Hešteg pitamzaprijatelja https://blog.dnevnik.hr/pitamzaprijatelja

petak, 22.11.2019.

Hvala za ples, Leonard

"Thanks for the Dance", posthumni album Leonarda Cohena, objavljen je ovih dana i konačno smo mogli saznati kako se nastavlja (i vjerojatno završava) glazbena priča pjesnika hrapavog glasa.





Prethodni album "You Want It Darker" (2016), od prve sekunde mi je zvučao kao oproštaj. Cohen je osjećao da ide prema kraju, i pjesmama na tom albumu pozdravio se s prijateljima, ženama, obožavateljima... Bez obzira koliko sam volio taj album, taj osjećaj da je to kraj, dodao je ogroman teret svakom Cohenovom stihu ili udahu...

7.11.2016. godine, doslovno par tjedana nakon objave albuma, Leonard Cohen je preminuo. Ali, pjesnik je to i najavio u, recimo, "Leaving the table" sa stihovima "I'm leaving the table, I'm out of the game...", ili s porukom "I'm ready, my lord" u naslovnoj "You Want It Darker".

Ubrzo nakon njegove smrti pojavile su se priče da je Leonard sa svojim sinom već radio na novom albumu, ali znate i sami koliko je takvih glasina puštano, a da su bile vezane uz razne pjevače ili pjevačice. Još uvijek čekamo što će biti s materijalom kojeg je George Michael snimao prije svoje smrti. Navodno je Nile Rodgers završio cijeli album, ali je za sada objavljena samo pjesma ‘This Is How (We Want You To Get High)’. Uglavnom, nisam se nadao da će taj Cohenov album ugledati svjetlo dana ikad.

No glasine o novom albumu nisu prestajale, i postalo je sve jasnije da je pitanje trenutka kad će nove pjesme biti objavljene. Otprilike tri godine nakon Cohenove smrti, petnaesti i posljednji studijski album Kanađanina "Thanks for the Dance" je tu. Devet pjesama složenih od par sati Cohenovog pjevanja/recitiranja, pretočeno je u... Epitaf? Post scriptum? Kraj putovanja? Može... Pretočeno je u kraj glazbenog putovanja Leonarda Cohena.


Stvaranje albuma Thanks for the dance


Nisam pratio cijeli Cohenov put od početka. Trebalo je proći vremena da njegova poezija i moj ukus dođu u istu fazu. Nedavno sam objašnjavao jednoj kolegici zašto neke pjesnike obožavam, i zašto neki stihovi imaju težinu i snagu kod mene, ali da mi je trebalo puno vremena da to postane tako. Ne djeluju na svakog stihovi jednako, naravno. A i ljudi se pronađu u raznim riječima, različitim stihovima ili melodijama... Vjerojatno i godine imaju veze s time :)

Stoga nemam namjeru pisati recenziju albuma. Nemam namjeru popisivati sve glazbenike koji su na ovom albumu. Mogu samo staviti link na najslušaniju pjesmu s albuma "The Hills"


Leonard Cohen - The Hills


Htio sam vam ovim tekstom samo reći da je album objavljen, i da, ako imate u obitelji nekog tko voli Cohena, imate riješen božićni poklon :) Nećete promašiti ako kupite album.


Lijepi pozdrav,

Mladen Bomoštar


"Thanks for the dance
It was hell, it was swell, it was fun
Thanks for all the dances..."

22.11.2019. u 19:17 • 0 KomentaraPrint#^

utorak, 19.11.2019.

Četiri sprovoda i vjenčanje

Vjerojatno te 4+1 životne kombinacije variraju kroz godine. Četiri vjenčanja i sprovod, pa četiri krštenja i vjenčanje, a u jednom trenutku život donese i četiri sprovoda i vjenčanje. Tako to ide... Valjda...

Igrom slučaja u mom životu u ovom trenutku prevladava ova odvratna posljednja kombinacija. Tata od prijatelja, pa od prijateljice, dragi kolega... Sve češće sam gore na Krematoriju.

Prema raznoraznim istraživanja, očekivana starost u Hrvatskoj bi trebala biti oko 75 godina. Žene bi trebale živjeti par godina duže od muškaraca. S obzirom na način života i stanje u zdravstvu, nadam se da će se taj prosjek i održati a ne pogoršati, iako pretpostavljam da i sami znate što kažu o statistici i istraživanjima.

19. 11. je Međunarodni dan muškaraca. Na Wikipediji piše da je to godišnji međunarodni događaj kojem je cilj "fokusiranje na zdravlje muškaraca i dječaka, poboljšavanje rodnih odnosa, promicanje spolne ravnopravnosti, te isticanje pozitivnih muških uzora". Cijeli studeni mjesec je zapravo posvećen očuvanju zdravlja muškaraca i borbi protiv zloćudnih bolesti, posebice raka prostate i testisa. Movember fondacija mi je oduvijek bila draga, i cijela ideja s puštanjem brkova u studenom je simpatičan način da se skrene pažnja na te zdravstvene probleme.



Movember fondacija

Prema podacima Registra za rak Republike Hrvatske 2013. godine zabilježen 181 bolesnik s novootkrivenim rakom testisa. Znači da u prosjeku svaki drugi dan otkriju jedan... tuzan

Ove godine sam snimio reklamu u kojoj smo poslali poruku "prepipaj se" (i naravno da sam dobio šaljive poruke u inboxu o prepipavanju), ali bilo je i raznih varijanti poziva na samopregled prije. O "Počeši s razlogom" se puno pričalo. Pogotovo nakon što je Šprajc izjavio da se trebamo počešati po testisima:

Zoran Šprajc testisi

Razlog za ovaj tekst je jedan dragi, divan čovjek koji je nedavno, na žalost, preminuo od raka. Da su na vrijeme otkrili... Možda... Tko zna...

No, da ne bi završili ovaj tekst u teškom tonu, jer život je ipak lijep, vratio bih se na vjenčanje iz naslova: čekamo Anju i Ivana da sljedeće godine potpišu sretan

La vita e bella.

Lijepi pozdrav,

Mladen Bomoštar

19.11.2019. u 18:26 • 0 KomentaraPrint#^

subota, 09.11.2019.

9. 11. Dan Carla Sagana

Danas je dan Carla Sagana.


Carl Sagan Day


Na današnji dan 1934. godine, rodio se znanstvenik i autor koji je otvorio cijeli svemir mnogima, pa tako i meni. I to još kao klincu prije dosta godina.
Što napisati o Saganu?! Knjige, znanstveni radovi, predavanja, ploče na Voyagerima, znanstvena serija "Cosmos: A Personal Voyage", "pale blue dot", "billions and billions"... Neil deGrasse Tyson je 2014. godine nastavio priču, te snimio nastavak "Cosmos: A Spacetime Odyssey", a na proljeće 2020. godine očekujte i treću seriju "Cosmos: Possible Worlds". Inače, Neil deGrasse Tyson Sagana spominje kao uzora, ali nije jedini. Znanstvenik iz New Yorka inspirirao je mnoge druge kolegice i kolege, ali i pisce znanstvene fantastike. Mislim da će na mom blogu biti još puno tekstova u kojima ću pisati o njima. Samo da vas upozorim sretan


Još od malih nogu sam puno čitao. Moji roditelji su me rado opskrbljivali knjigama, ali i stripovima, pa sam podjednako čitao knjige, kao i Zagora, Alana Forda ili Spidermana. Imao sam sreću da su me roditelji podržavali u mom čitanju. O samom svemiru sam najviše čitao iz knjige o Apollu XIII koju su mi roditelji kupili. Čitao sam kako je izbjegnuta katastrofa, i putovanje do mjeseca mi je bilo nešto uz što sam odrastao. Osim par "svemirskih" filmova, nisam proučavao baš svemir previše. Ali jednog popodneva se to sve promijenilo zahvaljujući seriji "Cosmos" Carla Sagana.

Bili smo u gostima, i poslije ručka, kako to obično biva, svi su sjedili i pričali uz kavu i kolače. Mi klinci smo se igrali, i onda je na televiziji krenula epizoda Saganove znanstvene serije "Cosmos: A Personal Voyage". Odgledao sam ju u jednom dahu, i nakon tog popodneva svemir je postao potpuno drugačije mjesto za jednog klinca, i na tome sam Saganu beskrajno zahvalan.

A i tete u knjižnici su brzo naučile sačuvati mi sve moguće knjige o svemiru sretan



Calvin i Hobbes


Lijepi pozdrav,

Mladen Bomoštar

09.11.2019. u 15:25 • 0 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2019 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Siječanj 2020 (2)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (3)
Listopad 2019 (3)
Rujan 2019 (4)

Opis bloga

Opis bloga... Uhhhhhh... Blog o svemu i svačemu :) Nadam se da ćete naći nešto korisno ovdje

Linkovi

https://www.facebook.com/pitamzaprijatelja