LOGOpitomača

Općina Pitomača -Festival Podravine i Podravlja-Etno zbirka-FVK Mirko Lauš-UdrugaPING-Pitomi radio-112-Youtube Pitomača 2

Fotogalerija 1.-NOVO Fotogalerija 2.-Vrijeme 7 dana-Vrijeme 3 dana-Vodostaj Drava -radar Bilogora -Komunalno Pitomača -Pošalji mail!

Podravski rezervat okružen novim cestama - Pitomača - Blog.hr
najava zlatni klas -VIRTUALNE ŠETNJE- rijeka Drava


ZelenoSrceLogo

najava
prirodaPitomačeUSKORO

povratakPitomače






povratakPitomače
najava

NE mrzim


Pitomača

19.02.2009., četvrtak

Podravski rezervat okružen novim cestama

NOVE Podravske ceste
Postoje TRI nove podravske ceste koje će se uskoro početi graditi! Dvije podravske brze ceste koje su početkom 2009. preimenovane u autoceste i Podravska magistrala. Dio podravske brze ceste od čvora Virovitica do Bosne još je uvijek samo brza cesta dok je dio od čvora Virovitica do GP Terezinog Polja nova autocesta. U autocestu je promovirana i dionica od Gradeca prema Virovitici. Međutim,za Općinu Pitomača i veliki dio đurđevačke Podravine jedina bitna cesta je Podravska magistrala.

Podravska magistrala, potpuno NOVA cesta koja ulazi u Hrvatsku od slovenskog Ormoža,dolazi do prvog hrvatskog sela Otok Virje pa ide do Varaždina odakle slijedi tok rijeke Drave pored Koprivnice,Đurđevca i eto je kod Pitomače,odakle kreće za Viroviticu,Slatinu,Osijek i na kraju u Iloku odlazi u Republiku Srbiju.
Cesta se je našla u Prostornom planu Hrvatske još 1989.godine a 1999.godine ušla je u prvu skupinu prioriteta izgradnje brzih cesta u Strategiji prometnog razvitka Republike Hrvatske.Tada se je taj koridor zvao podravsko-podunavski cestovni smjer.

Tradicija podravskog prometnog pravca seže još od doba Rimskog Carstva kada je ovim prostorom prolazila rimska cesta, dok je tijekom Srednjeg vijeka podravska cesta povezivala Europu i Bizant. Sadašnja Podravska magistrala imala je veliki značaj za vrijeme Domovinskog rata jer je povezivala Hrvatsku za vrijeme okupacije njezinih dijelova.

Mađari su počeli graditi cestu koja bi bila veza Rumunjske, preko Mađarske sa ostatkom Europe te tako izravno konkuriraju ovoj novoj našoj podravskoj cesti.

Ali, Podravska magistrala još uvijek stoji kod nekog u ladici i nema naznake da će se početi graditi makar cestovni pravac postoji u svakoj općini kroz koju prolazi. Najbliže izgradnji su došli virovitičani čija je dionica Podravske magistrale od Virovitice do Slatine dobila gotovo sve dozvole.To će biti prva i za sada jedina dionica ova NOVE ceste koja će se graditi.

A kaj je s Pitomačom i Đurđevcom?

Nisu li grad Đurđevac i Pitomača centri Podravine i nebi li Podravska cesta trebala ići i kroz ta dva centra? Planove i koridore prolaska kroz pitomački kraj imamo,također i Sesvečani, Kalinovčani, Đurđevčani,Virovci,...

Ovih dana počela je gradnja dva nova koridora brzih cesta iz pravca Vrbovca prema Koprivnici i Virovitici.To su također nove brze podravske ceste koje neće biti niti blizu Pitomače niti će Pitomača imati koristi od njih.
Ti pravci preimenovani su u autoputeve koji će završavati na graničnim prijalazima s Republikom Mađarskom na Goli i Terezinom Polju. Ove nove autoceste nas zaobilaze u velikom luku. Prava NOVA Podravska magistrala, brza cesta, kreće s izgradnjom daleko od nas i odlazi u Slavoniju. Ni ona ne želi biti u Podravini!

podravina


Veliki dio Podravine izgradnjom tih novih autocesta i brzih cesta biti će ,kao nikad prije, prometno izoliran od ostatka Hrvatske i Europe. Svi sadašnji i bivši saborski zastupnici nisu učinili ništa da se Pitomača,Đurđevac i ovaj naš prostor uključi u prometnu sliku izgradnje cesta. Naprotiv, oni su svojim "radom" i izborili ovakvo stanje i izolaciju. I Josip Đakić (HDZ) i Nada Čavlović-Smiljanec (SDP) bore se samo za virovitičko-slatinsku dionicu a nas zaboravljaju.Koprivničani su se također izborili za novu cestu koja nas više dijeli nego spaja a virovitičani su nam zadali konačni udarac u cestovnoj izolaciji trasirajući sve podravske ceste u i od Virovitice ,što dalje od Pitomače.

Općina Pitomača je postala toliko beznačajna u očima Virovitičko-podravske županije da se i sam županija odriče svoje najveće općine ovim tipom prometne izolacije. Vodstvo Virovitičko-podravske županije sve svoje snage usmjerava u razvitak prometa same Virovitice i dijela ceste prema Slatini dok Općina Pitomača ne dobiva niti naznaku za gradnju pitomačkog dijela Podravske brze ceste. Postali smo prirodni rezervat odsječen od svih dobrobiti koje nosi cestovna infrastruktura. Tko će doći graditi tvornicu ili popuniti pitomačku Industrijsku zonu kada nas neće biti na novim cestovnim kartama?
NOVE Podravske ceste

O stranici
Na ovoj stranici su objašnjeni koridori svih NOVIH podravskih cesta,njihova povijest planiranja i izgradnje, relacije i karte koje prikazuju put njihovih prolaska. Može se pročitati analiza prometnog stanja Podravine i razlozi zašto je potrebna izgradnja NOVE Podravske magistrale. U rubrici s kartama su karte dostupne na internetu koje su dijelovi prostornih planova gradova i općina kroz koje prolaze te ceste. A u Downloadu se može preuzeti tekstualni dio prostornih planova, razvojne strategije gradova,županija i općina te također karte planiranih dionica.

Zaključak
Planiranje izgradnje svake dionice ili nove ceste traje godinama dok do puštanja u promet određene dionice također treba proteći mnogo vode ispod dravskog mosta, pa stoga nikad nije kasno pokrenuti pitanje pitomačke dionice brze ceste Podravske magistrale.Ali ako ništa ne napravimo, ostat ćemo prometno izolirani i u daljini okruženi novim prometnicama koje ćemo moći vidjeti samo sa Aršanja. Na zapad ćemo ići preko Virovitice koja je istočno od Pitomače a Podravsku magistralu ćemo vidjeti tek u Slavoniji. Da li je za takvo stanje krivnja nebriga i nerad saborskih zastupnika koji nas predstavljaju u Saboru Republike Hrvatske ili nebriga općinskih vlasti koji nisu niti prstom mrdnuli da probude pitanje povezanosti Pitomače u svijesti lokalne zajednice i tako pokrenu uspavani kotač događanja, pitanje je za raspraviti. Kada nove autoceste budu izgrađene i kada dionica Podravske magistrale Virovitica-Slatina bude završena te kada se pusti u promet mađarska cesta koja spaja Istočnu Europu sa Zapadnom, više NEĆE biti potrebna izgradnja ostatka dionice Podravske magistrale kroz Pitomaču i Đurđevac. Tada postajemo zatvoreni rezervat.
Na Vama ostaje da sami zaključite tko je stopirao prometni razvoj Pitomačke Podravine i zašto sve podravske ceste vode u Viroviticu i Koprivnicu a Pitomaču,Đurđevac,Podravske Sesvete,Kalinovac,Virje i ostala podravska mjesta zaobilaze u velikom luku?

- 20:14 - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

7 riječnih čuda Upoznajte 7 riječnih čuda Hrvatske!
jubitoIZBOR Podravske šoderice - trailer Režiju i scenarij potpisuje Goran Šafarek, kameru Goran Šafarek te koprivnički foto/video dvojac Andrej Bunić i Hrvoje Petrić Film će biti premijerno emitiran u srijedu, 29. svibnja, 18.30. HTV 2
jubitoIZBOR "Srednje Podunavlje - srce europske divljine". Režija, scenarij, tekst i najveći dio snimaka: Goran Šafarek
jubitoIZBOR Ne živi čovjek samo od kruha U spomen Kino klub Slavica i Mirku Laušu (1926.-2005.) Film snimljen 2004.godine. Ideja i realizacija Zdravko Jakupec.
Izmjena UPU Pitomača




Counter2:18.12.2008.