< ožujak, 2022 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

O AUTORU
književnost, eseji, politika







blog je kreiran 25.10.2014. u 13:49h
dizajn: Sjena duše










dr Zlatan Gavrilović Kovač-na Wikipediji HR

dr ZLATAN GAVRILOVIĆ KOVAČ (Dubrovnik, 25.01.1959.) živi u Adelaide-Australija, hrvatski je politički književnik, filozof i pjesnik, diplomirao je pomorsku školu u Splitu i stekao zvanje mornaričkog časnika 1977. Studij sociologije i filozofije pohađa na zadarskom Filozofskom fakultetu i Filozofskom fakultetu u Zagrebu, diplomirao je na ovim odsjecima 1986. Doktorsku dizertaciju brani na Filozofskom fakultetu u Sarajevu pod mentorstvom akademika Muhameda Filipovića 1989. pod naslovom “Filozofske pretpostavke suvremene znanosti” (ili o filozofiji Nikole Kuzanskog). Jedan je od autora famozne “Bijele knjige” zbog čega je bio proskibiran u javnosti. Bio je glavni i odgovorni urednik "Studentskog lista" i časopisa "Pitanja", od 1982. do 1985. Školsku godinu 1990./91. provodi na stručnom usavršavanju iz teoloških studija na International Christian University u Beču, ali se ratnih prilika nakon 6 mjeseci vraća u domovinu. Radio je kao klinički pedagog u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče u Zagrebu od 1991. do 1994. i kao urednik na australskoj multietničkoj radio stanici 5 EBI FM u Adelaideu, od 1999. do 2003. Zadnjih 25 godina suradnik je hrvatskih književnih portala i dopisnik iz Australije. Objavio je preko 55 znanstvenih i stručnih knjiga političke tematike kao i prijevode s engleskog i ruskog jezika, kao i samostalne zbirke poezije i zajedničke zbirke s drugim autorima u digitalnom obliku na portalu: http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

Živi i radi u Adelaideu u Australiji.

dr Zlatan Gavrilovic Kovac (Dubrovnik 25th of January 1959) lives in Adelaide South Australia, is Croatian political writer, philosopher and poet. He graduated Maritime School in Split and became a naval officer in the year 1977 Studies of sociology and philosophy he attending in the Zadar Faculty of Philosophy and the Faculty of Philosophy in Zagreb. He graduated from these departments in the year 1986. PhD thesis defended at the Faculty of Philosophy in Sarajevo under the mentorship of Academician Muhamed Filipovic 1989 with the title Philosophical assumptions of modern science (or the philosophy of Nicholas of Cusa). He is one of the authors of the famous "White book" from 1984 and therefore was belittled publicly. He was editor in chief of the student newspaper 'Studentski list' and magazine "Questions" from 1982 to 1985. School year 1990/91. he attends vocational training from theological studies at the International Christian University in Vienna, but the war situation returns to his homeland after six months. He worked as a clinical pedagogue at the Vrapce Psychiatric hospital in Zagreb from 1991 to 1994 and as an editor at the Australian Multiethnic Radio Station 5 EBI FM in Adelaide, from 1999 to 2003. Last twenty years he is an associate of the Croatian literary portal and correspondent from Australia. He has published over 50 scientific and professional books of political themes and many books of poetry. He is translating from english and russian languages.

Izdane knjige:

KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 1. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic1.php

KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic2.php

KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 3. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic4.php

SUZE OD KAMENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic3.php

SRCE OD PAPIRA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic5.php

KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 4. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic6.php

OKOVANO VRIJEME I.DIO (praxix o filosovima)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic7.php

OKOVANO VRIJEME II (Kako su Zlatana...)
http://www.digitalne-knjige.com/p129.php

OKOVANO VRIJEME III (Raspad države)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic9.php

OKOVANO VRIJEME IV (Nautički dnevnik)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic10.php

RAZGOVORI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic11.php

BIJELA GOLUBICA (Zbirka poezije)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic12.php

AUTOBIOGRAFIJA I DRUGE PRIČE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic13.php

POLEMIKE
http://www.digitalne-knjige.com/p170.php

KRITIKE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic15.php

ESEJI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic16.php

KNJIŽEVNA KRITIKA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic17.php

JAKARINA KOSA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic18.php

ČIME SMO NEZADOVOLJNI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic19.php


MIJENE MJESECA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic20.php

KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic21.php

FILOZOFIJA I KONAČNI SVIJET
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic22.php

AGAMEMNON
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic23.php

VELIKA IMENA HRVATSKE ZNANOSTI I FILOZOFIJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic24.php

RAZGLEDNICA IZ AUSTRALIJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic25.php

SLAVENSKO PITANJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic26.php

POVIJESNA LUTANJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic27.php

Prijevod putopisa, trilogija:

1. knjiga trilogije: PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic28.php

2. knjiga trilogije PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic29.php

3. knjiga trilogije PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic30.php

RUSKA ZORA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic31.php

i ZAJEDNIČKA ZBIRKA POEZIJE POEZIJA SVEMIRA - Željka Košarić-Safiris, Jadranka Varga i dr. Zlatan Gavrilović Kovač
ISBN 978-953-8100-54-3
http://www.digitalne-knjige.com/poezijasvemira.php

ZNANOST I POEZIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic32.php

LAŽI I OBMANE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic33.php

CRVENI KOKOT
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php

NEBO MAKOVIMA OBASUTO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic35.php

DNEVNICI - 1. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic36.php

DALJINE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic37.php

DNEVNICI - 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic38.php

DNEVNICI - 3. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic39.php

DNEVNICI - 4. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic40.php

SUVREMENI HRVATSKI REALIZAM
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic41.php

KAPI ROSE - Zajednička zbirka: Anđa Jotanović, Željka Košarić-Safiris, Tanja Repinac, Jadranka Varga i dr Zlatan Gavrilović Kovač
ISBN: 978-953-354-062-7
http://www.digitalne-knjige.com/kapirose.php

PISMA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic42.php

UZ KOZMOLOGIJU ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic43.php

KOZMOLOGIJA I FILOZOFIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic44.php

KOZMOLOŠKA DOMIŠLJANJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic45.php

5EBI-FM ADELAIDE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic46.php

ČOVJEK I KOZMOLOGIJA

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic47.php

NEKI POJMOVI KOZMOLOGIJE ZLATNOG PRSTENA

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic48.php

SUVREMENI HRVATSKI REALIZAM 2. DIO

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic49.php

KOZMOLOGIJA ZLATNOGA PRSTENA 2. DIO

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic50.php

U POTRAZI ZA ISTINOM

https://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic51.php

SIN EZRA

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic52.php

OSOBITOST REALNOG

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic53.php

FEMINIZAM, KNJIGA O JEDNOM APSURDU

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic54.php

KLJUČEVI DVORCA

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic55.php

UKRAJINA, KNJIGA O BESMISLENOM RATU

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic56.php

knjiga koja je poshumno izdana, a napisao je moj otac ALEKSANDAR GAVRILOVIĆ - BRODSKI DNEVNIK

http://www.digitalne-knjige.com/agavrilovic.php

UKRATKO O GLAVNOM

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic57.php

BLOGOVI, KOJE PRATIM
zajedno protiv plagijata

DIGITALNE KNJIGE

Magicus.info

Sandra Vulin

Webstilus

Sjena duše

lanterna duše - Wendy.Tanja

Peki

Safiris

...

...

Zlatan
17.03.2022., četvrtak
UKRAJINSKI NACIONALIZAM



Pa nacionalizam je prema uobičajenim definicijama jedna ideja ili pokret gdje se nacija poima sukladnom državi. Kao pokret nacionalizam promovira interese određene nacije ili grupe ljudi posebno sa zahtjevom uspostavljanja punog suvereniteta nad domovinom kako bi se stvorila nacionalna država. Ovdje se smatra da svaka nacija mora vladati sama sobom slobodna od izvanjskih utjecaja, da je nacija prirodna i idealna baza politike i da je nacija jedini ispravni izvor političke moći. U tom smislu se onda raspravlja o nacionalnom identitetu koji se temelji na posebnim socijalnim karakteristikama kao što su kultura, jezik, etnicitet, geografski položaj, politika, religija i uopće tradicija. Vjeruje se, dakle, da postoji neka specifična jedinstvena i posebna nacionalna povijest kao što nacionalizam pokušava promovirati nacionalno jedinstvo i nacionalnu solidarnost. U tom pravcu postoje nastojanja da se prezervira nacionalna tradicionalna kultura, duhovnost i jezik uglavnom prema Humboltovoj zamisli: „Jedan narod, jedan jezik, jedna država.“ Obično se drži da postoji etnički nacionalizam i građanski ili državni nacionalizam.

Prema ovoj jednostavnoj definiciji proizilazi da nacionalizama ima u svim sredinama i među svim narodima. Nitko tu nije neki posebni izuzetak. Tako postoji naravno i ukrajinski nacionalizam o kojem se mnogo piše u zadnje vrijeme, posebno nakon „revolucije“ u Ukrajini 2014., a postao je taj ukrajinski nacionalizam popularan u najnovije vrijeme izazvan ratnim sukobom Rusije i Ukrajine koji traje već mjesec dana bez ikakvog izgleda da će brzo biti okončan. U novije vrijeme mnogo se pisalo o tome nacionalizmu i među zapadnim i među ruskim stručnjacima i povijesničarima. Na Zapadu posebno su signifikantno pisali u novije vrijeme Andrey Wilson koji se bavio nacionalnim političkim partijama u Ukrajini i tu u vremenu sloma bivšeg Sovjetskog Saveza pa onda Kenneth Farmer o ukrajinskom nacionalizmu u poststaljinskoj eri pa onda Taras Kuzio i drugi dok je na ukrajinskoj i ruskoj strani nastalo znatno djelo među kojima i ono Smirnova koji se bavio ukrajinskim nacionalnim projektom 2010. pa onda Kirila Galuška o ukrajinskom nacionalizmu ili o tome tko i zašto tako razmatra Ukrajinu koje je objavljeno u Kijevu pa onda Sergei Aksenenka A .Šubina, Aleksandar Zajcev je dao jednu kritiku ruske historiografije i mnogi drugi i sve su to vrijedna nastojanja i dokazivanja, ali je neosporna činjenica da među njima ima značajnih razlika ideološkog i političkog karaktera. Tako je ne primjer Aleksandar Šubin napisao jednu veliku knjigu „Anarhistički socijalni eksperiment, Ukrajina i Španjolska 1917.-1939.“ gdje razmatra socijalne, ekonomske i povijesne okolnosti pojave Makhova pokreta u Ukrajini i sveze s anarhističkim liderima i uopće anarhističkom ideologijom pa onda citira Volina koji je jednom izjavio:

„Kad čitam Lenjinove radove, posebno one koji su pisani nakon 1914., vidim izvanredne paralele između njegovih ideja i onih anarhističkih, izuzev ideje o državi i političkoj moći.“

To je, naravno, jedna diskusija koja podjednako ima reperkusije na vladajuću socijalnu teoriju u Rusiji kao što govori o karakteru ukrajinskih nastojanja i u najnovije vrijeme. Tako da ima jako mnogo radova koji nastaju kod Rusa i u Ukrajini također da to nije moguće više slijediti. Dakle, sve su to vrijedna nastojanja, ali je veliki problem pronaći u njima jednu objektivnu sliku povijesnih i aktualnih političkih događanja.

Međutim, jedna je neosporna činjenica, jedna velika istina da su ti nacionalizmi bez obzira da li je riječ o bivšoj državi Jugoslaviji ili Sovjetskom Savezu bili velika opasnost kod federalnih država koje su perzistirale zahvaljujući velikom i snažnom djelovanju represivnog aparata države i ja osobno mislim da je Zbignjev Bržežinski bio u pravu još 1950. kada je u svom radu koji je prihvaćen kao magistarska radnja na McGill Sveučilištu u Montrealu pod imenom „Ruso-Sovjetski nacionalizam“ pisao da je stvaranje multinacionalnog Saveza bez nacionalne supresije, ali sa teškom centraliziranom nacionalnom osnovom koja je sastavljena od najveće nacionalne grupe prouzočila nacionalnu stabilnost i stvorila nadu u „eliminaciju“ nacionalnog razdora i raspada države.

Na ovim pretpostavkama je prema Bržežinskom stajala federalna Sovjetska vlast (22), ali federalna državna struktura predstavljala je limite lokalne autonomije i predstavljala je „definitivan nosač“ za rast osjećaja nacionalnog identiteta (23) i iz tih centralističkih tendencija i procesa sve veće nacionalne emancipacije nastale su divergentne silnice koje su dovele do sloma države - velika filozofija, nema što! Međutim, istina je da je centralizirana država i centralizirani poredak socijalizma izazivao jaka nacionalna osjećanja koja su često bila prikrivana floskulama o federalnom ustrojstvu države.

U tom svom radu Bržežinski raspravlja i o ukrajinskom i o gruzijskom slučaju kao i o slučaju Bjelorusije i baltičkih zemalja i pravo je čudo da nitko kod nas nije poznavao djela ovog čovjeka, a istina je da su ona puna neke neobične rusofobije koju je moguće, naravno, objasniti njegovim poljskim podrijetlom i frustracijama još iz poljskog roditeljskog doma, ali to nije moj predmet bavljenja. Htio sam samo reći da je ovo pitanje ukrajinskog nacionalizma dovoljno dugo, dovoljno staro i dovoljno veliko da možemo da se njime bavimo, štoviše da smo dužni pokušati doći do neke istine uvjereni da tom istinom ne vrijeđamo nikoga i ne pozivamo nikoga na linč, da ne pridonosimo eskaliranju nacionalnih osjećaja ljudi koji i onako teško podnose stvarnost pa nije potrebno da i mi tome pridonosimo, ali je pitanje faktičkog odnosa snaga u postsovjetskoj stvarnosti i međunarodnoj politici koja stvarnost podjednako postavlja na dnevni red kulturni i civilizacijski identitet Rusije ne samo ukrajinski nacionalizam za kojeg već znamo kakav on jest, nego i onog ruskog koji može poslužiti kao fundament za formuliranje različitih ekspanzionističkih i imperijalnih projekata kod Rusa i to od restauracije ruskoga carstva, preko zalaganja za obnovu teritorijalne cjelovitosti Sovjetskog Saveza od koje se politike naši hrvatski tajkuni naprosto ježe, do projekta stvaranja nove Euroazijske imperije. Dobar dio ovih projekata je nerealan i u njihovoj pozadini stoji etnički i građanski nacionalizam kod Rusa kao i uvjerenje da je Rusija po svojoj prirodi i povijesnim okolnostima predodređena biti imperija, a ne obična nacija odnosno država.

Tako brojni i u javnosti eksponirani zagovornici imperijalnog puta Rusije i njene imperijalne misije, a svi imaju neku misiju bez obzira da li je riječ o misiji proleterijata i njegovoj avangardi ili je riječ o misiji državnika koji također narod mogu prepustiti bezumlju vojne mašinerije, dakle svi ti zagovornici čine raznoliku ideološku masu koja istupa s različitim stupnjevima iskrenosti i domoljublja.

„Mnogi još smatraju da je neophodno težiti proširenju granica Rusije, bez obzira na to da li pod zastavom ’obnove SSSR’, zastavom neke novoprojektovane imperije ili pozivanjem na ruski iredentizam koji bi s Rusijom ujedinio teritorije sa velikim brojem ruskog stanovništva, poput Krima ili severnog dela Kazahstana’.“
(Miller)

Osnovni preduvjet za ove imperijalne ambicije je bilo ono što je u javnosti nazvano ‘uspravljanje’ Rusije koja je prema općem mišljenju tijekom prve postsovjetske decenije bila ‘bačena na koljena’ da bi dolaskom Putina na čelo države počeo njen ekonomski i politički oporavak.

S druge strane Putin je 2013. izjavio:

„U najvećoj državi sa multietničkim sastavom stanovništva identifikacija isključivo posredstvom etničke i verske pripadnosti je definitivno nemoguća. Upravo je formiranje građanskog identiteta na osnovu zajedničkih vrednosti, patriotske svesti, građanske odgovornosti i solidarnosti, poštovanja zakona, učešća u sudbini Domovine bez gubitka veze sa svojim etničkim, religijskim korenima-neophodni uslov očuvanja jedinstva države”.

„Rusija se, kako je to figurativno govorio filozof Konstantin Leontjev, uvek razvijala kao ’cvetajuća složenost’, kao država-civilizacija koja je čvrsto ujedinjena ruskim narodom, ruskim jezikom, ruskom kulturom, Ruskom pravoslavnom crkvom i drugim tradicionalnim religijama Rusije”
(Ibid).

Ja ne bih htio sada posebno izražavati svoje slaganje sa Putinom, ali mi se čini da su njegove riječi drugačije od riječi ukrajinskih prvaka, Zelenskog na primjer, koji je zahvaljujući svom židovskom podrijetlu prikrivao zločine ukrajinske strane koja je obnavljala nacistički socijalni projekt uvjerena da ide putem zapadne demokracije od koje tobože zavisi opstanak cijele europske kulture. Meni se čini da Zelenski nije bio u pravu.

- 11:13 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.