Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/stellamehkek

Marketing

Online glazbeni časopisi

Svi smo svjesni činjenice da je internet medij broj jedan svih aspekata, pa tako i čitanja o glazbi.
Glazbeni časopis je časopis u potpunosti posvećen glazbi, glazbenoj industriji i kulturi. Takvu vrstu časopisa obilježavaju dobra grafička opremljenost (fotografije koje zauzimaju velik dio prostora), a sadržaj čine intervjui s glazbenicima, eseji, foto editorijali, glazbene vijesti, top liste najprodavanijih albuma, glazbene kritike, izvještaji s koncerata, novosti u vezi glazbenih nagrada ili turneja, itd. Najčešće se radi o tjednicima i mjesečnicima. Mogu biti posvećeni glazbi općenito, tj. doticati se svih popularnih žanrova, ali mogu biti i specijalizirani, npr. časopis o hip hop glazbi i kulturi.

Ponekad uz kupnju novog izdanja časopisa čitatelj dobije i primjerice CD (eng. covermount disc) s glazbom različitih autora izdan u promotivne svrhe. S time je prvi započeo britanski glazbeni časopis Smash Hits u devedesetima.
Kada govorimo o tržištu glazbenih časopisa, od početka 20. st. najvažnije zemlje su Velika Britanija i SAD, što je i razumljivo budući da je tamo začeta moderna glazbena scena.

Važnu ulogu u počecima glazbenog novinarstva imao je Billboard Magazine, osnovan davne 1894. u Cincinnatiju (SAD) kao mjesečnik. Početni naziv bio je Billboard Advertising i uopće se nije bavio temama po kojima je danas poznat, tek je kasnije počeo izvještavati o događajima vezanima za zabavu poput cirkusa, zabavnih parkova, sajmova i sl., da bi se 1909. počeo baviti filmskim temama, a desetljeće kasnije i radijem.
Tijekom 1930- ih Billboard je počeo objavljivati glazbene top liste koje su ostale karakteristične za taj časopis (u početku su se odnosile na samo tri glazbena žanra: pop, R & B i country). Nakon 1961. The Billboard mijenja ime u Billboard Music Week i otada se iz tjedna u tjedan isključivo posvećuje glazbenoj industriji.
Danas Billboard svakoga tjedna donosi preko sto novih ljestvica od kojih su među najpopularnijima Hot 100 i Billboard 200. Časopis je gotovo u potpunosti dostupan na web stranici Billboard.com čiji sadržaj uključuje intervjue, svakodnevne vijesti i top liste. Ciljana publika su profesionalni glazbenici, ali je dostupan i općoj publici.

Dok god postoji glazba, postojat će i potreba dijela čitatelja za glazbenim časopisima, mijenja se samo oblik u kojem izlaze te postaju sve dostupniji, baš kao što je slučaj i s glazbom. Oblik izlaženja ionako ne bi trebao predstavljati najvažnije pitanje, već kvaliteta članaka i intervjua te rad na sprječavanju sveprisutne tabloidizacije i trivijalizacije sadržaja. Glazba i sve vezano uz nju najčešće su svrstane pod zabavu, no to ne znači da se tim temama ne treba pristupati ozbiljno i odgovorno.




Post je objavljen 22.05.2014. u 18:06 sati.