|
38. Škola biološke antroplogije Dr. Huber Maver održana je 27. listopada u Velikoj dvorani Hrvatskog liječničkog zbora u Zagrebu. Ovogodišnja Škola okupila je akademike, znanstvenike, eminentne domaće i međunarodne stručnjake, studente antropologije, ali i sve znatiželjnike koje zanimaju najnovija otkrića u istraživanjima paleolitika u južnoj i središnjoj Europi, a što je bila središnja tema ovog bitnog međunarodnog projekta, s naglaskom na kulturno-društveni aspekt.
Škole biološke antropologije održavaju se bez prekida od ranih 70-ih pod visokim pokroviteljstvom Hazu, a organizira ih više značajnih institucija: Hrvatsko antropološko društvo, Institut za antropologiju iz Zagreba, Hrvatsko društvo za medicinsku antropologiju, Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, Komisija za medicinsku antropologiju i epidemiologiju, te Međunarodna unija antropoloških i etnoloških znanosti. Riječ je, dakako, o projektu koji iz godine u godinu doprinosi razvoju znanstvene misli na području biološke antropologije, ali i antropologije uopće.
KAD ZNANSTVENICI ZAPJEVAJU
VELIČINA JE BITNA
VELIKI POKOLJI SLONOVA U STARIJEM KAMENOM DOBU NEDALEKO OD RIMA
U završnom dijelu dodijeljena je nagrada-medalja profesoru Jiřiju Svobodi za dugogodišnji rad i doprisnos u struci. Otvorena diskusija potrajala je kraće nego što se itko mogao i nadati, najvjerojatnije zbog toga što su se studenti antropologije pokazali sramežljivima, postavljajući predavačima tek pokoje pitanje. Završnu riječ podijelili su Pavao Rudan, akademik i glavni tajnik Hazu, i Ivor Janković, pomoćnik ravnatelja Instituta za antropologiju. |
|
NAJVEĆA IZLOŽBA O EKSPRESIONIZMU U HRVATA
Konceptualni autor izložbe je Zvonko Maković, povijesni kontekst izložbe ocrtao je Tvrtko Jakovina, Jasna Galjer je obradila područje grafičkog dizajna, Lovorka Magaš grafike, Dragan Damjanović područje arhitekture, Krešimir Nemec je pripremio književnost, Eva Sedak glazbeni dio, Maja Đurinović dio vezan uz ples, dok je Daniel Rafaelić obradio film. Interdisciplinarni pristup u predstavljanju ove izložbe s nevjerojatnom lakoćom korespondira s bogatom slojevitošću ekspresionizma kao umjetničkog pravca. Dizajn je zanimljiv, odmjeren, ali istovremeno uočljiv. Koloritet prostorija u kojima se nižu izlošci je različit: čas je strastveno crven, čas intenzivno plav, zatim žarko žut ili zatvoreno taman, crn, i upravo takva kontrasnost između pažljivo odabranih boja ide pod ruku s ekspresionističkim buntom kojeg možemo iščitati na izložbenim primjercima.
HRVATSKI PROLJETNI SALON I AVANGARDNO KAZALIŠTE
TASHAMIRA – PRVA HRVATSKA PLESAČICA KOJA JE OSVOJILA BROADWAY 1926. GODINE
PIONIRSKI RADOVI DRAGE IBLERA I IGNJATA FISCHERA
Iako je riječ o zanimljivoj i sadržajnoj izložbi, nemoguće je ne primjetiti i poneki nedostatak. Radi gostovanja u Središnjem muzeju u Ulmu na izložbi o hrvatskoj umjetnosti na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, izložba u Klovićevim dvorima okrnjena je za šest bitnih slika od čega su dvije od Vilka Gecana, i po jedna od Zlatka Šulentića, Marina Tartaglie, Marijana Trepšea i Petra Dobrovića. Spomenute slike maknute su 10. listopada, zapravo usred izložbe. Na ulazu, odnosno izlazu iz Galerije nije moguće dobiti nikakav pisani materijal o izložbi u obliku brošure ili slično, a što je prema riječima nasmiješenog i ljubaznog gospodina iz Art shopa Galerije, skandalozno i posljedica je unutarnjih razmirica djelatnika Klovićevih dvora. Svi zainteresirani za pisani materijal jedino mogu kupiti katalog koji košta 100 kuna. Dodatni je problem što i internetska stranica Galerije nije dovoljno informativna o izložbi. Tako svima onima kojima je previsoka cijena kataloga, ne preostaje ništa drugo nego da s rukama u džepovima i glavama prepunim dojmova odšeću iz Klovićevih dvora. |
| listopad, 2011 | > | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 | ||||||

U odlučnom, ali pomalo stidljivom pokušaju da oblikujem svoj prvi novinarski blog, ne mogu a da ne razmišljam o pitanju odgovornosti pred javnošću. Svjedoci smo da novinarska stvarnost ima dvije strane: novinarstvo kao industrija u službi profita i novinarstvo kao profesija. Prvo nerijetko banalizira i podupire antiintelektualizam i antiprofesionalnost, drugo se puno rjeđe dešava, kad se uopće dešava. Stoga ovaj blog posvećujem svim novinarskim profesionalcima koji svemu usprkos istrajavaju u svom nastojanju da se bave ozbiljnim novinarstvom, i koji nikad ne gube iz vida da su riječi djela.
Sve fotografije, slike i video isječci su autorski, osim ako nisu drugačije označeni.


