Scenska radionica 2005 - Izvještaj
Ovogodišnja tema novigradskog proljeća OD DUBINA PUT VISINA inspirirala me je na metaforu i asocijaciju kao bitne i poticajne značajke dramskog stvaralaštva. Metaforički sam to doživjela kao proces OD DO, ili preciznije od igre do predstave, od poznatog prema nepoznatom, a asocijativno kao igru DUBINA – VISINA. Radionica je koncipirana tako da krenemo od početka, dakle igre kao poticaj za stvaralaštvo, i to tako da obuhvatimo sva četiri elementa ( pokret, zvuk, glas i sliku ) koristeći se principom asocijacija.
RITAM I GLAZBA – koristimo poznate, gotove predmete ili stvari koje proizvode zvukove kao npr.: ključevi, češalj, boca…i krećemo od poznate melodije ili ritma, stvarajući neki novi zajednički ritam. Kasnije oblikujemo svoje posve nove instrumente s kojima stvaramo atmosferu dubokim i visokim tonovima. SLIKA – Koristimo reprodukcije poznatih autora kao npr.: Bukovca, Kraljevića, Stupice… kao poticaj za priču. Sljedeći korak je stvaranje svoje još uvijek realistične slike u prostoru na temu Dubina i Visina, iz koje smo asocijacijom došli do tri elementa: Vode, Zemlje i Zraka. POKRET – On će isto krenuti od svakodnevne poznate radnje, u jednom trenutku počet će se ponavljati, smanjivati i preuveličavati, tim postupkom smo došli do male apstraktne koreografije. GOVOR – će krenuti od poznatih realističnih priča, vremenom će se koncentrirati na unutarnji govor misli toka svijesti, postat će apstraktniji ali će nas uvesti u atmosferu i možda ga nećemo posve razumjeti, ali ćemo ga osjetiti. Kada smo završili stvaralački proces trebalo je od mnoštva glazbe, pokreta, slika i riječi oblikovati jedinstvenu cjelinu koju bi pokazali kao malu zaokruženu predstavu. I za to smo se odlučili i dalje držati istog principa METAFORE i ASOCIJACIJE. Prva asocijacija je bila SLIKA i dalje od bukvalnog do apstraktnog - Slika je razapeto platno I zato smo se odlučili da naša predstava bude upravo slika koja će se odvijati na tom razapetom platnu. Druga asocijacija je bila ČOVJEK - Čovjek je tijelo - On stoji na zemlji - Njegove ruke su širina i dubina - Njegove oči sežu u visine Igrat ćemo po platnu tako da će RUKE simbolizirati dubinu i opet od bukvalnog zato što su dio tijela koji je sam po sebi usmjeren prema dubini, pa do metafore – ruke koje rone, istražuju i prve dosežu ono što čovjek poželi. NOGE kao simbol prizemljenosti i stabilnosti predstavljat će zemlju i putovanje, a GLAVA sa svojim mislima i idejama, svojim pogledom predstavlja želju i visinu. Tekst je nastao kao igra asocijacija koja nas podsjeća na nadrealističke igre stvaranja pjesničkih motiva: MORE Duboko je more moje Plavo Bistro i čisto Hladno, duboko Zanos i plač Kap Život Plutam Plutam u plavom kristalu mora More je prijatelj Vjeran i nevjeran Sloboda tiha i glasna More i noć More i korak More i ja More zna Pust je i prazan život bez mora TLO Raspucano, suho, domovina Trava i blato Crno, smeđe, crveno… Obzor Slavonija, njiva, seljak, gruda U zagrljaju raspucane zemlje, domovine moje Tlo, zemlja, glina, blato… pupoljak Zemlja je pješčani mir moramo se čuvati vjetra Mirisna vlažna crna zemlja Život tebi i meni NEBO Vjetar, ptica, sloboda Sloboda i nebo Hladno i toplo… vjetrovito Praznina Nebo je sloboda Ponovno rođenje Ljutit zrak hladan je i ledi te Sretan, toplim rukama grije ti dušu Nebo je prostor i praznina Ispunjenost Glazbene asocijacije su se kretala ovako: MORE – lelujavo TLO – čvrsto NEBO – prozračno I tako je nastala slika ili predstava koja je vrlo jednostavna i koristi vrlo prepoznatljive elemente, a u svom totalu je apstraktna. I mi smo ostvarili namjeru, od poznatog smo došli do nepoznatog, od asocijacije do metafore. Scensku II polazilo je 13-tero učenika što se pokazalo kao idealnim brojem, i 9 hospitanata što se na početku rada činilo mnogo no međutim uz dobru podjelu poslova i izvrsnu suradnju ispalo je vrlo dobro i ne previše. Posebno moram istaknuti angažman Vanje Malner i Denis Mikatović koji su uložile u oblikovanje glazbenog dijela predstave, te hospitanticu Elu Družijanić koja je vrlo aktivno i odgovorno radila na završnoj konstrukciji teksta. Bilo nam je zadovoljstvo surađivati s Teom i scenografskom radionicom koji su nam pomogli pri ostvarivanju naših zamisli i ideja. Učenici su bili polaznici 7 razreda, koji su vrlo brzo međusobno pronašli zajedničke interese i teme. U radu su na početku bili pomalo zbunjeni, no kako se rad širio tako su i oni postajali sve otvoreniji i zanimljiviji. Prihvatili su metodički pristup i prepustili se igri i improvizaciji, shvatili su da će predstava nastati sama bez unaprijed određene redateljeve ideje. I to je smisao. U ovakvom obliku stvaralaštva, djeca nisu ovdje da budu upotrebljena za ideju jednog čovjeka, već je taj jedan čovjek samo poveznica između njih i njihovih ideja i onaj koji ih potiče da ono najljepše u sebi daruju svijetu. Bila mi je velika radost raditi s ovom grupom i malih i velikih koji su se bezrezervno otvarali, progovarali, plesali, koji su stvarali čudesne glazbene motive i pri tome se veselili Jadranka Korda-Krušlin |
< | svibanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv