< kolovoz, 2012 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Rujan 2012 (4)
Kolovoz 2012 (4)
Lipanj 2012 (1)
Travanj 2012 (1)
Ožujak 2012 (1)
Veljača 2012 (2)
Listopad 2011 (3)
Rujan 2011 (1)

Opis bloga
Obožavam književnost i svoje ću zapise uglavnom posvetiti pročitanim knjigama i razmišljanjima o književnosti... Jer, kako bih pobjegla od problema, odlazim u neke druge svjetove i tamo tražim utjehu. Knjige su doista moji najbolji prijatelji!

No, osim književnosti, moje velike ljubavi su i glazba i film, stoga ću se s vremena na vrijeme osvrnuti i na te umjetnosti.



TRENUTNO ČITAM:
Fjodor Mihajlovič Dostojevski - Idiot


Patnje mlade Wertherice
24.08.2012., petak
J. R. R. Tolkien - Gospodar prstenova: Prstenova družina


Ne znam trebam li se bojati napisati svoje mišljenje o ovoj knjizi da me ne bi napala horda Tolkienovih fanova... no „Gospodar prstenova: Prstenova družina“ nije mi se svidio. Možda sam knjigu trebala pročitati prije, ali nikako se nisam mogla natjerati. I sada sam se jedva odlučila na to, a čitanje je skoro bilo mučenje – petstotinjak stranica čitala sam skoro tri mjeseca! Valjda epska fantastika nije za mene. Više uživam u knjigama s razvijenim likovima, nego s razvijenim događajima uz stotine likova i mjesta radnje. Još sam prije toga pročitala i „Hobita“ kako bih bila spremna za čitanje ove trilogije. „Hobit“ je još bio nekako dječje razigran, no „Gospodar“ je isključivo za obožavatelje. Ja to nisam, a kako se čini, neću niti postati.

Krenula sam s čitanjem zato što tu knjigu smatram dijelom opće kulture, a još više zato što ću jednoga dana možda biti profesorica hrvatskog jezika i književnosti i možda baš naiđem na neko dijete koje je zaluđeno Tolkienom pa mi se učinilo zgodnim da i ja saznam nešto o njemu i budem upućena u to što je i kako pisao...



Moram priznati da me je odbilo već ono što je Tolkien napisao u Predgovoru:

Što se tiče nekog dubljeg značenja ili poruke, pisac nije imao ništa slično na umu. Ovo djelo nije ni alegorijsko ni aktualno.


Dok čitam, volim tragati za dubljim značenjem. Ne za onim „što je pisac htio reći“, već za svojim značenjem; to ne mora biti točno, to je samo ono što za mene neka knjiga znači u danom trenutku. Značenje se može mijenjati ako knjigu pročitam više puta. Ali kad me pisac ovako upozori odmah na početku da nemam što tražiti u njegovom djelu, da je to samo gola priča... Samo sam automatski čitala, bez uživanja. Htjela sam što prije doći do kraja, ali ni to nije bilo lako.



Na stranu sad moj subjektivni doživljaj, Tolkien je doista stvorio novi svijet i pregršt likova koje ljudi obožavaju već godinama. Zavidim mu na toliko razvijenoj mašti i sposobnosti osmišljavanja mitologije koja je postala poznata skoro koliko grčka ili rimska. Još samo nedostaje da se proučava u školama. No, kao što sam već rekla, do mene taj svijet nije uspio doprijeti...
- 11:11 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.