Poslovno komuniciranje

četvrtak, 29.10.2009.

DATUMI KOLOKVIJA

Dragi studenti,
kako bi ste imali vremena organizirati se i pripremiti za provjere znanja evo podataka o vremenu i mjestu održavanja kolokvija:

PREDDIPLOMSKI STUDIJ:

1. KOLOKVIJ

24.11. 2009. u 20:00 Velilki amfiteatar

2. KOLOKVIJ

26.1.2010. u 20:00 - 22:00 Veliki i mali amfiteatar


STRUČNI STUDIJ:

1. KOLOKVIJ

8. 12. 2009. u 20:00 - 22:00 Veliki i mali amfiteatra

Točna specifikacija pisanja po grupama (termini u 20:00 i 21:00) za studente stručnog studija biti će definrana u tjednu prije kolokvija.

2. KOLOKVIJ

26.1.2010. u 20:00 - 22:00 Veliki i mali amfiteatar

Točna specifikacija pisanja po grupama (termini u 20:00 i 21:00) za studente stručnog studija biti će definrana u tjednu prije kolokvija.

Literatura koja je potrebna za uspješno savladavanje kolegija, kriteriji ocjenjivanja i sl. definirani su u prethodnim postovima.

Sretno sretan



- 12:30 - Komentari (1) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 19.10.2009.

TERMINI KONZULTACIJA


Konzultacije:

Dragi studenti, ako nas trebate stojimo Vam na raspolaganju s ljedećim terminima:

Ivana Bilić

Ponedjeljak: 9:30 – 10:15
Utorak 14:30-16:00
Četvrtak 13:30-14:15
Kabinet 329; 3. kat
E-mail: ibilic@efst.hr
Tel. 021/430-785

Morana Mratović

Utorak: 19:45 - 20:30
Četvrtak: 19:45 - 20:30
Kabinet 413, 4 kat
poslovno.komuniciranje.mratovic@efst.hr

Očekujemo Vas u tim terminima....

- 14:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 18.10.2009.

1. ZADATAK - upute i kriterij ocjenjivanja...

cry headbang no
Kroz proteklih par dana iskristaliziralo se TOP PITANJE MJESECA: Kako doći do zadatka???

Zadatak je objavljen na:

http://klodovik.efst.hr/QuickPlace/poslovno_komuniciranje/Main.nsf/

1. Sign in na stranicu klodovik-a,
2. Kliknuti na Materijale za studente 2009_10
3. U folderu ZADACI nalazi se Vaš zadatak... Obratite pažnju na to jeste li student Preddiplomskog ili stručnog studija, za svaku skupinu objavljen je poseban zadatak.




Svaki student treba odabrati i izraditi DVA (1 europska forma i 1 američka forma) od ČETIRI predložena zadataka. Ukoliko zadaci sadrže a); b); c) ili d) jedan dopis po izboru se smatra jednim zadatkom! Dakle, potrebno je poslati 2 dopisa ukupnosretan

Zadatak je individualan.

Zadatke treba e-mailom dostaviti na sljedeće adrese vodeći računa o tome tko je nastavnik koji izvodi vježbe iz kolegija POSLOVNO KOMUNICIRANJE:



poslovno.komuniciranje.bilic@efst.hr

poslovno.komuniciranje.mratovic@efst.hr


NAPOMENE:

1. Korektno napisati dva zadatka uvažavajući kriterij kako jedan treba biti u europskom, a jedan u američkom formatu. Prilikom slanja navesti koji je format. Npr. anteantic.americki naziv datoteke.
Američka i europska forma dopisa nalaze se u materijalima s predavanja. Razlikuju se u tome što mjesto gdje se piše primatelj i datum nisu isti, kod američke forme nema uvlačenja prvog redka, a kod europske ima. Potpis pošiljatelja nalaze se na različitim stranama.


2. Na temelju ovih natuknica sastaviti širu, cjelovitu poruku; voditi pri tom naročito računa o tipu poruke; pristupu i u skladu s tim i oblikovati redoslijed izlaganja misli u poruci. Prisjetite se kako pozitivnim i neutralnim porukama više odgovara direktni pistup. Negativne i uvjeravajuće poruke bolje se iznose indirektnim pristupom.

Kod direktnog pristupa prvo iznosite glavnu ideju koju poslije podupirete argumentima, činjenicama...
Kod indirektnog pristupa prvo iznosite činjenice oko kojih postoji apslutno slaganje i onda na kraju iiznosite glavnu ideju...

3. Sve navedene podatke u zadatku potrebno je uvažiti! Sve što je zadano obavezno ispoštujte, nemojte na ni jedan način iskrivljavati te informacije.


4. Sve ono što nedostaje kako bi dopis bio cjelovit kao npr. detalji o primatelju i sl. predstavljaju individualni doprinos svakog studenta. Kako kod većine poruka nisu navedene WEB stanice, e-mail i mnogi drugi podaci koji mogu s poslovnog aspekta bolje uvjeriti primatelja u ono što je cilj poduzeća.

5. Obavezno kod slanja E-mail-a u rubrici

SUBJECT: navesti: Ime i prezime pošiljatelja i grupu vježbi!!!

Kriterij:
Dakle 2 dopisa, svaki dopis nosi po 10 bodova. Za svaki dopis boduje se sljedeće:

2 boda – slanje e-mail–a, (ispravno napisali subject, jasno naveSTI koja je poruka europska, a koja američka, poslati dopise u attachmentu,
5 boda - pristup, obzirom na to je li poruka pozitivna, negativna, neutralna ili uvjeravajuća.
3 boda - grafičko oblikovanje teksta – forma europska i američka, urednost dopisa i gramatička ispravnost.

crycrycryPEČAT - najčešće pitanje - možete ga sami napraviti ako Vam se da zezati s tim, a ako ne samo upisite riječ pečat. Tad ćemo priliko ispravljanja znati kako ste ga pozicionirali na pravo mjesto.


SRETNOthumbupsretansretansretan




- 17:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 14.10.2009.

SLUŽBENA STRANICA KOLEGIJA

Kako ste već sigurno čuli od prethodnih genaracija kolegij Poslovno komuniciranje ima službenu WEB stranicu:

POSLOVNO KOMUNICIRANJE - KLODOVIK

Na WEB stranici, popularnom Klodoviku nalaze se nastavni materijali, mterijali s vježbi, primjeri kako izraditi zadatke...

Na Klodoviku se objavljuju rezultati kolokvija, zadataka, ispita itd...

Kako bi istražili Klodovik potrebni su vam user name i password.

PREDDIPLOMSKI STUDIJ:
USER NAME: sveucilisni2009_10
PASSWORD: student

STRUČNI STUDIJ:
USER NAME: strucni2009_10
PASSWORD: student


sretansretan



- 15:18 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 06.10.2009.

DOLASCI,ZADACI, KOLOKVIJI & ISPITI

Njačešća pitanja i dileme studenata mogu se sažeti u sljedećem: DOLASCI,ZADACI, KOLOKVIJI & ISPITIsretan

DOLASCI - PRAVO POTPISA:
Kako ću ja dobiti potpis? Koliko puta treba doći na vježbe? Da li se računaju predavanja? Ovakva i slična pitanja stvaraju velike dvojbe studenata.

Krenimo redom, kako bi ostvario pravo na potpis redovni student mora aktivno sudjelovati u najmanje 50% nastave, odnosno odnosno najmanje 70% vježbi. U prijevodu 11 dolazaka na vježbe i potpis je sigurno vašsretansretansretan

OSLOBAĐANJE TIJEKOM NASTAVE (4 ZADATKA i 2 KOLOKVIJA):

1. zadatak 20 bodova (2 poslovna dopisa)
2. zadatak 20 bodova (3 čestitke)
3. zadatak 20 bodova (prijava za natječaj + životopis)
4. zadatak 40 bodova (prezentacija, bon-ton djelatnosti)
5. aktivnost 20 bodova

Aktivnim sudjelovanjem na vježbama studenti mogu ostvariti dodatne bodove. Na svakim vježbama vodit će se evidencija o aktivnosti studenata, jedno bilježenje aktivnosti je jednako 2 boda. Maximum ostvarenih bodova za aktivnost na vježbama je 20 bodova.

PRAKTIČNI DO: 20 + 20 + 20 +40 + 20 = 120



1. kolokvij 60 bodova (1-7 cjelina; od Uvoda do Pregovaranja)

2. kolokvij 60 bodova (8-14 cjelina, od Tehničkih pomagala pa do kraja)

PRAKTIČNI DO: 20 + 20 + 20 +40 + 20 = 120
TEORIJA: 60 + 60 = 120

UKUPNO = 240 bodova

Student koji kroz rad tokom nastave prikupi najmanje 130 bodova, s tim da je izradio najmanje 3 zadatka i iz svakog kolokvija dobio najmanje 20 bodova (minimalno 60 bodova iz teorije), smatra se da je položio ispit te će mu biti ponuđena odgovarajuća ocjena.

Često pitanje je: Je li Pregovaranje uključeno u 1. kolokvij? Odgovor je DA, obavezno naučite i pregovaranje za 1. kolokvij.

Često pitanje studanata je, ako imam 1. kolokvij 25 bodova što sad?

Odgovor je, izaći na drugi kolokvij i ostvariti najmanje 35 bodova. Ukupan broj bodova iz kolokvija, kako bi se postiglo oslobođenje od teoretskog dijela mora biti najmanje 60 bodova.

Kad se student oslobodi od ispita putem zadataka i kolokvija mora svakako na prvom sljedećem ISPITNOM ROKU prijaviti ispit i doći na UPIS ocjena u naznačeno vrijeme za taj ispitni rok.

OCJENE
dovoljan (2) 130 - 140
dobar (3) 141 - 160
vrlo dobar (4) 161 - 180
izvrstan (5) 181 - 240

ISPIT
Ispit se odvija na pisani i/ili usmeni način, a sadrži teorijske i praktične elemente (dio ispita na računalu). Teorijski dio se odnosi na prethodno navedene nastavne materijale, a praktični dio uključuje izradu MSPowerPoint prezentacije, poslovnih dopis ili životopisa. Praktični dio se polaže na računalu.

- 15:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 01.10.2009.

CURRICULUM KOLEGIJA POSLOVNO KOMUNICIRANJE

Jednosemestralni kolegij, 2 sata predavanja + 2 sata vježbi tjedno, ukupno 60 sati

Potrebno poznavanje rada na računalu: Windows, MS Office.



CILJ: Upoznati studente s osnovnim karakteristikama, principima, oblicima i tehnikama komuniciranja u poslovnom životu. Osposobiti studente za korektno i uspješno komuniciranje u različitim poslovnim situacijama (prezentacije, poslovni sastanci, poslovni dopisi, pregovaranje).



SADRŽAJ:

1. Uvod
Komuniciranje u suvremenom svijetu. Komuniciranje kao ključni dio procesa poslovanja. Poduzeće, poslovno okruženje i komuniciranje. Akteri u poslovnom komuniciranju.


2. Osnove i principi poslovnog komuniciranja
Informacije i izvori informacija. Osnovni modeli komuniciranja. Proces komuniciranja. Temeljna pravila komuniciranja. Određivanje ciljeva komuniciranja. Kreiranje poruke. Povratna veza u komuniciranju. Komunikacijske strukture i kanali. Odabir metoda i kanala komuniciranja. Utvrđivanje rezultata komuniciranja.


3. Oblici komuniciranja
Pisano (i slikovno-grafičko) komuniciranje, usmeno (verbalno) komuniciranje, neverbalne komunikacije, (multi)medijsko komuniciranje.


4. Teme (sadržaji) komuniciranja
Poslovna pisma (ponude, upiti, reklamacije, narudžne), saopćenja i druge kratke poruke, poslovno pregovaranje, poslovni planovi, projekti i izvještaji, komuniciranje među suradnicima unutar poduzeća i u radnom timu, komuniciranje vezano uz zapošljavanje, pregovaranje zaposlenih i poslodavaca (kolektivno pregovaranje), odnosi s javnošću.


5. Tehnička pomagala u komuniciranju
Uredska tehnika (telefon, fax, diktafoni, interna pošta, fotokopirni aparati ..), kompjuteri u komuniciranju (Web, e-mail, intranet, telekonferencijske tehnologije ...), prezentacijska tehnika i tehnologija (PowerPoint, grafoskopi, video-tehnologija, dijaprojektori...), tehnička pomagala u izradi i oblikovanju pisanih komunikacija


6. Kultura poslovnog komuniciranja
Bonton u poslovnoj komunikaciji. Kultura dopisivanja i pisanog komuniciranja. Kultura telefonskog komuniciranja. Kultura elektronskog (Internet) komuniciranja. Kulturne različitosti i komuniciranje. Kultura komuniciranja u međunarodnim poslovnim kontaktima.


VJEŽBE: naročita pažnja pridavat će se praktičnom angažmanu studenata u uvježbavanju različitih oblika, tehnika i situacija komuniciranja. Stoga će se vježbe sastojati od kombinacije različitih tehnika: simulacija pojedinih poslovnih situacija, interaktivnih i grupnih vježbi, individualnih zadataka pripremanja pojedinih oblika (pismenih i vizuelnih) saopćenja i prezentacija, držanja prezentacija, itd.


LITERATURA:

OSNOVNA/OBAVEZNA LITERATURA:

1) pisani materijali s predavanja (dostupni na Internetu)
http://klodovik.efst.hr/QuickPlace/poslovno_komuniciranje/main.nsf


2) Osredečki, E.: Poslovno komuniciranje & poslovni bonton: uvod u korporativni protokol, Naklada Edo, Samobor, 2000.


DODATNA LITERATURA

Srića, V.; Kliment, A.; Knežević, B.: Uredsko poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2003.
Brajša, P.: Menedžerska komunikologija, FOING, Varaždin, 1993.
Plenković, M.: Poslovna komunikologija, Alinea, Zagreb, 1991.
Bovee, C.L; Thill, J.V.: Business Communication Today, McGraw-Hill, New York, 1992.
Krizan, A.C; Merrier, P; Larson Jones C.: Business Communication, South Western Publishing, Cincinnati, 1999.


ISPIT: Usvajanje znanja provjeravat će se kontinuirano tokom nastave. Konačna ocjena (za redovne studente) bit će od 70 do 100% rezultat onoga što je pokazano na predavanjima i vježbama (znanje i aktivnost) te izrađenih seminara i prezentacija. Na završnom ispitu samo će se finalizirati cjelokupan rad tokom nastave, te utvrditi konačna visina ocjene (ukoliko o tome postoji ikakva sumnja). Završni ispit je USMENI.

Za studente koji ne budu redovno i aktivno sudjelovali u nastavi, ispit je KOMBINACIJA PISMENOG I USMENOG.


- 11:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #