psihoanalize

05.11.2005., subota

Šokantno: Kako Hrvatska sudi Bosance

Predrag Matvejevic
Ekskluzivno Predrag Matvejević iz Rima za "Dnevni avaz"

Razgovarala: Sanja ŠKULETIĆ
Pešordu bih ponovo nazvao talibanom jer on to i jeste * Prije sam spreman provesti pet mjeseci u zatvoru nego se pokloniti apsurdnom sudu, sudiji i tužbi
Predraga Matvejevića, uglednog evropskog književnika i profesora sveučilišta u Rimu "La Sapienza", sudija Općinskog suda u Zagrebu Nenad Lukić osudio je na pet mjeseci zatvora, uvjetno na dvije godine, zbog navodne klevete i uvrede pisca Mile Pešorde. U ekskluzivnom intervjuu za "Dnevni avaz" iz Rima Matvejević ističe da ga vijest o ovoj presudi nije pogodila, ali jeste iznenadila.
- Mislio sam da smo izašli iz faze gdje se donose takve presude i da ljudi u sudu vode računa o tome kako sad na Hrvatsku gleda Evropa, u času kad sudstvo i ljudska prava oslikavaju demokraciju u toj zemlji, u času kada je Hrvatskoj posebno stalo da napravi korake kako bi je Evropa primila u svoje redove. Evropski sud je zaključio da, ako nekome u poelmici kažete da je idiot, to nije stvar za kažnjavanje i da to ne treba ulaziti u kazneni zakon. No, Hrvatska je još daleko od Evrope.
Primjer Matoša

Da li ste prihvatili tu osudu i da li planirate uložiti žalbu na presudu?

- Niti sam prihvatio osudu niti želim ulagati bilo kakvu žalbu.
Zašto?
- Zato što smatram da je ta osuda apsurdna i da oni koji su je donijeli ne zaslužuju da im posvetim pažnju. Prije sam spreman provesti pet mjeseci u zatvoru nego se pokloniti pred apsurdnim sudom, sudijom i tužbom. Treba pogledati izabrana djela Antuna Gustava Matoša, najvećeg hrvatskog kritičara. Kada bi mu se sudilo za ono što kaže svojim "žrtvama", on ne bi ni izlazio iz zatvora.
Da li biste ponovo termin taliban vezali za Milu Pešordu?
- Naravno, to bih ponovno napisao jer sam siguran da on i jeste jedna vrsta talibana.
Strasni privrženici

Šta konkretno smatrate pod nazivom taliban?
- Termin taliban ne treba se primjenjivati samo za muslimane. Smatram da se svi oštri i strasni privrženici jedne ideologije ili vjere mogu nazvati talibanima i zato ja tim imenom nisam nazvao samo Pešordu već i Dobricu Ćosića, Matiju Bećkovića, Rajka Petrova Nogu, Gojka Đogu, Anđelka Vuletića... koji nisu obični već okorjeli talibani.
Šta je bio povod da, između ostalih, i Pešordu nazovete talibanom?
- Bio je to njegov tekst "Posrbica gori od Srbina" u kojem je napao Abdulaha Sidrana, mog dragog prijatelja i književnika, kojeg jako cijenim. Pod tim naslovom je pored Sidrana spomenuto i moje ime. Kako nismo Srbi, ne znam kako bismo još manje bili ni posrbice, pogotovo Sidran, koji je pod četničkim granatama živio četiri godine.
Branio i Šešelja dok nije postao četnik

Sidran nije prvi kojem ste stali u odbranu?
- Tako je, branio sam i pisce Saharova, Havela... Branio sam i Aliju Izetbegovića, i grupu ljudi koji su osuđeni ogromnim zatvorskim kaznama zbog deklaracije. Tu je i Vlado Gotovac, te Šešelj dok nije postao Šešelj-četnik. Dok je bio profesor Sarajevskog univerziteta, stavljen je iza rešetaka zbog napada na jednog rukovodioca da je prepisao doktorat. Bilo je ljudski tu reagirati i stati u njegovu odbranu.
Stao u odbranu Danila Kiša

Ovo je već treći put da se Vaši tekstovi kose sa "zakonom".
- Da. Prošli put se to dogodilo kad sam branio Danila Kiša, koji je bio optužen da je plagijator. Tužio me je jedan od glavnih urednika "Duge", koji je tražio da se deset godina isključim iz javnog života. Nisam bio osuđen. Prije toga, 1968. godine, moj tekst je bio zabranjen u listu "Razlog" zbog toga što sam isticao da stepen demokracije treba dići na viši nivo. Ovu zabranu je potvrdio i Vrhovni sud.
Bolesna ideologija
- Pešorda je bolesnu ideologiju pokazao 1992. i 1993. godine kad je u kolumni u "Večernjem listu" pisao o temama iz BiH na način na koji je to u praksi provođeno u Herceg-Bosni. Njegove ideje bile su sukladne onim iz glava Mate Bobana, Gojka Šuška, a iza kojih je stajao Tuđman.Danas se ta politika u Hrvatskoj kod onih najprogresivnijih smatra pogrešnom i štetnom. Njen nepobitni rezultat i simbol jeste rušenje Starog mosta u mom rodnom Mostaru. Neko ko je podržavao takvu politiku svakodnevnim istupima za mene je bio na drugoj strani barikade.


- 00:10 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi

Komentari