< svibanj, 2014 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (1)

Opis bloga

Linkovi

22.05.2014., četvrtak

Online glazbeni časopisi

Svi smo svjesni činjenice da je internet medij broj jedan svih aspekata, pa tako i čitanja o glazbi.
Glazbeni časopis je časopis u potpunosti posvećen glazbi, glazbenoj industriji i kulturi. Takvu vrstu časopisa obilježavaju dobra grafička opremljenost (fotografije koje zauzimaju velik dio prostora), a sadržaj čine intervjui s glazbenicima, eseji, foto editorijali, glazbene vijesti, top liste najprodavanijih albuma, glazbene kritike, izvještaji s koncerata, novosti u vezi glazbenih nagrada ili turneja, itd. Najčešće se radi o tjednicima i mjesečnicima. Mogu biti posvećeni glazbi općenito, tj. doticati se svih popularnih žanrova, ali mogu biti i specijalizirani, npr. časopis o hip hop glazbi i kulturi.

Ponekad uz kupnju novog izdanja časopisa čitatelj dobije i primjerice CD (eng. covermount disc) s glazbom različitih autora izdan u promotivne svrhe. S time je prvi započeo britanski glazbeni časopis Smash Hits u devedesetima.
Kada govorimo o tržištu glazbenih časopisa, od početka 20. st. najvažnije zemlje su Velika Britanija i SAD, što je i razumljivo budući da je tamo začeta moderna glazbena scena.

Važnu ulogu u počecima glazbenog novinarstva imao je Billboard Magazine, osnovan davne 1894. u Cincinnatiju (SAD) kao mjesečnik. Početni naziv bio je Billboard Advertising i uopće se nije bavio temama po kojima je danas poznat, tek je kasnije počeo izvještavati o događajima vezanima za zabavu poput cirkusa, zabavnih parkova, sajmova i sl., da bi se 1909. počeo baviti filmskim temama, a desetljeće kasnije i radijem.
Tijekom 1930- ih Billboard je počeo objavljivati glazbene top liste koje su ostale karakteristične za taj časopis (u početku su se odnosile na samo tri glazbena žanra: pop, R & B i country). Nakon 1961. The Billboard mijenja ime u Billboard Music Week i otada se iz tjedna u tjedan isključivo posvećuje glazbenoj industriji.
Danas Billboard svakoga tjedna donosi preko sto novih ljestvica od kojih su među najpopularnijima Hot 100 i Billboard 200. Časopis je gotovo u potpunosti dostupan na web stranici Billboard.com čiji sadržaj uključuje intervjue, svakodnevne vijesti i top liste. Ciljana publika su profesionalni glazbenici, ali je dostupan i općoj publici.

Dok god postoji glazba, postojat će i potreba dijela čitatelja za glazbenim časopisima, mijenja se samo oblik u kojem izlaze te postaju sve dostupniji, baš kao što je slučaj i s glazbom. Oblik izlaženja ionako ne bi trebao predstavljati najvažnije pitanje, već kvaliteta članaka i intervjua te rad na sprječavanju sveprisutne tabloidizacije i trivijalizacije sadržaja. Glazba i sve vezano uz nju najčešće su svrstane pod zabavu, no to ne znači da se tim temama ne treba pristupati ozbiljno i odgovorno.