I sve je jasno u osnovnoj školi.
Zakon kaže:
Članak 26.
Osnovna škola dužna je organizirati uočavanje, školovanje, praćenje i poticanje darovitih učenika te organizirati dodatni rad prema njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima.
Programe za darovite učenike, način uočavanja, školovanje, praćenje i poticanje darovitih učenika utvrđuje Ministarstvo.
Članak 27.
Učenik koji se ističe znanjem i sposobnostima ima pravo završiti osnovnu školu u kraćem vremenu od propisanoga.
U tijeku jedne školske godine učenik može završiti dva razreda.
Uvjete i postupak pod kojima učenika može završiti osnovnu školu u kraćem vremenu propisuje Ministarstvo.
A Pravilnik kaže:
Članak 2.
Darovitost je sklop osobina koje učeniku omogućavaju trajno postignuće natprosječnih rezultata u jednom ili više područja ljudske djelatnosti, a uvjetovano je visokim stupnjem razvijenosti pojedinih sposobnosti, osobnom motivacijom i izvanjskim poticanjem.
Darovitost je spoj triju osnovnih skupina, osobina: natprosječnih općih ili specifičnih sposobnosti, motivacije i visokog stupnja kreativnosti.
Prema sposobnostima područja darovitosti su:
1. opće intelektualne sposobnosti
2. stvaralačke (kreativne) sposobnosti
3. sposobnosti za pojedina nastavna i znanstvena područja
4. socijalne i rukovodne sposobnosti
5. sposobnosti za pojedina umjetnička područja
6. psihomotorne sposobnosti.
Članak 8.
Učenici osnovne škole mogu u jednoj školskoj godini završiti dva razreda.
Učenik od I. do III. razreda osnovne škole može završiti dva razreda u jednoj školskoj godini ako se na osnovi objektivnog ispitivanja čitanja s razumijevanjem, pismenosti i matematičkog znanja i znanja iz drugih nastavnih predmeta utvrdi da je razina njegova znanja viša ili jednaka učenicima u godinu dana starijem razredu.
Učenik od IV. do VIII. razreda može u jednoj godini završiti dva razreda polaganjem razrednog ispita.
Ali može su tu reći svašta.
Samo jedna kemijska napomena. Po meni DAROVITOST nije spoj.
Radije bih napisao da je DAROVITOST produkt i lako dobijete formulu za izračunavanje darovitosti.
Natprosječne opće ili specifične sposobnosti (od 0 do 10) * motivacija (od 0 do 10) * visoki stupanj kreativnosti (od 0 do10) = DAROVITOST (od 0 do 1000).
I jedna možda nepotrebna složena rečenica za razumijevanje poteškoća u vezi s otkrivanjem darovitosti. Inteligencija (bilo koja vrsta) nije nužna za sve darovitosti, a produkt uzrokuje da je pojava s darovitošću zbunjujuća za one koji ju traže. Jedan od faktora ima vrijednost nula, darovitost je nula, iako je raspon od 0 do 1000. Treba li to pojednostaviti?
Možda.
0 * 0 * 0 = 0 isto kao što je 10 * 0 * 10 = 0 i kao što je 10 * 10 * 0 = 0
a to znači da nema darovitosti bez obzira na natprosječne sposobnosti ako uopće nema motivacije i visokog stupnja kreativnosti i bez obzira što je raspon tako velik.
A zakon i pravilnik kažu
Natprosječne opće ili specifične sposobnosti (od 0 do 10) + motivacija (od 0 do 10) + visoki stupanj kreativnosti (od 0 do10) = DAROVITOST (od 0 do 30).
Opet možemo pojednostaviti
0 + 0 + 0 = 0 ali je 10 + 10 + 0 = 20 kao i 10 + 0 + 10 = 20
i još kažu
0 + 0 + 0 = 0 ali je 0 + 10 + 10 = 20 kao i 0 + 10 + 10 = 20
a to znači da je unutar raspona od 30 lako dostići iznadprosječnu darovitost
i još znači da se iznadprosječna darovitost može dostići bez natprosječne opće ili specifične sposobnosti.
Jednom ću se vratiti na testiranje inteligencije i inteligencije (ovo drugo je množina).
Vratit ću se i na inteligencije (glasi pravilno rečenica za ono drugo).
Post je objavljen 06.01.2005. u 10:30 sati.