Hž (što se sve može naći na netu)!

28.07.2009.

Moram se i ja ubaciti u temu one strašne nesreće u HŽ-u. Pošto ne poznam stvarno stanje u željeznici, no mogu misliti kako je to kad po liniji "kume, kume" i "rođo, rođo" ljudi dođu do posla, namještenja, napredovanja i šefovanja. A svi spominju da je otprilike takvo nekakvo suludo stanje u dotičnom državnom preduzeću u sto postotnom vlasništvu lijepe nam naše.

I da je to na kraju rezultiralo groznom nesrećom (ne želim se ni sjetiti situacije u kojoj je moglo pobrati i one spasioce, doktore i ostale s onim "samohodnim" čudom što je poslije doletilo i proletilo kroz mjesto nesreće!).

No, pošto se na spisku uhićenih našlo i nešto poznatih lica iz moje bliže i dalje okoline, malo sam se potrudila prosurfati (vjerujte, nije teško pronaći informacije na netu!) i pročitati neke jaako čudne informacije. Eto ovako, na znanje i ravnanje svim onim novinarima što inače pišu bedastoće:

- poduzeće koje je bilo uvoznik tekućine za polijevanje drvenih pragova željezničke pruge inače se bave uvozom i distribucijom mačije hrane i nekih stočnih pripravaka (rolleyes)

- dotični tast/šogor/punac gazde gore navedenog preduzeća je penzioner, stručnjak za poslove vatro i ine zaštite, pa je pretpostavljam u tom kontekstu došlo i do "poslovnog odnosa" između gornjeg preduzeća i javnog natječaja (da se ne upuštamo u detalje tko koga poznaje u HŽ-u)

- navedena vodica je (kao što lijepo piše na službenim stranicama američanskog preduzeća koji ih pravi/prodaje) zapravo tekućina za kućnu upotrebu (u slučaju da krenete na kamping, lijepo oko šatora pošpricate gore navedenu vodicu - i voila, neće vam se ništa zapaliti). Tu se radi o suhoj travi. Znači - trebalo je zalijevati travu OKOLO pruge, a ne pragove. I za to se deklarira dotična kemikalija (ako ih novinari na više portala i dnevnih novina ispravno spominju). Nekako sam skeptičana prema vodicama koje se prave za kućnu upotrebu u odnosu na one za industrijsku. headbang

- treće - navodno su tu vodicu pomiješali, umjesto sa vodom, sa još nekim aditivima protiv rasta korova. Netko je jednim udarcem htio opaliti nekoliko "muha" - nažalost, nije zgodno kad se neuk čovjek igra kemikalijama. Nikad se ne zna što iz toga može ispasti/ispariti. Ovdje na veliku žalost svih obitelji sudionika nesreće. Uključujući i vozača vlaka. no

- četvrto, da ne ulazimo u problematiku nabave i odabira (obično najjeftinijeg proizvoda), bez kvalitetnih popratnih papira - toksikološkog nalaza, tehnologije upotrebe i (nedajbože) načina zbrinjavanja u slučaju trovanja dotičnom vodicom - svi u lancu su bili neobučeni, s nedovoljnim prenosom informacija o kemikaliji, tj. kemikalijama!

- dotična kemikalija se MORA sušiti najmanje ČETIRI sata, kao što piše na službenim stranicama američanske firme. U našem slučaju je kobni vlak prošao nekih 15-ak minuta iza polijevanja/špricanja pragova.

- i na kraju - zašto su krivi direktori i šefovi? Zato što nisu prijenosom informacija prenijeli i odgovornosti na nižu razinu, a time bi (možda) spasili i one jadne živote.

Da li želite još detalja? Sve vam piše. Čitajte, čitajte....

<< Arhiva >>