Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novigradsko2005

Marketing

Zbornik 1992 - stranica 195

Posebnost ovogodišnjeg susreta bile su spontane prezentacije rezultata stvaralaštva pojedinih radionica, bez obzira na zadanu temu. Naime, sve su radionice, svaka sa svog aspekta, razrađivale unaprijed dogovorenu temu: "Biti drukčiji u potrazi za dobrim", na predlošku priče "Lijepa bajama i opaka veljača".

Etape stvaralačkog procesa u literarnoj radionici mogle su se uočiti svakodnevno, iako s različitim trajanjem. Opažanje etapa stvaralačkog procesa u ovoj radionici bilo je posebno otežano jer se radilo o individualnom stvaralaštvu, te je gotovo nemoguće u potpunosti odrediti vrijeme i prijelaz iz jedne etape u drugu.

Preparacija je uključivala tumačenje elemenata teorije književnosti, čitanje poznatih književnih djela i razgovor o njima. Cilj čitanja (uz mentorove upute za interpretaciju) i slušanja bilo je upoznavanje učesnika s literarnim izrazom, upotrijebljenim izražajnim sredstvima i porukom napisanog. Djeci je sugerirano da iznose svoje primjedbe, pitanja, zapažanja i prijedloge u vezi pročitanoga. Mentor je poticao učenike na diskusiju i iznošenje spoznaja i doživljaja. U ovoj je etapi bio naglasak na spoznajnom aspektu uz aktivnost mentora usmjerenu ka motiviranju i razvijanju interesa djece za daljnji rad. U ostalim etapama bio je izraženiji doživljajni aspekt.

Kao posebno inspirativan izdvaja se odlazak u prirodu (3. dan dopodne). Učenici su dobili uputu da stvaraju (pišu) na osnovi osjetilnih zapažanja i doživljaja. U ovom dijelu nije bilo posrednika između djece i prirode, te je do izražaja došao osobni angažman svakog učesnika.

Etape inkubacije, iluminacije i verifikacije nisu se uvijek odvijale sukcesivno.

U učesnicima su sazrijevale ideje da bi u nekom trenutku došlo do iluminacije i pisanja teksta (najčešće pjesme). Djeca su radila samostalno, uz konzultacije s mentorom. Komunikacija mentora s učenicima (individualna i frontalna) bila je motivirajuća i poticajna, uz stalnu verbalnu ili neverbalnu podršku. Nakon dorađivanja tekstova uslijedilo bi čitanje na glas pred grupom uz komentiranje i osvrte mentora ili članova grupe.

Post je objavljen 09.01.2005. u 00:42 sati.