ZAPEČENA PILEĆA PRSA (GRATINIRANA PILEĆA PRSA)

utorak, 19.04.2016.



Gratinirati se može riža,povrće,tijesto,meso.Za gratiniranje koristimo bešamel umak,vrhnje pomiješano s jajima,mrvice za
pohanje,parmezan ili neki drugi sir.Kod gratiniranja dobijemo hrskavu zlatno smeđu koricu,a sastojci unutra su meki i sočni.


OSNOVNI SASTOJCI:

pileća prsa

vrhnje za kuhanje

ribani sir(ja sam koristila mozzarellu)






POTREBNE NAMIRNICE:

1kg pilećih prsa na kosti (1000gr)

5 dcl vrhnja za kuhanje (500 ml)

50dkg naribane mozzarelle (500gr)

sol,biber

masnoća za pečenje (maslac,ulje,po vlastitom izboru)


S mesa sam odstranila kožu i odvojila ga od kosti.Odstranila sam masnoću i napravila četiri podjednaka odreska.
(Možete koristiti i gotov pileći file).Odreske sam posolila i pobiberila s obadvije strane.





U posudu za pečenje nalila sam 6 velikih žlica suncokretovog ulja.Kad se ulje zagrijalo stavila sam odreske i pekla ih
dok nisu poprimili zlatno-smeđu boju s obje strane





Pečene odreske sam poslagala u keramičku posudu za pečenje.Dodala sam masnoće na kojoj su se odresci pekli.(Za gratiniranje treba izbijegavati emajlirane posude,koristite posude od vatrostalnog stakla,keramičke posude ili inox lazanjere).
Odreske sam prelila vrhnjem za kuhanje,vrhnje ih gotovo skroz treba prekriti.





Predhodno sam zagrijala pećnicu na 180 stupnjeva i stavila peći odreske zalivene vrhnjem.(Pećnica bez ventilatora 200
stupnjeva).Povremeno sam provjeravala i pekla dok dio vrhnja nije ukuhao,dio vrhnja upije meso,meso poprimi zlatno-smeđu
boju.Pećnicu sam pojačala na 250 stupnjeva,a posudu izvadila iz pećnice.Zapečeno meso sam prekrila ribanim sirom.





U međuvremenu se pećnica dodatno zagrijala,potrebna je visoka temperatura da se sir u što kraćem vremenu rastopi i
poprimi zlatno smeđu boju.Gratinirana pileća prsa su gotova.





Znamo da su pileća prsa suha,a ovim načinom spravljanja smo dobili sočne i mekane odreske.Dok se meso peklo skuhala
sam njoke i procijedila,ali sam u njima ostavila vode u kojoj su se kuhali. Posudu s masnoćom u kojoj sam pekla same odreske,
predhodno sam zagrijala i u nju stavila njoke.Voda koja je ostala u njokima rastopit će "talog" od pečenog mesa (karamelizirani
sloj).Njoke nisam miješala nego povremeno protresla posudu.Karamelizirani dio se otopio,voda je isparila i dobila sam ukusne
njoke lijepe boje.






Probajte,možda će Vam se svidjetifino




<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.