supertajni blog

ponedjeljak, 01.10.2007.

Glazbena poduka može povećati dječji IQ za nekoliko bodova

Uspjeh djeteta na testu inteligencije može se povećati glazbenom podukom, čak i ako nisu genijalci, objavljeno je u časopisu Psychological Science.

Istraživanje provedeno sa šestogodišnjacima pokazalo je da su oni koji su pohađali glazbenu poduku godinu dana postigli bolji uspjeh na testu inteligencije, za razliku od vršnjaka koji je nisu pohađali. Ukupna korist i nije bila velika, no vidljiva u nekim sposobnostima, koje su mjerili matematičkim testovima, jezičnim testovima i sposobnostima snalaženja u prostoru.

Prijašnja saznanja su sugerirala vezu između inteligencije i bavljenja glazbom, no nije bilo jasno da li zapravo glazbena poduka povećava IQ. Moguće je da djeca s višim IQ-om imaju veće izglede pohađati glazbenu poduku zahvaljujući bolje obrazovanim roditeljima koji mnogo zarađuju.

Da bi istražila ovo pitanje, dr. E. Glenn Schellenberg, sa University od Toronto u Kanadi, pratila je 144 djece koja su nasumce podijeljena u glazbenu skupinu (satovi glasovira ili satovi pjevanja), dramsku skupinu ili skupinu koja nije pohađala nikakvu izvanškolsku aktivnost. Djeca su rješavale testove inteligencije na početku i na kraju godine, a roditelji su pisali zapažanja o ponašanju njihove djece. Nakon godinu dana, djeca koja su se bavila glazbom pokazala su bolji uspjeh na testu inteligencije, i to za 7 bodova, dok su djeca iz ostale dvije grupe postigla 4 boda više nego na početku istraživanja. Budući da su djeca slučajnim odabirom smještena u skupine, čini se da djeca koja se glazbeno obrazuju, bez obzira jesu li talentirani ili ne, imaju koristi od toga.

No, to ne mora nužno značiti da glazbeni odgoj pomaže razvitku IQ, tvrde istraživači. "Može biti jednostavno zato što se bave izvanškolskim aktivnostima" tvrdi dr. Schellenberg, dodajući da igranje šaha ili bavljenje znanošću imaju isti učinak na IQ. U ovom istraživanju ta se tvrdnja nije pokazala potpuno istinitom, budući da djeca iz dramske skupine nisu imala tako dobar rezultat na testu inteligencije, ali su imala bolje rezultate društvenih sposobnosti od ostalih skupina. "Tko može tvrditi da je taj uspjeh manje važan od nekoliko bodova na testu inteligencije?", kaže dr. Schellenberg i zaključuje da je pouka ovog istraživanja "udaljiti djecu od TV-a" i uključiti ih u aktivnosti koje ih zanimaju.



Psychol Sci. 2004;15(8):511-4.
Objavljeno: 23.09.2004.

Prenosimo :

Pliva



- 16:05 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>