Nepoznati Zagreb

25.03.2020., srijeda

Reklame u doba novog kolektivizma



Savska Opatovina, plakat postavljen prije nailaska Corona virusa. Snimio: Vanja


Iako vjerojatno već znate o čemu ću pričati, ipak naznaka za sami početak: Neću govoriti o odjelu za grafički dizajn osnovanom 1984. u okviru pokreta Neue Slowenische Kunst ... već o našoj sadašnjici. A za vas koji ćete ovo čitati za godinu, dvije ili pet, još jedna napomena - ovaj post pišem u jeku svjetske pandemije Corona virusa, već desetak dana su zatvorene državne granice, zatvorene su sve trgovine koje nisu nužne za preživljavanje, ugostiteljski objekti i većina uslužnih radnji, prije 4 dana je zaustavljen zagrebački javni prijevoz, otprije 2 dana nije više dozvoljen izlazak iz mjesta boravka u cijeloj Hrvatskoj, socijalni kontakti u realnom svijetu su svedeni na minimum ...

A uz sve to, prije 3 dana se u Zagrebu desio potres, najsnažniji u posljednjih 140 godina, koji je još dodatno unio nemir i strah u živote Zagrepčana.

I, sad dolazimo do poruke sa ovoga plakata:
Osjećate li se, vi koji čitate ovaj post ovih dana, glamurozno?
Sumnjam.

Živite li svoja pravila?
Hm, sumnjam da će itko od vas na njega odgovoriti pozitivno (eventualno bi to mogao učiniti Pavle Kalinić ...... wink).

I, vjerovali ili ne, čak većina od nas pokazuje puno razumijevanje za ovo ne-glamurozno vrijeme kada ne živimo po svojim pravilima. Razumijemo (ili pokušavamo razumjeti) zašto su ovakva pravila nužna, ponašamo se u skladu sa njima ... i, najveće nam je sad pitanje - dokad ćemo tako?
Prijeti li nam ovakav život još samo 3-4 tjedna?
Ili možda čak 3-4 mjeseca?
Ili ... pišem ovo sa zebnjom u srcu ... možda i (puno) duže?
Pa ćemo se pretvoriti u virtualne "duhove", u društvo u kojem će se ljudi bojati međusobnih susreta, rukovanja, zagrljaja, zajedničkih aktivnosti ...?

Tvorci reklama će se već dosjetiti nekom novom propagandnom triku pomoću kojeg će potaknuti (realnu ili virtualnu) kupnju ... ali mene više brine hoćemo li se mi, kao društvo, kad završi ovakvo izvanredno stanje "dosjetiti" nekom novom opuštenijem životu?

Jer, ovaj vanredni "novi kolektivizam" (možda bi nas sve ovo moglo čak podsjetiti na nekakav vid komunizma, žrtvovanje pojedinačnih ciljeva radi viših zajedničkih ciljeva?) je (jedina) dobra stvar za ovakve trenutke, ali ne bi bilo dobro da nam to pređe u naviku kad ti trenuci jednog dana prestanu ...

Oznake: reklama, Corona, epidemija, potres, Savska Opatovina, društvo


- 09:51 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< ožujak, 2020 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (6)
Srpanj 2020 (3)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (4)
Ožujak 2020 (9)
Veljača 2020 (3)
Siječanj 2020 (9)
Prosinac 2019 (4)
Studeni 2019 (1)
Listopad 2019 (2)
Rujan 2019 (6)
Kolovoz 2019 (13)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (7)
Svibanj 2019 (3)
Travanj 2019 (9)
Ožujak 2019 (8)
Veljača 2019 (3)
Siječanj 2019 (9)
Prosinac 2018 (14)
Studeni 2018 (7)
Listopad 2018 (7)
Rujan 2018 (4)
Kolovoz 2018 (7)
Srpanj 2018 (14)
Lipanj 2018 (11)
Svibanj 2018 (5)
Travanj 2018 (5)
Ožujak 2018 (9)
Veljača 2018 (13)
Siječanj 2018 (15)
Prosinac 2017 (14)
Studeni 2017 (5)
Listopad 2017 (11)
Rujan 2017 (7)
Kolovoz 2017 (6)
Srpanj 2017 (3)
Lipanj 2017 (12)
Svibanj 2017 (16)
Travanj 2017 (15)
Ožujak 2017 (13)
Veljača 2017 (13)
Siječanj 2017 (21)
Prosinac 2016 (14)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (14)

Tema bloga:

Linkovi