BAKLAVA

petak, 12.08.2016.


Često sam čula :"Ne volim baklavu jer je teška,masna,preslatka",probajte ovaj recept,možda Vam se mišljenje promijeni.








OSNOVNE NAMIRNICE:

tijesto za pite i savijače

jaja

šećer

orasi






POTREBNI SASTOJCI:

7 jaja

10 žlica šećera

30 dkg(300 gr) mljevenih oraha

50 dkg(500 gr) tijesta za pite i savijače



za šerbet (šećerni sirup):


50 dkg (500 gr) šećera

7,5 dcl (750 ml) vode


Najprije sam napravila šerbet.U posudu sam stavila šećer i vodu.Posudu sam stavila na vatru,kad se šećer u vodi rastopio kratko sam šerbet prokuhala i odložila da se hladi.U šerbet možete dodati par kolutova limuna da prokuhaju,ja ne stavljam jer mi ne volim.



U pleh za pečenje u tankom sloju stavila sam orahe,predhodno sam zagrijala pećnicu na 180 stupnjeva.U pećnicu sam stavila pleh s orasima na cca 10 min,probam rukom kad orasi "šuškaju" izvadim ih iz pećnice i ostavim ih da se ohlade.Ovo nije obavezno,meni ovakvi orasi imaju posebnu aromu i puno su mi bolji nego kad nisu tostirani.Hladne orahe sam samljela ručnim mlinom (za mljevenje ne koristim nikakve električne uređaje,orasi postanu masni,slični pasti,a kod ručnog mlina ostanu lepršavi,pahuljasti "lagani").Izmijerila sam šećer i razdvojila jaja.(Nekako volim kad imam pripremljene sve namirnice).Razdvojila sam jaja.





Od bjelanjaka sam izmiksala čvrsti snijeg,dodala mu 1/3 šećera,izmiksala,zatim dodala drugu trećinu ponovo izmiksala i isto ponovila sa trećom.U ovu smjesu sam isto na tri puta dodala žumanjke,između svakog dodavanja žumanjaka smjesu sam izmiksala.Više mi mikser nije trebao.





U dobivenu masu dodala sam 1/3 oraha umiješala ih silikonskom lopaticom praveći kružne pokreta odozdo prema gore (na taj način orasi neće ostati na dnu posude nego će biti ravnomjerno raspoređeni),zatim drugu trećinu,umiješala ih na isti način i postupak ponovila sa trećom trećinom oraha.





Tijesto sam izrezala malo veće od lima za pečenje (vidi se na slici 2.) (tijekom pečenja tijesto se "stisne")Ja iskoristim i dijelove tijesta koje odrežem (slika 3.)Lim za pečenje sam lagano namazala uljem,složila tri lista tijesta (kad stavljam odrezane dijelove tijesta stavim prvi list cijeli,drugi red stavim odrezane dijelove jedan do drugog i treći list cijeli).U paketu uglavnom ima 10 listova tijesta.izračunam koliko ću redova imati s obrezanim dijelovima tijesta da znam rasporediti nadjev.Na tijesto sam stavila nadjev.Postupak sam ponavljala dok nisam potrošila tijesto i nadijev.Tri lista tijesta,lagano premažem uljem,dio nadjeva i tako redom.Na kraju tijesto premažem s uljem i stavim peći u predhodno zagrijanu pećnicu na 180 stupnjeva i pečem dok kolač ne poprimi zlatno-smeđu boju.cca 30 min (pećnica bez ventilatora malo duže.







Vruću baklavu prelijem hladnim šerbetom koji sam prvi napravila.Pokrijem alu folijom i ostavim da se hladi i da baklava upije šerbet.(šerbet možete napraviti po vlastitom ukusu,smanjiti ili povećati količinu šećera)Hladvu baklavu izrežem na kvadrate i svaki kvadrat na dva trokuta (rezati se može i u limu za pečenje).Dobro rashlađebu baklavu poslužim uz komadić limuna.




U plehu ostane šerbeta prema ukusu serviranu baklavu možete preliti s njim.



Ovo ja malo igranja yes





Oznake: jaja, šećer.orasi.tijesto za savijače i pite

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.