< | listopad, 2014 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
DON PETAR MIKIĆ: PLOČE TREBAJU DR. FRANJU TUĐMANA „Pozivam vas na otvaranje spomenika dr. Franji Tuđmanu u našemu gradu prigodom Dana Grada 2015. godine. Bit će to spomenik koji će nas stalno podsjećati na Tuđmanovu ulogu u ostvarenju vjekovnoga sna našega hrvatskog naroda, na snove, žrtve i ljubav mnogih generacija“. Tako je don Petre! To je ono što Hrvatima treba! Još jedan spomenik krivoustom. Petre, ja sam apa-so-lutno uz tebe, ti si Petre stijena na kojoj gradimo budućnost svoju. Nek` se vidi nek` se zna tko je zemlju zajeba. |
Ovogodišnji dobitnici Nobelove nagrade za mir su pakistanska učenica i aktivistica za prava djece Malala Yousafzai (17) i indijski borac za prava djece Kailash Satyarthi. Ova mi je njena fotografija posebno draga jer su na njoj uhvaćene obje, mila djevojčica i hrabra mlada žena, na onoj delikatnoj djevojačkoj razmeđi djetinjstva i zrelosti. No Malala je već doživjela više no mnogi za cijelog svog života. Ova je sedamnaestogodišnja pakistanska učenica (rođ.1997.) preživjela pokušaj ubojstva kada su je 2012.g. talibani upucali u glavu samo zato jer je zagovarala obrazovanje. "Uzmimo u ruke naše olovke i knjige, oni su naše najjače oružje." - iz govora Malale Yousafzai pred Generalnom skupštinom Ujedinjenih naroda 12. srpnja 2013. Malala i Kailash, topla lica istoka koja svojim odrazom hvataju sunce. Malala Jusafzai i indijski borac za prava djece Kailash Satyarthi ovogodišnji su zajednički dobitnici Nobelove nagrade za mir Najmlađa dobitnica: Nobelovu nagradu prvi puta dobila tinejdžerica 10 Interesting Facts About Malala Yousofzai Čestitke dobitnicima od srca! |
"Croatia Football Baby " By Cai Heng Da se kojim slučajem Dejan Jović zove Ante Horvat bi li okus u ustima bio manje gorak ili car manje gol? Bi li ogoljavanje nacionalističkih dogmi velikim Hrvatima bilo išta manje svetogrdno? Bi li im manje paralo uši ili manje strelicama pogađalo u njihova busanjem natekla domoljubna prsa? Po izbijanju "slučaja Jović" nije naravno izostala standardna reakcija propinjanja na stražnje noge zadriglih nacionalista i propuvalih konvertita koji drugačiju misao (misao Drugog), ograničeni kakvi već jesu, automatizmom prozivaju za veleizdaju, četništvo etc. Uostalom, ekstremi se i inače za svaku dekonstrukciju svetih nacionalističkih shito-mitova mašuju pištolja. Ništa novo. Ali čak i veća (bjednija) bijeda leži bliže centru (i moći). Brzina kojom su se pas i mačka, inače žestoko zakrvljeni predsjednički kandidati (& njihove sljedbe), ujedinili u ograđivanju od Jovića (unisono oprali ruke od njega, zauzeli stav "metla u šupku" domoljuba, tj. Hrvatina ispravnijih od ispravnih i državotvornijih od državotvornih), apsolutno govori više o hrvatskoj menažeriji (njihovoj politikantskoj identičnosti, ljigavosti i njihovim prljavim rukama), nego da uopće išta govori o samom Joviću. Kao i uvijek, bit su fotelje, korist, oportunizam. Ne treba sumnjati, odrekli bi se metlošupci i vlastite matere za slatku im profitabilnu poziciju, a kamoli neće jednog Srbina. Tekst koji je pokrenuo helenske lađe (bandu domaćih Mirmidonaca): "Samo u mitovima svaki narod želi državu. U stvarnosti – ne." Rijetko lucidan komentar slučaja prenesen sa Lupiga.Com: SLUČAJ JOVIĆ Besmislenost hrvatske države ritn by: Jasna Babić | 04.10.2014. Kome je potrebna samostalna hrvatska država? Ako se odgovor nije naslućivao u doba njezine kreacije, danas je savršeno egzaktan: državnu autonomiju treba više od 60.000 birokrata, kojima valja pribrojati neznane menadžmente državnih poduzeća, pa daljnje razmnožavanje ljudstva u neutvrđenom broju državno-regulatornih agencija, navodno, po europskim uzusima. Da ne govorimo o paradržavnim budžacima javnog i civilnog sektora. Kakogod pojam „država“ definirala politološka znanost, nakon svega ostaje posve banalni, neznanstveni fenomen na njezinom teritoriju: više od četiri milijuna stanovnika, sada već posljednjim snagama uzdržava administraciju u službi sve samostalnije i neuhvatljivije Vlasti. To je, eto, država kada se metafizika akademskih mozgova (dakako, na državnom proračunu) ogoli do žive empirije: događaj ubrzanoga društvenoga odumiranja lukavo premazan riječju visoke formalne naobrazbe, pod kojom se održava blaženo stanje budžetskih plaćenika - situacija sve jasnija većinskome uzorku nekoliko decenija nakon hrvatskoga referenduma o izdvajanju iz Jugoslavije. Preostao je još samo korak do potpunoga otrežnjenja o nakaradnom smislu hrvatske države, najzornije prezentirano u paradnim likovima premijera i predsjednika svake vladajuće stranke i parlamentarne većine, policije, vojske, carinske i porezne inspekcije, poraznoga, ekonomskoga i zakonodavnoga režima... Ukratko, patuljasta i beznačajna mrlja na zemaljskoj kugli, ali skupa kao da otjelovljuje stanovništvo mnogoljudnije od nekadašnje Jugoslavije koja su uvažavali barem kreatori hladnoratovske podjele svijeta. To je veću uzbunu izazvao Dejan Jović, dojučerašnji predsjednikov savjetnik, tekstom u internetskom izdanju „Političke misli“, osvrnuvši se na neuspjelu inicijativu za separaciju Škotske, ponajprije, kao pljuska domaćim mudracima društvenih znanosti, onda i njihovim mentalnim štićenicima u real-političkoj praksi na zagrebačkom Gornjem gradu i Pantovčaku. Ishod škotskoga referenduma prokazao je, upozorava Jović, na jednu od fundamentalnih zabluda ovdašnje znanstvene teorije (dodajmo: možda i svjesnih laži) da je u prirodi svakoga zreloga naroda težnja prema samostalnoj državi. Utoliko bi se škotski fakat mogao derivirati u još dvije učene hrvatske dijagnoze ili o adolescentskoj razini škotske nacije - svakako zaostalijoj i primitivnoj od hrvatske - ili o neprirodnosti i protuprirodnosti njezine referendumske volje. Ali je ta stvar odveć delikatna za glasno izricanje, s obzirom na zahtijevanu verbalnu korektnost među članicama Europske unije. Netko bi, naime, mogao zamjeriti hrvatskoj političkoj inteligenciji da kultivira svojevrsni prezir, ne samo prema Škotima, nego svim nacijama koje prosperiraju unatoč eksploataciji zajedničkih državnih aparata. Tako su Jovićeve analize - krajnje subverzivne za hrvatske znanstvene istine koje po drevnoj tradiciji ne trpe polemike - postale predmet aktivnih političkih junaka u legitimiranju vlastitih uloga. Pri tome su se fokusirali na komparaciju škotskoga slučaja s domaćom referendumskom zgodom. Podsjetivši da se Hrvatska izjasnila za izdvajanje u krajnje neregularnim okolnostima, pod invazijom JNA koja se postavila kao superiorna sila federalne Jugoslavije, Jović je zabilježio točno ono što mnogi još dobro pamte: hrvatsko izjašnjavanje bilo je doista reakcija na oružano nasilje u ime SFRJ, te jedan od pokušaja da se uspostavi mir na ovdašnjim terenima. Lišen svake društvene rasprave o prednostima i manama referendumske akcije, ništa promišljeno, kamo li dugoročno nije motiviralo hrvatsko stanovništvo da legitimira današnju sve samostalniju, sve suvereniju državnu nomenklaturu, koja jest Država sama. Za razliku od domaćih znanstvenika, gordo šutljivih na svojim akademskim visinama, političari su se pobunili protiv Jovića zbog dva razloga koji izgledaju tek kao prolaznost u nadmetanju skorašnjih predsjedničkih izbora. Utoliko se čini sasvim racionalno i pragmatično da loš povjesničar Tomislav Karamarko, u ulozi šefa HDZ-a, Jovića oglašava za uvredu i sramotu hrvatskome narodu koji je jednom za uvijek rekao „da“ Državi, njegovom drugom rodnom mjestu nakon zavičajnoga Obrovca. Jednako se logičnim čini potez Ive Josipovića da u rizičnoj završnici svoga predsjedničkoga mandata obavlja Jovićevu eliminaciju iz državotvornoga kružoka. Budući da je trenutak kratak i privremen, stječe se dojam da će se odnosi prema Jovićevim mjerilima nakon izbora vratiti u normalu. Ali dojam vara, reakcije valja gledati izokrenuto. Naime, kritični trenutak političkih karijera, naprotiv, samo je iskorišten da se točne detekcije o znanstvenim lažima i hrvatskom referendumu za uvijek skinu s popisa javnih tema koje dubinski plaše uzdržavanu reprezentaciju neovisne hrvatske države. Na djelu je, naime, artikulacija osjećaja koji već struje hrvatskim društvom, za sada još u rasutim simptomima: masovno nepovjerenje prema političkoj profesiji, sve bjednija izborna participacija, mizerna zainteresiranost za ulazak u Europsku uniju, kulturna jugo-nostalgija, društvene inicijative za promjenu izbornoga sistema... A jedno od temeljnih karakteristika hrvatskih „državotvoraca“, bilo na lijevo, bilo na desno okrenutih jeste istovjetno ignoriranje činjenica koje potresaju njihove položaje – jedini proizvod samostalne hrvatske države, po dosadašnjem iskustvu, društveno besmislene, neupotrebljive i, štoviše, pogubne za ljudske živote na njezinim prostorima. |
Mangalijan na Marsu Kao Mangalijan na Marsu. Pao s drugog planeta. Japanac na Mediteranu. Druga kultura drugi običaji. Kompletna zaštita od sunca, namazan nos, podignuta kragna, ružna obleka, set razglednica sa zalascima sunca. Lunjam sa skupocjenim fotoaparatom oko vrata, visoke rezolucije, perverznog objektiva. Snimam redom sve. Znamenitosti, starine i prirodne ljepote. Faunu i floru, ako je ima. Serijski okidam fotke bezveze. Okidam jer mi tako kažu. Vođen vrtim se u krug. Pod kotačićem mi zalomio narančasti kamenčić. Žuljaju me cipele. Od žeđi plazim sondu za hadvao. Uzalud. Hvatam samo ugljični dioksid. I nešto argona. Možda naiđem na kakav kiosk. Blejim naokolo, tupo zijam i sve promatram kao debil u naivnom čudu. Nigdje pošte. A zapravo sam promatran. A zapravo promatraju mene. Jer sam predmet za promatranje. Jer sam sam to što jesam. Niti znamenitost niti starina niti prirodno lijep. Zapravo čudak. Stranac. Gaijin. Pao s drugog planeta. Hinduist u svemiru. Budist. Turist. Očajnik u lovu na poštanske markice. Koji po kliku nekog dalekog prekidača bleji po Marsu. Tražeći znakove života. Neću (li?) ga u pustinji naći. Prva indijska svemirska letjelica (Mangalyaan) poslala slike s Marsa |