Ima li života poslije Adventa?
Prije nekoliko godina je velikim plakatima sa sloganom "Ima li života u Dalmaciji?" krenula reklamna kampanja za novi tjednik "Vrijeme" i taj je slogan uskoro u našoj obitelji postao razlog za opću zafrkanciju ... a ovih sam ga se dana sjetio vezano uz upravo završene gradske adventske aktivnosti. Grad je posljednjih tjedana živio intenzitetom kakvog već dugo nije doživio, cijeli taj niz zbivanja (pretežno uspješnih, rekao bih) pratila je i adekvatna medijska pompa, i po drugi puta je stiglo priznanje za najbolju evropsku destinaciju, gradonačelnik je cvao od ponosa ....
... i sad je odjednom, silom kalendara, cijela priča nestala - plop, nema više! Kao da se grad odjednom našao u zrakopraznom prostoru! Iskreno, nije to samo zagrebački fenomen, bio sam nekih prijašnjih godina i u drugim evropskim gradovima nakon Nove godine i svi su izgledali sivo, prazno, pomalo izgubljeno ... poput perioda triježnjenja nakon pijanke. Jednostavno, treba neko vrijeme da grad opet prodiše i zaživi. Ali, bojim se da će Zagreb brzo dobiti injekciju za razbuđivanje, izbori nisu tako daleko i ne vjerujem da će El Bandillero dugo izdržati bez akcije .... već se bojim da će opet izletjeti neki morski projekat ... Jelačić plac, gdje je još do nedavna bio niz štandova Snimio: Vanja Ponovo se naziru klupe ... Snimio: Vanja Gajeva ulica, ostaci štandova. Snimio: Vanja Gajeva ulica, posljednja dva preostala nerazmontirana štanda. Snimio: Vanja Bogovićeva ulica, čeka se odvoz ... Snimio: Vanja Bogovićeva ulica, ekipa u akciji ... Snimio: Vanja Bogovićeva ulica, ostaci smeća ... Snimio: Vanja Oznake: Advent, raspremanje, jelačić plac, Gajeva ulica, Bogovićeva ulica, centar |
Gajeva ulica: Evo napokon novosti u zagrebačkoj biciklističkoj infrastrukturi!Detalj novouređene i još neotvorene Gajeve ulice, snimljen jučer, 29.11.2016. Snimio: Vanja Već dugo vremena nije bilo bitnijih (dobrih) novosti vezanih uz zagrebačku biciklističku infrastrukturu - posljednja je bila, ako se ne varam, otvaranje nove biciklističke staze od Buzina do Velog polja u smjeru Velike Gorice (nisam ju još posjetio, ali kažu da je staza vrlo dobra uz tek poneki promašeni detalj), a prije toga .. eh, teško je sjetiti se, valjda dugo očekivana promjena gradskog kursa kojom se umjesto omraženih i jedva upotrebljivih spirala za parkiranje bicikala napokon počinju postavljati korisnicima i biciklima puno ugodnije "klamerice". Ali, kako ovih dana očekujemo otvaranje novouređene Gajeve ulice saznao sam od kolega u "Sindikatu biciklista" kako su, na opće iznenađenje, uočili novosti u uređenju biciklističkog prometa u toj ulici! Posljednjih smo godina navikli da se to pitanje rješavalo uglavnom politikom "kista i boje" tj. postavljanjem (farbanjem ) biciklističke staze na pločnik čime nisu bili sretni niti pješaci niti biciklisti jer je na uskim gradskim pločnicima u pravilu nemoguće naći dovoljno mjesta za jedne i druge i onda se takvim stazama zapravo samo unosio razdor između tih dviju "nemotoriziranih" grupa u prometu. Najbolji (odnosno najgori) primjer za to je uvođenje biciklističke staze uz južni "zeleni val" (smjer istok) gdje jedva da ima mjesta za mimoilaženje pješaka i biciklista, a kad se uz to dodaju posebni problemi na nekim istaknutim mjestima (recimo, prekid staze u blizini križanja sa Trgom kralja Tomislava) cijela je ta priča posve promašena. S druge se strane pokazalo da je biciklistička traka uz sjeverni "zeleni val" (smjer zapad) jedna od najboljih u gradu jer ne dovodi do konflikata između pješaka i biciklista i ona zapravo ima samo jedan bitan problem (vrlo važan) - izrazito loše riješen završetak staze kod Savske ceste na kojem biciklisti nemaju mogućnost normalnog prelaska na cestu već su po zakonu osuđeni da se prije inače vrlo prometnog raskršća siđu s bicikla i uguraju se među pješake (bilo bi puno bolje i sigurnije da se staza nastavila preko raskršća pa da se tamo biciklisti prebace na sjevernu stranu Klaićeve ulice). Izrazito loš primjer biciklističke staze na južnom "zelenom valu" (Interkonti - Sheraton) kojom se pješacima oduzima gotovo pola pločnika i dovodi u konflikt bicikliste i pješake. Snimio: Vanja Nešto bolji (zbog veće širine pločnika), ali još uvijek nedovoljno dobar pristup rješavanju biciklističkog prometa - Petrinjska ulica. Snimio: Vanja Dobro rješenje biciklističkog prometa - biciklistička traka na sjevernom "zelenom valu" (Džamija - HNK). Snimio: Vanja No, vratimo se mi Gajevoj ulici koja donosi dvije velike novosti, uvođenje "sharrowsa" i "Bike boxova", prometne signalizacije kakve još nije bilo u Zagrebu, no česta je u drugim zemljama. Prije svega tu su "sharrowsi" (Hrvatski prijevod: oznake za zajedničko prometovanje biciklista s motornim vozilima na kolniku) koji bi vozačima motornih vozila trebali sugerirati da je ta prometna traka namijenjena i za biciklističku upotrebu te da na njih obratiti posebnu pažnju. Zagreb je do sada imao tek nekoliko takvih znakova, u Rakovčevoj ulici, koji su tamo (kako sam načuo ... ) postavljeni ilegalno. No, u svijetu takvih znakova ima puno, a ponajviše u jednosmjernim ulicama gdje je biciklistima dozvoljen promet i u smjeru suprotnome dozvoljenom motornim vozilima. Ovdje to nije slučaj (na žalost, mislim da bi se našlo prostora i za takvu primjenu), ali ... ipak je to presedan koji će, nadam se, zaživjeti i u drugim ulicama. Druga novost je pojavljivanje "bike-boxova" (Hrvatski prijevod: površina za zaustavljanje biciklista u raskrižju) koji bi na mjestima gdje su biciklisti najugroženiji (pri polasku na raskršćima) dodatno povećalo njihovu sigurnost dajući im bolju vidljivost i prostor da uhvate brzinu kojom se mogu dalje rkretati ravnopravno sa ostalim vozilima. U drugim zemljama su ti "boxovi" nešto rjeđi od "sharrowsa" i često se rade na mjestima gdje biciklisti žele/moraju mijenjati smjer i trebaju pričekati trenutak za prolazak (npr. kod lijevog skretanja). "Sharrowsi" u Gajevoj ulici - na žalost, ostaje problem nedovoljnog razmaka uz parkirane aute čija vrata pri otvaranju ugrožavaju bicikliste - vpzači auta (i ja sam među njima ) pogledajte OVDJE kako je jednostavno spriječiti takve probleme! Snimio: Vanja "Bike box" na pristupu Gajeve ulice Teslinoj - uočite nepravilan položaj bijele linije za zaustavljanje! Snimio: Vanja. (neke od primjena ovih znakova pogledajte i u OVOM mojem članku napisanom za web portal Pogledaj.to prije dvije godine) Nadam se da će ovi noviteti zaživjeti u prometu i da će ih se svi vozači (i motornih vozila i bicikala) i pridržavati! Za kraj, još kratki spomen dva najvažnija od nekoliko sitnih minusa - bijele poprečne trake za zaustavljanje motornih vozila moraju biti postavljene prije, a ne nakon "bile boxova" (kao što je sada) jer se automobili moraju zaustaviti iza njih, a isto tako ni prijelazi postojećih biciklističkih staza (oba zelena vala) preko zebri nisu izvedeni u skladu sa propisima (uz bijele kvadrate s obje strane). Nadam se da će ti detalji uskoro biti ispravljeni obzirom da "Sindikat biciklista" upravo priprema dopis za građevinsku inspekciju i MUP. Oznake: bicikl, Gajeva ulica, centar, sharrow, bike box |
Još dvije dimenzije jeseni
... noćna i kišna.
Gajeva ulica. Snimio: Vanja Ribnička ulica, Trešnjevka. Snimio: Vanja I tu ne mislim samo na vizualne dimenzije, već i šire ... jučerašnji dan pun južine je širio na sve strane specifične mirise opalog lišća i čak pomalo ljepljiv osjećaj tropskih predjela .. dok je noćna kiša lijepo lupkala po prozorskim staklima i šuštala po lišću platana pored moje zgrade. Pun olfaktorni doživljaj! Oznake: jesen, boje, Gajeva ulica, Ribnička ulica, trešnjevka |
Sutra se na posao vozi biciklom!
Nakon romantike koja je zavladala gradom prošloga petka i ovoga ponedjeljka, kad se grad zaogrnuo bijelim ruhom, vrlo brzo je nastupilo otrežnjenje i grad je poprimio svoje bljuzgasto naličje.
Bljuzga uz tržnicu Prečko snimljena prije nekoliko dana. Snimio: Vanja Na sreću, čini se da će ovaj put otapanje snijega trajati dosta kratko, jer je danas prolazak gradom već posve ugodan. A to znači da nas ništa ne sprečava da učestvujemo u akciji "Winter Bike To Work Day", kojom se potiče upotreba bicikla za svakodnevne aktivnosti i zimi. Na ovome linku se možete prijaviti za učešće u sutrašnjoj akciji, a uvjet za vašu registraciju je popunjavanje kraće ankete koja će vam uzeti nekoliko minuta, a pitanja su vezana uz upotrebu bicikla generalno, a posebice zimi. Eto, ako ste za, prijavite se i baš me zanima koliko će nas biti na ulicama! Bicikl u Gajevoj ulici ovog ponedjeljka. Snimio: Vanja Parkiralište za bicikle ispred firme Ericsson Nikola Tesla ovog utorka. Snimio: Vanja Oznake: bicikl, winter bike to work day, trešnjevka, Gajeva ulica |
Oči u oči, cvikse o cvikseGajeva ulica, ispred reklame za naočale. Snimio: Vanja Oznake: Gajeva ulica, reklama, naočale |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |