Poslovno komuniciranje

četvrtak, 01.10.2009.

CURRICULUM KOLEGIJA POSLOVNO KOMUNICIRANJE

Jednosemestralni kolegij, 2 sata predavanja + 2 sata vježbi tjedno, ukupno 60 sati

Potrebno poznavanje rada na računalu: Windows, MS Office.



CILJ: Upoznati studente s osnovnim karakteristikama, principima, oblicima i tehnikama komuniciranja u poslovnom životu. Osposobiti studente za korektno i uspješno komuniciranje u različitim poslovnim situacijama (prezentacije, poslovni sastanci, poslovni dopisi, pregovaranje).



SADRŽAJ:

1. Uvod
Komuniciranje u suvremenom svijetu. Komuniciranje kao ključni dio procesa poslovanja. Poduzeće, poslovno okruženje i komuniciranje. Akteri u poslovnom komuniciranju.


2. Osnove i principi poslovnog komuniciranja
Informacije i izvori informacija. Osnovni modeli komuniciranja. Proces komuniciranja. Temeljna pravila komuniciranja. Određivanje ciljeva komuniciranja. Kreiranje poruke. Povratna veza u komuniciranju. Komunikacijske strukture i kanali. Odabir metoda i kanala komuniciranja. Utvrđivanje rezultata komuniciranja.


3. Oblici komuniciranja
Pisano (i slikovno-grafičko) komuniciranje, usmeno (verbalno) komuniciranje, neverbalne komunikacije, (multi)medijsko komuniciranje.


4. Teme (sadržaji) komuniciranja
Poslovna pisma (ponude, upiti, reklamacije, narudžne), saopćenja i druge kratke poruke, poslovno pregovaranje, poslovni planovi, projekti i izvještaji, komuniciranje među suradnicima unutar poduzeća i u radnom timu, komuniciranje vezano uz zapošljavanje, pregovaranje zaposlenih i poslodavaca (kolektivno pregovaranje), odnosi s javnošću.


5. Tehnička pomagala u komuniciranju
Uredska tehnika (telefon, fax, diktafoni, interna pošta, fotokopirni aparati ..), kompjuteri u komuniciranju (Web, e-mail, intranet, telekonferencijske tehnologije ...), prezentacijska tehnika i tehnologija (PowerPoint, grafoskopi, video-tehnologija, dijaprojektori...), tehnička pomagala u izradi i oblikovanju pisanih komunikacija


6. Kultura poslovnog komuniciranja
Bonton u poslovnoj komunikaciji. Kultura dopisivanja i pisanog komuniciranja. Kultura telefonskog komuniciranja. Kultura elektronskog (Internet) komuniciranja. Kulturne različitosti i komuniciranje. Kultura komuniciranja u međunarodnim poslovnim kontaktima.


VJEŽBE: naročita pažnja pridavat će se praktičnom angažmanu studenata u uvježbavanju različitih oblika, tehnika i situacija komuniciranja. Stoga će se vježbe sastojati od kombinacije različitih tehnika: simulacija pojedinih poslovnih situacija, interaktivnih i grupnih vježbi, individualnih zadataka pripremanja pojedinih oblika (pismenih i vizuelnih) saopćenja i prezentacija, držanja prezentacija, itd.


LITERATURA:

OSNOVNA/OBAVEZNA LITERATURA:

1) pisani materijali s predavanja (dostupni na Internetu)
http://klodovik.efst.hr/QuickPlace/poslovno_komuniciranje/main.nsf


2) Osredečki, E.: Poslovno komuniciranje & poslovni bonton: uvod u korporativni protokol, Naklada Edo, Samobor, 2000.


DODATNA LITERATURA

Srića, V.; Kliment, A.; Knežević, B.: Uredsko poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2003.
Brajša, P.: Menedžerska komunikologija, FOING, Varaždin, 1993.
Plenković, M.: Poslovna komunikologija, Alinea, Zagreb, 1991.
Bovee, C.L; Thill, J.V.: Business Communication Today, McGraw-Hill, New York, 1992.
Krizan, A.C; Merrier, P; Larson Jones C.: Business Communication, South Western Publishing, Cincinnati, 1999.


ISPIT: Usvajanje znanja provjeravat će se kontinuirano tokom nastave. Konačna ocjena (za redovne studente) bit će od 70 do 100% rezultat onoga što je pokazano na predavanjima i vježbama (znanje i aktivnost) te izrađenih seminara i prezentacija. Na završnom ispitu samo će se finalizirati cjelokupan rad tokom nastave, te utvrditi konačna visina ocjene (ukoliko o tome postoji ikakva sumnja). Završni ispit je USMENI.

Za studente koji ne budu redovno i aktivno sudjelovali u nastavi, ispit je KOMBINACIJA PISMENOG I USMENOG.


- 11:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #