Priprema za nedjelju
Natječaj
Radionice Županije Preporuke Srednjoškolci |
O tome se govori : Novigradsko 2006
Krenula je priča, sasvim ozbiljna, o Novigradskom proljeću 2006.
Reorganizacija ideja i pristupa. Radni je dogovor u nedjelju. Čvrsti okvir i sloboda kreativnosti. Osnovna škola na tri jezika. Srednja škola na drugoj lokaciji u isto vrijeme. Škola stvaralaštva se vraća svojim izvorištima, zrelija i organiziranija. |
UPIS PRVAŠIĆA I VRUĆINA
Ovih dana upisujemo učenike u prvi razred.
Roditelji dolaze i kažu poneki da je trema neizbježna. Čak telefonski pitaju o svim uvjetima za upis, tako da je pedagogica rekla jednoj mami: "Ali, gospođo, nije to upis i prijemni na fakultet!" Možda su to neke uspomene iz djetinjstva, možda je to nakon liječničkog pregleda i testiranja spremnosti za školu. A djeca, koja dođu s roditeljima na upis, crtaju jer je to ponuđeno na jednom stolu, i ne daju se iz razreda dok ne dovrše crtež koji će ostaviti u školi, da ih dočeka kad dođu na prvi dan nastave. I imaju vremena i žele dovršiti i mogu dočekati stavljanje na ploču tih njihovih crteža. Čini mi se da odrasli imaju više problema sa polaskom u školu njihove djece. (Vrućina iz naslova? Samo da je spomenem.) |
Misija ili vizija?
Psiholozi, bilo sudjelujući kao činitelji socijalizacijskog procesa u sustavu odgoja i obrazovanja, bilo na kakav drugi način sudjelujući u osobnom rastu i razvitku pojedinaca svojim stručnim djelovanjem, mogu pridonijeti lakšem suočavanju pojedinaca, grupa i zajednica s izazovima promjena
|
NE, NE i NE !!!!!
NE MORA DIJETE BITI PROSJEČNO U ŠKOLI !
NE MORA DIJETE BITI PROSJEČNO U ŽIVOTU ! Djeca nisu prosječna nigdje. Treba samo naći načina kako da im pomognemo, kako da ih podržimo. (Ovo je reakcija na komentare.) Ja sam sa svojim sinom u prvom osnovne imala problem kad ga je učiteljica kažnjavala jer smeta na nastavi, zvala nas u školu, meni izgovorila da ima devijantno ponašanje i na kraju prvog osnovne dobio je opomenu razrednika u učeničku knjižicu. Učiteljica je aktivirala školskog psihologa i pedagoga jer sam ja odbila njenu "preporuku" da odem s djetetom kod psihologa. Moj sin je prije škole sam naučio pisati i računati (pojma nemam kako). S vremena na vrijeme bi mi postavio pitanje kako se što piše i sl. i ja bi mu odgovorila. No, nisam ga htjela forsirati jer sam znala da će sve naučiti u školi. No on je već čitao, pisao i računao kad je krenuo u školu. Naravno na satovima mu je bilo dosadno i on je iz dosade pravio gluposti. Oni su učili čitati riječi, a on je već znao čitati tekst u cjelini. Oni su učili brojeve a on je već računao, pretvarao mjerne jedinice npr. mm u cm, pa u m, pa u km. Jednom je upitao mog muža koliko može u vis baciti loptu, suprug je rekao, pa cca 10 metara. On je samo nastavio, a tako, a znaš tata, to ti je znaš onda 1000 cm, a zamisli to ti je 10 000 mm. Mi smo ostali začuđeni. Nakon što su psiholog i pedagog sa njim obavili razgovor i testiranje zaključili su da je natprosječno inteligentan i da mi moramo utjecati na njega da prati nastavu. Pitali smo ih da li možda učiteljica njemu na satu može dati neke zadatke koji bi bili prilagođeni njegovom znanju. Odgovor je bio da za djecu koja imaju problema sa učenjem postoji prilagođeni program, da za darovitu djecu isto nešto postoji ali ne u Puli, da nažalost za naprednu djecu nema ništa i da se on mora uklopiti u one prosječne. Naravno, njegov nemir i nezainteresiranost za ponovno učenje onoga što već zna rezultiralo je slabijim ocjenama. Iz testa dobije odličan a iz zalaganja slabu ocjenu pa je prošao sa vrlodobrim. Sve što sam mogla učiniti je da sam zatražila promjenu razreda i ova učiteljica ima više takta u ophođenju sa njim, no njemu je većinom u školi dosadno. Pod prijetnjom prijave školskoj inspekciji u Rijeci, inzistirala sam da se onaj nemoralni napis u knjižici izbriše. Prepisali su knjižicu nanovo i izostavili opomenu jer je stvarno djetetu prvog osnovne to staviti u knjižicu. To je sve što sam postigla. Moj sin neprestano uči nešto novo i svaki dan me iznenađuje, a sada je završio drugi razred. Sam je inzistirao da ga upišem na tek-won-do, što sam i učinila jer on po cijeli dan nešto čita, crta i izrađuje ili zapitkuje. Prije par dana igrao je šah sa mojim mužem i iznenadio ga znanjem. Pitali smo ga kako sve to zna, i on je hladno odgovorio da svake srijede za vrijeme petog sata odlazi u školsku šah sekciju i tamo sa njima boravi i uči se. Ne znam kako se postaviti i što učiniti. Za sina u školi nema druge nego se mora uprosječiti i kvit. Eto toliko o inteligentnoj djeci. Dijete (učenik) se treba prilagoditi školi, ali ne mora se uprosječiti. To nije isto. U Puli je specifična situacija i nisam je još uspio razumjeti. Osnovne škole po Istri imaju psihologe, ali to nije slučaj i u Puli. Tamo je jedan psiholog na više škola. Jasno je da je teško pronaći kvalitetna rješenja. Srećom, dijete ima roditelje koji ga prate. Roditelji trebaju pomoći školi da pomogne njihovom djetetu. Eto, postoji i školska šah sekcija, postoji učiteljica koja ima više takta s vašim sinom, postoji mišljenje o natprosječnoj inteligenciji. Kako se postaviti i što učiniti? Mi odrasli već znamo da svijet nije savršen, da naše društvo nije savršeno i da škola nije savršena. To treba podijeliti s djetetom. Pitati ga što on očekuje od škole i što ga u školi veseli. Vidjeti što nas, kao odrasle, ljuti i može li se to promijeniti? Vidjeti koja su naša očekivanja od škole i da li se slažu sa sinovljevim. Eh, konačno da netko progovori o problemima dok sam bio mlad. Bio sam naime genijalac (doduše i sad sam), ali sam bio neshvaćen od okoline i to mi je stvaralo probleme jer se nisam imao s kime adekvatno igrati. Srećom došao je rat i našao sam nove zanimacije koje su doduše bile nešto destruktivnije nego što su djeca navikla danas, ali su mi dale smjer u životu. Odnosi se i na genijalce koji više nisu mladi. Što očekujem od društva, što mogu napraviti da mi društvo pomogne, kako da nađem okolinu koja me prihvaća i shvaća. |
INDIVIDUALNI PROGRAM ZA SVAKO DIJETE
Postoji jednostavni naziv: individualizirana nastava.
Postoji zadatak: završetak škole. Postoji mogućnost: prilagoditi program djeci. Mnogi to učitelji uspijevaju. Unatoč mnogim preprekama. Ponovit ću ovih dana muke koje muče učitelje koja rade s darovitom djecom. (Pisao sam već o tome.) |
Djeca s posebnim potrebama
Suzdržao sam se u Motovunu.
Edukacija iz obiteljskog savjetovanja i nadarena djeca. Već je bilo "dosta" o nadarenoj djeci. A nisam imao primjere nego sam htio općenito. Ono što uvijek naglašavam. Nadarena djeca (daroviti) su djeca s posebnim potrebama. Samo se na kontinuumu u kojem su "prosječni" u sredini, nalaze na suprotnom kraju od neke druge djece s posebnim potrebama. I odgovor na pitanje zbog čega danas ima sve više djece s posebnim potrebama i odgovor na pitanje da li je to zabrinjavajuće. Sa zadovoljstvom mogu reći da se broj takve djece povećava i da se smanjuje broj "prosječne" djece jer se povećala naša osjetljivost i osjetljivost društva za individualne razlike. I zbog toga nije zabrinjavajuće što će se i dalje povećavati broj djece s posebnim potrebama. Sve dok ne dođemo do toga, što mnogi roditelji koji imaju više djece već znaju, da je svako dijete sa posebnim potrebama i da svako dijete treba "individualni program" i da treba biti viđeno kao pojedinac. Onda ćemo doći do toga da je svako dijete potencijalno darovito u mnogim aktivnostima i da može biti uspješno i izrazito uspješno u više aktivnosti koje nama uopće ne izgledaju povezane. Možda ćemo opet doći do toga da ni djeca ni odrasli ne moraju biti uski specijalisti da bi bili uspješni. |
Naslov i tekst
Opet nešto zapinje. Proba.
|
Danas je posljednji dan nastave
Čini vam se da nije.
Jeste. Nagradit ćemo učenike jednim slobodnim danom. Ova je školska godina imala broj nastavnih dana iznad plana i sve je obavljeno, a nismo radili mostove. Od ponedjeljka sam opet u Novigradskom proljeću. |
Treneru !
Opet sam po cijeli dan u školi u kojoj se ne održava Novigradsko proljeće.
Nema trenera za stolni tenis, ja nemam dovoljno stolnoteniskih reketa, pa djeca igraju badminton. Imamo opremu, takmičarsku, imamo dvoranu i prave mreže, a djeca uživaju. I onda: Treneru, mogu li igrati s vama? Mogu li, treneru, i ja igrati s vama? Treneru, mogu ja kad on završi? U posljednjem tjednu nastave učitelj tjelesne kulture organizirat će razredna prvenstva u badmintonu. Ocjene su zaključene, vani je ili prevruće ili pada kiša, pa je u svakom slučaju dobro u dvorani. A djecu veseli, jer to svi znaju igrati. Mislim o lijevoj i desnoj hemisferi mozga, što koristimo, što zanemarujemo, i mislim da je to dobro za svu djecu. . |
Povratak na izvješća
Komentare na slike pokušat ću dogovoriti telefonski, jer sa slanjem elektronske pošte nisam imao sreće u scenskoj radionici. Vidjet ćemo što će donijeti ljetni praznici.
Možda će biti više sreće s novinarskom radionicom jer smo već u kontaktu. |
Danas se ostvaruju predviđanja
Ona koja se odnose na radni dan u mojoj školi.
Eko zastava je ponovno podignuta, sportski dan je bio uspješan jer je kiša počela padati tek oko podneva pa su samo tri utrke na 1.000 metara bile pod kišom. Osmaši su pobijedili učitelje u nogometu, a učiteljice su pobijedile osmašice u odbojci, a kako su dečki bili značajno premoćni u rezultatu nad učiteljima, a osmašice gotovo ravnopravne s učiteljicama, ova je generacija sportski pokazala bolji rezultat od nekoliko prethodnih generacija. Predstoji i večernji program u toj mojoj školi u kojoj se ne održava Novigradsko proljeće. A slika je iz programa kojeg su nam na središnjem trgu u Motovunu, nama psiholozima na godišnjoj skupštini Društva psihologa Istre, pripremile mlade motovunske plesačice. |
Ne ide kako sam planirao
Ono malo sutra se pretvorilo u malo ponedjeljak.
Ali nema ni javljanja sudionika scenske radionice. Možda je i njima, kao i meni samom, kraj školske godine, pa je gužva. Danas stručno vijeće stručnih suradnika Istarske županije u Rovinju, pa Godišnja izvještajna skupština Društva psihologa Istre u Motovunu na kojem je gost predavač Aleksandar Štulhofer s Filozofskog fakulteta u Zagrebu održao predavanje: Seksualno zdravlje i psihologija: terapeutski, istraživački i edukacijski zadaci, bez obzira što se posljednji zaključak vezan uz naše ministarstvo i osnovu školu odnosio na zdravstveni odgoj u osnovnim školama. Sutra je Dan škole, pa dizanje Zelene zastave, pa Sportski dan, pa večernja priredba povodom Dana škole i završetka školske godine. A i Marko se danas javljao, pa će možda nešto biti s internetskim stranicama Novigradskog proljeća i preporukama mentora za sljedeće Novigradsko proljeće za učenike i učitelje. |
Slike - Scenska 203
Ipak uspijevam postaviti neke slike, a moram se truditi jer sam poslao obavijest nekim članovima scenske radionice da se aktiviraju u komentiranju i imenovanju slika.
|
Slike - Scenska 202
Ista stvar.
U komentarima se predlaže naziv slike i prepoznaju se osobe koje su u scenskoj radionici. |
Slike za imenovanje i komentare - Scenska 201
Sve slike je napravila foto radionica kao dokumentaciju Novigradskog proljeća.
Komentari i prijedlozi za ime slike trebali bi pomoći u stvaranju fotogalerija na internetskim stranicama Novigradskog proljeća. |
Slike i njihovo imenovanje - Scenska 200
Ove je slike pripremila foto radionica.
To je dio dokumentacije o Novigradskom proljeću. Komentari će pomoći imenovanju slike i osoba na slici. (Malo sam podletio pod remont poslužitelja, pa će nastavak biti malo sutra) |
< | lipanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv