Nebinarnost i još malo o tome by Rudarka

16.05.2024.

Nakon pobjede malog Švicarca na Eurosongu, mislim da je vrijeme da malo pojasnimo pojmove koji se spominju u kontektstu dečka u ženskoj haljinici. A i Rudarki da malo istraži tu problematiku, čisto da vam ne pišem gluposti.

Uglavnom, ja ću ga i dalje u postu zvati "mali" jer se radi o osobi rođenoj kao muško. Istovremeno se oblači kao curica. Doslovno. A službeno se izražava kao tzv. nebinaran. Da vidimo što to znači. yes

Službeno se nebinarnost smatra svi oni rodovi koji ne spadaju u službena dva roda - muško i žensko. Ne bi vjerovali, no to je onaj Q u famoznoj LGBTQ+ krartici. Nisam znala do sada. smijeh

Osim što nebinarnost ulazi u širu ideju transrodnosti - kad se netko ne osjeća dobro u svojem tijelu po rođenju. Doduše, obično se to može provjeriti odnosom testosterona (većeg od 9,9 nmol/L kod muškaraca) i estrogena kao ženskih spolnih hormona. No stvari se ovdje kompliciraju jer neki od njih žele promjenu spola, neki ne žele, neki žele samo vanjska obilježja (npr. ženska), no i dalje zadržavaju spolne organe koje su dobili rođenjem i tako se sve komplicira. zubo

Da još spomenemo i onu zastavu kojom je mali Nemo mahao u finalu Eurosonga - zastava žutih, bijelih, ljubičastih i crnih pruga predstavlja zastavu nebinarnih. Moram priznati da sam ju prvi put vidjela. No, eto... čovjek uči dok je živ. party

Kako ne bi mislili da je stvar jednostavna, pronašla sam još neke zastave - zastava rodnog kvira, zastava arodnih ljudi, zastava rodne fluidnosti, zastava birodnosti... a ima toga još. nut

E sad ono zbog čega sve ovo pišem. Postoje zemlje gdje su povjesno i kulturološki prihvaćene transrodne osobe - npr. Indija. No, statistički gledano sve u famoznoj kratici LGBTQ+ se nalazi u onom spektru od ispod 5% čovječanstva. Pa mi sva ova preseravanja idu na živce. namcor

Možda sam (pre)stara, možda mislim da su današnja djeca previše razmažena, pa na svakakve gluposti pomišljaju - no sve u svemu protivim se agresiji malobrojnih nad višebrojnima. Uključujući agresiju da ja moram "njih" nazivati "oni". Ili je "on" ili je "ona" (mijenjaj brate spol koliko god želiš no pusti me na miru). Ne priznajem treći rod i točka. rolleyes

Navodno su sad "in" na zapadu wc za rodno neodlučne. Ili rodno nebinarne. Ili kako god to nazvali. Halo? Za onih ispod 1% čovječanstva. Da piške i kakaju u svojem prostoru? Meni je ovo malo "too much". burninmad

Da rezimiramo - nemam ništa protiv da se netko javno predstavlja istospolno orjentiran (čak mislim da u HR određeni broj javnih osoba ne želi izaći "iz ormara", no to je sad neka druga priča) i/ili bilo što od palete transrodnosti i nebinarnosti i onog nečeg trećeg o kojem mi se sad ne da istraživati. thumbup

No, smeta mi kad se agresivno napada sve "normalno" - kojega je u ovoj priči onih više od 95%. Eto.

Ahoj od Rudarke

<< Arhiva >>