Nepoznati Zagreb

13.07.2011., srijeda

Ponovo biciklom u Grazu

Skup biciklista organiziran pred desetak dana o kojem sam pisao OVDJE me je potaknuo da si iz vlastitog zadovoljstva još jednom priuštim dan na biciklu u Grazu. Zaista je užitak provesti dan na biciklu u gradu koji bez zadrške stoji iza upotrebe bicikla kao prijevoznog sredstva i koji aktivno podupire njegovo korištenje!

U Graz sam stigao oko 9h, a napustio sam ga malo iza 21h, a u tom vremenu sam prešao cca 45 km po gradskim biciklističkim stazama prešavši 4 od ukupno 13 glavnih biciklističkih ruta kroz grad (dvije sam poznavao već od ranije - dakle ukupno sam ih prešao do sada 6 odnosno malo manje od polovice). A uz to što mi je taj dan na biciklu priuštio 12 lijepih sati dao mi je i bogat urbanističko-arhitektonsko-prometno-sociološki uvid u biciklističku problematiku grada Graza. No, da ne duljim previše sa ovim uvodom, pogledajte sami fotke i moje komentare (a vi koje ova tema više zanima, pogledajte i moj prijašnji POST o bicikliranju u Grazu)!



Početak: auto sam ostavio na parkiralištu "Ikee" i put prema centru nastavio biciklom. Snimio: Vanja


Kao zanimljivost, na Ikeinom parkiralištu za bicikle sam uočio i IKEA-bicikl! Snimio: Vanja


Obližnji prometni centar Puntigam, mjesto prelaska sa automobilskog i autobusnog na tramvajski prijevoz. Naravno, postoji i natkriveno parkiralište za bicikle kao i direktna veza biciklističkom stazom do centra grada (cca 7 km odnosno 25-30 min). Loša strana je prilično malen broj parkirališnih mjesta za aute i stajališta koja ne pružaju puno zaklona zimi za hladnih vjetrova. Snimio: Vanja


Jedan od nekoliko isključivo biciklističkih mostova na ruti broj 9 koja preko Puntigama povezuje gracerski aerodrom Thalerhof sa centrom. Vidljivo je da je ta ruta novije izvedbe, a teče gotovo isključivo paralelno sa željezničkom prugom od koje je odijeljena visokim zidom koji smanjuje buku i onemogućuje dolazak na kolosijeke. Snimio: Vanja


Primjer podvožnjaka sagrađenog isključivo za promet bicikala (pješacima je prolaz također dozvoljen). Ako se ne varam, u Zagrebu postoji tek jedan podvožnjak takve vrste, onaj ispod željezničke pruge uz Selsku cestu. Snimio: Vanja


Oznaka za staze ima nebrojeno - i ovakvih horizontalnih na kolniku sa smjerom i brojem rute .. Snimio: Vanja


... i ovakvih vertikalnih. Ova oznaka "HR" ne znači da ta staza vodi prema Hrvatskoj ili da hrvati na njoj imaju slučajno prednost wink već je to kratica za "Hauptroute" tj. "glavnu rutu". Snimio: Vanja


Kao uz svaku željezničku prugu (pa tako i onu zagrebačku) tako se i u Grazu uz nju nalazi mnogo skladišta i industrijskih pogona. Za razliku od zagrebačkih koja su većinom napuštena, u Grazu ih dosta još uvijek radi - pogled u tvornicu koja izrađuje siguronosna stakla "Pilkington" koja se mogu vidjeti i na zagrebačkim tramvajima. Snimio: Vanja


No, i Graz ima svoje stare pogone koji čekaju revitaliziranje (češće) ili pak rušenje (rjeđe) ... Snimio: Vanja


... a još se ponegdje nađe i koja stara obrtnička kuća kao ova "šeširdžijska" u Keplerstrasse! Snimio: Vanja


Još nešto iz rubrike "Nepoznati Graz": stara pločixca osiguravajućeg društva - vrlo slična onima zagrebačkima. Snimio: Vanja


Ovaj dodatak "Ovdje se trenutno ništa ne događa" mi je baš zanimljiv - da li su to dodali izvođači radova koji imaju pauzu sa radovima ili pak netko od nadobudnih kritički raspoloženih prolaznika? Snimio: Vanja


Na glavnoj sam ruti broj 5 kopja vodi do Mariatrosta, naselja koje liči našim Gračanima. Biciklistička staza vodi najvećim dijelom uz tramvajsku prugu koja vodi izvan ulica i to je daleko najljepša gracerska vožnja tramvajem (linija je broj 1, prolazi glavnim trgom), a i bicikliranje uz nju je vrlo ugodno. Snimio: Vanja


Tramvaj i biciklistička staza. Snimio: Vanja


Biciklistička staza i tramvajska pruga slijede maleni potočić - ovdje se može vidjeti kako ga "podgrađuju" drvenim oblicama (slična metoda se, iako dosta rijetko, može vidjeti i u nekim zagrebačkim potocima). Snimio: Vanja


Pred ciljem: poznata crkva u Mariatrostu, par stotina metara iza zadnje tramvajske stanice i kraja biciklističke staze. Snimio: Vanja


Pogled sa druge strane - odmor uz ovo malo jezerce (točnije ribnjak) mi je godio nakon bicikla, no atmosferu je remetila buka sa obližnje prometne ceste koju sam izostavio iz kadra. wink Snimio: Vanja


I na ovome okretištu se nalazi natkriveno parkiralište za bicikle. Snimio: Vanja


Još jedan u nizu putokaza, 5,6 km sam od centra. Snimio: Vanja


Tramvajski muzej na okretištu u Mariatrostu. Na žalost, otvoren je samo nedjeljom. Snimio: Vanja


Staro i novo - prizor sa okretišta. Snimio: Vanja


Nekom su ostale hlače na ogradi - da mu nisu ostale i gaće na štapu? wink Snimio: Vanja


Povratak jednim od najugodnijih djelića staze - hladovina, potočić ... Snimio: Vanja


Ni ovo nije loše! Snimio: Vanja


Povratak u centar - u sveučilišnom kvartu nailazim na zgodan "stencil art", ovi pauci i mravi su vrlo uvjerljivi (kao i demonstrant ;o) ). Snimio: Vanja


Odmor u Stadtparku - ono što je nama Jarun, to je njima taj park (te Augarten na južnom dijelu grada). Tokom cijelog dana je park prepun omladine, točno se zna koja se "grupacija" gdje izležava (rockeri, alkići, običan narod ...). A sunčanje, frizbi i "slack lining" su najomiljeniji sportovi. Snimio: Vanja


Nakon odmora i klope opet sam na biciklu - ovaj put idem uzvodno uz Muru sa "Hauptroute nr. 2". Izuzetno ugodna staza koja kreće iz centra i gotovo do izlaska iz grada ne susreće niti jednu jedinu ulicu (raskršća su riješena podvožnjacima ispod mostova), a još k tome je popodne u hladu - čisti užitak! Snimio: Vanja


Jedan od podvožnjaka. Snimio: Vanja


Kalvarienberg uz Muru, jedna od manje poznatih zanimljivosti grada. No, kako je bilo vruće odluičio sam penjanje na ovu stijenu odgoditi za neku drugu priliku. Snimio: Vanja


Pogled na zelenu površinu oko jednog od naselja uz Muru i tu HR br. 2. Puno zelenial, dosta mira (naselje tek sa druge strane dotiče prometniju ulicu), a tom prekrasnom biciklističkom stazom se za 15 minuta može biti u centru. Pa tko ne bi onda upotrebljavao bicikl??? Snimio: Vanja


Biciklističko-pješački most preko Mure sjeverno od centra koji povezuje HR1 (koja se nalazi sa suprotne obale rijeke) i HR2. Naravno, most je opremljen prilaznom rampom tako da nema silaženja s bicikla. Snimio: Vanja


Pogled kroz zatvorena vrata jedne od zajednica "malih vrtlara" ("Kleingartenverein") o kojima sam već pisao post OVDJE. Snimio: Vanja


Podvožnjak ispod cestovnog mosta, a uz rijeku - ja sam na HR1, a preko rijeke je isti takav podvožnjak za HR2. Snimio: Vanja


Čamac na Muri .. jedno od rijetkih mjesta izvan centra gdje je lako prići rijeci. Snimio: Vanja


Za razliku od HR2 koja je velikim dijelom asfaltirana HR1 je pretežno zemljano-pješčana. Snimio: Vanja


I bicikl i ja smo zaslužili odmor - popodnevno izležavanje u Augartenu. Snimio: Vanja


Biciklistički semafor na jednom od raskršća između Augartena i centra. Neka od raskršća imaju čak i rukohvat za bicikliste kako ne bi trebali silaziti sa sica dok čekaju zeleno svjetlo! Snimio: Vanja


Biciklisti smiju i u pješačku zonu (ali samo sa "Schritttempom" tj. brzinom koraka). Snimio: Vanja


Na glavnome trgu pred povratak do Ikee, auta i Zagreba. Na prvo čitanje mi se učinilo da umjesto "Wursttempela" ("Kobasičarski hram") ovdje piše "Wurststempel" ("Kobasičarski štambilj")! wink


Nadam se da vam je bila ugodna ova vožnja biciklom sa mnom po Grazu. wink Pokušajte si sad zamisliti kako bi to izgledalo biti biciklist u Zagrebu kada bi sva ova čuda bila primijenjena u Zagrebu:

- biciklistička staza s kraja na kraj grada uz željezničku prugu (Podsused-Vrapče-Črnomerec-Centar-Maksimir-Dubrava-Sesvete i Centar-Sava-N.Zagreb-Remetinec i Odra)
- nadvožnjaci i podvožnjaci na mjestima gdje se sijeku najprometnije ulice
- putokazi i ostala vertikalna i horizontalna signalizacija
- mnogobrojna parkirališta (neka i natkrivena) za bicikle
- kvalitetna biciklistička karta

To bi bila prava stvar, zar ne?
- 08:15 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Rujan 2024 (2)
Srpanj 2024 (1)
Lipanj 2024 (4)
Travanj 2024 (1)
Ožujak 2024 (6)
Veljača 2024 (6)
Siječanj 2024 (5)
Prosinac 2023 (2)
Studeni 2023 (7)
Listopad 2023 (5)
Rujan 2023 (2)
Kolovoz 2023 (6)
Srpanj 2023 (8)
Lipanj 2023 (11)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (5)
Veljača 2023 (6)
Siječanj 2023 (3)
Prosinac 2022 (7)
Studeni 2022 (8)
Listopad 2022 (3)
Rujan 2022 (2)
Kolovoz 2022 (3)
Srpanj 2022 (14)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (11)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (6)
Siječanj 2022 (9)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (3)
Listopad 2021 (4)
Rujan 2021 (9)
Kolovoz 2021 (6)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (8)
Travanj 2021 (6)
Ožujak 2021 (10)
Veljača 2021 (4)
Siječanj 2021 (1)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (6)
Srpanj 2020 (3)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (4)

Tema bloga:

Linkovi