propovijedi

30.10.2015., petak

BLAGDAN SVIH SVETIH



N 1 31. NEDJELJA KROZ GODINU - SVI SVETI
P 2 Dušni dan
U 3 Hubert (zaštitnik lovaca)
S 4 Sv. Karlo Boromejski, Dragec
Č 5 Mirko, Srijemski mučenici
P 6 Leonard
S 7 Lazar, Baldo
N 8 32. NEDJELJA KROZ GODINU

1. čitanje: Otk 7, 2-4, 9-14
2. čitanje: 1 Iv 3, 1-3
Evanđelje: Mt 5, 1-12a

Veličanstvenog li prizora proslave svetih na kraju vremena! U svojem nadahnutom viđenju, koje mu je od Boga dano, Ivan apostol u svečanom trenutku objave konačne stvarnosti na pozornicu dovodi četvoricu anđela kojima bi dano da opustoše sve stvoreno, ali prvo nastaje muk. Ni vjetar niti bilo što ne smije remetiti ovaj najsvečaniji trenutak kada anđeo s Istoka, dakle, s Božjeg prijestolja ne donese pečat Boga živoga kojima će biti opečaćeni sluge našega Boga. Impresivan broj: sto četrdeset i četiri tisuće. Broj koji znači savršenstvo množenjem tisuća pripadnika dvanaesterih plemena Izraela s ostalim narodima, a sve zajedno tvori nebrojeno mnoštvo obučeno u bijele haljine s palmama u rukama. Na pitanje tko su ti, dobiva se odgovor: to su oni koji ubijeliše svoje haljine u krvi Jaganjčevoj. Drugim riječima to su mučenici. Oni su najveće bogatstvo Crkve, a iz samog opisa vidljivo je koliko je poštovanje imala Prva Crkva prema njima. Oni su oprali svoje haljine u krvi Jaganjčevoj. Što zapravo znači da su svetost zadobili mučeništvom, a njihova im se možebitna ljudska grješnost više ne ubraja.
Svetim mučenicima Crkva je tijekom vremena pribrojila i one koji su se iskazali u posebnim djelima ljubavi prema bližnjima, kao i one koji su svoj život posvetili Bogu u molitvi i razmatranju čudesnih Božjih djela i darova kojima je obdario nas ljude, ali mnogi od nas ne samo da nisu zahvalni za te darove nego ih uopće nisu niti svjesni.
Današnji blagdan, kako god je povezan s našim pokojnima, svojom temeljnom porukom uzdiže naše misli i naša vjernička stremljenja prema nebu. ''Gledajte koliku nam je ljubav Otac iskazao, da se zovemo djeca Božja. A to i jesmo!'' Uzvikuje Ivan apostol u današnjoj poslanici. Jer i mi smo opečaćeni krsnim pečatom Boga živoga i po krštenju postali Božja svojina. Stoga nismo od ovoga svijeta. Ovaj svijet ne poznaje Boga, jer ima svoje bogove. Svijet u kojemu mi živimo jedva da se razlikuje od svijeta u kojemu su živjeli sveti mučenici. Ako ne postoje progoni, postoji netrpeljivost prema onima koji su Božji. Ta je netrpeljivost to veća što su oni koji idu Božjim putem čvršći u svom opredjeljenju.
Kad je jedan mladi čovjek u punini životne snage i uz to još i popularan kao nogometaš izjavio da želi nevin stupiti u brak to je uzburkalo duhove. Novine su se raspisale o tome kao o neviđenom čudu. Nastala je opća svjetska zabrinutost za tog mladića. Je li normalan taj Kaka? A u čemu je cijela priča? Svojim stavom on se uzdigao iznad kaljuže u kojoj toliki mladi utapaju svoju mladost. Kad roditelj gleda nemoral svoje kćeri u Big Brother kući i to komentira kao nešto zdravo i pozitivno to nikoga ne uznemiruje, a mlade koji se svojim potpisima protive truleži u koju ih nasilno guraju takvi mediji, njima cinički poručuju da imaju daljinski i da mogu birati drugi kanal. Samo nažalost i drugi kanali su u pravom smislu kanali i kanalizacije kojima teče smeće svekolikog zla i pokvarenosti vremena u kojemu živimo. Ako ne na ovaj , a ono na drugačiji način. U noći kada kršćani mole za svoje pokojne i kada je prilika da dublje poniru u otajstva vječnog života u svjetlu zajedništva svetih, poganska javnost nameće svoje ''uvezene'' običaje dubenja bundeva i noći vještica – haloween – američki komercijalizirani izum što nikada nije bilo sastavnica naše kulture i običaja.
Stoga je to vrijeme izazova, a ne mirenja s postojećim. To je vrijeme kada oni koji pripadaju Bogu trebaju suprotstaviti zlu vrijednosti koje su od Boga i koje vode k njemu. Jednako tako trebamo biti u neku ruku zahvalni onima koji nam poručuju da kada dođu na vlast da će izbaciti vjeronauk iz škola, raspela iz javnih ustanova. Zahvalni zbog toga, da ne drijemamo već da budno bdijemo nad našom vjerničkom budućnošću. A ti koji izlaze s takvim izjavama u javnost, da bi ih kasnije brzo demantirali zaboravljaju da su to njihovi idejni istomišljenici pedeset godina nasilno, ali uzaludno činili. I ne samo to, nego je tada Crkva bila snažnija nego ikada. U najgorim progonstvima pokazala se istinitom izreka iz prvih kršćanskih vremena: ''Krv mučenika sjeme je kršćanstva''.
Ovaj je svijet bio uvijek netrpeljiv prema sinovima svjetlosti. Stoga se pred svakog mladog čovjeka koji još nije pravo niti zakoračio u život postavlja izbor; hoće li izabrati kaljužu s kojom tobože sve završava ili vječni život za koji Pavao apostol kaže: ''Niti je oko ljudsko vidjelo, niti uho ljudsko čulo, niti je srce ljudsko osjetilo što je Bog pripravio onima koji ga ljube ''(I Kor 2,9). Stoga: ''stradanja sadašnjeg vremena nisu ništa prema slavi koja se ima očitovati na nama'' (Rim 8,18).
Takve današnje evanđelje hrabri: blago siromasima u duhu, blago ožalošćenima, blago krotkima, blago onima koji su gladni i žedni pravednosti, blago milosrdnima, blago onima koji su čista srca, blago mirotvorcima, progonjenima…jer njihovo je kraljevstvo nebesko, oni će Boga gledati, zvat će se sinovi Božji i na kraju blaženstava još jedanput im se obećanje kraljevstvo nebesko.
Poruka današnjeg blagdana je općinstvo svetih i njihova proslava, što bi u konačnici trebalo biti i naša proslava, a ne jadno skončanje koje je namijenjeno onima koji će nakon što Jaganjac otvori šesti pečat pobjeći u špilje i pećine gorske moleći: 'padnite na nas i sakrijte nas od lica onoga koji sjedi na prijestolju.'
Živimo stoga i radimo tako da nikada ne moramo skrivati lica svojega pred onim koji je Alfa i Omega – Početak i Svršetak, pred slavom Jaganjčevom koji sjedi na prijestolju. Amen.


Molitva vjernika

U zajedništvu sa svim svetima obratimo se molitvom nebeskom Ocu, izvoru života i istine.

1. Za Crkvu da bude rasadnik svetosti, - Molimo te.
2. Gospodine, vodi nas primjerom i uzorom tolikih svetih muževa i žena u Crkvi, - Molimo te.
3. Za biskupe i svećenike da svojim Duhom u njima obnoviš snagu svetog reda da ti služe u svetosti i poniznosti, - Molimo te.
4. Za sve kršćane da svoje životne puteve usmjere prema Tebi jedinomu i pravom smislu, - Molimo te.
5. Za ljude koji su pogođeni raznim nevoljama: da ne posustanu u nadi i nastojanju da zlo pobijede dobrim, - Molimo te.
6. Za nas koji slavimo ovu euharistiju; da nam svjetlo evanđelja uvijek svijetli u našem svagdanjem životu, - Molimo te.
7. Za naše pokojne; da ih po svome milosrđu privedeš vječnoj radosti i zajedništvu svetih, - Molimo te.


Svemogući Bože, molimo te prati nas svojom milošću da se u nama u potpunosti razraste ona klica svetosti koju smo primili na krštenju kada si nam darovao svoga Duha i ucijepio nas u Krista Isusa Gospodina našega, koji s tobom živi i kraljuje po sve vijeke vjekova. Amen.

22.10.2015., četvrtak

TRIDESETA NEDJELJA KROZ GODINU b




N 25 30. MEDJELJA KROZ GODINU, Katarina Kotromanić
P 26 Demetrij, Zvonimir
U 27 Sabina, Gordana
S 28 Šimun i Juda Tadej, ap
Č 29 Narcis, Darko
P 39 Klaudija, German
S 30 Alfonz R., Kristofor
N 1 31. KROZ GODINU – SVI SVETI


Čitanja:
1. čitanje: Jr 31, 7-9
Psalam: 126, 1-2ab. 2cd-3. 4-5. 6
2. čitanje: Heb 5, 1-6
Evanđelje: Mk 10. 46-52


U proročkim knjigama postoje navještaji koje zovemo ''Knjiga prijetnje''. To je upozorenje. To je ono, …'ako se ne obratite….' Postoje i ''Knjige utjehe''. Bog nikada nije ostavio čovjeka bez nade. Današnje prvo čitanje možemo nazvati ''Knjigom utjehe''. Ovo današnje čitanje zapravo je eho davnih događanja; propasti Sjevernog kraljevstva (721 g. pr. Krista) kad je razorena Samarija, stanovništvo odvedeno u ropstvo, zemlja opustošena. Nova demografska kretanja. Naseljeno je asirsko stanovništvo… Koliko se puta sve to u povijesti dogodilo. Topot konja, vika i zapomaganje jadnog naroda. Pljačke, ubijanja, odvođenja…. Sve do dana današnjeg. Kroz sav taj povijesni metež i vjetrometine prolama se kroz današnja čitanja očajni glas jednog malog, običnog čovjeka, slijepog prosjaka Bartimeja, sina Timejeva: ''Sine Davidov, Isuse, smiluj mi se!'' Jer i do njega je dopro spasonosni glas da je među njima Mesija, Spasitelj. Kao vjerni sin Izraelov dobro je znao riječi proročke, da će tada 'oči slijepih progledati'. Stoga i tako svečani naziv; 'sine Davidov smiluj mi se!' Na Isusov upit ''što hoćeš da ti učinim?'' On odgovara: ''Učitelju moj, da progledam…'' Kada bismo slijedili daljnji životni put toga prosjaka Bartimeja, po tisuću puta bismo sigurno čuli njegovo opetovano svjedočenje kako mu je upravo Mesija vratio vid….
Duhovni učitelji i tumači sv. Pisma idu dalje i govore kako postoji uz naš tjelesni vid duhovno sljepilo koje nam priječi da se vidimo kakvi uistinu jesmo. Sljepilo koje sakriva svu našu bijedu i neznanje. Našu zaluđenost stvarima koje nam zarobljuju dušu, obezvrjeđuju plemenitost. Sljepilo koje nas gura u društvo pohlepnika, nasilnika, oholica… Sljepilo koje nam ne da vidjeti prave vrijednosti. Zarobljen strastima čovjek je sličan dugogodišnjem alkoholičaru koji ne podnosi otrježnjenje, ne samo zbog ovisnosti, nego i zbog straha suočiti se s bijednim stanjem u kojemu se našao zbog pijanstva. Ako se izgubila spoznaja da je naš duh zapravo iskra božanskog duha, nije zamrlo vječno pitanje, koje poput crva u nama ruje, a to je; tko smo, odakle smo i kamo idemo? Iskonska svijest o izgubljenom raju ujedno je i trajno prisutna svijest o njegovom traženju. Istina, postoji raj i rajevi, Bog i bogovi.
Postoji fizičko sljepilo kao kod našeg Bartimeja. Postoji zaslijepljenost, kad uz zdrav tjelesni vid ne vidimo pravu stvarnost i prave vrijednosti. I konačno postoji ispravno znanje ( indoeuropski korijen; vedeti = znati). Znanje koje nam govori da sve ima svoj smisao i da nisu bila uzaludna naša lutanja, dok god smo tražili pravu Istinu, pravo Svjetlo i kad smo ga našli, spoznali, konačno možemo odahnuti i radosno reći; to je On moj Učitelj, moja Stijena na koju se oslanjam, koja mi daje nevjerojatan osjećaj sigurnosti. Poput Marije Magdalene do nogu Učiteljevih i ja sam obasjan svjetlom njegova nauka. Sličan malome djetetu koje je izgubljeno u tami konačno pronašlo svoj dom i dok još s lica briše suze i dok još jeca, naslonjen na grudi majke, kod srca je već ona blažena toplina koju pronalaze oni koji nakon životnih lutanja utonu u blaženstvo Kraljevstva nebeskog koje je sada, tu, među nama. Amen.

Molitva vjernika

Obratimo se nebeskom Ocu, koji nas ne uslišava po našim zaslugama nego po obilju svoje dobrote.

1. Neka Crkva tvoja bude vidljivo lice našeg nebeskog Učitelja, - Molimo te.
2. Za nas kršćane, da budemo pomoćnici svojoj braći bez razlike na vjeru, rasu, narodnost, - Molimo te.
3. Obrati srca onih koji mogu donositi presudne odluke, da ih vodi pravednost, a napose skrb za siromašne i obespravljene, - Molimo te.
4. Prosvijetli svojim nebeskim svjetlom sve koji lutaju u tami i neznanju, da nađu put spasenja i prave sreće, - Molimo te.
5. Oslobodi nas Gospodine sebičnosti i daj nam dobro i milosrdno srce, - Molimo te.
6. Uz naš zdrav vid često ne vidimo prave vrijednosti života, vodi nas puninom pravog i istinitog života, - Molimo te.
7. Uvedi duše naših pokojnika u život vječni, - Molimo te.

Gospodine, ti znaš da smo često slični slijepcima koji lutaju i da nam je iznad svega potrebna tvoja milost da bi našli pravi put u istinski život. Otvori nam oči i prosvijetli nas svojim svjetlom, to molimo po Kristu Gospodinu našemu….


15.10.2015., četvrtak

DVADESET I DEVETA NEDJELJA KROZ GODINU - Misijska



N 18 29. NEDJELJA KROZ GODINU, Sv. Luka ev. – Misijska nedjelja
P 19 Izak, Pavao od Križa
U 20 Miroslava, Irena
S 21 Uršila, Hilarion
Č 22 Ivan Pavao II
P 23 Ivan Kapistran
S 24 Jaroslav
N 25 30. NEDJELJA KROZ GODINU, Katarina Kotromanić

Čitanja:
1. čitanje: Iz 53, 10-11
Psalam: 33, 4-5. 18-19. 20. i 22
2. čitanje: Heb 4, 14-16
Evanđelje: Mk 10, 35-45

Ovih nekoliko nedjelja u evanđelju pratimo Isusa u stopu prema Jeruzalemu. To je njegov sudbonosni put koji se odvija u punoj svijesti o onome što ga čeka; strašna muka i sramotna smrt na križu. Smrt zločinca onomu koji je povijao rane i zacjeljivao boli. Koji je tješio i pružao nadu svakom čovjeku, kako god grješan bio. O tome nam govori poslanica Hebrejima koja Isusa otkriva kao Velikog svećenika, koji nije obični liturg, nego onaj ''koji prodrije kroz nebesa '', povevši i nas, skupo plativši otkupninu za grijehe naše. O njemu nam govori prvo čitanje iz Proroka Izaije. Pjesma o Sluzi Jahvinu odnosi se na mesiju, Isusa. Važno je napomenuti da se taj Sluga veoma razlikuje od ostalih svetopisamskih likova. On nije netko tko provodi svoje planove, Njega je Bog ''pritisnuo bolima''. On nije kažnjen zbog svojih grijeha nego zbog grijeha drugih. On na se preuzima krivnje drugih da bi ih opravdao pred Ocem. To je vrhunac – biti dragovoljac žrtve. Idući prema Jeruzalemu Isus upućuje svoje učenike u srž kršćanstva – evanđeoskog poziva. Traži maksimum. Prošle nedjelje poziv na odricanje i oslobađanje od svega što nas sputava prema Kraljevstvu nebeskom, danas žrtva za druge. Učenicima koji u svojim glavama vrte sasvim drugi film i traže prva mjesta on odgovara protupitanjem: ''Možete li piti čašu koju ja pijem ili krstiti se krstom kojim se ja krstim?'' Nerazumno mu odgovaraju ''možemo''.
Svi smo mi u 'zoru života' kršteni vodom i Duhom Svetim, ali to nije dovoljno. Proći nam je kroz Isusov ''krst'' da kroz muke i nevolje života dokažemo svoju učeničku vjernost Isusu i jedni drugima. Zato Pavao piše da smo ''u Isusovu smrt kršteni'' (Rim 6,3)
Kada tako gledamo visinu kršćanskog poziva, kako blijedo i jadno izgledaju naše predodžbe o vjeri koje se mire s pomišlju; samo da ne sagriješim da mi se kakvo zlo ne dogodi ili da ne daj Bože dođem u pakao.
U igri su danas dvojica učenika, dakle, najužih Isusovih suradnika, pa bi se ovo evanđelje moglo uzeti kao propovijed prvenstveno crkvenoj hijerarhiji; papi, biskupima, svećenicima…. Tu je značajna Isusova izreka: ''Sin čovječji nije došao da mu služe nego da on služi.'' Nekada smo češće slušali o ljudima kao što je bio npr. sveti župnik Arški Ivan Vianney, a od biskupa sv. Karlo Boromejski koji je s toliko žara i ljubavi obilazio svoju veliku biskupiju, propovijedao, poučavao, okupljao svoje svećenike i pozivao ih na rad u vinograd Gospodnji. Sv. Ivan M. Vianney pak je izrekao važnu uputu propovjednicima: ''Prvi slušatelj svoje propovjedi treba biti sam propovjednik.'' Vjerojatno tada ne bi propovjedi letjele iznad glava niti bi bile dosadne, nego životne, a život se propovijeda životom.
Isusova zahtjevnost, konačno, nije nešto maglovito i neodređeno. Nešto samo radi Otca. Njegova zahtjevnost se uklapa u izgradnju novosti života koji se zove Kraljevstvo nebesko koje je već tu među nama. Ne poznajemo ga jer ga nismo (još) spremni prihvatiti. Jer živimo ''svoj'' život. Bojimo se prerezati pupčanu vrpcu koja nas veže s ovim svijetom. Pravimo s njime kompromise. Puno pričamo da bismo opravdali svoju ''nespremnost''. Stoga umjesto da '' premještamo brda'' mi o tome pjevamo. Prvi korak je priznati slabost i ''nespremnost''. Drugi je tražiti pomoć da se dogodi ono što on, Učitelj traži od nas.
Ova nedjelja je misijska nedjelja. Duh naviještanja evanđelja trebao bi biti naša trajna zauzetost. Suradnja s misionarima najbolja im je podrška. Pomoć onima koji su potrebni zapravo je nasljedovanje Isusa koji je svoje naviještanje utvrđivao djelima ljubavi. Ako nisam u mogućnosti poći u misije, to mogu ostvariti preko posrednika. Preko onih koji su dio svog životnog vijeka darovali šireći Kristovo evanđelje.
Kad misionar kaže svojim siromasima da ih daruju njihova braća po vjeri onda smo i mi uključeni u misije. Kada se podigne bolnica ili škola u kojoj je i naš skromni doprinos onda smo i mi Krist koji se daruje onima kojima je pomoć potrebna. Amen.

Molitva vjernika

Obratimo se molitvom našem nebeskom Ocu proseći milost vjernog nasljedovanja Isusa Krista u svim teškoćama i nevoljama života.

1. Da u tvojoj Crkvi ne ponestane volje i odlučnosti za radosno služenje ljudima, - Molimo te.
2. Da ljudi na vlasti zauzeto traže rješenja za mnoge probleme u svijetu, - Molimo te.
3. Da oni koji su pritisnuti raznim nevoljama, da osjete tvoju pomoć, - Molimo te.
4. Da nas po ovoj euharistiji ojačaš za svakodnevno strpljivo nošenje životnog križa, - Molimo te.
5. Za naše misionare, da ih ojačaš snagom naviještanja evanđelja spasenja kako bi u najudaljenije krajeve svijeta dospjela tvoja sveta Riječ, - Molimo te.
6. Za mlade, da ih ne zarobi duh ovoga svijeta, već da budu otvoreni za radosno naviještanje tvoga Kraljevstva na zemlji, - Molimo te.
7. Da naše pokojne obdariš životom vječnim, - Molimo te.

Svemogući Bože, poslušaj naše prošnje i molitve koje ti prinosimo snagom spasonosne žrtve Sina tvoga Isusa Krista koji s tobom živi u vijeke vjekova. Amen.





09.10.2015., petak

DVADESET I OSMA NEDJELJA KROZ GODINU b



N 11 28. NEDJELJA KROZ GODINU
P 12 Maksimilijan
U 13 Eduard, Teofil
S 14 Kalist, Stanislav
Č 15 Terezija Avilska
P 16 Marija Margareta
S 17 Ignacij, A.
N 18 29. NEDJELJA KROZ GODINU

Čitanja:
1. čitanje: Mudr 7, 7-11
Psalam: 90, 11-17
2. čitanje: Heb 4, 12-13
Evanđelje: Mk 10, 17-13


Kada se nađemo pred nekim problemom ili slučajem koji ne znamo riješiti odmah pribjegavamo zakonima ili nekim pravilima pomoću kojih taj problem pokušamo riješiti. Ljudi vjeruju da će donošenjem nekih univerzalnih zakona ili pravila zahvatiti sve pojedinačne slučajeve i problema više neće biti.
U današnjem evanđelju to je problem bogataša. Nakon Isusovog razgovora s bogatim mladićem koji odlazi od Isusa žalostan jer se nije mogao odlijepiti od svoga bogatstva Isus također razočaran komentira pred svima: '' kako će teško imućnici u kraljevstvo Božje!'' Kad je vidio da su učenici zbunjeni on ponavlja: ''Djeco, kako je teško u kraljevstvo Božje! Lakše je devi kroz ušice iglene, nego bogatašu u kraljevstvo Božje.'' Tada su se oni počeli zapitkivati: ''Pa tko se onda može spasiti?'' A on im onda odgovori: ''Ljudima je nemoguće, ali ne Bogu! Ta Bogu je sve moguće!'' Zašto nama ljudima to nije moguće? Pa vjerojatno zato što mi nismo kadri razmotriti svaki pojedinačni slučaj. Jer nemamo stvarni uviđaj u ono što se krije u srcu druge osobe. Jer nismo kadri predvidjeti i shvatiti nečiji životni put. Njegovu odgovornost. Njegovu razinu razmišljanja. Bogu je sve to poznato. Uz to Bog nije prvenstveno sudac nego liječnik, odgojitelj! On je onaj kojemu je stalo do svakog čovjeka. O tome je postojala svijest već u Starom Zavjetu u priči o trmastom proroku Joni, koji bi htio da Bog uništi Ninivu. A Bogu je žao stanovnika Ninive i on šalje Jonu da propovijeda obraćenje kako bi se spasili. Opasno je Bogu stavljati naše ljudske maske. Od Boga tražiti da bude sudac koji sudi po našoj ljudskoj pravednosti. Danas bismo mogli, jer imamo zgodnu priliku, udariti po bogatašima. Ovim našim, koji su se na brzinu, i to nepravedno obogatili. Međutim, danas nam evanđelje ne daje povod za to, jer nije u pitanju bogatstvo kao grijeh nego su u pitanju vrijednosti. Ono što Isus nudi tom mladiću jest sloboda i polet prema kraljevstvu Božjem. Njegov problem nije bogatstvo kao takvo, nego navezanost na njega. Za njega je bogatstvo vrijednost od koje se ne može odlijepiti kako bi bio slobodan, kako bi mogao poći za Isusom. Bogataš, kao uostalom svaki od njih misli da je bogatstvo garancija za sigurnu budućnost, pa onda što više ima to je više zbrinut. Kako god to izgledalo logično i točno to nipošto nije istina. Veliko bogatstvo traži i veliku brigu i skrb da ga se ne izgubi. Ono, doduše, čovjeku osigurava ugodan život, ali mu uzima slobodu, neposrednost i jednostavno komuniciranje s ostalim ljudima. Ono ga izdvaja i stavlja iznad ostalih. Netko u tome može uživati neko vrijeme, a onda počinje osjećati da je osamljen, da nema iskrenih prijatelja, nego hrpu laskavaca.
Starozavjetni pravednik Job primjer je bogataša koji nije bio navezan na svoje veliko bogatstvo. 'Gospodin dao – Gospodin uzeo', bile su njegove riječi kao komentar na nevolju koja ga je snašla. Naprotiv, koliko nesuđenih bogataša ima na svijetu koji su puni zavisti prema onima koji su se obogatili. S Božje strane među njima nema nikakve razlike. U pitanju je nešto drugo, što je daleko vrjednije od bogatstva. To je sloboda za kraljevstvo Božje, a ono je punina života. Onaj koji je to shvatio ne mora se tjeskobno brinuti za svoju budućnost. Ne mora gomilati bogatstvo i nad njime strepiti da ga ne izgubi, jer Božji čovjek uvijek će imati dovoljno, kao što je uostalom Isus odgovorio Petru koji je iskoristio priliku da Isusa podsjeti kako su oni, učenici, sve ostavili i pošli za njim: ''Nema ga tko ostavi kuću, ili braću, ili sestre, ili majku, ili oca, ili djecu, ili polja poradi mene i poradi Evanđelja, a da ne bi sada, u ovom vremenu, s progonstvima primio stostruko; kuće i braću i sestre i majke, i djecu, i polja – i u budućem vijeku život vječni.'' (Mk 10, 29-30.)


Molitva vjernika

Obratimo se molitvom Gospodinu Isusu koji nam je svojim primjerom pokazao kako je moguće potpuno i do kraja ljubiti Boga i ljude.

1. Dobri Isuse, daj da tvoja Crkva dosljedno živi tvoj evanđeoski nauk, - Molimo te.
2. Pomozi svima da nađu posao kako bi mogli uzdržavati sebe i svoje obitelji, - Molimo te.
3. Prosvijetli nas da shvatimo kako nam za život i nije potrebno nebrojeno bogatstvo, nego tvoj blagoslov i osjećaj zadovoljstva, - Molimo te.
4. Očisti naša srca od svake pohlepe i sebičnosti, da bismo ti iskrena i slobodna srca služili, - Molimo te.
5. Oslobodi nas svake zavisti i daj nam razborito srce da shvatimo kako postoji na svijetu daleko većih vrijednosti od pustog bogatstva, - Molimo te.
6. Mlade ljude, koji još nisu zaraženi bolešću konzumizma, potakni da žive ideale koji će ih učiniti istinski slobodnima za sve što je dobro i plemenito, - Molimo te.
7. Našu pokojnu braću obasjaj svojim svjetlom uskrsnuća da ugledaju tvoje božansko lice u vječnosti, - Molimo te.

Gospodine Isuse, primi naše molitve i prošnje koje ti prikazujemo po Duhu Svetomu, koji živiš i kraljuješ, Bog, po sve vijeke vjekova. Amen.

01.10.2015., četvrtak

DVADESET I SEDMA NEDJELJA KROZ GODINU b



N 4 27. NEDJELJA KROZ GODINU, sv. Franjo
P 5 Faustina
U 6 Bruno
S 7 BDM od Krunice
Č 8 Demetrij, Šimun
P 9 Dionizij, Sara
S 10 Franjo, Danijel
N 11 28. NEDJELJA KROZ GODINU, papa Ivan XXIII.

Čitanja:
1. čitanje: Post 2, 18-24
Psalam: 128, 1-6
2. čitanje: Heb 2, 9-11
Evanđelje: Mk 10, 2-16

Isus ove nedjelje nastupa kao učitelj temeljnih ljudskih vrijednosti. Braku vraća narušeno dostojanstvo. Uzdiže ga na razinu svetoga i time udara temelj stabilnom i sretnom društvu. Ženu oslobađa ropstva muža i daje joj dostojanstvo koje ima prema biblijskoj objavi od početka. Istina, Knjiga Postanka iz koje smo slušali prvo čitanje, jest puna simbolike i izrečena jednim arhaičnim govorom kakav je današnjem čovjeku teško razumljiv, ali iz nje se dade dobro iščitati kako je žena ista kao i muškarac, pa čovjek ugledavši je govori u zanosu: ''Evo kosti od mojih kosti…!'' Taj zanos čovjekov kad je ugledao konačno biće koje mu pripada izrečen je doduše škrto i kratko, ali s puno naboja, tako da bibličari kažu kako je ovo prva ljubavna pjesma u Bibliji, davno prije Pjesme nad pjesmama. A izvorne riječi iš za čovjeka i išća za ženu (čovječica – mužica) posebno naglašuju jedinstvo i ravnopravnost.
Prikladno za današnja čitanja izabran je i 127. psalam, tzv. svadbeni psalam.
Židovsku praksu da muž može dati ženi otpusno pismo i time je se riješiti Isus vraća na početke, kada to nije bilo tako. ''I njih dvoje bit će jedno tijelo…….. Što dakle Bog združi, čovjek neka ne rastavlja…''
I ne samo to. Isus u evanđelju nastavlja blagosljivljati djecu. Kao da je htio reći kako su djeca i cvijeće i plod bračne ljubavi. Samo stabilan i ljubavlju ožaren brak zdravo je kruženje za rast zdrave i sretne djece. Ne djeteta nego djece. Kako je žalosno gledati kada se pred velikom kućerinom igra samo jedno, osamljeno dijete. Kako je žalosno kada ono samo sa sobom razgovara kao mali čudak. Kako od njega očekivati kad odraste da bude ''čovjek za drugoga''? Dapače, niti za svoga roditelja. Ta mala ''solitarna bića'', budući hladni i promišljeni profiteri nastavljaju istim putem kao i njihovi roditelji. Izumiranje naroda, na žalost, ne mogu zaustaviti vladini poticaji, jer gdje nema ljubavi prema novom životu ti poticaji će pokrenuti neke krive ljude iz krivih motiva da imaju još koje dijete. Samo istinska i iskonska ljubav prema životu stvara nova ljudska bića koja će biti kadra ljubiti, biti sretna i iz ljubavi dijeliti novi život kako je to Bog zamislio.
Isus je rekao suvremenicima da je zbog okorjelosti srca njihova Mojsije dopustio takav nepravedni zakon. Jednako tako možemo reći onima koji kažu da je brak danas u krizi, da to nije zbog toga što je milost Božja zakazala, nego je problem u mentalitetu svijeta u kojemu živimo. Problem je u okorjelosti srca našega.
Problem je u tome što za mnoge brak nije osobno opredjeljenje, nego nužnost uvjetovana tradicijom ili situacijom.
Problem je u tome što mnogi koji stupaju u bračnu zajednicu istu doživljuju isključivo kao priliku za uživanje, a ne kao odgovorni suživot.
Problem je u tome što mnogi ne razumiju kako brak, da bi živio, treba uzajamnu ljubav, dobrotu ali i žrtvu.
Problem je kad neki misle kako je vjenčanjem postignut cilj, a ne početak ostvarivanja braka.
Problem je u tome kad dođe do nesporazuma da se umjesto razgovora bračni drugovi zatvaraju u sebe i tako se međusobno udaljuju.
Konačno, problem je u tome što mnogi ne računaju s milošću Božjom pa izostavljaju zajedničku molitvu i euharistiju, a oboje je hrana i blagoslov za sretan brak.

Molitva vjernika

Okrijepljeni Božjom riječju otvorimo svoja srca nebeskome Ocu i obratimo mu se molitvom punom pouzdanja kako bi nas milostivo uslišio.

1. Da u tvojoj Crkvi nikada ne uzmanjka duha radosti i pouzdanja u tvoju pomoć Gospodine. - Molimo te.
2. Da se vjernici svuda po svijetu osjećaju kao istinska braća i sestre kojima je jedan Otac nebeski. – Molimo te.
3. Da supružnici budu uvijek svjesni svetosti i sakramentalnosti braka. – Molimo te.
4. Da naše obitelji budu rasadnici ljubavi i susretljivosti međusobno i prema bližnjima. – Molimo te.
5. Daj svijest mladim roditeljima kako su djeca blagoslov i zalog njihove sretne budućnosti. – Molimo te.
6. Oslobodi mlade od straha pred brakom kao i lažne ljepote takozvanog slobodnog načina života. – Molimo te.
7. Daj svom pokojnima gledati tvoju slavu.- Molimo te.

Svemogući dobro Bože ti si u naše srce usadio težnju za ljubavlju i prihvaćanjem. Nesavršena je ljubav ljudskog srca i kratki su naši zanosi, a sklonost stranputicama trajna je napast koja nas prati. Neka bi tvoja ljubav bila lijek našoj paloj ljudskoj naravi i putokaz na našim putevima kroz šipražje ovoga svijeta, a snaga Duha okrepa kako bismo stigli onamo kamo naše vjerničko srce teži, po Kristu Gospodinu našemu. Amen.


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.