< | lipanj, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
‘Geography Class For Racist People’ Roasts Ignorant Trolls Of The Internet Podnaslov veli: urnebesno prženje "rasističkih idiota koji ne zaslužuju internet vezu". I što reći, curka to odrađuje vrhunski! |
Boris Dežulović: Bitka za Vodice "Ovako je bilo. Najprije je četiri dana pred izbore, u srijedu 17. svibnja, predsjednik Vlade Andrej Plenković u Vodicama kraj Šibenika svečano otvorio fantastičnih pet kilometara dugačku novu zaobilaznicu, ako i ne najdužu, a ono zacijelo najmoderniju cestu na svijetu, sa čak dvije prometne trake - jednom ovamo, drugom onamo – opremljenu sofisticiranim trokutastim prometnim znakovima, putokazima, ogradom, suvremenim trobojnim semaforima i onim isprekidanim bijelim crtama po sredini što su ih Vodičani do tada mogli vidjeti samo u dokumentarcima Discovery Channela. Grandiozni spomenik čovjekovu graditeljskom geniju – jedino djelo ljudskih ruku vidljivo sa svetišta Gospe od Karmela na obližnjem brdu Okitu - premijer je otvorio osobno se provozavši zaobilaznicom, izrazivši pred novinarima oduševljenje asfaltnom ljepoticom „koja će pridonijeti kvalitetnijem životu stanovnika Vodica“. „Nova obilaznica je nešto duža od stare ceste“, objasnila je HDZ-ova gradonačelnica Vodica Branka Juričev-Martinčev, „ali će se po njoj moći voziti tridesetak kilometara na sat brže.“ Okupljeni mještani, kako bilježe mjesec dana stari internetski ljetopisi, sumnjičavo su pak gazali još vrućim asfaltom, skeptično vrtjeli glavama i podozrivo zagledali u prilazne rampe i znakove, rogoboreći kako nova zaobilaznica, na brzinu zgotovljena samo za potrebe lokalnih izbora, izgleda prilično nesigurna za cestu koja bi trebala pridonijeti ikakvom, a kamoli, kako ono, „kvalitetnijem životu“. Njihove strahove otklonio je, međutim, vodički župnik don Franjo Glasnović, poškropivši asfalt svetom vodicom i stavivši ga pod izravnu zaštitu Duha Svetoga. Onda je sutradan ujutro, niti dvanaest sati nakon puštanja u promet – još se presječena crveno-bijelo-plava traka veselo vijorila na proljetnoj buri - na križanju nove zaobilaznice s Jadranskom magistralom došlo do sudara dvaju osobnih automobila, a dvije ozlijeđene osobe brzom su intervencijom Hitne pomoći prevezene u Opću bolnicu Šibenik." "Pouka ove priče? Dakle, ukratko: HDZ pred izbore svečano obeća, premijer svečano otvori, a seoski župnik svečano blagoslovi suvremeni nekakav velebni objekt, recimo cestu kojom će se moći voziti mnogo brže nego starom, HDZ tako uvjerljivo pobijedi na izborima, a na novoj se cesti u prvih mjesec dana slupa desetak automobila, pogine dvoje ljudi i nastrada još šestoro, pa u HDZ-u objasne da je to zato što ljudi na njoj voze mnogo brže nego starom, i da ljudi mnogo brže voze jer je cesta koju su obećali i sagradili - previše dobra. A vi i dalje pitate koja je pouka?" Džaba gluvom govoriti. |
Forum tjedni magazin Velimir Visković: "Pozivam sve svoje prijateljice i prijatelje na sutrašnje okupljanje na Trgu maršala Tita. Josip Broz Tito simbol je antifašističke narodnooslobodilačke borbe; uklanjanjem njegova imena šačica neoustaša želi dovršiti radikalnu reviziju povijesti, sedam desetljeća nakon rata promijeniti ishod II. svjetskog rata. Ali ne branim antifašistički pokret samo zato jer je pobijedio u globalnim razmjerima; osobno bih ga branio svim sredstvima i da je Hitler skupa sa svojim kvislinzima pobijedio na globalnoj razini. Ne prepoznajem ništa humano, toplo, afirmativno, ljudsko u fetišizmu nacije i države; isključivo mržnju prema manje vrijednima. Ropstvo za niže rase i narode. Tu mržnju prepoznajem i kod naših neoustaša. Vjerujem da većina Zagrepčana dijeli moje antifašističke stavove. To zna i ova šačica desničara koja iznuđuje izravnu odluku tanke skupštinske većine ucjenjujući prevrtljivog Bandića; oni znaju da na referendumu ne mogu pobijediti! Zato pokažimo sutra, na Dan antifašističke borbe, 22. lipnja u 19 sati, koliko nas ima!" padaj silo i nepravdo... Ne gajim nikakve iluzije vezano uz Tita. Autokracije i pripadajući im kultovi ličnosti bez iznimke odbojni su mi i mrski. Ali ovdje se traži opet stati i stojim kontra nastupajućeg mraka fašizma crnokošuljaške neoustaške žgadije kojoj je narod već jednom opalio vritnjak upravo pod Titovim antifašističkim vodstvom. To je elementarno pitanje civilizacijskog i obiteljskog dobrog odgoja. SF-SN! |
Sudrugovima iz kulta, prvi je dan ljeta, a Zima je stigla! |
Marina Kelava: Kako smo postali lako zapaljivi Od poplava do požara. Od Gunje do Tučepa. Kao i u svemu, tri desetljeća nemara za prirodna bogatstva i okoliš, neodgovornost, aljkavost, neulaganje u obrazovanje, modernizaciju i infrastrukturu, privatni interesi, trka za profitom, prstohvat vremenskih neprilika i nesretnog ljudskog faktora - i eto recepta za katastrofu."Najmanje 150, a vjerojatnije nekoliko stotina ljudi, živo je izgorjelo u Europi u svega nekoliko dana. Riječ je o dvije velike nesreće, jednoj usred britanske metropole Londona (barata se brojkom od 80-ak do nekoliko stotina žrtava), drugoj u ruralnom području Portugala (zasad je brojka poginulih 62). I dok požari u zgradama nisu neobična pojava kao ni požari u mediteranskim šumama, brojati izgorjele ljude u desecima u Europi jest. Živimo, naime, u uvjerenju kako u Europi imamo uspostavljene određene standarde sigurnosti koji će spriječiti da tragedije dosegnu ovakve brojke kakve smo navikli da dolaze iz trećesvjetskih država gdje europska kolonizacija nikad nije stavljala sigurnost ljudskog života na prvo mjesto. No, imamo li? Mogli su nas u to razuvjeriti razmjeri ljudskih gubitaka u prošlogodišnjim potresima u Italiji kada se pokazalo da su nove zgrade padale kao da su sklepane kuće u nekom slamu, a ne u Europskoj uniji, posljedica mafijaškog dominiranja građevinom, korupcije, štednje na materijalima i slično. U tome nas mogu razuvjeriti i tragedije ovih 150 do nekoliko stotina ljudi koji su zadnje trenutke života proživjeli u ogromnom strahu, gledajući kako im se vatra približava i znajući da će umrijeti u plamenu, ako prije ne umru od gušenja dimom." "Kakve to veze ima s portugalskim seljacima, izgorjelima u automobilima dok su pokušavali pobjeći od vatre ili u svojim kućama? Sigurno je da u Portugalu nisu uljepšavali prirodu stablima eukaliptusa, ali saditi eukaliptuse u području koje je na udaru požara čini se barem jednako nerazumno kao oblagati neboder zapaljivim pločama. Ovaj je požar, najsmrtonosniji u povijesti te zemlje, počeo od udara gromova, kombiniran sa sušom i vrućinama iznad 40 stupnjeva. Isto kao i u slučaju Grenfella, nije neobično da izbije požar, ali jest neobično da putem pokupi toliko ljudskih života sa sobom. Ono o čemu bi trebale vrištati naslovnice novina jest, ovako izgleda klimatska apokalipsa spojena s ekonomskim interesima, okolišnom i društvenim degradacijom." "Šume ubojice i zgrade ubojice, čini se, nova su europska normalnost. Degradacija socijalne države i degradacija okoliša u ime profita napreduju u Europi, smanjujući putem vrijednost ljudskih života, a ni Hrvatska, s koncesioniranjem i rasprodajom infrastrukture i prostornih resursa, sasvim sigurno, iz ovog procesa nije izuzeta." |
Super je urnebesan onaj diogenov ciklus O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj, a na sličnom je tragu i ova verzija u obliku tjednog pregleda turske sapunice. Nisam pronašla da ju je Slobodna Dalmacija još postavila na međumrježje, pa rekoh, hajde, da uploadiram za raju, bujrum! |
Nedavno sam naletila na članak o "Istini iza fotografije mladenaca koja je dirnula stotine tisuća duša" tj. priči iza viralne fotografije uplakane nevjeste koja je kao raznježila sav romantičarski svijet. Ukratko, famozna „tajna“ bi bila da je umjetnički nastrojenom fotografu u jednom trenutku dodijalo fotkati usiljene kič-šablonske prizore mladenaca od kojih živi (uz standardne zalaske sunca, rascvale ružine grmove, palme, rive, fontane i slično, znate kako to već ide) pa je mladoženji dao uputu što da svojoj odabranici šapne na uho kako bi je iznenadio i raznježio - a da će ih onda on, u tom kao autentično-spontanom i romantičnom trenutku mladenkine predviđene ganutosti, uhvatiti objektivom za naj-fotku (digresija: jer se od mlade na „njen dan“ očekuje tronutost do suza budući su suze krajnji dokaz ženine sreće?). Romantičari bi na cijelu situaciju rekli „kao Cyrano na Christianovo uho pod balkonom voljene Roxane“, a manje romantični bi rekli „kao gluhi telefon“: ovaj doslovno uputio mladoženju što da šapne mladoj, mladoženja primijenio na mladenku, ova se rasplakala (pretpostavka dirnute većine je od ganuća, a ne od stida što joj dragi nije u stanju samostalno smisliti dvije suvisle?) i u konačnici ovaj foto-makijavelić opali „Sveti gral“ fotogeničnosti - suze radosnice na licu mlade nevjeste, „savršenu“ reklamnu fotku kojom će nahraniti portale i publiku gladnih narativa Romantike te izreklamirati sebe. No on ih je zapravo išao hvatati u trenutku, khm, ne baš drvenog željeza, ali recimo - spontanije namještenosti pred kamerama (od uobičajene usiljene namještenosti pred kamerama). Jer ipak je i dalje riječ o namještenosti, samo što je fotograf umjesto fizičkog namještanja u kič romantičnu pozu pribjegao emocionalnom namještanju mladenaca u kič romantičnu pozu. Mislim da se već sluti o čemu to ja ovdje. U fokusu: Poza. (Poza može biti samo u fokusu (tuđeg oka, oka objektiva, prisustva drugog), no sve u fokusu ne mora biti Poza. Ako gledamo, pratimo ili snimamo nešto nesvjesno našeg ili oka kamere, ono ne reagira Pozom.) Bez obzira na vještinu i majstorstvo inscenirane „spontanosti“, „autentičnosti“ i sl., ako je svjesna oka kamere ona je neizbježno i dalje poza (pred kamerama). Biti (ponašati se) solo i biti pred pogledom (okom drugog) dva su bivanja. Ali ni to nije diskvalifikacija sama po sebi. Poziranje je potpuno legitimno (nekome i posao, npr. svakom glumcu, manekenu, foto-modelu, kao i mladencima uostalom, a pozirati se može i iz praktične potrebe (recimo fotke za osobnu) ili iz zabave (blesiranje pred drugima, šašavi selfiji i sl.) i tako dalje). U navedenom slučaju uplakane mladenke, primjerice, svi su dogovorno htjeli i pristali na poziranje i na obostrano zadovoljstvo odradili ugovoreni posao, i fotograf koji je dobio nešto drugačije od standardne šablone (fotke mladenaca), a i mladenci koji su htjeli i dobili jedinstvene romantične fotke vlastitog vjenčanja za vječnu uspomenu. I, iako za moj ukus teška šećerlema, sve legitimno, sve 5 (to jest, sve dok ne počne uvjeravanje silom da nije riječ o pozi, u pokušaju prodaje/podvale nekih drugih narativa). Prigodno za jedan filmski happy end. Ukratko, poza nije samopodrazumijevajući bauk. No zato možemo i trebamo razgovarati o kvaliteti poze. Strike a pose! Poza 1.: OVO JE DOGOVORENO FOTOGRAFIRANJE NA DVORU ZA KOJE SAM SE SPECIJALNO OBUKLA, NAŠMINKALA I NAPRAVILA FRIZURU, ALI ĆU SI SADA POMNO NAMJEŠTENA SJESTI ZA ZLATNI RADNI PREDSJEDNIČKI STOL, POD NJIM ANATOMSKI NEUDOBNO ALI PO BONTONU PRAVILNO SKUPITI I NAKOSITI NOGE TE KO FOL POTPISUJUĆI GLEDATI U NEKE PAPIRE A NE DIREKTNO U FOTOAPARAT TAKO DA IZGLEDAM ZAPOSLENO I PAMETNO. A istog dana, no u drugom svemiru...(IZVOLITE PRIMIJETITI I DOMOLJUBNO RASPOREĐENE DOMOLJUBNE DETALJE NA STOLU TE ŽENSKE LIKOVE NA ZLATNO-UOKVIRENIM ULJIMA IZA MENE KOJA SU TAMO ZATO ŠTO ŽELIM PORUČITI DA SAM JA KAO ŽENA-PREDSJEDNICA ŽESTOKA POBORNICA ŽENSKIH PRAVA OSIM, NARAVNO, KAD PROLAZIM KRAJ BOČNIH VRATA TVORNICE ORLJAVA, KAD SE ULIZUJEM TRUMPU I U OSTALIM NEBITNIM SITUACIJAMA) Poza 2.: OVO JE DOGOVORENO FOTOGRAFIRANJE U PRIRODI ZA KOJE SAM SE SPECIJALNO OBUKAO, OBRIJAO I RAZBARUŠIO FRIZURU, PA ĆU SADA POMNO NAMJEŠTEN U SPORTSKI ĐIR PROVESLATI KAJAKOM PO NIAGARI TE KO FOL NE MAREĆI ZA KAMERE I FOTOAPARATE USPUT ĆASKATI SA GRAĐANIMA TAKO DA IZGLEDAM LEŽERNO A ZAINTERESIRANO I AKTIVNO, ZGODNO A PAMETNO, SVE U SVEMU SEXY COOL, YEAH. (IZVOLITE PRIMIJETITI I VIDNU OBIČNOST DETALJA NA MENI I OKO MENE, NEUGLEDNE ŠLAPE NA MOJIM NOGAMA TE GRAĐANE RAZNIH DOBNIH SKUPINA POMNO POREDANE IZA MENE KOJI SU TAMO ZATO ŠTO ŽELIM PORUČITI DA SAM JA KAO PREMIJER PREMIJER SVIH GRAĐANA TE ŽESTOKI POBORNIK ZAŠTITE OKOLIŠA I LJUDSKIH PRAVA UVIJEK I SVUGDJE PA ČAK I KAD SAM KAO NA ODMORU, JER NE DRŽIM DO FORME VEĆ SADRŽAJA) Poze, ali s razlikom. Prva govori "Sva sam si važna", druga govori "Ovo je važno". U prirodi je KGK da pozira i pri tom afektira nesvjesna svoje ridikuloznosti, jednako kao što je i u prirodi (pa čak i urođeni talent) kanadskog premijera da potpuno svjestan svoje „super-moći“ s lakoćom pozira i besramno zavodi (kamere, medije, publiku etc.) bez afektacije. Oboje dakle dijele crtu bivanja pozerima. (I to je otprilike i jedino što dijele.) Ukratko, jedno pozira isprazno i pri tom smiješno, drugo pozira sadržajno i pri tom ozbiljno. Ali opet, ne valja činiti grešku i letiti sa zaključkom da je Poza u pravilu teška prevara i laž, i da je prevara i laž jer ridikulozna (jednako kao što ni poza KGK nije laž samo jer je ridikulozna, iako ridikulozna jest). Prizor razdrljenog Putina na konju ili u lovu na tigrove također je ultimativni kič, klasična propagandna Poza, upravo stvorena za smijeh, porugu i satiričnu pišanciju u jednakoj mjeri kao i predsjedničina „Zaposlenost za zlatnim predsjedničkim stolom“. No sumnja li itko u Putinovu ozbiljnost i autentičnost poruke koju odašilje? Naime, u njegovu kič-pozu smrtno opasnog i nemilosrdnog lovca nemamo razloga sumnjati, on ju je na političkom planu ne jednom potvrdio. Njegova je Poza stoga estetski i etički dakako groteskna i odlična prilika za zasluženu porugu, no neugodno je realna i ne zavarava. Koji je njen sadržaj, značenje, ime? Ona upozorava, njeno ime je Prijetnja. A on si ju može priuštiti ne zato što lijepo ili saliveno pristaje njegovom onižem bljedunjavom liku, već jer si je tako autokratski posložio državu da nitko u njoj neće kroz smijeh glasno vikati „Car je gol!“. Umjesto toga vikati će je kao krilaticu, kroz ponos njegovim mišicama (surovošću) ili naprosto od straha šutjeti. Rijetko tko bi se u Rusiji (i ne samo Rusiji) danas usudio suprotstaviti većinskoj sljedbi Putinovog kulta ličnosti. Dakle? Hoće li Poza biti prihvatljiva ili ne, probavljiva ili neprobavljiva, ovisi o kakvoj Pozi je riječ, o njenom sadržaju i kvaliteti istog. Nije isto reklamira i/li prodaje li njome netko svoju prijesnu pokondirenost ili ekološku poruku o potrebi očuvanja prirode za našu djecu. Trudeau je, primjerice, ne samo umjetnik Poze već i pozer s pokrićem. Koristeći svoj pozerski talent za promicanje brige o općem dobru, za osvještavanje na području ljudskih prava i korekciju negativnih društvenih pojava, on daje ono što prodaje. I zato njemu „spontanija namještenost“ alias Poza pred kamerama može proći, a jednoj KGK ne. Određena se doza narcizma može abolirati (samo) kvalitetnim sadržajem. Muhammad Alijevo „I AM THE GREATEST!“ zvučalo bi šuplje da to nije bio i slučaj. Što hoću reći? Pozerstvo. U prirodi je mnogog (ako ne i svakog) čovjeka. Pa neka i pozira, prašta (mu) se - ako je i sve dok je s pokrićem. Bez kvalitetnog sadržaja ono je samo nasilje nad razumom, sprdačina, napuhani balon i/li poserstvo. |
Plenković primio redatelja Antuna Vrdoljaka i glumca Gorana Višnjića Odlučan odgovor na provokaciju iz Australije. Krizni stožer RH dogovara grupno tetoviranje Gotovine na prsa. Nitko ne može biti veći Hrvat od autohtonih Rvatina! |
Kako je pjetlić Macron potkresao krila Putinu: "Nitko mu dosad nije davao naredbe" 'Učinimo naš planet opet velikim': Macron srušio Twitter Francuski predsjednik Emmanuel Macron odgovara Trumpu Taman kad sam si mentalno zabilježila da u nedostatku Obame, a višku Trumpa, naslovi počinju tražiti i navješćivati novog Mesiju (zapravo, spasiteljski duo), evo i BBC-a kako postavlja pitanje: Gledamo li u liku Emmanuiela Macrona rođenje anti-Trumpa? No, idealiziranje na stranu, daleko od toga da nalazim išta pogrešno ili suvišno u Macronovom p(r)ozivanju Putina na red zbog nasilja prema LGBT osobama u ruskoj federalnoj republici Čečeniji (točnije, kontinuiranog kršenja ljudskih prava) te trumpoglavog zbog autistične odluke o istupanju Sjedinjenih Država iz Pariškog sporazuma o klimi (i zapravo sveopćeg ataka na razum i svijet). Dapače. U tome mu (šamaranju štetnih politika Putina i Trumpa) svaka zvoni. |