Legendarni slovenski kantautor i bivši lider Rock grupe Lačni Franz Zoran Predin objaviti će u Hrvatskoj 2 album na hrvatskom jeziku pod maslovom "Inventura". Objava albuma će biti 1. prosinca, a njegova koncertna promocija će se održati 23. ožujka 2009. godine u Koncertnoj Dvorani "Vatroslav Lisinski".
Vlatko Stefanovski Trio & Jan Akkerman, koncert u Kinu Studenskog Centra, Zagreb 19. studenog 2008. godine.
Sinoćnjim koncertom u zagrebačkom Kinu Studenskog Centra Vlatko Stefanovski Trio i njihov posebni gost bivši gitarist legendarne nizozemske grupe Focus Jan Akkerman promovirali su hrvatsko izdanje njihovog zajedničkog albuma "Thunder From The Blue Sky". Vlatku Stefanovskom je to bio prvi nastup u dvorani Studenskog Centra nakon dvadesetak godina, pa je publici zaželio dobar provod. Tako je i bilo, budući su makedonski glazbenici i Jan Akkerman pružili vrhunski glazbeni užitak.
Koncert je Vlatko započeo Blues klasikom Hoochie Coochie Man, nastavio sa Texas Flood, još jednom legendarnom Blues pjesmom, a onda se na binu popeo Jan Akkerman legendarni nizozemski gitarist, koji je svoju reputaciju stekao svirajući solo gitaru u legendarnoj nizozemskoj rock grupi Focus, i vrhunska rock zabava je počela. Jan me posebno oduševio svojim "tvrđim" sviranjem gitare, koje se izvrsno nadopunjavalo sa Vlatkovim "mekanim" sviranjem gitare. Dok je Stefanovski u tehnici sviranja električne gitare koristio "kurblu" i "pedalu" Akkerman je koristio samo svoje prste s kojima je stvarao tvrđi zvuk gitare (Gibson) koji me oduševio. Prvi put sam vidio dva gitaristička virtuoza koji uživaju u onome što rade, a tehnike sviranja im se bitno razlikuju.
Najbolji trenutak koncerta bio je izvođenje rock klasika grupe Focus " Hocus - Pocus" , koji su Akkerman i Stefanovski izveli tijekom večeri 2 puta, jednom u prvom djelu koncerta, i jedamput na bis. To je bilo nešto zaista za pamčenje!!! Janove "tvrde" solaže i Vlatkova "mekana" pratnja. Publika je jednostavno uživala, dovedena do glazbene ekstaze.
Stefanovski je najbolje izveo svoju legendarnu Jovano, Jovanke ,koju je već tradicionalno izveo uz pomoć nas publike, koja mu je pljeskanjem davala ritam, uz ono poznato: "Jen' dva tri, Jen dva tri, Jen...."
Akkerman je još izveo i "Hamburger Concerto", i ta će se izvedba također pamtiti, a što se tiče Stefanovskog dobra je bila njegova obrada starog Bluesa You Got To Move.
Jedina mala zanjerka na koncert je to da Stefanovski nije na kraju izveo legendarnu Aber Dojde Donke, što je prije radio, ali i bez toga koncert je bio fantastičan. Što je potvrdio i sam Vlatko rekavši nam: "Zagrebe vi ste najbolja publika." To je još jedna potvrda da se Vlatko Stefanovski i zagrebačka publika vole javno.
Na kraju treba reći da je fantastičnoj atmosferi na koncertu uvelike pridonijelo i vrhunsko ozvučenje i svi smo mi s njega otišli jako zadovoljni bogatiji za još jedan vrhunski rock doživljaj.
Vlatko Stefanovski & Jan Akkerman, Live
Vlatko Stefanovski Trio & Jan Akkerman Uživo na pozornici kina Studenskog Centra, Zagreb
strong>Hot Rats drugi je studijski solo album Frank Zappe, koji izlazi u listopadu 1969.g. Ovaj Zappin album smatra se jednim od najboljih u njegovoj glazbenoj karijeri. Vrlo je melodičan i ima nekoliko izvrsnih solo dionica, a Zappa uspijeva istraživati i nove oblike suvremenog rocka. Na albumu gostuju mnogi glazbenici, Captain Beefheart, Don "Sugarcane" Harris, Jean Luc Ponty, John Guerin, PauI Humphrey i drugi. Zappa je producent, skladatelj i aranžer materijala na albumu. Primarni instrument u svim skladbama je gitara. U skladbama Willie The Pimp, Son of Mr. Green Genes, i The Gumbo Variations izvodi izvrsne i vrlo moćne solo dionice na gitari. Izdavačka kuća "Rykodisc" 1987.g. izdaje reizdanje albuma na CD-u.
Popis Pjesama:
1. "Peaches en Regalia" – 3:38
2. "Willie the Pimp" – 9:16
3. "Son of Mr. Green Genes" – 9:00
4. "Little Umbrellas" – 3:04
5. "The Gumbo Variations" – 16:56
6. "It Must Be a Camel" – 5:15
Prvo sto vam uvijek zapne za oko kod nekog CD-a je naslovnica…u ovom slučaju na njoj se uz ime grupe i albuma, te pomalo suludog crteža nalazi i ovo: “magazin za daltoniste, bicikliste, rock gitariste, djecu i vojnike, teške bolesnike, profesore i grobare, striptizete, psihopate, konduktere i mornare”…
O čemu se ovdje zapravo radi? 1975. godine u Ljubljani jedna šačica otkačenih ljudi snimili su jedan, u najmanju ruku čudan album. Ideja svega je zapravo bila po meni jako originalna. CD (tj. ploča u ono vrijeme) zapravo je samo “dodatak” jednom časopisu, odnosno magazinu “Buldožer” u kojem svatko može naći poneki kutak koji će i njemu biti zanimljiv. U tom časopisu naći ćete na ljubavne priče, sport, modu…pa čak i na kutak za nirvaniste koji izgleda ovako nekako: “kutak za mlade nirvaniste, vježba 47.”, postoji jedan prazan kvadrat u čijem se središtu nalazi jedna točna, a ispod toga nalazi se napomena:“Ako ste pažljivo pratili naš kurs “Nirvana bez muke” ova vam vježba ne bi trebala predstavljati neki poseban problem.”.
Zapravo gledajući cijeli album stekao sam doživljaj da je šestorica otkačenih hippya odlučilo prikazati svoj neki pogled na svijet kroz jednu totalnu neozbiljnost i sve je ispalo i više nego dobro! Prije nekoliko godina kada sam prvi put preslušao album moram priznati da nisam previše obraćao pažnju na tekstove, a priloženi “časopis” nisam niti primijetio (što je za mene pomalo čudno jer gotovo uvijek bar prelistam onu knjižicu uz CD, ako postoji naravno) i nakon toga stvorio sam sliku šestorice narkomana iz Slovenije kojima je pukla neka fiks ideja da moraju snimiti nekakav album iako ne znaju praktički držati instrument u rukama! Tada mi je zapela za uho samo jedna pjesma pod nazivom “Ljubav na prvi krevet”, dok su ostale pjesme bile tek slušljive. No, kao što je to običaj kod progresivne muzike (bar u mom slučaju), što više puta preslušaš jednu te istu pjesmu sve ti se više sviđa zato što u onom početnom kaosu počinješ nazirati nekakvu međusobnu povezanost da bi na kraju svaki onaj ton koji u početku nije imao nikakve potrebe nalaziti se u toj pjesmi dobio svoje mjesto i bez njega bi pjesma podosta izgubila!
Čak i danas kada slušam CD ponekad primijetim poneku sitnicu koju do tada još nisam primijetio. Što se samih autora tiče, oni su za svoju muziku rekli da je to “imbecilni pseudo-rock na razmeđi satire, ironije, groteske i seksa”. U toj izjavi, koliko god ona glupo zvučala, po meni ima jako puno istine…zapravo u potpunosti je točna! Kada se sve skupi u jednu cjelinu i kada jednom otkrijete “što nam je autor time htio reći” dobijemo jedan zanimljiv, dobar i prije svega drugačiji album koji prikazuje jedan posve drugačiji pogled na svijet. I ovi dečki u svojim pjesmama pišu o onim klasičnim stvarima (životu, ljubavi, problemima…) ali na jedan nesvakidašnji način. Zapravo rekao bih da ismijavaju ljudske slabosti, a ono što je na neki način žalosno u cijeloj toj satiri je to što na neki način imaju pravo. Prvo su mi se njihovi tekstovi činili ništa više nego smiješni, ali ako malo bolje razmislim u tim tekstovima zaista ima i više istine nego što bi možda i trebalo biti.
Na kraju ako nemate živaca slušati pomalo psihodeličnu muziku bar prelistajte “časopis”. Sigurno čete naći nešto što će vas zanimati ili što će vam dobro doći…kao što je npr. jedan mali pomoćni rječnik “Njemački bez muke” koji kaže: “roda – Kinder Transport Animal” ili “bolje išta nego ništa – besser 00 dan 0” itd. :)
Osnovani su još ranih sedamdesetih godina u vrijeme buđenja "drugog vala" jugoslavenskog rocka kada su se prema vodećim estradnim zvijezdama pomalo probijali Bijelo dugme i Zdravko Čolić, te se glavna tadašnja okosnica scene okretala oko sarajevske rock škole (Indeksi, Teška industrija), dok su ostali veliki gradovi tek stidljivo pokazivali neke pomake od uobičajenih covera tada vrlo popularnih rock imena svjetske scene. Jedina interesantnija imena tadašnje jugoslavenske rock scene bili su Korni grupa, S vremena na vreme, Yu grupa i Grupa 220 sa Drago Mlinarcem, dok je praktički tada veliki dio ostale produkcije duboko koračao u mainstream koji je često kolaborirao sa trivijalnim šansonama, festivalskim hitićima i općenitoj okrenutosti ka singl-formaciji kompozicija od tri-četiri minute. Tek pojavom Bijelog dugmeta, tadašnja rock scena je počela uviđati značaj kompletnog i cjelovitog albuma koji je još dugi niz godina bio u debeloj sjeni svoje male 7 inčne sestrice - singl ploče.
U jednoj od prvih postava Buldožera nalazili su se Marko Brecelj (vokal), Boris Bele (gitara, vokal), Borut Činč (klavijature, vokal), Andrej Veble (bas, vokal), Uroš Lovšin (gitara) i Štefan Jež (bubnjevi), te su u ovoj postavi 1975. godine snimili svoj najznamenitiji album "Pljuni istini u oči". Samom albumu iste godine prethodio je malo poznati prvi singl "Rastemo / Svaki čovjek ima svoj blues" na kojem su već jasno dali do znanja kako se radi o vrlo kreativnom rock sastavu koji je u ovoj drugoj skladbi prožeo uz tada uobičajene sintagme akustične post-hippy ostavštine i neke alternativnije kreacije zasnivane na psihodeliji, sitnijim eksperimentima i odličnoj produkciji na pragovima kraut rocka.
Interesantno je da su obje skladbe akustičarske prirode, te da je "Rastemo" napravljena u formi prave šansone sa gudačima, duhačima i vrlo tanko produciranim ritmovima bubnjeva, te da nema zvrkastog i otkačenog teksta, skladba bi s glazbenog stajališta slobodno mogla stati u niz evergreena Ive Robića. Kada je objavljen prvi album "Pljuni istini u oči", Buldožeri su odmah isplivali među sam vrh najkreativnijih jugoslavenskih rock sastava zahvaljujući pomaknutom konceptualnom rock pristupu u kojem je vodeću ulogu odigrala Breceljova hiperaktivna kompozitorska lucidnost na pragovima Frank Zappe, Monthy Pythona i Alan Forda, te sjajna glazbena potka Boris Belea koji je kroz prizmu tadašnjih aktualnih zvukova hard-rocka (Deep Purple prije svega), sympho-rocka i bluesa fuzionirao čitav spektar nemogućih kompozitorskih eksperimenata koji u globalu djeluju kao četrdesetominutni totalno otkačeni i neobični performance. Album sadrži svega šest naslova i svakako ih valja spomenuti: "Najpogodnije mjesto", "Život to je feferon", "Šta to radiš buldožeru jedan", "Blues gnjus", "Ljubav na prvi krevet" i "Yes, my baby, no". Svakako treba spomenuti i nevjerojatan omot albuma ploče koji sadrži 6-7 stranica svakakvih vragolija (od stripova, crteža, montiranih fotografija, savjeta, vrtuljka ljubavi...).
Popis Pjesama:
01 Buldozer - Najpogodnije Mjesto.
02 Buldozer - Zivot, to je feferon
03 Buldozer - Sta to radis, Buldozeru jedan.
04 Buldozer - Bluz Gnjuz
05 Buldozer - Ljubav na prvi krevet.
06 Buldozer - Yes my baby, no.