Zbornik 1992 - stranica 195
Posebnost ovogodišnjeg susreta bile su spontane prezentacije rezultata stvaralaštva pojedinih radionica, bez obzira na zadanu temu. Naime, sve su radionice, svaka sa svog aspekta, razrađivale unaprijed dogovorenu temu: "Biti drukčiji u potrazi za dobrim", na predlošku priče "Lijepa bajama i opaka veljača".
Etape stvaralačkog procesa u literarnoj radionici mogle su se uočiti svakodnevno, iako s različitim trajanjem. Opažanje etapa stvaralačkog procesa u ovoj radionici bilo je posebno otežano jer se radilo o individualnom stvaralaštvu, te je gotovo nemoguće u potpunosti odrediti vrijeme i prijelaz iz jedne etape u drugu. Preparacija je uključivala tumačenje elemenata teorije književnosti, čitanje poznatih književnih djela i razgovor o njima. Cilj čitanja (uz mentorove upute za interpretaciju) i slušanja bilo je upoznavanje učesnika s literarnim izrazom, upotrijebljenim izražajnim sredstvima i porukom napisanog. Djeci je sugerirano da iznose svoje primjedbe, pitanja, zapažanja i prijedloge u vezi pročitanoga. Mentor je poticao učenike na diskusiju i iznošenje spoznaja i doživljaja. U ovoj je etapi bio naglasak na spoznajnom aspektu uz aktivnost mentora usmjerenu ka motiviranju i razvijanju interesa djece za daljnji rad. U ostalim etapama bio je izraženiji doživljajni aspekt. Kao posebno inspirativan izdvaja se odlazak u prirodu (3. dan dopodne). Učenici su dobili uputu da stvaraju (pišu) na osnovi osjetilnih zapažanja i doživljaja. U ovom dijelu nije bilo posrednika između djece i prirode, te je do izražaja došao osobni angažman svakog učesnika. Etape inkubacije, iluminacije i verifikacije nisu se uvijek odvijale sukcesivno. U učesnicima su sazrijevale ideje da bi u nekom trenutku došlo do iluminacije i pisanja teksta (najčešće pjesme). Djeca su radila samostalno, uz konzultacije s mentorom. Komunikacija mentora s učenicima (individualna i frontalna) bila je motivirajuća i poticajna, uz stalnu verbalnu ili neverbalnu podršku. Nakon dorađivanja tekstova uslijedilo bi čitanje na glas pred grupom uz komentiranje i osvrte mentora ili članova grupe. |
< | siječanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv