Zakon je zakon, a pravilnik je pravilnik
I sve je jasno u osnovnoj školi.
Zakon kaže: Članak 26. Osnovna škola dužna je organizirati uočavanje, školovanje, praćenje i poticanje darovitih učenika te organizirati dodatni rad prema njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima. Programe za darovite učenike, način uočavanja, školovanje, praćenje i poticanje darovitih učenika utvrđuje Ministarstvo. Članak 27. Učenik koji se ističe znanjem i sposobnostima ima pravo završiti osnovnu školu u kraćem vremenu od propisanoga. U tijeku jedne školske godine učenik može završiti dva razreda. Uvjete i postupak pod kojima učenika može završiti osnovnu školu u kraćem vremenu propisuje Ministarstvo. A Pravilnik kaže: Članak 2. Darovitost je sklop osobina koje učeniku omogućavaju trajno postignuće natprosječnih rezultata u jednom ili više područja ljudske djelatnosti, a uvjetovano je visokim stupnjem razvijenosti pojedinih sposobnosti, osobnom motivacijom i izvanjskim poticanjem. Darovitost je spoj triju osnovnih skupina, osobina: natprosječnih općih ili specifičnih sposobnosti, motivacije i visokog stupnja kreativnosti. Prema sposobnostima područja darovitosti su: 1. opće intelektualne sposobnosti 2. stvaralačke (kreativne) sposobnosti 3. sposobnosti za pojedina nastavna i znanstvena područja 4. socijalne i rukovodne sposobnosti 5. sposobnosti za pojedina umjetnička područja 6. psihomotorne sposobnosti. Članak 8. Učenici osnovne škole mogu u jednoj školskoj godini završiti dva razreda. Učenik od I. do III. razreda osnovne škole može završiti dva razreda u jednoj školskoj godini ako se na osnovi objektivnog ispitivanja čitanja s razumijevanjem, pismenosti i matematičkog znanja i znanja iz drugih nastavnih predmeta utvrdi da je razina njegova znanja viša ili jednaka učenicima u godinu dana starijem razredu. Učenik od IV. do VIII. razreda može u jednoj godini završiti dva razreda polaganjem razrednog ispita. Ali može su tu reći svašta. Samo jedna kemijska napomena. Po meni DAROVITOST nije spoj. Radije bih napisao da je DAROVITOST produkt i lako dobijete formulu za izračunavanje darovitosti. Natprosječne opće ili specifične sposobnosti (od 0 do 10) * motivacija (od 0 do 10) * visoki stupanj kreativnosti (od 0 do10) = DAROVITOST (od 0 do 1000). I jedna možda nepotrebna složena rečenica za razumijevanje poteškoća u vezi s otkrivanjem darovitosti. Inteligencija (bilo koja vrsta) nije nužna za sve darovitosti, a produkt uzrokuje da je pojava s darovitošću zbunjujuća za one koji ju traže. Jedan od faktora ima vrijednost nula, darovitost je nula, iako je raspon od 0 do 1000. Treba li to pojednostaviti? Možda. 0 * 0 * 0 = 0 isto kao što je 10 * 0 * 10 = 0 i kao što je 10 * 10 * 0 = 0 a to znači da nema darovitosti bez obzira na natprosječne sposobnosti ako uopće nema motivacije i visokog stupnja kreativnosti i bez obzira što je raspon tako velik. A zakon i pravilnik kažu Natprosječne opće ili specifične sposobnosti (od 0 do 10) + motivacija (od 0 do 10) + visoki stupanj kreativnosti (od 0 do10) = DAROVITOST (od 0 do 30). Opet možemo pojednostaviti 0 + 0 + 0 = 0 ali je 10 + 10 + 0 = 20 kao i 10 + 0 + 10 = 20 i još kažu 0 + 0 + 0 = 0 ali je 0 + 10 + 10 = 20 kao i 0 + 10 + 10 = 20 a to znači da je unutar raspona od 30 lako dostići iznadprosječnu darovitost i još znači da se iznadprosječna darovitost može dostići bez natprosječne opće ili specifične sposobnosti. Jednom ću se vratiti na testiranje inteligencije i inteligencije (ovo drugo je množina). Vratit ću se i na inteligencije (glasi pravilno rečenica za ono drugo). |
< | siječanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv