Opis Bloga

Blogerska akcija:
Vratimo Hrvatskoj osmijeh!

Objavljeni tekstovi

Dijete je osoba. Nema zloceste djece!

NASILJE
Nasilje kod djece

Kako se obraniti od nasrtljivaca?

Zlostavljanje i posljedice

Fenomen zlostavljanja djece
Fenomen zlostavljanja djece

O nasilju
Što je nasilje?

O pasivnoj agresiji
Tiha voda brege dere

PTSP
Bijes kao pogonsko gorivo

VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE - BULLYING
Deklaracija iz Kanderstega protiv bullyinga

1. Kada djeca zlostavljaju djecu - Bullying: sto je bullying i sto bullying nije?

2. Bullying 2 Moje je dijete zrtva, sto mogu uciniti

3. Bullying 3 Moje je dijete bully (zlostavljac) (plus mali dio o tzv. cyberbullying)

KAŽNJAVANJE
O tjelesnom kažnjavanju
Tjelesno kažnjavanje djeteta s teškoćama u razvoju

Alternativa kažnjavanju djeteta

Batina je iz Raja izopćena - o odgoju bez tjelesnog kažnjavanja

Kazna, pravo ili nasilje?
Kazna, pravo ili nasilje?

Kako kazniti nasilnike u obitelji
Kako kazniti nasilnike?

O nasilju nad ženama
Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama

Pasivna agresija

KAKO PORADITI NA NENASILJU:

Dijete je osoba

ODGOJ
GRANICE i POSTAVLJANJE PRAVILA - Osnova odgoja nenasilnog djeteta

1. Nedostatak granica potiče agresiju

2. Trebaju li djeca granice? Kako reći NE?

3. Zločin i kazna

4. Metode koje djeluju na dijete bez vikanja i udaranja

Roditeljstvo i obitelj

Dijete samo u kuci? Ne prije 10. godine

Kako djetetu objasniti smrt?

Kako voljeti svoju obitelj?

Bracni sukobi

Nezaposlenost i obitelj

Obitelj: prava vrednota?

Nauciti razgovarati

Aktivno roditeljstvo: "Igraj se samnom!"

Topla roditeljska priča: Što smo im prenijeli?

Kada početi s odgojem djeteta, kada započeti preventivu nasilja?
Kada početi?

Prekritični i prezahtjevni roditelji: Budi u svemu samo NAJ NAJ NAJ

Utjecaj medija:
Utjecaj medija na djecu

Hiperaktivna djeca (ADHD i drugi poremećaji pomanjkanja pažnje)
Hiperaktivna djeca

Aktivno nenasilje
Govor žirafa – upotrebljavati govor srca

Suosjećanje, jos jedna od osnova ne-nasilnog odgoja
Suosjećanje


ŠKOLE i ŠKOLSTVO
Uz svjetski dan ucitelja:
Profesore, ovo je izmedju Vas i djece.

Dijete prijetilo BOMBOM u skoli

Nadzorne kamere u skolama: uspjeh u sprecavanju nasilja?

Nagraditi svako dijete koje je cinilo dobro

Par razmišljanja o radnim navikama i povjerenju
Radne navike, povjerenje i drama?

Učiteljski osvrt i recenzija odličnog filma "Unutar zidina/Učionica"
Mikrokozmos u učionici
O jednoj osnovnoj školi u Austriji
Stampedo za znanjem

O Vijeću roditelja
O Vijeću roditelja - mogu li roditelji nešto promijeniti?


ZA VIŠE RAZUMIJEVANJA I TOLERANCIJE:
RAZNI TEKSTOVI O OSOBAMA S TJELESNIM OSTECENJIMA (INVALIDITETOM) ILI POSEBNIM POTREBAMA

Vase dijete ima dijabetes?

Ovo se moze dogoditi i tebi: slijepi, gluhi i oduzeti!

Nepokretan: Zakljucan u vlastitom tijelu

Down Sindrom - ono sto niste znali i niste se usudili pitati

Inkluzija osoba s invaliditetom

Edukacija i senzibilizacija drustva potrebni?

Heroji Domovinskog mira - post o osobama s tjelesnim oštećenjima i sličnom

RAZNO

Dan zena, potreba ili...?
O ovisnosti
Prevencija samoubojstva

Besplatan prirucnik o sigurnosti djece na internetu

Farmakoterapija za maloljetne delikvente: Osmijeh nije dovoljan

Alkoholizam i posljedice

O ljubavi:
O ljubavi, uz Valentinovo

Od urednica:
3. Hrabro i uporno protiv vjetrenjača

2. Pismo urednica: S osmijehom u Novu 2009, planovi i želje

1. Trebamo VAŠU POMOĆ

Dobitnica nagrade Kiklop, Julijana Adamović, piše o ženama odnosno osobama "koje previše vole"

Žene koje previše vole

Do posljednjeg daha: umrla Miriam Makeba, veliki borac za ljudska prava + jedan zanimljiv poziv blogera Kanuny-a

PISMA čitatelja/blogera
Pismo čitateljice: Otvoreno pismo Ministru Milinovicu: Kako dostojanstveno umrijeti - nehumanost na djelu

Pismo premlaćenog čitatelja br.1 Pismo (premlaćenog) čitatelja:Vaguely-maglovito

Pismo premlaćenog čitatelja br. 2 Invisible kid

Pismo br.3 Roditeljski ping-pong djecom

Priča jedne blogerice čiji je sin napadnut u školi
Škola - mjesto opasnog življenja

Predstavljamo obiteljski centar iz Virovitice:
Biti nenasilan znači biti aktivno nenasilan, a ne pasivan

Aktivno nenasilje

KAMPANJE I AKCIJE
Uz Dan potrosaca - I djeca su potrosaci

DAN CRVENE RUKE - 12.2.2009.

Kampanja "Trebam ljubav" protiv tjelesnog kažnjavanja djece

Prijedlog za osnivanje udruge "Smijeh za mir"
Smijeh je najbolji lijek

Blogerica Rudarka s bloga Seoska idila napisala je i objavila knjigu "Vaše dijete ima dijabetes?". U knjizi je, između ostalog, opisala svoja iskustva kao roditelja u borbi s ovom bolesti od koje boluje njena djevojčicaBesplatan prirucnik za sigurnost djece na internetu. Nije medicinske struke, ali vjeruje da će njena knjiga zainteresirati obitelji koje imaju djecu dijabetičare, ali i stručnu javnost da o dijabetesu pročitaju iz kuta roditelja: Vase dijete ima dijabetes?

Julijana Adamović, blogerica Zona O'Zona, je ponosna autorica ilustrirane brošure za djecu u "kojoj je jednostavnim i njima razumljivim rječnikom objašnjeno što je to sud, svjedok, sudac i ostali sudionici (i gdje sjede), što je to kazneno djelo i, najvažnije, što je to svjedok i koliko je on važan". Danas sva djeca koja moraju na Općinski ili Županijski sud u Vukovaru imaju priliku dobiti i pročitati ovu brošuru. Ponosne smo što je Julijana odabrala upravo ovaj blog za predstavljanje brošure Luka na sudu.
Julijanin post "Kada dijete mora na sud i brošura LUKA NA SUDU


Što je ovom blogu cilj?



Vratimo Hrvatskoj osmijeh!

Pridružite nam se, možemo uspjeti samo ako svi prionemo na posao!

Ono što želimo je: doprinijeti jednom boljem i tolerantnijem zajedničkom životu, dobrim idejama ukazati na probleme i naći im uzrok, ali i predložiti konkretna rješenja.

Mi želimo vratiti Hrvatskoj osmijeh na lice. Lice koje je trenutno tužno i čemerno od zabrinutosti zbog sadašnje situacije, koje je u strahu za vlastiti život i koje je namrgođeno jer ne vidi svjetlo na kraju tunela.

Pisat ćemo o tome kako uspostaviti više međuljudskog poštovanja, kako pokušati izliječiti agresiju po školama i u obitelji itd. Bit će tekstova o mladim delikventima, o utjecaju televizije na agresivnost, a u pripremi je i tekst o tzv. Giraffensprache tj. Jeziku žirafa, načinu nenasilnog komuniciranja.

Ovom blogu nije cilj samo isprazno debatirati o raznim vidovima nasilja i onome što bi se trebalo činiti da se ono spriječi. Neće kukati zbog loše situacije ili nedostatka sredstava jer to nisu razlozi zbog kojeg dolazi do ovoliko nasilja. Dat ćemo konkretne prijedloge kako da se neke ideje provedu u praksu, sad i ovdje! Neće se na primjer, predlagati oštrije kažnjavanje delikvenata ili postavljanje kamera po školama. To neće riješiti izvorni problem. Ne, za iste novce se može u te iste škole poslati stručne ljude koji s djecom razgovaraju ili im daju konkretnu obuku za sprečavanje konflikata. Nedavno je objavljen odličan članak o posjeti njemačke policije: Ne treba pričati o huliganima, nego s njima. Naravno da će biti obrađeni i konkretni primjeri te možda i uspješni načini rješavanja u nekim drugim zemljama.

Bit će i prijedloga za provođenje sveobuhvatne medijske kampanje koja bi osvještavala stanovništvo o problemima mladih nasilnika, siromašnih, starih i nemoćnih te invalida. Pripremamo i konkretne akcije na terenu.

Sve se može, samo to treba dovoljno željeti.

Želimo udahnuti nadu i snagu, ali i vjeru u bolje, kako bismo se ojačani zajedno počeli suprotstavljati nasilju i trenutnoj depresiji društva.

Što je ovom blogu cilj?

Da to sve netko "tamo negdje" pročita i da se krene u ofanzivu u svim vidovima društva, od vrtića do škola, od bolnica do raznih institucija. Da se mladima, ali i starijima pruži nada. Da se možda otvore mjesta po kvartovima gdje se mladež može okupljati bez da baulja ulicama, opija i nasmrt premlaćuje druge. Djeca se ne rađaju zla, ona to postaju.

Cilj je i da ljudi smognu snage nasmiješiti se jedni drugima čak i kad su loše volje ili loše plaćeni. Da smognu snage jedni za druge imati dobru riječ, a ne samo psovke. Da smognu snage sjetiti se poštovati druge jednako kao što to priželjkuju od tih drugih za sebe.

Samo ovako se može ozdraviti društvo. Uz jednu formulu načinjenu od ljubavi, poštovanja i tolerancije.

Sudjelovati možete i VI, samo se javite na mail sa strane.

“Ne pitajte što država može učiniti za vas, pitajte se što vi možete učiniti za državu!” John F. Kennedy

Ne možemo čekati da netko naše živote učini boljima. Sami se moramo potruditi za to!

Kako do boljih rješenja

Bloger gospon profesor nam je, na našu molbu, poslao još jedan, očekivano odličan tekst. Velika hvala jer je gospon profesor, iako zatrpan poslom, ponovno našao vremena i za naš blog.

Iako pisan za školske novine i namijenjen učenicima jednako kao i profesorima, "načela koja se spominju primjenjiva su zapravo za najrazličitije situacije u kojima grupa homo sapiensa nešto zajedno pokušava napraviti. Načela su primjenjiva, i donose dobre rezultate, samo – i obično tu zašteka – treba ih primjenjivati."

Gotovo da nema čovjeka koji nije iskusio probleme oko dogovaranja za neku zajedničku aktivnost. Da li su to problemi s dogovorom oko maturalca ili pak oproštajnu /božićnu zabavu? "U razredu, zbornici, na poslu... vlada nezdrava atmosfera, podijeljeni ste na posvađane grupice koje se međusobno potajno ogovaraju ili otvoreno vrijeđaju?"

Pročitajte ovaj tekst, možda vam pomogne da slijedeći put brže i bezbolnije dođete do rješenja.

Mare





Kako do boljih rješenja


Tekst koji slijedi bio sam napisao za školske novine, ali sam, osim učenicima, želio priopćiti neke stvari i profesorima. Isto tako, načela koja se spominju primjenjiva su zapravo za najrazličitije situacije u kojima grupa homo sapiensa nešto zajedno pokušava napraviti. Načela su primjenjiva, i donose dobre rezultate, samo – i obično tu zašteka – treba ih primjenjivati. No, evo teksta.


Imate problema s dogovorom oko maturalnog putovanja? Ne možete se složiti kako i gdje organizirati oproštajnu zabavu? U razredu (zbornici, na poslu…) vlada nezdrava atmosfera, podijeljeni ste na posvađane grupice koje se međusobno potajno ogovaraju ili otvoreno vrijeđaju? Hm, to može biti uistinu neugodno, pogotovo ako morate zajedno provesti nekoliko godina. A ako vas dakle, takvo ozračje dočeka na radnom mjestu, onda možete računati i na čir.

Mi ljudi različiti smo. Dolazimo iz različitih obitelji. Neke su sretnije, neke manje sretne. Imamo različite darove, razvili smo različite sposobnosti. Svatko od nas istu stvar vidi na manje ili više različit način. Svatko od nas prikupio je tijekom života određenu količinu znanja. I te se količine razlikuju. Svatko od nas se tijekom života mijenja. Mogli bismo ovako nabrajati još dugo. Ali, shvatili ste što želim reći. Svaki je pojedinac jedinstveno, neponovljivo stvorenje.

Ponekad pitam učenike, bi li bilo dobro da su svi ljudi na svijetu konobari (ili dizajneri, kuhari, grafičari…). Naravno, svi kažu da ne bi. Nabrojim još nekoliko zanimanja. Ne, ne bi bilo dobro da svi ljudi budu profesori hrvatskog, ili policajci, ili pekari, ili… Ali, svakako je dobro da neki ljudi budu programeri, neki vlakovođe, neki pisci, a neki čistači ulica. Potom ih pozovem da zajedno nabrojimo kome sve možemo biti zahvalni što sjedimo u razredu: zidarima, električarima, vodoinstalaterima, staklarima, stolarima, bravarima, ličiocima, instalaterima centralnog grijanja, krojačima, piscima udžbenika, radnicima u tvornici papira, obućarima, vozačima autobusa, domarima, spremačicama… i svima koji rade na tome da škola kao ustanova uopće postoji i funkcionira.

Slijedi poanta. Potrebni smo jedni drugima. Potrebni smo zajednici u kojoj živimo. Važno je dobro učiti, tako da sutra ne pitate ’što društvo može dati meni’, nego ’što ja mogu dati društvu’. A da biste mogli sutra kvalitetnije raditi na boljitku zemlje u kojoj živimo, morate naučiti surađivati jedni s drugima – sada, u razredu. Svjesno sam istaknuo riječ ’naučiti’, zato jer suradnja nije nešto što se u nekoj grupi zbiva spontano.

Jedna od najvećih prepreka suradnji je upravo stanje kakvo sam opisao u uvodnom dijelu: razred (kolektiv…) podijeljen na male, suprotstavljene grupice među kojima nema komunikacije (osim ukoliko izmjenjivanje uvreda netko ne smatra komunikacijom), nema povjerenja, nema razumijevanja…, ali ima predrasuda i površnih procjena ’onih drugih’. Takvo stanje guši radost, kreativnost, potencijale svakog učenika (zaposlenika) i razreda (kolektiva) kao cjeline. Učenici (zaposlenici) se boje reći što misle, ili su preagresivni. Sve u svemu, svi su na gubitku. Ili, svi smo na gubitku, jer u takvim je razredima (kolektivima) svakome teško raditi. Na koncu, cijelo društvo je na gubitku jer pada razina znanja i produktivnosti. A dani prolaze. Godine prolaze. Život prolazi.

Ima li rješenja? Što mislite?

Razmišljao sam o tome. Prilično. Pa ću vam sada pokušati objasniti kako se može kvalitetno surađivati. Dakle, postoji problem. Prva reakcija je traženje krivca. On/Ona je kriv/kriva. Oni su krivi. Sva energija odlazi na međusobno optuživanje, na traženje krivca, a ne na traženje rješenja. Kad svi prestanete insistirati samo na svom viđenju stvari i kad razaberete da imate zajednički cilj – rješenje određenog problema – došli ste do prekretnice. Međusobni napadi odjednom prestaju. Shvaćate zajedničke interese, ujedinjujete se i skupa počinjete napadati problem.

Rješavanje problema nikad nije jednostavno, ali je nužno, jer oni obično ne nestaju, nego se gomilaju. Za njihovo rješenje potrebno je u razredu (kolektivu) stvoriti jednu novu klimu, klimu tolerancije.

(Sjetite se koliko smo različiti. To nije nešto negativno, to je zapravo prednost, jer svatko rješavanju problema može pridonijeti na svoj način.)
Tolerancija u sebi uključuje slušanje i razumijevanje druge osobe (što ne znači da se morate složiti s njezinim mišljenjem!). Ponekad to nije lako: oko problema se nagomilaju snažni osjećaji koji mogu biti destruktivni pa onda ruše odnose s drugim osobama. Zato se treba držati pravila: dok jedan govori, drugi slušaju.

Treba imati strpljenja da se dođe do rješenja prihvatljivog za sve. Sva sporna pitanja i svi problemi koji postoje trebaju se iznijeti na vidjelo; svi učenici (zaposlenici) moraju znati da će biti s pažnjom saslušani, svi imaju jednaka prava i odgovornost. Premda je ovo ideal, u mjeri u kojoj mu se približite, rješenja će biti kvalitetnija.

Ako je razred (kolektiv) podijeljen u suprotstavljene grupice, njegujete predrasude, sumnje, strahove i nesigurnost. Nasuprot tome, zajedničko traganje za rješenjem problema potiče suradnju i razumijevanje. Ne zaboravite, svačije je mišljenje vrijedno.

Za sve ovo treba vremena i strpljenja. To se, dosta mukotrpno, uči. Ali, što je alternativa? Čir i visoki tlak? Budite pametni.

I još nešto. Ogovaranje je poput kiseline koja nagriza zajedništvo. Ogovaranje vas otuđuje od drugih ljudi. Čini vas isprva arogantnim, a potom nespokojnim pred osobom koju ogovarate. Rješenje za to? Nemojte to raditi. Nemojte vrijeđati. Budite brzi na opraštanju. Počnite mijenjajući sebe. Rezultati neće izostati.


Autor: gospon profesor



Odlično a tako jednostavno, zar ne?
Imate li istih iskustava? Podijelite ih s nama.
Kako pristupate rješavanju ovakvih problema? Imate li hrabrosti suprotstaviti se agresivnoj i glasnoj grupi? Sve nas zanima, pišite!



21.12.2008. u 17:21 sati | 4 Komentara | Print | Link | Na vrh

<< Arhiva >>

< prosinac, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?


Protiv Nasilja

Napravi svoju značku

Web Counter
Web Counter
UREDNIŠTVO
Mare
Bugenvilija
- Posebni projekti:
Kućanica u Japanu
- Lektura:
Zlica od Opaka
- Prijevodi sa njemačkog:
Mag. Sanja Jović
- Prijevodi razni:
Kućanica u Japanu
Image Hosted by ImageShack.us
Buketić za Sanju, Zlicu i Kućanicu u Japanu

E-Mail
protiv.nasilja@gmail.com

BANERI AKCIJE
Podržite našu akciju, preuzmite banere te ih stavite na vlastiti blog
ili web stranicu.
Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



LINKOVI i AUTORI OBJAVLJENIH TEKSTOVA

Julijana Adamović, blogerica Zona O'Zona, je ponosna autorica ilustrirane brošure za djecu u "kojoj je jednostavnim i njima razumljivim rječnikom objašnjeno što je to sud, svjedok, sudac i ostali sudionici (i gdje sjede), što je to kazneno djelo i, najvažnije, što je to svjedok i koliko je on važan". Danas sva djeca koja moraju na Općinski ili Županijski sud u Vukovaru imaju priliku dobiti i pročitati ovu brošuru. Ponosne smo što je Julijana odabrala upravo ovaj blog za predstavljanje brošure Luka na sudu.


Image Hosted by ImageShack.us


KORISNI LINKOVI:

Pravobranitelj za djecu:
Pravobranitelj za djecu
Što radi pravobranitelj za djecu:
Dužnosti pravobranitelja
Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi RH - Lista svih centara socijalne skrbi
Centri socijalne skrbi u RH
Besplatna pravna pomoć, link na brošuru. Tko ju dobiva, tko ju pruža itd.
Besplatna pravna pomoć
Ministarstvo unutarnjih poslova
Nasilje u obitelji: zaštitne mjere i mjere opreza, sudionici nasilja, znakovi na žrtvi, znakovi i posljedice nasilja u obitelji kod djece, dužnost policije, savjeti žrtvi i ostalo na ovom linku: MUP o nasilju u obitelji
Kriminalitet na štetu djece i maloljetnika:
Kriminalitet na štetu djece i maloljetnika
Maloljetnička delikvencija (uključujući savjete roditeljima, nestanak maloljetnika iz roditeljskog doma i ostalo): Sve o maloljetničkoj delikvenciji
Udruga Tić - Zaštita djece od zlostavljanja i zanemarivanja.
Tić - zaštita djece od zlostavljanja i zanemarivanja
Humanitarna udruga "Mala Anja", roditelja koji nikad ne odustaju.
Humanitarna udruga Mala Anja
Blog Zaklade Ana Rukavina
ŽELIM ŽIVOT - blog Zaklade Ana Rukavina
Odlično mjesto za skupljanje ideja za borbu protiv nasilja:
Obiteljski centar Virovitica (ovoga bi trebalo biti više)

Civitas, znanstvenici i mediji protiv nasilja

Humanitarac Đus
Đus
Izvrsni tekstovi iz školstva, iz perspektive jednog profesora
Gospon Profesor


Blogeri i autori koji su dosada objavljivali tekstove na ovom blogu:


Brunhilda
Annabelle
primakka
Plava brazda
Irish Coffee
Lion Queen
Danica Cvorovic
vierziger
Dillusion
tičerica
Alkion
Zona O'Zona - Julijana Adamović
Katrin Karall-Semler, MA
Invisible kid
Kućanica u Japanu
Vaguely - maglovito
Tyche
Mala Anja
Mare
Gospon Profesor
Rudarka
Gustirna
Smijeh je trazila iliti marchelina
Đus
Kanuny
JJA

Želimo objaviti i listu onih koji su voljni sudjelovati u akcijama "na terenu" kada do njih dođe.

Za sada objavljujemo listu VAS koji podržavate ovu akciju iako možda još ne pridonosite tekstovima i ime vam se ne nalazi na gornjoj listi. Bilo je dosta podrške po komentarima ali voljele bismo kad biste nam se još jednom posebno javili i naglasili da želite da se na ovom mjestu nalazi link na vaš blog.

Koraljna
Fotoprica blog
Pjesak u gaćama
Kinky Kolumnistica
Vierziger
DolphinA
Dipl. kućanica
Dillusion
Alkion
Bookeraj
Anita
Mala Anja
Julijana7
Invisible kid
Mini Maxine
Brunhilda
Lion Queen
Čiovka
Champs-Eysees
Bijela Muzika