Grafička radionica 2005 - Izvješće
Ove je godine u grafičkoj radionici sudjelovalo 22 polaznika, a zastupljeniji su bili učenici viših razreda, sedmog i osmog. Brojnost grafičke grupe nije uvelike utjecala na samu dinamiku izvedbe već uhodanog načina rada u radionici.U grafičkoj radionici sudjelovale su i dvije hospitantice, čija je motiviranost za rad i učenje o grafičkoj tehnologiji bila na visokoj razini.
Tijekom izvođenja programa polaznici su na temelju izrađenih skica izradili grafičke matrice na plastičnoj foliji, odnosno u lakografiji, te na kartonu, u tehnici suhe igle i kolagrafije, obrađivajući tehnike tzv dubokog tiska. Shodno senzibilitetu polaznika, i njegove ideje o samoj temi, matrice se tiskaju u kromatskom efektu, potičući asocijativnost sa radosnom notom novigradske Škole stvaralaštva. Sveukupno su ove godine ostvarena preko šezdeset grafičkih otisaka dimenzija 70 x 50 cm, neki od kojih su bili prezentirani i na izložbi pod nazivom Dvadeset godina grafičke radionice u školi stvaralaštva, održane u četvrtak, 14.04. 2005. u taverni hotela Maestral. Zbog specifičnosti same grafičke radionice, koja zahtijeva posebnu dinamiku ostvarenja finalnih likovnih rezultata – grafičkih listova, te prostornoj podređenosti tehnologije izrade matrica i grafičkih otisaka, smatram da u grafičkoj radionici ne bi trebalo sudjelovati više od 12 polaznika. Prostor potreban za grafičku prešu, močenje i sušenje listova papira, te nanošenje boje za tisak na matricu, lako postaje skučen kod većeg broja polaznika. Također, smanjuje se mogućnost jačeg individualnog pristupa i samog osjećaja grupe, unutar koje kojom svaki polaznik kao kreativni i nadareni pojedinac, treba sudjelovati u scenariju komunikacije sa svim ostalim sadržajima i radionicama Škole stvaralaštva. Uvijek rado posjećivana izložba organizirana u prostoriji radionice održana u subotu, 16.04.2005. zaokružila je ovogodišnji intenzivni rad grafičke radionice, te ga iz istog razloga kao i izvedbu predviđenog programa smatram uspješnom. Sveukupni dojam organizacijske i logističke potpore za njeno kvalitetno i neometano odvijanje također zaslužuje pohvalu. Voditelj grafičke radionice: Melinda Kostelac, akad.graf.prof. |
Batik radionica 2005 - izvješće
Između Istre, Bergama, Zadra i Trogira nemam sa sobom tekstove izvješća iz drugih radionica. Ali bit će .... Dobro je da se mogu raditi izmjene i dopune. Već je ponedjeljak, a sada se umeće tekst izvješća batik radionice. I slika. Radionicu je polazilo 26 polaznika (od toga 4 hospitanta). Unatoč velikom broju sve se je stiglo obraditi i završiti. Oslikano je oko 40 m platna od kojeg je nastalo cca 100 radova. Učenici su po jedan rad odnijeli kući a dio radova je upotrebljen za scenografiju (leptiri) ili kostimografiju, kao i za poklone uvaženim gostima. Ostatak je predan u arhivu škole. Zbog velikog broja sudionika morala sam skratiti uvodni dio ali tu nije bilo većih problema jer je većini polaznika bio ovo već drugi ili treći put susret sa batikom. Oko obrade same teme također nije bilo teškoća tako da je rad tekao kontinuirano. U tome su mi od velike pomoći bili hospitanti koji su dali zaista sve od sebe. U grupi hospitanata samo je jedna učiteljica bila po struci likovnjak, ostale su bile iz razredne nastave a bila je i jedna studentica.Sve su odreda jako dobro prije svega poticale i usmjeravale djecu, a tek onda radile vlastite radove. Zbog svega navedenog nije bilo nikakvih nepredviđenih teškoća. Bili smo velika, bučna zadimljena grupa u kojoj je svatko imao svoje mjesto. Izložba je bila veoma posjećena i za divno čudo nije bilo ni jednog nestalog rada, što se na žalost znalo desiti prošlih godina. Dežurstvo je u svakom momentu savršeno funkcioniralo. Ipak se nadam da će slijedeće godine grupa biti manja a jednako kreativna, jer je ljepše raditi opušteno. Smatram da su večernja događanja bila preintenzivna. Stalno se «iz nečega jurilo u nešto...»Čini mi se da je ove godine izostalo intenzivnije druženje hospitanata a djeci je zabava bila svedena na minimum.Osobno mi se više sviđa smještaj u «Laguni» i kasniji termin u kalendaru. Sve u svemu nije bilo loše ali možemo i bolje! Lijep pozdrav! Alma Dujmović |
Scenska radionica 2005 - Izvještaj
Ovogodišnja tema novigradskog proljeća OD DUBINA PUT VISINA inspirirala me je na metaforu i asocijaciju kao bitne i poticajne značajke dramskog stvaralaštva. Metaforički sam to doživjela kao proces OD DO, ili preciznije od igre do predstave, od poznatog prema nepoznatom, a asocijativno kao igru DUBINA – VISINA. Radionica je koncipirana tako da krenemo od početka, dakle igre kao poticaj za stvaralaštvo, i to tako da obuhvatimo sva četiri elementa ( pokret, zvuk, glas i sliku ) koristeći se principom asocijacija.
RITAM I GLAZBA – koristimo poznate, gotove predmete ili stvari koje proizvode zvukove kao npr.: ključevi, češalj, boca…i krećemo od poznate melodije ili ritma, stvarajući neki novi zajednički ritam. Kasnije oblikujemo svoje posve nove instrumente s kojima stvaramo atmosferu dubokim i visokim tonovima. SLIKA – Koristimo reprodukcije poznatih autora kao npr.: Bukovca, Kraljevića, Stupice… kao poticaj za priču. Sljedeći korak je stvaranje svoje još uvijek realistične slike u prostoru na temu Dubina i Visina, iz koje smo asocijacijom došli do tri elementa: Vode, Zemlje i Zraka. POKRET – On će isto krenuti od svakodnevne poznate radnje, u jednom trenutku počet će se ponavljati, smanjivati i preuveličavati, tim postupkom smo došli do male apstraktne koreografije. GOVOR – će krenuti od poznatih realističnih priča, vremenom će se koncentrirati na unutarnji govor misli toka svijesti, postat će apstraktniji ali će nas uvesti u atmosferu i možda ga nećemo posve razumjeti, ali ćemo ga osjetiti. Kada smo završili stvaralački proces trebalo je od mnoštva glazbe, pokreta, slika i riječi oblikovati jedinstvenu cjelinu koju bi pokazali kao malu zaokruženu predstavu. I za to smo se odlučili i dalje držati istog principa METAFORE i ASOCIJACIJE. Prva asocijacija je bila SLIKA i dalje od bukvalnog do apstraktnog - Slika je razapeto platno I zato smo se odlučili da naša predstava bude upravo slika koja će se odvijati na tom razapetom platnu. Druga asocijacija je bila ČOVJEK - Čovjek je tijelo - On stoji na zemlji - Njegove ruke su širina i dubina - Njegove oči sežu u visine Igrat ćemo po platnu tako da će RUKE simbolizirati dubinu i opet od bukvalnog zato što su dio tijela koji je sam po sebi usmjeren prema dubini, pa do metafore – ruke koje rone, istražuju i prve dosežu ono što čovjek poželi. NOGE kao simbol prizemljenosti i stabilnosti predstavljat će zemlju i putovanje, a GLAVA sa svojim mislima i idejama, svojim pogledom predstavlja želju i visinu. Tekst je nastao kao igra asocijacija koja nas podsjeća na nadrealističke igre stvaranja pjesničkih motiva: MORE Duboko je more moje Plavo Bistro i čisto Hladno, duboko Zanos i plač Kap Život Plutam Plutam u plavom kristalu mora More je prijatelj Vjeran i nevjeran Sloboda tiha i glasna More i noć More i korak More i ja More zna Pust je i prazan život bez mora TLO Raspucano, suho, domovina Trava i blato Crno, smeđe, crveno… Obzor Slavonija, njiva, seljak, gruda U zagrljaju raspucane zemlje, domovine moje Tlo, zemlja, glina, blato… pupoljak Zemlja je pješčani mir moramo se čuvati vjetra Mirisna vlažna crna zemlja Život tebi i meni NEBO Vjetar, ptica, sloboda Sloboda i nebo Hladno i toplo… vjetrovito Praznina Nebo je sloboda Ponovno rođenje Ljutit zrak hladan je i ledi te Sretan, toplim rukama grije ti dušu Nebo je prostor i praznina Ispunjenost Glazbene asocijacije su se kretala ovako: MORE – lelujavo TLO – čvrsto NEBO – prozračno I tako je nastala slika ili predstava koja je vrlo jednostavna i koristi vrlo prepoznatljive elemente, a u svom totalu je apstraktna. I mi smo ostvarili namjeru, od poznatog smo došli do nepoznatog, od asocijacije do metafore. Scensku II polazilo je 13-tero učenika što se pokazalo kao idealnim brojem, i 9 hospitanata što se na početku rada činilo mnogo no međutim uz dobru podjelu poslova i izvrsnu suradnju ispalo je vrlo dobro i ne previše. Posebno moram istaknuti angažman Vanje Malner i Denis Mikatović koji su uložile u oblikovanje glazbenog dijela predstave, te hospitanticu Elu Družijanić koja je vrlo aktivno i odgovorno radila na završnoj konstrukciji teksta. Bilo nam je zadovoljstvo surađivati s Teom i scenografskom radionicom koji su nam pomogli pri ostvarivanju naših zamisli i ideja. Učenici su bili polaznici 7 razreda, koji su vrlo brzo međusobno pronašli zajedničke interese i teme. U radu su na početku bili pomalo zbunjeni, no kako se rad širio tako su i oni postajali sve otvoreniji i zanimljiviji. Prihvatili su metodički pristup i prepustili se igri i improvizaciji, shvatili su da će predstava nastati sama bez unaprijed određene redateljeve ideje. I to je smisao. U ovakvom obliku stvaralaštva, djeca nisu ovdje da budu upotrebljena za ideju jednog čovjeka, već je taj jedan čovjek samo poveznica između njih i njihovih ideja i onaj koji ih potiče da ono najljepše u sebi daruju svijetu. Bila mi je velika radost raditi s ovom grupom i malih i velikih koji su se bezrezervno otvarali, progovarali, plesali, koji su stvarali čudesne glazbene motive i pri tome se veselili Jadranka Korda-Krušlin |
Radijska radionica 2005 - Izvještaj
Volim ova vremena za postavljanje tekstova, ali tekstovi su u školi, a Sigurnost bi se iznenadila ulasku u ovo doba, pa ostaje sve za neradno dopodne. Stiglo je neradno poslijepodne, uzeo sam tekst radijske radionice i prepisao ga, tako da su ovdje dva posta - poslijeponoćni i poslijepodnevni. Radijska radionica - Izvještaj Ukupan broj učenika koji su bili u radionici: 9 Ukupan broj hospitanata: 3 Postavljanje tonske režije i odašiljačke tehnike počelo je 8. travnja u večernjim satima i završilo pokusnim emitiranjem u nedjelju 10. travnja u 9 sati ujutro. Emitiranje emicija krenulo je u ponedjeljak 11. travnja ujutro do 9-13 sati i poslijepodne od 16-19 sati svaki dan, ukupno 6 dana. U pauzi radnog dijela programa išao je glazbeni program kojeg su također pripremali polaznici radionice u vremenu nakon večere za sljedeći dan. U subotu je emitiranje završilo u 11 sati, a zatim je slijedila montaža priloga za prezentaciju koja je održana u velikoj višenamjenskoj dvorani. Radio Rivarela je emitirao svoj program na 88,5 megaherca UKV valnog područja u stereo tehnici. Program se sastojao od glazbenih brojeva i govornih priloga koje su snimali polaznici Škole stvaralaštva. Prilozi: Gost emisije - intervju: Davorka Parmać, Joža Prudeus, Damjan Vasiljević, Mirjana Žužić, Enes Kišević (5 ukupno) Mlađi gosti - razgovori s učenicima polaznicima Škole stvaralaštva (5 ukupno) Predstavljanje radionica: slikarsko-scenografska, foto radionica, kostimografska, literarna, govorenje teksta, scenska, skladateljska, keramička, filmska (ukupno 9) Zlatna ribica: pjesme po željama slušatelja - ukupno 6 Vijesti stalne o raznim događanjima na Novigradskom proljeću - ukupno 6 Vijesti povremeno, tj. obavijesti - ukupno 12 Ankete o nekoliko tema (s učenicima i voditeljima: Kako doživljavaju Školu stvaralaštva? Tko financira djecu? (Šop) Zašto si u Školi stvaralaštva? Zelene minute - eko priče koje smo uveli ove godine kao novinu na RRIV i u kojim su učenici trebali dio glumiti mijenjajući glas. Ukupno su napravili tri priče: Male ribice i nafta, Dva galeba i svjetlost, Priča o dva leptira Razglednica Novigrada - bila je ove godine posvećena uređenju novigradskih vrtova (razgovor s mještanima) Najave i odjave emitiranja i priloga, montaža svih priloga - oko 20 Stvaranje glazbenih play lista što je radila većina učenika i hospitantica Kaća Većinu priloga (pitanja) trebalo je napisati, naučiti pravilno izgovoriti, razgovarat s gostima direktno u eter, a u pričama i glumiti. Svi su morali naučiti snimati minidiskom na terenu, gdje su većinom prikupljali materijale za emitiranje. Sa djecom su cijelog dana bili u radi i hospitanti i voditelji. Svake večeri prije kraja napravljen je plan rada za sljedeći dan i podijeljena zaduženja, tako da je svaki član ekipe znao što će raditi već sljedećeg jutra. Nakon večere, oni koji su bili zaduženi za glazbeni program, vratili su se u studio i izradili play liste za sljedeći dan. Mentori: Višnja Biti Tea Odobašić Dario Odobašić |
Pjevanje 2005 - izvješće
Ovogodišnja radionica pjevanja brojala je ukupno 31 polaznika i 2 hospitantice, od čega je jedna hospitantica studentica VUŠ-a u Rijeci, a druga nastavnica glazbene kulture u Rijeci. Ovo je do sada najveći broj polaznika u pjevačkoj radionici, što ne mora nužno biti loše, jer zbor i zahtijeva veći broj članova. Međutim, u tom bi slučaju broj aktivnih hospitanata trebao biti veći kako bi bilo moguće realizirati rad u grupama s ciljem edukacije polaznika na području klapskog pjevanja. I ove se godine u tome do neke mjere uspjelo, zahvaljujući kvaliteti odabrane djece.
Naime, ove su godine polaznici bili kvalitativno vrlo jaki, što je rezultiralo dobrim i kvalitetnim radom na radost i zadovoljstvo sviju. Svaki je od njih imao visoku interpretativnu razinu, sigurnu intonaciju i sposobnost brzog memoriranja, pa je rad u radionici bio uvelike olakšan, pogotovo s obzirom na tako veliku grupu. Radionica pjevanja ove je godine tako uspjela pripremiti nekoliko nastupa i savladati preko 20 skladbi rezličitog karaktera i tematike, a treba spomenuti i izvrsnu korelaciju s ostalim, osobito glazbenim, radionicama, što je dovelo do još više interpretativne razine, kako pjevačke, tako i skladateljske radionice i radionice scenske glazbe. Djeci je to ujedno otvorilo nove vidike, stekli su nova glazbena iskustva te su još više došle do izražaja njihove sposobnosti i mogućnosti. U četvrtak, 14. 4. 2005. pjevačka se radionica predstavila na promociji CD-a «Od Novalje do Novigrada» u taverni hotela Maestral. Otpjevala je četiri pjesme s nosača zvuka, uz pratnju Damjana Vasiljevića na gitari. U petak, 15. 4. 2005. održao se glazbeno-poetski recital u crkvi Svetog Pelagija na kojem se pjevačka radionica pokazala u najboljem svjetlu. Upravo je taj koncert u crkvi najbolja prezentacija pjevačke radionice u koju ona ulaže najviše truda i kojoj, na neki način, sve podređuje. Ove godine obilježili smo 125. godišnjicu rođenja barda istarske ljestvice i našeg istarskog melosa – Ivana Matetića Ronjgova, otpjevavši narodnu pjesmu «Šetala se Jelica i Ive». Pripremili smo i svojevrsni In memoriam papi Ivanu Pavlu II pjesmama «Krist na žalu» i «Karol Woytila» za koju jetekst napisao Enes Kišević, a glazbu Mirjana Žužić. Tu smo pjesmu izveli uz pratnju polaznika radionice scenske glazbe, koji su načinili instrumentalni aranžman na violini, violoncellu i flauti. Osim toga, izveli smo i tri negro spirituala, što je osobito veselilo polaznike, ali, sudeći po reakcijama, i publiku: «Sometimes I feel like a motherless child», «Eliah rock» i «Oh happy day». Na samom kraju otpjevali smo duhovnu himnu «Novigradskom patronu» posvećenu Svetom Pelagiju, za koju je tekst napisao Joža Prudeus, a glazbu Mirjana Žužić i Doris Babić. Treba istaknuti da sve pjesme koje su polaznici ove godine savladali u pjevačkoj radionici nisu javno izvedene za vrijeme trajanja Novigradskog proljeća, što također dokazuje veliki rad radionice i trud njenih polaznika. Među tim pjesmama su Handelov «Air», jazz kanon «Duba dap da» i skladbe nastale u skladateljskoj radionici tijekom proteklih godina. U subotu se na završnoj priredbi zbor također uključio u program s pjesmama «San», «Molitva na hridi», «Milo moje janje» i «Obiteljski krug». Na samom početku izveli smo himnu Škole stvaralaštva u Novalji «Listopad u Novalji», što je osobito iznenadilo i razveselilo našeg uvaženog gosta Arsena Dedića, a na kraju i himnu Novigradskog proljeća. Rad ovogodišnje radionice pjevanja na Novigradskom proljeću bio je doista vrlo plodan i kvalitetan, te ističem osobito zadovoljstvo kvalitetom polaznika, atmosferom u radionici i interesom djece za rad, što je rezultiralo visokom interpretativnom kvalitetom na koju svi možemo biti ponosni! Za pjevačku radionicu: mentorica Doris Babić |
Video radionica 2005 - izvješće
U Školi stvaralaštva “Novigradsko proljeće”, od 10. do 17. travnja 2004. godine prijavio sam se kao hospitant. Međutim, dosadašnji voditelj radionice bio je spriječen prisustvovati ovogodišnjoj Školi stvaralaštava. Kako bi se i ove godine održao rad video radionice, meni je pripala uloga voditelja. Spoznavši tu činjenicu dva dana ranije, odmah smo Milan Šop (iz odbora za praćenje rada) i ja donijeli dodatnu opremu iz OŠ Marije i Line, Umag u OŠ Rivarela i tako osposobili još jedno mjesto za montiranje video zapisa, što je dodatno olakšalo daljnji rad. Ovim putem zahvaljujem Milanu Šopu na svoj pomoći i suradnji koju je pružao tijekom održavanja Škole stvaralaštva.
Budući da nisam bio unaprijed pripremljen za izvršavanje ove dužnosti vrlo mi je bila značajna pomoć hospitanata, pa čak i učenika koji su bili polaznici video radionice u dosadašnjim godinama Škole stvaralaštva. Došlo je šest učenika iz Zagreba, Kaštela, Pazina i Osijeka te dvoje hospitanata iz Kaštela i Krka. Svi su pokazali visoku motivaciju, što nam je pomoglo da vrlo brzo oformimo tim koji se iskazao u svojoj kreativnosti. Video radionica je imala zadatak poticati kreativnost te promicati i umapređivati televizijsko novinarstvo učenika i hospitanata. Nakon međusobnog predstavljanja i upoznavanja formirali smo televizijsku redakciju i krenuli na prve zadatke. Svakodnevno sam davao teoretske i praktične poduke u studiju i na terenu uvodeći tako polaznike u tehnologiju izrade videa. Ove godine tehnička baza nije bila bogata kao prethodne, no krenuli smo u smijeru razvijanja i isticanja kreativnosti kod polaznika. Hospitantica Matilda Tomaš svojim je organizacijskim sposobnostima uvelike doprinjela u različitim segmentima rada radionice. Tijekom rada Škole ostvarili smo iznimnu suradnju s radijskom, oblikovnom, slikarsko-scenografskom, novinarskom i filmskom, a nije ozostala suradnja niti s ostalim radionicama. Televizijski novinari pratili su rad svih radionica i “pokrivali” sva zbivanja u Školi i izvan nje. Osim toga snimili smo i dvije kratke emisije u obliku izvješća koje su imale šaljivi karakter te su vrlo popularno prihvaćene. Za vrijeme trajanja Škole montirali smo oko 30' emisija, a ostatak će biti obavljen tijekom mjeseca svibnja i lipnja. Na temelju primjedbi i pohvala polaznika, voditelja, Upave i gostiju, držim da je video radionica našla svoje mjesto i u budućim školama stvaralaštva i da televizijski medij ne smije biti zanemaren u stvaralačkom izražavanju učenika. Zahvaljujem Upravnom odboru Škole stvaralaštva na ukazanom povjerenju, suradnji i pomoći, također se zahvaljujem nastavnom i tehničkom osoblju te ročnicima. Voditelj Vlatko Rožac |
Keramička radionica 2005 – Izvješće
Keramička radionica imala je ukupno 31 učesnika: 24 učenika i 7 hospitantica.
Obzirom na brojnost polaznika radionice, ovaj put nismo odmah krenuli u grad za pobliže upoznavanje, već se odmah pristupilo radu na zadanu tem: Iz dubina put visina. Većina polaznika bilo jeprvi put u radionici, ali važno je napomenuti da su svi oni došli s predznanjem o keramici, tako da je voditelju bilo puno lakše uvoditi učenike u zadanu temu i u tehnike izražavanja glinom. Prvi dan, ponedjeljak: Međusobno upoznavanje, priprema radionice, izrada skica na zadanu temu. Planirani smo, na sugestiju Davorke, izraditi dva zidna reljefa u prostoru talijanske škole, uz individualne radove. Drugi dan, utorak: Izrada skica, konjultacije s mentorom i hospitantima, odabir zajedničke skice za reljefe, početak oblikovanja iz gline. Treći dan, srijeda: Modeliranje na osnovu skica. Četvrti dan, četvrtak: Završetak oblikovanja, početak bojanja engobama. Prva pečenja. Peti dan, petak: Bojanje izradaka. Početak pečenja u raku tehnici. Imali smo dvije raku peći. Navečer je keramičarska radionica, uz ostale likovne radionice i Šopa, organizirala vrlo uspješan Raku-party. Šesti dan, subota: Raku pečenje, postavljanje reljefa na zid (nažalost, samo jednog, jer drugi predloženi zid nije bio adekvatan za reljef). Reljef je bio u obliku balona, podijeljenog na sekcije, a svaku sekciju napravio je jedan učenik. Ono što je sve povezivalo u cjelinu, bio je oblik balona i jedna boja u međuprostorima. Druga grupa učenika i hospitanata postavila je vrlo uspješnu izložbu keramičkih uradaka u obliku Babilnske kule u prostoru keramičke radionice. Analiza ovogodišnje keramičke radionice Bilo je previše i učenika i hospitanata. Djelomice sam i sam tome doprinio primajući sve koji su se prijavili. Uslijed toga je bilo veoma teško raditi, jer je prostor za rad bio prenapučen, a nekom individualnom radu bilo je teško pristupiti, pa sam više radio s onima koji nisu imali puno iskustva. Veliku pomoć pružili su mi hospitanti, pogotovo oni koji su bili u radionici više puta: Zinka Brekalo, Irena Bando, koje predlažem za asistente jer već sada mogu voditi ovakav tip radionica, i Jasna Malnar Ladišić. Jedan je učenik, srednjoškolac, tjedan dana radio samo jedan veliki rad i uspješno završio (nismo ga pekli jer nije bio dovoljno suh). Napravljeno je preko 450 uradaka. Ubuduće broj učenika treba ograničiti na maksimalno 15 i 2-4 hospitanta. Veoma sam zadovoljan uradcima polaznika radionice i učenika i hospitanata. Vladala je vesela i druželjubiva atmosfera i unatoč brojnosti nije bilo nikakvih međusobnih trzavica. Bilo je izuzetno naporno za mentora, ali kad se vide prekrasni rezultati, sve se izdrži. Rijeka, svibanj 2005. Mentor Boris Roce |
Priprema prijedloga organizacije Novigradskog proljeća
Na sastanku voditelja radionica, pa upravnog odbora i programskog odbora odrediti radionice za sljedeće Novigradsko proljeće. Voditelji radionica trebaju predložiti maksimalni mogući broj sudionika u pojedinoj radionici. Potrebno je donijeti odluku o korištenju talijanskog i slovenskog jezika, proglasiti Školu stvaralaštva regionalnom (dijelom u Europi i zatražiti sredstva iz europskih fondova). Do sredine lipnja poslati sve preporuke za učenice i učenike. Za sljedeću Školu stvaralaštva preporučuju se samo učenice i učenice do sadašnjeg sedmog razreda. Srednjoškolce će predlagati voditelji radionica kao izuzetke. Popise predloženih učenica i učenika po radionicama staviti na internetske stranice Novigradskog proljeća. U rujnu raspisati natječaj za sudjelovanje u Školi stvaralaštva i popuniti radionice u kojima ima slobodnih mjesta. Tako Škola ima čvrsti organizacijski okvir, a kreativnost i darovitost se izražavaju u sedam dana stvaralaštva. |
Izložba još iz Novigrada
Prva izložba grafika pod naslovom "20 godina grafike u Školi stvaralaštva" bila je otvorena u taverni hotela Maestral u Novigradu u vrijeme održavanja večernjih programa ovogodišnjeg Novigradskog proljeća.
Tako su izložbu mogli razgledati svi sudionici, mali i veliki, i bila je gužva u izložbenom prostoru jer su došli gotovo svi iz taverne u kojoj se odvijao jedan od večernjih programa posjećen masovno. Fotoradionica je imala to zadovoljstvo da zaviri u izložbeni prostor prije svih. (Ovdje im još jednom zahvaljujem.) |
Izložba grafika u taverni 2
Bez detalja nema prave slike o tome kako je izgledala izložba.
Mali je format ali savladat ćemo i veće formate, pa će izložba i detalji biti ponovljeni. Ili će to biti lakše na internetskim stranicama Novigradskog proljeća. |
Izložba grafika u Novigradu u taverni hotela Maestral 3
Ne mogu odoljeti i dodajem još jednu fotografiju s izložbe u taverni.
Moram naučiti staviti više slika na jedan post. Učenje počinje jednog ponedjeljka. |
Katalog izložbe grafika u Rijeci
Grafička radionica Škole stvaralaštva “Novigradsko proljeće” i “Listopad u Novalji” 1985.-2005.
Školu stvaralaštva darovitih učenika osnovnih škola osnovao je 1974. godine Zavod za unaprjeđenje obrazovanja u Rijeci, a jedan od najzaslužnijih bio je prof. Mirko Todorić, prosvjetni savjetnik za hrvatski jezik u Zavodu za školstvo Republike Hrvatske - referada Rijeka. Pokrenuta je u svrsi poticanja darovitih učenika i kreativnih nastavnika za izražavanje rječju, gestom, slikom, zvukom i pokretom u uvjetima mentorske nastave radioničkog tipa. Radilo se na korelaciji i integraciji u jezično-umjetničkom području. Započelo se s radom u Novalji na otoku Pagu (“Listopad u Novalji”) 1974. godine, a od 1990. radi se u Novigradu u Istri (“Novigradsko proljeće”). Godine 1985. prof. Josip Butković u Novalji organizira u sklopu Škole stvaralaštva likovne radionice i vodi grafičku radionicu 1985. i 1986. godine. Ciljevi grafičke radionice: - omogućavanje optimalnog razvoja postojećeg potencijala darovitih učenika - transfer stavaralačkog modela rada i pozitivnih iskustva škole stvaralaštva u redovne odgojno-obrazovne procese - znanstveno praćenje rada (istraživački projekti) - prezentacija rada grafičke radionice putem izložbi, videozapisa, publikacija i seminara - stjecanje novih znanja, novih spoznaja, iskustava, tehnika, oblika i metoda stvaralačkog rada učenika i nastavnika i hospitanata - upoznavanje s djelima suvremene umjetnosti, osobito grafike Grafička radionica organizirana je kao radionički dio s opredjeljenjem za mentorsku nastavu uz individualni pristup svakom učeniku i hospitantu. Svake godine u Školi stvaralaštva zadana je druga tema, koja se obrađivala kroz sve radionice, pa su tako i u grafičkoj radionici učenici kroz teme proširivali svoja znanja i istraživali nove tehnike. Da bi rad bio što kvalitetniji, nastojalo se stvoriti optimalne uvjete za rad. Tako porf. Butković u Novalji nabavlja profesionalnu grafičku prešu (proizvođač I. Roce). godine 1990. kad se škola stvaralaštva preselila u Novigrad također je nabavljena nova grafička preša za duboki tisak. Radile su se klasične tehnike visokog, plošnog i dubokog tiska uz istraživanje novih grafičkih postupaka: - monotipija - linorez, linorez u boji, kolažirani linorez - suha igla na kartonu - suha igla - akvatinta - bakropis - kolografija - colle - kombinirane tehnike - lakografija Formati grafika bili su od miniprinta do grafike velikog formata (70x100 cm). Napravljene su tri grafičke mape: - 1990. godine - Nemiri u duši - Iva Bolić (sama je napisala stihove i izradila matrice), pod vodstvom Borisa Roce, prof., - 1999. godine druge dvije mape, pod vodstvom Nade Adamek, prof. Kroz radionicu je prošlo u proteklih 20 godina preko 250 učenika i napravljeno preko 1200 matrica. Treba napomenuti da je grafička radionica namijenjena i učiteljima - hospitantima koji su imali prilike vidjeti i naučiti kako se radi dječja grafika i to znanje prenijeti u svoje sredine. Grafičku radionicu vodili su istaknuti likovni pedagozi i likovni stvaraoci: - 1985. - 1986. prof. mr. art. Josip Butković, profesor Filozofskog fakulteta u Rijeci - 1987. voditelj postaje Boris Roce, prof., učitelj u OŠ Turnić - Rijeka. On vodi radionicu od 1987. - 1996. godine - 1997. Nada Adamek, prof. iz OŠ Bogumil Toni iz Samobora - 1998. Ines Krasić, prof., asistent ALU Zagreb - 1999. Nada Adamek, prof. - 2000.-2002. godine Ines Krasić, prof. - 2003. Melinda Kostelac, samostalna umjetnica iz Opatije, koja vodi radionicu i 2004. i 2005. Svaki od voditelja dao je svoj doprinos u oblikovanju radionice: Josip Butković uvodi duboki tisak (bakropis, akvatintu, kartonski tisak), Boris Roce - linorez u boji, kolažirani linorez, suha igla na kartonu, suha igla, kolgrafija, colle, grafička mapa, Nada Adamek - kombinirane tehnike; grafičke mape; Ines Krasić - kombinirane tehnike višebojnog tiska, Melinda Kostelac - nove tehnike, izrada matrice pomoću lakova na foliji. Godine 1997. u galeriji Kortil u Rijeci održana je izložba Grafika nadarenih učenika u osnovnoj školi - Škole stvaralaštva “Listopad u Novalji” i “Novigradsko proljeće”. Izložbu je organizirao Boris Roce, prof., obilježavajući 10 godina vođenja grafičke radionice u Novalji i Novigradu. Bilo je izloženo 100 listova grafike velikog formata. Izložba je trebala biti preseljena u Zagreb, ali se zbog nedostatka financijskih sredstava odustalo. Mnogi učenici grafičke radionice nastavili su školovanje u Školi za primjenjenu umjetnost u Zagrebu i Školi za dizajn u Rijeci, a kasnije su se upisali na akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, Veneciji, Milanu, te na Pedagoški fakultet u Rijeci i sada su već akademski umjetnici (Igor Eškinja, Miroslav Rajić, Marin Lukanović, Sanja Hrubišić i drugi), a i mnogi hospitanti su se afirmirali u radu s djecom. Grafički radovi poslani su na razne međunarodne dječje izložbe (ovo su samo neke od važnijih), gdje su dobili vrhunska priznanja: - Japan - 1. nagrada za grafiku - Nina Sindičić - Italija - Tambre - 1. nagrada za grafiku - Nina Sindičić, Srebrna medalja - Sanjin Ladišić - Makedonija - Bitola (Mali Montmartr) - Zlatna paleta - Igor Eškinja, Zlatna paleta - Nina Sindičić - Slovenija - Celje - 1. nagrada - Iva Vojvodić - Makedonija - Prilep - 1. nagraa za grafiku - Mandica Mendiković - Slovačka - Torun - nagrada - Milan Stefanović Upravo zahvaljujući edukaciji hospitanata u grafičkoj radionici na Novigradskom proljeću i mnoge srednje škole nabavile su grafičku prešu. Kroz proteklih 20 godina djelovanja Grafička radionica Škole stvaralaštva potvrdila je opravdanost svoga postojanja te se nadamo da će nastaviti i na dalje. Rijeka, 17.04.2005. Boris Roce, prof. (Mislim da je važno i kako je katalog nastao pa navodim podatke. Nakladnik: Škola stvaralaštva Novigradsko proljeće Za nakladnika: Davorka Parmać Likovnik urednik: Theodor de Canziani Jakšić Grafički urednik: Robert Krančić Oblikovanje: Grafik - srudio za grafički design Tisak: Grafen d.o.o. Rijeka Naklada: 250 primjeraka) |
Stigle su i slike
Dolaze izvješća, dolaze mišljenja i procjene za učenice, učenike, učiteljice i učitelje, ali došle su i slike s Novigradskog proljeća 2005.
Ako uspijemo, sve će biti dostupne na internetskim stranicama Novigradskog proljeća u galeriji slika, a ovdje ću koristiti neke. Možda neću svaki puta zahvaliti foto radionici i njenom voditelju ali sada kažem glasno i jasno: HVALA !!! Čini se da na tri CD-a nisu i radovi koji su bili na izložbi i koji su bili na pozivnicama za njihovu izložbu, no to ćemo riješiti kad sredimo galeriju slika. |
FILODRAMMATICA RIJEKA
U organizaciji Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke i Škole stvaralaštva Novigradsko proljeće, a povodom Dana obitelji, družili su se voditelji radionica, učitelji, studenti i učenici s riječkog područja u dvorani i galeriji Filodrammatike u Rijeci.
Postavljena je i izložba 20 godina grafike u školi stvaralaštva. |
Ipak se nastavlja
Novigradsko proljeće 2005 ide u Rijeku.
Sutra putuju leptiri, keramika, plakati i knjige za pripremu izložbe, a u ponedjeljak je susret u Rijeci. Još jedno veselo okupljanje i prikaz rada i rezultata rada djece i učitelja i voditelja iz grada Rijeke. A u Novigrad stižu izvješća voditelja radionica. |
< | svibanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv