Veni, vidi, dormivi

petak, 03.08.2007.

A sad malo veselja...

Politika nije stvorena za nas male ljude. Previse se uspusemo elokventno objasnjavajuci teze, argumente, itd. Politiku treba ponekad ostaviti u ruke izabranih nadstvorenja - oni to rade sa nepodnosljivom lakocom. Tu i tamo sjede, odu na rucak ili kratku lozu, povremeno dignu ruku (valjda da bi vidjeli da li je vrijeme za tus?).

Malo cemo o glazbi na mom globu (blogu? kako vec).

Dmitri Sostakovic - mozda najpopularniji, sigurno najzatisavaniji (u doba cvjetanja komunistickih marksistickih i slicnih govana), vjerojatno najdepresivniji, jedan od najtalentiranijih, i u mojoj knjizici uz beethovena i arvo parta najdrazi kompozitor, rodjen i umro u SSSR-u (1906-75).

O njegovoj glazbi mozemo puno govoriti, majstorstvu tehnike, bogatstvu kolorita (od groteske do totalne depresije), najbolje da citiramo:

Amid the conflicting pressures of official requirements, the mass suffering of his fellow countrymen, and his personal ideals of humanitarian and public service, he succeeded in forging a musical language of colossal emotional power..

Smijesno je kad se politika petlja u umjetnost. Usprkos zabrani rezima mnogim njegovim djelima, ona vec jesu i debelo ce ga nadzivjeti.

Osim toga zavrsetak prvog stavka se super nadovezuje sa Rainy night in Soho :) Zanimljivo bi vam bilo, u odnosu na original Dublinersa koji ovdje stoji, poslusati plagijat Pipsa - Postar lakog sna. Ima na Youtubeu :)

Tom Waits je jedan od mojih heroja - originalan, kompleksan a jednostavan, izrazajan do bola, razlicit, samostalan... Mozda stup svih underground strujanja, svih ne-emtivijovskih zbivanja.



komentar anonimnog postera na ovu pjesmu (bolje ne mogu ni ja izreci):

With American Idol, Bad Rap, Pop Music and everthing we are exposed to in the media, why does this silly one minute song have so much power.
I know why and that makes me the luckiest man alive. Tom took used his heart and plucked it down on a piano,


Triptico je Gotan Project, ne Piazzolla - u biti ne znam ni zasto je to ovdje?

Avaj avaj mo cavo... hm.. lagao bih kad bih rekao da ovo nije umjetnost u pokretu. Sevdalinke su zaista lijepe. Kao i Zute dunje.

Od ostalih bih posebno izdvojio Astora Piazzollu. Covjek koji je ozivio tango, i to ne kao plesnu formu nego kao legitiman smjer u glazbi. Vrhunski svirac na instrumentu kojeg je strasno tesko nauciti, usprkos toj tehnickoj strani u njegovom se sviranju osjeca da je neovisno o tehnici uspio prenijeti svu svoju bol, depresiju i emocije na glazbeno platno.




Jacques Brel - sto reci? Najbolje da pogledate sami.



Ovo mi je mozda i najdraza pjesma koju sam cuo. Nije isto slusati, i gledati i slusati. Osim sto ima engleske subtitlove, njegova ekspresija je stvarno "unique". A pjesma je sama po sebi mozda najbolji spoj glazbene umjetnosti i poezije. Bolna i realna.

Charlie Parker
je legendarni jazz saksofonist. Ocito je bio placen po noti (bokte koliko nota odsvira), a zaradu je uglavnom trosio na drogu i alkohol, pa ne cudi kad je umro sa 34 godine od predoziranja, a obdukcionist mu je starost tijela procijenio na 65 godina. Sic!

Ako biste isli klasificirati trenutacnu kolekciju po emocionalnom odgovoru, vjerojatno biste se odlucili za depresivnu varijantu. I niste daleko od istine. To je glazba kojom sam se hranio u svojoj samoci unutar cetiri zida sto sam podigao oko sebe.

Otkad uzimam antidepresive, promijenio mi se i emocionalni odgovor na ovu glazbu. I dalje je dozivljavam depresivno, ali se osjecam snaznije, bolje, na neki nacin u glazbi lezi moja snaga za svakodnevni zivot.

Do slusanja! :)

03.08.2007. u 17:10 • 5 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< kolovoz, 2007 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Rujan 2007 (4)
Kolovoz 2007 (20)
Srpanj 2007 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

buduci da trenutno nemam slobodnog vremena za zekanje sa glazbom, odlucio sam maknuti radio dok ga ne sredim :)

hvala na razumijevanju

uprava :D

Houston, we have a problem

Radio radi u svim preglednicima sa instaliranim shockwaveom. Na ostalima se ni ne prikazuje.

Drugo - ja uvijek volim kliknuti na "komentari da/ne" tako da mi prikazuje samo postove, a ako zelim pogledati komentare uvijek mogu kliknuti ispod posta :)

mali tip :)

Izjave dana

History is the version of past events that people have decided to agree upon.

Napoleon Bonaparte


To the world you may be but one, but to one you might be the world.
N.N.


I made this letter longer than usual because I lack the time to make it short.
Blaise Pascal


Rad je najvece zlo koje je covjek smislio, gore i od rata. Rat prestane ali rad nikada. Ja sam za humani kapitalizam u kojem se ne radi ali se zaradjuje...
Pizda


I love French wine, like I like the French language. I have sampled every language, French is my favorite. Fantastic language. Especially to curse with. Nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta more. It's like wiping your arse with silk. I love it.
Merovingian, The Matrix

dakle ovakav je osjecaj bit trijezan... skuzio sam zasto pijem... zato sto nemam zbog koga biti trijezan ...
QuiGon Jinn

I don't know if my wife left me because of my drinking; or I started drinking 'cause my wife left me.
Ben Sanderson, Leaving Las Vegas

Moji linkovi

http://apatrida.blog.hr/
bolje da sami pogledate nego da ja komentiram. moj biser medju blogovima.


http://dveriperunove.blog.hr/
Tko se imalo zanima za slavensku mitologiju i kulturu, ovdje ce doci na svoje.


http://bezimeninitko.blog.hr/
Razmisljanja jednog "malog" i "nevaznog" covjeka iz "nevaznog" sela u Slavoniji. Razne teme obradjene na zanimljiv i cesto satirican nacin.


http://deprimiran.blog.hr/
Razmisljanja jednog intelektualca u borbi sa depresijom. Vrlo azurno i vrlo citljivo stivo.


http://walkingonclouds.blog.hr/
Puno dobre glazbe i loseg spama. brisi taj spam :))