nedjelja, 13.02.2005.

ZIVOTINJO MIKROSKOPSKA

How positive are you?
Dvojio sam da li da o ovome ovdje uopce pisem, ali neke vijesti mi ne daju izbora...:

Od 470 registriranih slučajeva HIV infekcije u Hrvatskoj, čak je 145 evidentirano na području grada Zagreba. Prošle je godine otkriveno 35 novozaraženih osoba, od kojih je 12 iz Zagreba. (...) Ministarstvo zdravstva namjerava otvoriti još šest centara za anonimno testiranje i savjetovanje poput onih u Rijeci i Splitu, te Klinike Fran Mihaljević, u kojoj se godišnje testira 3000 osoba.
vecernji

Epidemija, zaraza, epidemioloska slika, strasni virus, anonimno testiranje, zarazene osobe, novozarazene osobe, HIV infekcija...?

Casak: jeste li znali da sve veci broj znanstvenika i zdravstvenih radnika odbacuje HIV = AIDS teoriju; i da nikad nije znanstveno dokazana hipoteza o HIV-u kao uzroku tzv. AIDS-a? I uopce virusno porijeklo "bolesti"? (<-- AIDS zapravo nije bolest, nego "sindrom", kao sto mu ime kaze. Izraz sindrom je smisljen da oznaci grupe anomalija ili simptoma koje se nemogu jednoznacno povezati s bioloskim uzrokom, pa nisu uistinu "bolesti" - jedan primjer je sindrom zvan "alkoholizam").
Pa cak i da sam virus nikad nije izoliran na nacine koje propisuje znanstveni postupak?
Zapravo ako cemo pravo, za razliku od svih drugih virusa, ovaj jos nije nitko ni vidio. Ni najelktronskijim elektronskim mikrokopom, i ona poznata "podvodna mina", portret HIV-a (koji sam ja eno zaljepio gore na novcanicu) je oduvijek i iskljucivo teorija i pretpostavka, odn umjetnicka kreacija vodjena nagadjanjima znanstvenika. Ako i jest ga netko vidio, kao sto jedna laboratorija odnedavno tvrdi, to je bilo prvi put prije manje od godinu dana, i ne izgleda uopce kao onaj poznati portret bodljikave kugle.

Za slikovit primjer, prepustit cu rijec Dr. Kary Mullisu, dobitniku Nobelove nagrade za biokemiju, u predgovoru knjizi Dr. Duesberga:

1988 radio sam kao konzultant u Specialty Labs u Santa Monici, uspostavljajuci analiticke procedure za Human Imunodeficiency Virus (HIV). Znao sam puno o uspostavljanju analitickih procedura za sve sto ima veze sa nukleinskim kiselinama jer sam izumio Polymerasnu Lancanu Reakciju. Zato su me i zaposlili.
Steceni Sindrom Smanjenog Imuniteta (AIDS), s druge strane, je nesto o cemu sam manje znao. Tako, kad sam pisao izvjestaj o napretku projekta, sponzoriranog od Nacionalnog Instituta za Zdravlje, shvatio sam da ne znam znanstvenu referencu koja bi podrzala izjavu koju sam upravo napisao: "HIV je vjerojatni uzrok AIDS-a".

Zato sam se okrenuo virologu za drugim stolom, pouzdanom i kompetentnom tipu, i pitao za referencu. Rekao je da ju ne trebam. Nisam se slozio. Dok je istina da su neka znanstvena otkrica ili tehnike tako dobro poznate da se njihovi izvori vise ne citiraju u savremenom znanstvenom radu, to nije slucaj s HIV/AIDS vezom [bilo je to tek 4 godine od "otkrica HIVa" - op. ovajonaj]. Bilo mi je zapanjujuce da se pojedinac koji je otkrio uzrok smrtonosne a jos neizljecive bolesti ne citira konstantno u znanstvenim radovima dok se bolest ne izljeci i ne zaboravi. Ali, kao sto cu uskoro ustanoviti, ime ovog pojedinca - nesumnjivo vrijednog Nobela - nije bilo na vrh nicijeg jezika.

Naravno, ova jednostavna referenca je morala biti negdje. Inace ne bi deseci tisuca sluzbenika i uglednih znanstvenika koji pokusavaju rijesiti tragicne smrti mnogih ljudi, dozvolili da se njihova istrazivanja trajno smjeste u jednom uskom podrucju istrazivanja. Ne bi svi pecali iz istog ribnjaka ukoliko se ne ustanovi pouzdano da su svi ostali ribnjaci prazni. Mora da postoji objavljeni rad, negdje, ili vise njih, koji zajedno indiciraju da je HIV vjerojatni uzrocnik AIDS-a. Jednostavno mora.

Probao sam kompjuterske pretrage, ali ne nadjoh niceg. Naravno, moguce je propustiti nesto vazno u kompjutorskim pretragama ako se promase kljucne rijeci. Da bi se bilo sigurno oko znanstvenih pitanja, najbolje je direktno pitati druge znanstvenike. To je jedan od razloga za naucne konferencije u udaljenim mjestima s lijepim plazama.

Isao sam na mnoge skupove i konferencije kao dio posla mi. Uzeo sam si za naviku da pridjem svakome tko je imao govor na temu AIDS-a i priupitam koju bih referencu trebao koristiti za tu sve problematicniju recenicu "HIV je vjerojatni uzrok AIDS-a". Nakon deset-petnaest konferencija tokom par godina, poceo sam se sve vise uznemirivati kad mi bas nitko nije mogao citirati referencu. Nije mi se svidjala ruzna misao koja se polako formirala u mojoj glavi: da se cijela kampanja protiv bolesti koju se sve vise smatra Kugom 20-og stoljeca bazira na hipotezi cijeg se porijekla nitko nije mogao sjetiti. To se protivi i znanstvenom i zdravom razumu.

Konacno, imao sam priliku zapitati jednog od giganata u istrazivanju HIVa i AIDSa, doktora Luca Montagniera s Pasteur Instituta [op. ovajonaj: otkrivac HIV-a] kad je imao predavanje u San Diegu. Bilo je to posljednji put da sam postavio ovo pitanje bez da popizdim, i vjerovao sam da Montagnier zna odgovor. Pa sam pitao.

S izraziom snishodnjivog iscudjavanja, Montagnier rece "Zasto ne citirate izvjestaj CDC-a (Centers for Disease Control)"

Rekao sam "Pa taj izvjestaj ne oslovljava uistinu pitanje da li HIV uzrokuje AIDS, zar ne?"

"Hm, ne", slozio se, ocito se pitajuci kad cu se maknuti. Ogledao se po malom krugu ljudi oko nas u potrazi za podrskom, ali svi su samo iscekivali konkretniji odgovor, kao i ja.

"Zasto ne citirate rad na SIV-u [Simian Immunodeficiency Virus]?" - proba dobri doktor.

"Procitao sam i to, Dr. Montagnier", odgovorio sam. "Ono sto se desilo majmunima ne podsjeca me bas na AIDS. Osim toga, taj je rad objavljen tek prije par mjeseci. Zanima me originalni rad u kojem je netko pokazao da HIV uzrokuje AIDS."

Ovog puta, Dr Montagnierova reakcija je bila da uzurbano ode pozdraviti neke ljude koji su upravo usli.


Dobri nobelovac Kary nije ni do dan danas nasao spomenutu referencu, i u svojoj je knjizi nedavno objavio oglas kojim nudi organizacijama koje ga zbog njegove strucnosti redovito moraju zvati na razne konferencije, da mu posebno plate ako zele da ne prica o HIV-u :)

Sad, ako mislite da je Kary Mullis neki usamljeni puknuti honcho, pa makar i s Nobelovom nagradom iz biokemije (pa recimo da zna covjek o cemu prica kad prica o znanstvenom radu i procesu), varate se. Ovo sam naveo samo kao jedan primjer, iz strucnih i kompetentnih usta. Stotine znanstvenika, doktora i profesora misle isto. Izmedju ostalih, cak i spomenuti Dr. Luc Montagnier, otkrivac HIV-a i uz Roberta Galloa jedan od dva zacetnika HIV-teorije poslije je promjenio pjesmu i sad tvrdi da HIV nije (jedini) uzrok.

Na ovoj stranici imate neke odabrane citate raznih znanstvenika, a na njenom dnu imate link "More Citations", mnostvom citata. A i cijeli sajt mogu toplo preporuciti, uostalom. Kao i Alive And Well.

Ne znaci da trebate ovo uzeti zdravo za gotovo; i ne valja. Ali ako ikad brinete o HIV testu, ili imate/znate nekog tko je HIV-pozitivan, ne mozete si priustiti da ne pogledate. Pa vi (ili oni) vec onda vidite sta mislite o svemu.

Ja cu rado pisati jos o ovoj temi, ima jos dva-tri vazna aspekta, ako ima zainteresiranih.

A mozda i ako nema...;)

ovaj-><-onaj