montelupo

subota, 24.01.2009.

Orijentiranje

U iznenađujuće toplom Kansasu za ovo doba godine, provela sam nekoliko dana u srcu američke provincije orijentirajući se (uglavnom gubeći vrijeme). Lawrence, u kojem je smješteno Kansaško sveučilište gdje smo se orijentirali, mali je provincijski gradić, izgleda kao moderna verzija kaubojskih filmova s glavnom ulicom obrubljenom jednokatnicama, pa samo čekaš Taličnog da odnekud izađe s travkom u ustima. Jedina je razlika jedan neboder i to što umjesto saloona stoje meksičke i grčke zalogajnice. Sveučilište ima mali muzej, sa sasvim pristojnom zbirkom europskog i američkog slikarstva (kutak za kunsthisteričare: jedan Neri di Bicci, dve prekrasna Rimenschneidera, nešto baroknih Venecijanaca). Kako je muzej bio točno preko puta zgrade u kojoj su na orijentirali, još jedan kolega kunsthistoričar Balkanac i ja bježali smo s uvoda u američko školovanje drito na art. Ovo je dakako izvrnuta verzija najgoreg štreberaja, ali što je tu je.

Potom sam poslana sam na Sveučilište u Pittsburghu.

Put iz Kansas Citya (onog u Missouriju, jer ima još jedan u Kansasu, kako mi je otkrio vozač koji nas je vozio na aerodrom) u Pitt je bio čisti avanturizam. Srećom je na isto sveučilište upućena i Ana s Balkana, tako da mi nije bilo dosadno. Avion kojim smo trebale letjeti za Washington bio je otkazan, pa smo umjeso D.C.a posjetile državu Wisconsin, odnosno provele cijelo popodne na aerodromu u Milwakeeju. Na tom aerodromu postoji knjižara koja se zove Renaissance books, a ima antikvarnih knjiga po zanimljivim cijenama (npr. jedno rano izdanje Ruskina po 50 USD) . Osim po ovoj bizarnoj mogućnosti kupovine, taj aerodrom će mi ostati u sjećanju radi šešira u obliku sira, jer je to čini se glavni proizvod Wisconsina. Sir nisam probala, ali šešir jesam.

Pittsburgh još zapravo ne poznajem. Navodno tu ima puno Hrvata, bar se tako priča po domovini. Ja ih još nisam srela, ali to je vjerojatno uvjetovano činjenicom da većinom sjedim u knjižnici, koja je najljepše što mi se dogodilo ovdje. Grad je prekrasan kad se pojavi na izlasku iz tunela koji vodi s aerodroma, dvije velike rijeke, Monongahela i Allegheny ovdje postaju rijeka Ohio, a tzv. zlatni trokut s neboderima na samom je ušću. Ovih je tjedana bilo ledeno, a Ana s Balkana i ja u potrazi za stanom, no sada smo se smjestile i svakodnevica polako počinje...

24.01.2009. u 18:04 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  siječanj, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Srpanj 2009 (1)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (4)
Veljača 2009 (6)
Siječanj 2009 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Americka iskustva

Linkovi


Blog.hr
Blog servis

www.net.hr