1 - SPASIMO HRVATSKU - PODUZETNIŠTVOM !!!
Poduzetništvo je srce svake zemlje, generator dobrostanja ili depresije, napretka ili zastoja. Poduzetništvo je, uz životna, duhovna i emotivna zadovoljstva, zapravo sve što imamo, jer bez proizvoda i usluga poduzetnika ne bi bilo ni nas kakvi jesmo. Istinsko, proizvodno, izvozno i inovativno poduzetništvo treba shvatiti kao obvezu prema životu,svom narodu i bližnjima te stoga pogodovanje stvaranju cjelovitijeg povoljnijeg okružja malom i srednjem poduzetništvu (MSP) predstavlja misiju i cilj spasa domovine i hrvatskog naroda. Učinci poduzetništva za hrvatski narod danas u miru jednaki su onim našim junacima i žrtvama u Domovinskom ratu kojeg se danas malo tko (od odgovornih) sjeća. U trenutačnoj općoj apatiji pučanstva uzrokovanoj i proizvedenoj iz vrhova društvene vertikale, društveno korisno poduzetništvo je izlaz za sve nas, ono je nešto više od posla i novca. Poduzetništvo je doprinos društvu u kojem poduzetnici, radnici, ulagači i banke žive. Poduzetništvo stvara život jedne obitelji, ulice,mjesta, grada, regije, države,svijeta.Poduzetništvo je središnja vrijednost našeg samoostvarenja. Njime omogućujemo znanstvenike, umjetnike, profesore, škole,vrtiće, zaustavljanje izumiranja naroda, pravičnije i učinkovitije pravosudje i službe javnog reda, vojsku, zdravstvo, ekologiju i čistu prirodu, naprednije komunalije, kvalitetnije stanove i kuće, ceste, prijevoz, ljepši život svima. Poduzetništvo se ne radi, za poduzetništvo se živi, žrtvuje. Nije tajna da razvoj malog i srednjeg poduzetništva predstavlja ogledalo civilizacijske razine države i naroda. Generacije Hrvata su indoktrinirane (zatupljivane) tzv. socijalističkom tezom kako je poduzetništvo 'društveno štetno'; iste su generacije vegetirale svoje radni vijekove kao beskorisni referenti u nekom SOUR-u ili OUR-u, ili pak kao 'politički radnici'. Tomu treba pripisati neefikasnost razmišljanja i lijenost duha Hrvata starije dobi,nesklonost većine pučanstva da se svakodnevno naoružava i ažurira informacijama, pokuša spoznati elementarne postulate tržišnog poduzetništva. Više od polovine Hrvata želi (ne)raditi u nekoj državnoj službi (javnom sektoru), nastaviti znati malo ili ništa i buljiti u nekakve reality show-ove koji predstavljaju krajnje debiliziranje mozga i eliminaciju bilo kakve korisne mentalne aktivnosti. Stoga, željeli ili ne, jedini način na koji hrvatski narod može prevladati (do)sadašnje probleme predstavlja razvoj svjesnosti o važnosti domaćeg poduzetništva i autentičnog proizvoda/usluge koji su konkurentni u inozemnim razmjerima (po kvaliteti; inovativnosti; korisnosti; dizajnu; cijeni i dr.), kao i o činjenici da razvijanjem istinskog proizvodnog poduzetničkog znanja i 'duha' Hrvatska nadrasta donedavnu socijalističku ideološku anatemu poduzetništva kao 'orudja imperijalističkog zla' i tome slično, a europskoj Hrvatskoj oduvijek neprilično. Strateška važnost poduzetništva Ekonomija predstavlja zbir svih naših proizvodnih (stvaralačkih) i potrošačkih radnji. Mjerenje bogatstva države, kao i stvarne jačine njene valute (osim matematičkih i antinflacijskih metoda kao u RH) usmjerava se ka nacionalnom proizvodu-poduzetništvu. Bez poduzetnika danas ne bi bilo ni naroda ni državnog dobrostanja. Osnovni čimbenici poduzetništva su: a) Zemljište, pogoni,oprema i ured, b) Rad, c) Kapital, d) Poduzetnički duh, inovatorstvo, znanje i upornost,upornost i upornost. Razvoj malog i srednjeg poduzetništva (MSP) strateška je orijentacija Ujedinjenih naroda, Europske Unije, Svjetske banke i Vlade RH, obzirom da MSP čini više od 97% ukupnog broja poduzetništava i zapošljava više od 70% ukupne radne snage predstavljajući izvor dobrostanja ili recesije, napretka ili malodušja svake civilizirane zemlje. Kategorizacija veličine poduzetništva obavlja se prema godišnjem prometu i broju zaposlenih (malo poduzetništvo uključuje i tzv. mikro poduzetništvo – seoska gospodarstva, odvjetnike, liječnike itd.), a parametri se razlikuju prema stupnju razvoja države (standardi SAD i EU daleko su iznad kategorija Republike Hrvatske). Za informaciju o sudbinski važnoj ulozi MSP, primjerice u SAD, predstavlja podatak da 99% svih poduzetništava spada u malo poduzetništvo koje zapošljava oko 52 % ukupne radne snage. Malo poduzetništvo u SAD (i drugdje) služi stvaranju novih radnih mjesta i inoviranju ustroja poslovanja, proizvoda i usluga, te predstavlja 51% ukupnog proizvoda privatnog sektora, 96% svih izvoznika (s oko 29.5% ukupne vrijednosti izvezene robe), a kućna poduzetništva čine 53 % malih poduzetništava. Mala poduzeća u SAD proizvode 55% ukupnih inovacija, a medju inovacijama stvorenim malim poduzetništvom u XX stoljeću u SAD spadaju zrakoplov, kasetofon, magnetofon, kompjuter, leće za oči, pacemaker za srce, patent za hlače i dr. Sektori u kojima MP djeluju su izvoz, malo- i veleprodaja,usluge (knjigovodstvo, nekretnine, osiguranje, servisi za popravak automobila, televizija i kompjutera, fotokopiranje, praonice rublja i dr.), proizvodnja te poduzetništvo visoke tehnologije (najbolji primjer za potonje je Michael Dell koji je počeo slagati kompjutere na Univerzitetu u Teksasu dok mu je bilo 19 godina, a danas njegova kompanija Dell Computer ima godišnji promet oko 15 milijardi USD). Investicijski ciklusi koji život znače Pritom treba naglasiti kako su prioritetna svrha i funkcija vlada u svakoj prosvjetljenoj državi omogućavanje kvalitetnih investicijskih ciklusa, odnosno 'proizvodnje' novca fiskalnim i inim mjerama namijenjenih kvalitetnijem financiranju malog i srednjeg poduzetništva obzirom da isto tvori srce svakog naroda. Tomu služe i prikladni načini financiranja svake dobi (etape,faze) poduzetništva u bilo kojem pravnom obliku (trgovačko društvo, obrt i sl.). Financiranje MSP obavlja se zaduživanjem (uzimanjem kredita) ili ustupanjem udjela zainteresiranom ulagaču ili ulagačima. U nastalim uvjetima hrvatski poduzetnici, posebice novi, preuzimaju ulogu junaka koji su hrvatskom narodu,u četničkoj i svekolikoj oružanoj i političkoj agresiji na Domovinu, izborili samostalnost. Ta samostalnost ubrzo je 'izgubljena' u miru zbog nedostatka prikladnih i pravičnih ekonomskih politika. Stoga su hrvatski poduzetnici, poglavito oni izvozno i proizvodno orijentirani, posljednja brana posvemašnjoj 'okupaciji' resursa, nezacvisnosti,potencijala, talenta i učinkovite autonomnosti Republike Hrvatske. Hladna stvarnost današnjeg svijeta koji se kreće ubrzanije nego ikad, u uvjetima neizvjesnijim nego ikad dosad, u kojem je funkciju oružja preuzela ekonomska dominacija, prisiljava hrvatski intelektualni kapital i poduzetničku energiju na pokretanje iz mrtvila ukoliko želimo izbjeći ono najgore što se već djelomice dogadja: neizvjesnu mirovinu, svojevrsno ropstvo pod novim stranim vlasnicima hrvatskih strateških resursa o kojim nam ovisi život poput voda, zemlje, mora i banaka, a time i političke moći, kao i oduzimanja agensa povijesnog dostojanstva, čak i dokazive istine. |
Ožujak 2009 (1)
Svibanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (1)
Listopad 2006 (2)
Lipanj 2006 (1)
Siječanj 2006 (2)
Prosinac 2005 (5)
Studeni 2005 (1)
Listopad 2005 (1)
Rujan 2005 (20)
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv