Socijala...

23.03.2011.

Jednom sam davno ležala u bolnici (čuvajući trudnoću s Nasljednikom), te su razne problemične trudnoće stizale do Metropole. Između ostalog zato što je tada u toj bolnici radio (tada) svjetski poznati dr. A. Kurjak. Te je on na temelju tih pregleda pisao i svoje stručne tekstove. No, nećemo o njemu.

Uglavnom, tako je stigla i žena iz Sl. Broda kojoj su tek u 6. mjesecu trudnoće otkrili velike malformacije ploda, te je trebalo odraditi odstranjivanje ploda. Uz to je dobila i desetak stranica upitnika (o genetskim predispozicijama i sl.) koje smo jedva ona (relativno neuka žena) i ja (vss) uspjele ispuniti. Tu sam ju ja tješila statistikom (a šta ćeš drugo..) jer je već imala jedno zdravo dijete i željela još, a ovo se smatralo genetskim poremećajem. Te su joj objasnili kako je vjerojatno uzrok stresa (u trenutku začeća) ratno okruženje, a to što je plod narastao do tog stadija tjedana trudnoće (ili mjeseci) što su na početku trudnoće odradili lijekovi, a ne priroda. Priroda koja bi plod odbacila i bez obzira na trenutno teško stanje u usporedbi sa depresivnim stanjem u 6. mjesecu trudnoće. Koja bedara...

No, čemu ovaj dugačak uvod?

Uz sav moj pijedetitet prema teško bolesnoj djeci (s posebnim potrebama) i roditeljima koji ih paze, maze (i plaću u sebi), te definitivno trpe i ostala (tzv. "zdrava" djeca ako ih ima u obitelji) - i dalje sam mišljenja da bi neka od tih malih bića već bila anđeli u slučaju da je kućna medicina i roditeljska briga oko njih mrvicu manja.

E sad, da li je ministar taj koji može reći - o da - ti da, a ti ne.... to je drugo pitanje.

Ali, nemojmo se zavaravati, naš socijalni, zdrastveni i mirovinski sustav opterećuju mnogi što se voze u mečkama, konzumiraju sva moguća prava u više zemalja naše tzv. balkanske regije i znaju što, kako i zašto. I zbog takvih želim da se određene baze podataka osvježe, provjere svi podaci i ono malo što ima para dobiju najpotrebitiji....

<< Arhiva >>