nitko nije otok

četvrtak, 19.04.2007.

Ptice

Evo me smirene, nahranjene i zadovoljne natrag. Uklopljena ponovo na relaciju kuća- posao, posao-kuća. Ali potpuno odmorena. Nema teškog buđenja i jutarnjeg umora, čista energija. Nahranilo me more, obično, čisto gledanje u more. I širok, otvoren pogled od Vrulje do Omiša.
Jučer mi je u ruke došla knjiga "Hiperaktivni sanjari" Marka Fereka. Podsjetila me da sam prije otprilike dvije godine prisustvovala seminaru "Hiperaktivno dijete". Predavanje nam je uz psihijatre, psihologe, defektologe, održao i mladić s ADHD-om. Tada sam slušajući njega odreagirala emocionalno vrlo burno, i bila na rubu plaća. Ispričao je svoje iskustvo, svoje odrastanje,školovanje, govorio o samopouzdanju, nerazumijevanju okoline, i konačno o spoznaji da različitost nije poremečaj ili deficit , već dar.
ADHD je skraćeni naziv za poremećaj pažnje i hiperaktivni poremećaj. ADHD se dijagnosticira prema simptomima nepažnje, hiperaktivnosti i impulzivnosti. ADHD nije faza koju će dijete prerasti, nije uzrokovana roditeljskim neuspjehom u odgoju, niti je znak djetetove "zločestoće". To je stvarni, biološki uvjetovan poremećaj, i izvor je zabrinutosti roditelja, a najviše samog djeteta. Djecu koja imaju te simptome roditelji često opisuju kao nemoguću. S druge strane to su djeca koja znaju zasjati i iznenaditi svojim mogućnostima.
Da bi se dijagnosticirao ADHD treba biti prisutno barem šest simptoma nepažnje ili barem šest simptoma hiperaktivnosti i impulzivnosti. Također je važno da ti simptomi trebaju trajati najmanje šest mjeseci u neskladu s razvojnim stupnjem. Neki simptomi postoje i prije sedme godine života.
Dijete koje ima problem na području hiperaktivnosti:
-često trese rukom i nogom ili se vrpolji na stolcu
-često ustaje sa stolca u razredu ili negdje drugdje gdje se očekuje da ostane na mjestu
-trči, skače ili se penje u situacijama u kojima to nije prikladno
-često su u pogonu ili kao da ih pokreće motor
-često puno priča i glasno je
Nepažnju kod djeteta možemo uočiti kroz sljedeća ponašanja;
-radi pogreške zbog nemara ili ne posvećuje pažnju detaljima
-teško održavaju pažnju u zadacima ili igri
-čini se da ne sluša čak kada mu se izravno obraćamo
-teško organizira zadatke i aktivnosti
-često gubi stvari potrebne za ispunjavanje zadaća ili aktivnosti
-lako ga ometaju vanjski podražaji

-često ne prati upute i ne dovršava školske uradke
-teško se koncentrira
-kratko trajanje pažnje
Impulzivno dijete:
-"istrčava" s odgovorima prije nego što je završeno pitanje
-ima poteškoća s čekanjem reda
-često prekida i ometa druge
-burno reagira
-djeluje prije nego što promisli
prebacuje se s jedne aktivnosti na drugu
-prekida razgovor
Postoje razlike u ponašanju djeteta s ADHD-om koje su specifične za pojedinu kronološku dob. Siguran odgovor da li je dijete hiperaktivno može se dobiti jedino od stručnjaka mentalnog zdravlja tj. dječjeg psihologa, defektologa ili psihijatra. Radi li se stvarno o ADHD-u stručnjak će predložiti tretman.
Da bi se razumijelo osobe s ADHD-om Marko Ferek vodi udrugu "Buđenje" i održao je niz predavanja i radionica.
Knjiga "Hiperaktivni sanjari drugačiji, lošiji,bolji" pomoći će svima da bolje razumijemo i prihvatimo ljude koji su drugačiji.
Poznati hiperaktivni sanjari: Thomas Edison, Albert Einstein,Isaac Newton,Leonardo da Vinci......

- 18:02 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.