suzukija da se ponovno okrene proizvodnji vozila. Nakon rata postojala je velika potražnja za malim jeftinim prijevoznim sredstvima. Mnoge tvrtke počele su nuditi jednoklipne benziske motore koji pokretali bicikle. Prvi model Suzuki je proizveo 1952.g. Taj motocikal imao je jedinstvenu značajku koje je omogućavala vozaču da se kreće tako da okreće pedala uz pomoć motora ili da odvoji pedale i vozi se isključivo sa snagom motora. Taj patent financijski je osigurao daljnje istraživanje proizvodnje motocikala.

Nakon uspjeha prvih motocikala, Suzuki je 1955.g. proizveo i prvi automobil:
Suzuki Hayabusa (ili GSX1300R) je hiper sportski motocikal japanskog proizvođača Suzuki. Predstavljen je 1999.g. i do sada (2008.g.) je najbrži serijski motocikl na svijetu (najbrži motocikl na svijetu je Y2K). Ime Hayabusa na japanskom jeziku znači Crni sokol. Nakon prvog izdanja modela, tvrtka je poboljšala model za 2008.g. koji sada ima naziv samo Hayabusa (bez oznake GSX1300R koja je bila u nekim zemljama). Novi model za 2008.g. ima povećanu zapremninu motora sa 1290 ccm na 1340 ccm i povećanu snagu sa 151 KS, na 171 KS. Brzine koje postiže tvornički model Hayabuse prelaze 300 km/h (zbog povećanog broja nesreća i pritiska osiguravajućih kuća proizvođači sportski motocikala odlučili su prestati utrku u povećanju brzine modela i počeli su u modele ugrađivati razna ograničenja kako bi smanjili brzine modela).
,






















- 14:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.